סרטוני תדמית מהווים כיום ככלי חשוב ומשמעותי, עבור כל העסקים, בכל סדרי הגודל ומכל הענפים.
בעידן האינטרנט והטכנולוגיה המתקדמת בו אנו חיים, ניתן ליצור סרטוני תדמית מוצלחים, גם בתקציבים לא גבוהים – כך שסרטונים אלו יכולים להוות כלי רב ערך ומשתלם במיוחד גם עבור עסקים קטנים.

באמצעות סרטוני תדמית ניתן, לבדל ולייחד את העסק מהמתחרים, לשמר ו/או לשפר לו את המוניטין, לגרום ללקוחות הפוטנציאליים להכיר אותו ואת מוצריו/ שירותיו בצורה המיטבית ולהעביר מסרים שיווקיים בצורה יצירתית וייחודית, אשר תעורר רגש או תגובה אצל הצופים ותגרום להם לנקוט בפעולה.

כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות הרבים והמגוונים אשר טמונים בסרטוני תדמית, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את החברה אשר תפיק את הסרטון ולוודא שיש ברשותה את הכלים, היכולות והכישורים להוציא תחת ידיה סרטון מקורי ויצירתי, אשר יוכל להשיג את כל המטרות המצופות ממנו.

מה חשוב לדעת על סרטון תדמית?


זה יכול להישמע כמו קלישאה אבל זאת עובדה – סרטון תדמית יכול להוות ככרטיס הביקור של העסק – ומכיוון שכל עסק יבקש לעצמו כרטיס ביקור איכותי ומותאם לזמנים בהם או חיים, סרטון תדמית מהווה כיום סוג של חובה עבור כל העסקים.

סרטון תדמית אמור לספר את הסיפור של עסק, לפרט על תחומי העיסוק, על השירותים, על המוצרים ועל הייחודיות שלו בהשוואה למתחרים.

סרטון תדמית כשמו, אמור למכור תדמית ולכן, חשוב שיהיה מאחוריו סיפור – אשר לא חייב להיות מסופר בצורה מילולית אלא כזה שאפשר להמחיש אותו גם באמצעות שימוש באלמנטים ויזואליים.
בכדי ליצור את הסרטון האופטימאלי יש חשיבות לשים דגש על כל אחד מהאלמנטים אשר מרכיבים את הסרטון: גרפיקה, תסריט, איכות צילום, שפה ועוד..

חשיבות המקצועיות


אנחנו חיים בעידן בו לכל אחד מאיתנו יש לפחות טלפון חכם אחד עם מצלמת וידאו משוכללת.
מהסיבה הזאת, בעלי עסקים רבים יכולים למצוא את עצמם תוהים למה בעצם לא לצלם סרטון תדמית באופן עצמאי ולחסוך כסף – הרי יש להם מצלמה ולהעלות את הסרטון לרשתות החברתיות או לאתר זאת לא משימה קשה במיוחד.

ובכן, הפקת סרט תדמית באופן עצמאי זה דבר שהוא בהחלט אפשרי, רק שיש לקחת בחשבון שסרטון תדמית לא מקצועי ולא איכותי, עלול לא רק שלא לקדם את העסק אלא גם לעשות את ההפך, לפגוע לו במוניטין – ולכן, חשוב לחשוב לעומק אם כדאי לקחת את הסיכון הזה.
לעומת זאת, סרטון תדמית אשר מופק באופן מקצועי, יתבסס בראש ובראשונה על תכנון קפדני – כאשר, הצוות המקצועי של חברת ההפקה יבין תחילה מהן המטרות שעומדות מאחורי הסרטון ובהתבסס על כך ידע להתאים את סוג הסרטון המתאים: סרטון תדמית, סרטון הדרכה, סרטון אנימציה שיווקי או סוג אחר של סרטונים.

