אם היינו צריכים לבחור כוח על שישמש אותנו בעבודה שלנו כאנשי שיווק דיגיטלי, כל כוח על שרק נרצה, אין ספק שרובנו נבחר בקריאת מחשבות. בסופו של יום, היכולת שלנו לזהות מה מעניין את קהלי היעד שלנו ומה מעסיק אותם היום, היא זו שתקבע עד כמה נוכל לגייס את תשומת הלב שלהם ולהניע אותם לפעולה. ישנם כלים רבים שנוכל ליישם כדי להיות "זבובים על קיר" ולהתחקות אחר טרנדים חמים. 

חלקנו, למשל, נעקוב באופן קבוע אחרי השיח ברשתות החברתיות או נשתמש בקבוצות סושיאל כדי להכיר מקרוב את נקודות הכאב של הקהלים שלנו. אין ספק שהאסטרטגיות הללו חשובות מאוד. עם זאת, כשזה מגיע לעבודה השוטפת והיום-יומית לזיהוי ביטויי מפתח חדשים והעמקת הקמפיינים שלנו, אין ספק שגוגל טרנדס מציעה מספר יתרונות בולטים. היום, נכיר מקרוב את הכלי החשוב ונראה כיצד נוכל להשתמש בו כדי להעצים כל קמפיין ממומן בגוגל.

טרנדים

אז מהי בעצם מערכת Google Trends?

גוגל טרנדס היא פלטפורמה המציגה באופן יום-יומי את הנושאים, תחומי העניין והאירועים האקטואליים הנפוצים ביותר שהופיעו בשאילתות של משתמשים בגוגל בזמן נתון. ניתן לפלח את הנתונים לפי מגוון רחב של קריטריונים – מטווחי תאריכים ועד לאזורים גיאוגרפיים ולזהות באופן מעמיק ורחב היקף מה בעצם קורה בגוגל ממש עכשיו. גוגל טרנדס אוספת נתונים ממנוע החיפוש באופן קבוע ומעניקה נתונים בזמן אמת, לצד שינויים ומגמות במגוון נתונים על פני כל תקופה שנבחר. נוכל לבדוק את השינויים בנפחי החיפוש של הביטויים "אופניים חשמליות" בישראל משנת 2012 ועד היום, או לראות כמה דיברו על מותה של המלכה אליזבת' בשלושת הימים האחרונים בעולם כולו. 

בתחילת הדרך, גוגל טרנדס שימשה בעיקר כדי לזהות תחומי עניין שמעסיקים משתמשים בתחומים כאלו ואחרים. עם זאת, היום טווח האפשרויות שהכלי מעניק למקדמים הוא רחב בהרבה. הוא מאפשר לנו למדוד כיצד מגיב הציבור לאירועים בזמן אמת, אילו מהאירועים האלה השפיעו על השיח ברשת בצורה הנרחבת והאינטנסיבית ביותר וכתוצאה מכך – היכן כדאי לנו להשקיע את האנרגיות שלנו הן ביצירת התוכן והן בתכנון קמפיינים. ניתן ללמוד דרך גוגל טרנדס על אירועים פוליטיים, הישגי ספורט, השמועות האחרונות בעולם הבידור והלייף סטייל ובכל תחום אחר שרלוונטי לקהלי היעד ולמותג שאנו מקדמים ברגע נתון.

איך עושים שימוש אופטימלי בגוגל טרנדס?

מבין שלל הכלים שגוגל מעניקה למקדמים, אין ספק שגוגל טרנדס הוא אחד מהפשוטים ביותר לתפעול. על ממשק חיפוש נוח, עם מגוון אפשרויות פילוח, קל לזהות טרנדים על פני טווח רחב של נושאים ותחומי עניין ולקבל מגוגל מגוון רחב של הצעות שייתכן שבכלל לא העלנו בדעתנו. בסופו של דבר, האופן שבו נבחר לעשות שימוש בכלי, תלוי במידה רבה בתוצאות שאנו מעוניינים להפיק ממנו. 

  • נוכל לזהות את השינויים בנפחי החיפוש של ביטויי מפתח כדי לצפות תנודות עתידיות ולתכנן באילו ביטויים נשקיע בקמפיינים הקרובים. ייתכן מאוד שנגלה, למשל, שביטוי שזיהינו בו נפח חיפוש עצום במחקר שלנו, זוכה לקפיצה חדה ורגעית ולא באמת יעניק לנו תוצאות בהמשך הדרך.
  • זיהוי מגמות עכשוויות יסייע לנו להתאים כותרות ותיאורי מודעות לאירועים רלוונטיים ושמגייסים מעורבות. 
  • זיהוי שאילתות וביטויי מפתח נרדפים יסייע לנו להרחיב ולגוון את היצע הביטויים שאנו מקדמים או לזהות מאילו ביטויים כדאי להימנע

שורה תחתונה – עד כמה מערכת גוגל טרנדס אמינה ומדויקת?