כמובן, שבאמצעות הציוד המתאים, הצוות המקצועי (אשר אוחז בכישורים הנכונים), הסרט יופק בשלבים – כאשר, הלקוח כמובן, אמור להיות שותף לכל אחד משלבי ההפקה, כך שאם יש לו רעיונות שהוא רוצה להוציא אל הפועל הוא יוכל להציג אותם וליהנות ממענה על בקשותיו.
סרטוני תדמית מקצועיים, יכולים לכלול אפקטים מקוריים, להיות מצולמים במגוון רחב של לוקיישנים מיוחדים (אלא אם מדובר בסרטוני אנימציה), בכוחם להעביר חוויה בצורה יצירתית וייחודית – בצורה קומית, דרמטית, רצינית או כל צורה מועדפת אחרת – ומיותר לציין שסרטונים כאלו יהיו בעלי פוטנציאל לתפוצה רחבה יותר ולהשגת מלוא המטרה בגינן הן הופקו מלכתחילה.

היתרונות של סרטוני תדמית לעסקים


רשימת היתרונות של סרטוני תדמית לעסקים בכל הגדלים, בכל מחזורי החיים ומכל הענפים היא ארוכה וכוללת בין היתר את היתרונות הבאים:

  • ראשית כל, הוספה של סרטוני תדמית לאתר של העסק, יכולה לסייע במידה רבה לקידומו במנועי החיפוש השונים ובראשם כמובן יוטיוב וגוגל – למנוע החיפוש גוגל יש כלים אשר באמצעותם הוא בודק אם הסרטון איכותי וכחלק מכך, גם מקדם את הסרטון למקומות גבוהוים, כאשר בין הפרמטרים הללו: כמות הצפיות, כמות התגובות, קישורים מאתרים חיצוניים לאותו הסרטון, שיתוף של הסרטון ברשתות החברתיות וכיוצא בזה.
    סרטוני תדמית מהווים ככלי האופטימאלי לקיום תקשורת עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים ובכוחו של כלי זה אף לאפשר להם להכיר בצורה טובה את העסק ואת מוצריו/ שירותים – על פי מחקרים אשר בוצעו בתחום רוב הגולשים (כשמונים אחוז מהנשאלים) מעדיפים לצפות בסרטון על פני קריאת טקסטים.
  • סרטון תדמית, מאפשר להכניס כמות גדולה של מידע בעל ערך עבור העסק בפרק זמן קצר יחסית (שוב, בהשוואה למידע אשר יכול להיכנס בטקסט כתוב) – מהסיבה הזאת, רוב סרטוני התדמית הינם יחסית קצרים ורבים מהם גם אורכים בין דקה לשתיים.
    בכל מה שקשור ליחס עלות תועלת, סרטוני תדמית יכולים להוות ללא ספק כבחירה מנצחת. הודות לטכנולוגיות מתקדמות, עלות הפקת סרטוני תדמית, לא מחייבת הוצאות כספיות גבוהות ולכן, מדובר בכלי אשר יכול להיות כיעיל גם לעסקים קטנים – אשר כידוע, התקציבים אותם הם יוקצו למטרת שיווק יהיו יחסית נמוכים.
  • יתרון משמעותי נוסף אשר טמון בסרטוני תדמית בא לידי ביטוי בעובדה שרבים מהסרטונים זוכים  לשיתופים רבים ברשתות החברתיות השונות (אשר הן מצידן מאפשרות לבצע שיתופים שכאלו ללא הגבלה) – כך שאם מדובר בסרטון איכותי ומקורי, הוא יוכל להתפשט בצורה מהירה ולזכות את העסק העומד מאחוריו בחשיפה גדולה במיוחד – וללא ספק שמדובר בשאיפה של כל בעל עסק אשר מחליט להפיק סרטון שכזה.

איך מפיקים סרטוני תדמית מנצחים?


כמו כל דבר אחר, גם בהליך הפקת סרטוני תדמית, בשביל לקבל תוצאה איכותית, צריך להשקיע זמן, מחשבה ועבודה. השלב הראשון בהליך הפקת סרטון תדמית לעסקים, מתחיל באיסוף המידע הרלוונטי ובין היתר: הבנת המטרה בגינה הסרטון מופק, הגדרה של קהלי היעד עבורם הסרטון מיועד והבנה של ערוצי ההפצה העתידיים המיועדים עבור אותו סרטון תדמית. בשלב הבא, חשוב להגדיר בצורה מדויקת את היעדים של הסרטון, יעדים שכאלו יכולים להיות בין היתר: הגדלת המכירות, מיתוג העסק, קריאה ליצירת קשר, הגדלה של נתח השוק, חיזוק ובנייה של קשרי לקוחות, העברה של מידע ללקוחות ומטרות נוספות.  בשלב הבא, יש לשים דגש על פרמטרים טכניים אשר ישפיעו על ההפקה כמו: מסגרת התקציב אשר מוקצית למטרה, בקשות או העדפות פרטניות של בעל העסק וכיוצא בזה. בהתבסס על כל השלבים הקודמים אשר צוינו, ניתן להגיע להבנה לגבי סגנון הסרטון התדמית – סרטון תדמית מצולם, אנימציה וכו.. רק אחרי שמבינים לעומק את כל המטרות של סרטון התדמית ואת סוג הסרטון הרצוי, ניתן להתקדם לשלבים הבאים ולמעשה, להתחיל ולהפיק את הסרטון בפועל.

התאמת הסרטונים לרשתות החברתיות


כאמור, אחד היתרונות המרכזיים של סרטוני תדמית, טמון באפשרות ההפצה שלהם ברשתות החברתיות השונות – וכאמור, סרטונים אטרקטיביים ומיוחדים, יכולים לזכות לתפוצה רחבה במיוחד, מה שיגרום לעסק להיחשף לכמות גדולה של לקוחות פוטנציאליים – אשר בעקבות הצפייה בסרטונים חלקם גם יהפכו ללקוחות בפועל.

בכדי למקסם את התועלות הטמונות בהפצת הסרטונים ברשתות החברתיות, מומלץ להכיר את כל הרשתות החברתיות הרלוונטיות ולבחור את הרשתות המתאימות ביותר עבור ההפצה.
כך לדוגמא, אינסטגרם מהווה כרשת חברתית ויזואלית אשר מיועדת בעיקר לקהלים צעירים – לכן,  הפצת סרטונים ברשת זו יכולה להתאים במיוחד לעסקים מעולם האופנה, המזון והתרבות.
מי שמעוניין להעלות סרטוני תדמית אינסטגרם חייב להקפיד שאורכם של סרטונים אלו לא יעלה על דקה.
פייסבוק מהווה כידוע את הפלטפורמה החברתית הגדולה והמגוונת ביותר. כחלק מכך, היא יכולה להתאים עבור כל סוגי החברות והעסקים – הפצת סרטונים ברשת זו תתבצע בדרך כלל באמצעות הפצה של גולשים אשר יחלקו את הסרטון עם חבריהם וכן הלאה..
כאמור, בכדי להשיג את החשיפה המרבית לאותם סרטוני תדמית, חשוב לתכנן באיזו רשתות תתבצע התפוצה ובאיזו צורה ולהתאים את הסרטון למטרה.

בחירת חברת ההפקה המתאימה

בכדי להבטיח סרטוני תדמית איכותיים, אשר ישיגו את המטרה העומדת מאחורי הפקתם בצורה המיטבית, קיימת חשיבות גבוהה להקפיד ולבחור את חברת ההפקה בתבונה.
בעת בחירת חברת ההפקה, מומלץ לבדוק האם היא מתמחה בהפקת כל סוגי סרטוני התדמית – כמובן, בהתאם לבקשות ולהעדפות בנושא (אם הצורך הוא בסרטון מסוג מסוים לדוגמא, סרטון תדמית באנימציה תלת ממדית, כדאי למקד את החיפוש מראש בחברות הפקה אשר מתמחות בתחום זה).