בשנים האחרונות, נערכו מחקרים רבים על מידת האמינות של גוגל טרנדס ככלי חיזוי. במהלך מחקרים אלו, נבחנה היכולת לשחזר תוצאות על פני מגוון רחב של מבדקים וחיפושים, לצד מידת התקפות ושלמות הנתונים המאוחזרים בבדיקות. כשזה מגיע לאיכות הנתונים, מחקרים רבים מצאו באופן חד משמעי שאכן מדובר באחזור נתונים על פי חיפושים בזמן אמת וברוב המקרים ככולם, התוצאות אמינות מאוד.

עם זאת, עלינו להבין באיזה הקשר הנתונים האלו מאוחזרים. הכלי מציג בפנינו את מידת העניין של ביטוי החיפוש ביחס לנקודה הגבוהה ביותר בזמן ובאזור הנתון. כלומר, אם ראינו שהיו 180 חיפושים, זה לא אומר שהיום נערכו 180 חיפושים לביטוי, אלא שעד אותו יום, זה היה נפח החיפושים הגבוה ביותר כשהביטוי הגיע לשיא הפופולריות. בסופו של יום, מדובר בעוד כלי מני רבים כדי לחדד את המחקרים שלנו. חשוב שנבין את הנקודה הזו ונעשה שימוש בנתונים האלו בהתאם להקשר שבו קיבלנו אותן. 

גרפים ופילוח

איך השימוש בגוגל טרנדס משדרג קמפיינים ממומנים?

כשזה מגיע לניהול קמפיינים ממומנים, ישנם שימושים רבים שנוכל לעשות כדי להעצים את יעילות המודעות שלנו בכל ההיבטים. 

תכנון אופטימלי של התקציב שלך

זיהוי מגמות לאורך תקופות ארוכות יאפשר לך לקבוע עד כמה הביטויים שבחרת רלוונטי לתקופה הנתונה ולערוך תקציב מודעות מושכל יותר. נוכל לזהות את המאפיינים העונתיים של הביטויים ולבחור בכל רגע את הביטוי שיעניק את המענה האיכותי ביותר. 

טרגוט מדויק מאי פעם של מיקום המודעות

תכונה מרכזית נוספת של גוגל טרנדס היא היכולת לסנן את התוצאות על פי מיקומים. משמעות הדבר בפועל היא שנוכל לבחון ברמת היישוב כמה חיפשו את הביטוי ולבנות קהלים ממוקדים מתמיד שיגיבו בצורה אופטימלית למודעה. 

להתחקות אחרי ביצועי מתחרים

ניתן לבדוק בכל רגע כמה חיפושים נערכים על מותגי מתחרים בהקשר הביטויים המרכזיים שחשוב לך לקדם. כך, נוכל למדוד רמת מודעות למותג על פני תעשייה שלמה.

להתאים את התוספים להעדפות המשתמש

ביטויי זנב ארוך, המתאימים לקידום אתרים אורגני, יכולים ללמד אותך על המידע שחשוב למשתמשים רלוונטיים לדעת על המוצרים והשירותים שלך. אם משתמשים רבים חיפשו, למשל, מחירונים, אפשרויות הזמנה מקוונת או אפשרות לצ'ט, שווה שנשקיע בתוספי Sitelink שיאפשרו להם ליהנות מהפיצ'רים האלה ולהגיב למודעות שלנו בהתאם לצרכים וההעדפות שלהם.

כתבות אחרונות

צ׳ק ליסט לאתרי וורדפרס

אז נכון, התקנת מערכת הוורדפרס היא פעולה פשוטה יחסית ובמרבית המקרים, פאנל הניהול (מחברת האחסון שלכם) כבר מאפשר את ההתקנה באופן מהיר, במידה ולא ניתן פשוט להוריד את קובץ ההתקנה מכאן ולהעלות את הקובץ לתיקיית השורש ולאחר מכן לפרוס את קובץ הזיפ ולהגדיר מסד...

על יתרונות השיווק הדיגיטלי

האסטרטגיה שנקראת "שיווק דיגיטלי" מציעה למשתמשים בה מגוון כלים ומושגים אשר עוזרים לעסק ולמותג עצמו לתקשר עם הלקוחות בעידן הדיגיטלי. שיטת שיווק זו דורשת ניסיון רב, הבנה מעמיקה והיכרות עם פלטפורמות השיווק הדיגיטליות באשר הן.   אפשרויות פילוח ...

קידום ממומן – האם זה מתאים לכם ולעסק שלכם?

ניתן לפצל את השאלה הזו ל-3 שאלות: 1. האם אתם בעלי עסקים שמעוניינים לפרסם בדיגיטל? בעבר היה ניתן לבחור ולהחליט שאין צורך בפרסום במדיה הדיגטלית, אבל בשנים האחרונות בעלי עסקים מבינים שמי שלא מפתח נוכחות דיגטלית, בעצם לא קיים מבחינת הצרכנים הפוטנציאל...