יש להתעמק מה כוללים השירותים אותם היא מציעה – האם השירותים כוללים לדוגמא, את כתיבת התסריט, האם הם כוללים ייעוץ מקדים וסיוע בגיבוש המסרים וכיוצא בזה. מומלץ לשים דגש גם על תודה השירות של החברה ועל היחס שלה ללקוחותיה – האם החברה מאפשרת ללקוחותיה להיות מעורבים בתהליכי היצירה וכיוצא בזה..

כמובן, שאחד מהכלים אשר יסייעו לבצע את הבחירה המיטבית באותה חברת הפקה הוא עיון בתיק העבודות שלה – תיק העבודות אמור לכלול מגוון רחב של סרטוני תדמית אותם החברה הפיקה לאורך השנים. אם יש אפשרות לקבל גם המלצות מלקוחות קודמים של אותה חברת הפקה אשר היו שבעי רצון משירותיה ומהמוצר הסופי אותו הם קיבלו, דבר זה יכול לסייע במידה רבה בביצוע הבחירה.

סרטוני תדמית – טיפים ישימים


אז אחרי שלמדנו את כל היתרונות והתועלות אותם סרטוני תדמית טומנים בחובם, להלן מספר טיפים אשר יישומם יוכל לסייע למקסם את אותם היתרונות ובין היתר:

  • השתמשו בסרטון על מנת להציג את עצמכם – סרטון תדמית יכול להוות כתוספת רבת ערך לעמוד הבית באתר האינטרנט של העסק או החברה. ניתן להפיק סרטון תדמית קצר יחסית (באורך של כדקה), במסגרתו ניתן להציג את העסק ולספר בראשי פרקים על השירותים/ המוצרים אותם הוא מציע. לגולשים רבים, נוח יותר להסתכל בסרטון מאשר לקרוא טקסט ולכן, סרטון מושך, ענייני ומעניין, יגרום לגולשים לצפות בו ואף לגרום להם לבצע פעולה כמו רכישה או יצירת קשר.
  • תיעוד של המלצות – המלצות וחוות דעת חיוביות של לקוחות, מסייעות ללקוחות פוטנציאליים רבים לבסס את ההחלטה אם להזמין מוצר או שירות של עסק מסוים. מכיוון שהמלצות שהינן כתובת אינן נתפסות תמיד כאמינות, הדרך הטובה ביותר להפיץ אותן עוברת באותם סרטוני תדמית. כל מה שצריך לעשות, זה פשוט לצלם את חוות הדעת וההמלצות של הלקוחות, לערוך אותם ולשלב אותם בצורה נכונה בסרטוני התדמית.
  • מה קורה מאחורי הקלעים – מבט אל מאחורי הקלעים של החברה וסיפורים אישיים של העובדים הנוגעים להווי החברה, יכול לגרום אצל הצופים לתחושה של לויאליות, קרבה והזדהות. לכן, חברות רבות בוחרות לתעד ולשתף בסיפורי אלו, כחלק מאותם סרטוני תדמית אותם הן מפרסמות.
  • ספרו את סיפורו של העסק – לכל עסק יש סיפור, איך הוא הוקם, מדוע הוא הוקם, מה היו המטרות מאחורי הקמתו וכיוצא בזה. עסקים רבים בוחרים לתמצת את הסיפור הזה, כחלק מעמוד "אודות" כתוב אשר מוצג באתר. אבל, סרטון תדמית, יהווה ככלי אטרקטיבי יותר להציג את הסיפור הזה – כאשר, בסרטון נעשה שימוש לא רק במילים או בכיתוב אלא גם באלמנטים ויזואליים. לכן, מי שחושב שהסיפור של הקמת העסק הוא מעניין ורלוונטי, כדאי שישקול לשלב אותו כחלק מסרטוני התדמית.
  • להראות יותר מאשר לספר – אין זה פלא שהרוב המוחלט של האנשים מעדיף לראות סרטונים מאשר לקרוא טקסטים – הרי המוח של כולנו בנוי לקלוט ולעבד דימויים בצורה מהירה יותר מאשר סוגי מידע אחרים. כחלק מכך, סרטונים, אשר עושים שימוש בתמונות ובאלמנטים ויזואליים, יגרמו לרגש לעבוד בצורה מהירה יותר ולמסר לעבור בצורה בהירה יותר וגם להישאר. לכן, בהליך הפקת הסרט, יש לשים דגש על בחירת האלמנטים הוויזואליים, על הצבעים, על הקצב ולמעשה על כל הפרטים קטנים כגדולים.

ומה לגבי הלידים?

בסופו של דבר, המטרה של כל בעלי העסקים והחברות, בכל סדרי הגודל היא ליהנות מלידים איכותיים אשר יהפכו להמרות – כלומר ללקוחות משלמים. רשת האינטרנט מציעה לא מעט דרכים להשיג את המטרה הזו כמו: קמפיינים בגוגל או ברשתות החברתיות, דיוור, קידום תוכן וכאמור, הפקת סרטוני תדמית. חשוב לזכור, כי לקוחות מעדיפים לקנות מחברות ומעסקים שהם מכירים וסומכים עליהם ובאמצעות סרטוני תדמית איכותיים, ניתן לגרום ללקוחות להכיר בצורה מעמיקה את העסק, את מוצריו/ שירותיו ואת העומדים מאחוריו. כמובן, שסרטוני תדמית מנצחים, יופצו בצורה מהירה דרך הרשתות החברתיות, כאשר, רבים יבחרו לשתף אותם ובצורה הדרגתית הם יגיעו לעוד ועוד גולשים (שרבים מהם, הם לקוחות פוטנציאליים של אותו העסק).
לסיכום, חשוב לחדד ולהדגיש שבכדי להשיג את המטרה הזאת, סרטוני תדמית חייבים להיות מקצועיים ואיכותיים, הם חייבים להעביר מסרים ברורים, הם צריכים לספר סיפור וכמובן, להיות מעניינים ומושכים. מהסיבה הזאת, המפתח לסרטוני תדמית שכאלו, טמון בבחירת חברת ההפקה ולכן, חשוב לא להקל ראש בהליך הבחירה בה.

כתבות אחרונות

אחסון אתרים מהיר – הבסיס לביצועי אתר טובים ולדירוג SEO גבוה

מהו הקשר בין חברת אחסון האתרים של העסק שלכם לבין איכות ביצועי האתר ותהליכי האופטימיזציה עבור מנועי החיפוש? במקרים רבים, בחירה נכונה של חברת אחסון האתרים היא המפתח להצלחה הכוללת של האתר אותו אנו מעוניינים לקדם. אחסון אתרים מהיר משפיע ישירות על איכו...

האם נגזר על התוכן להתחלק בכתר?

גם אם אתם קשורים לשיווק דיגיטלי רק בצורה רופפת מאוד, בטוח שמעתם את הביטוי "התוכן הוא המלך" או באנגלית "Content is King". רק כדי להבהיר מראש, אין שום ספק שתוכן הוא חלק חשוב מאוד מכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. באותו זמן, יש כל כך הרבה יותר מרק תוכן כ...

מיתוג דיגיטלי

מיתוג דיגיטלי מה זה? מיתוג דיגיטלי הוא למעשה מעטפת עיצובית וקונספטואלית באמצעות עולמות תוכן שונים, המותאמים לקהל  היעד העיקרי והמשני, המשתמש בשירותים או במוצרים של אותן חברות המעוניינות למנף את פעילותן העסקית והשיווקית שלהן ברשת האינטרנט,...