בעל עסק? רוצה לבדל את עצמך מהמתחרים? זה הזמן לדעת הכול על פרסומות רשת
פרסומות רשת הן הגדרה כוללת לכל סוגי הסרטונים הניתנים להצגה ברשת האינטרנט, החל מסרטוני פרסום ב-יוטיוב, דרך סרטוני פרסום ברשתות החברתיות ועד לסרטוני פרסום באתרי נישה ובפורטלים השונים. סרטונים אלו, מהווים אמצעי שיווק דיגיטלי רב עוצמה עבור כל בית עסק המעוניין לבדל את עצמו מהמתחרים ולהגביר את נוכחותו ברשת, וזאת לנוכח היתרונות המשמעותיים הנלווים לפרסום הדיגיטלי באמצעות פרסומות רשת, וביניהם:
- פילוח ממוקד של קהלי המטרה – הפלטפורמות השונות בהן ניתן להציג סרטוני פרסום ברשת, מאפשרות למפרסם בהן ליהנות ממגוון רחב של כלי ניהול מתקדמים באמצעותם ניתן לפלח בצורה המדויקת ביותר את קהלי המטרה הרלוונטיים, ולכן, כל פרסומת זוכה לחשיפה מיטבית בקרב קהל הגולשים הרלוונטי.
- מגוון רחב של אפשרויות פרסום בכל פלטפורמה – פרסומות רשת ניתנות להצגה במגוון רחב של פלטפורמות שיווקיות ברשת, כאשר בכל אחת מהן ניתן למצוא חלופות שונות להצגת הסרטון.
- פרסומות מסביב לשעון – בניגוד לפרסומות בטלוויזיה המוצגות בזמנים מוגדרים בלבד (ברייק הפרסומות), סרטוני הפרסום ברשת ניתנים להצגה במתכונת של 24/7, דבר המגדיל באופן משמעותי את מספר הצפיות בסרטון בכל רגע נתון.
- ויראליות – פרסומות רשת מקוריות ויצירתיות עשויות להפוך ויראליות ולהגיע לכמות גדולה של צופים בפרק זמן קצר יחסית.
וזאת לצד יתרונות שיווק נוספים באמצעותם תוכלו לבדל את עצמכם אל מול המתחרים במסגרת קמפיין וידאו כזה או אחר ברחבי הרשת.
הפקת פרסומות באינטרנט – כיצד?
כיום, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של טכנולוגיות באמצעותן ניתן להפיק מספר סוגים שונים של פרסומות המיועדות לשידור באינטרנט, לרבות, סרטוני תדמית, סרטוני מוצר וסרטוני פרסום באורכים שונים של החל ממספר שניות ועד 30-60 שניות.
הפקת פרסומות לאינטרנט מתאפשרת בין היתר באמצעות תוכנות צילום ועריכה, תוכנות אנימציה, טכנולוגיית "המסך הירוק" ובאמצעות ימי צילום בהם מצלמים את כל תוצרי הצילום הנחוצים לצרכי הפקת הסרטון. תהיה הטכנולוגיה בה אתם עושים שימוש אשר תהיה, מאחורי כל תהליך של הפקת פרסומות לאינטרנט, חייב לעמוד תסריט יצירתי היודע לספר סיפור שיווקי ומכירתי על המוצר או השירות אותו אתם מעוניינים לשווק באמצעות הסרטון. כפועל יוצא מכך, כתיבת התסריט מהווה את השלב הראשון בתהליכי הפקת פרסומות לאינטרנט או לכל אמצעי שידור אחר.
לאחר שגיבשתם את התסריט לצרכי הפקת הסרטון, תדרשו להחליט מהי הטכנולוגיה הטובה ביותר להעברת המסרים השיווקיים ולהתארגן על מספר ימי צילום הנחוצים לצרכי הפקת הסרטון. עם סיום הצילומים תדרשו למספר ימי עריכה של סרטון הפרסומת ולאחר מכן להכין אותו לשידור באינטרנט.
הפקת פרסומות לאינטרנט הוא תהליך הפקה מקצועי אותו מומלץ ליישם באמצעות סוכנות פרסום דיגיטליות המבינות מצד אחד את הדינאמיקה הצרכנית של הרשת ומצד שני את עולמות הקריאייטיב הנלווים להליך הפקת פרסומות משלב כתיבת התסריט ועד הבאה לשידור. הבחירה בסוכנות פרסום דיגיטלית כזו או אחרת לצורך הפקת פרסומות לאינטרנט, חייבת להיעשות בהתאם לניסיון המקצועי שלה בנושא, בהתאם לשירותים המקצועיים המוצעים על ידה לצורך הפקת הסרטון ובהתאם ליכולותיה המקצועית לקדם את הסרטון ברחבי הרשת ולהפוך אותו לסרטון הזוכה לכמות גדולה של צפיות על ידי קהלי המטרה.
כיצד תוכלו להפוך את סרטוני הפרסומת שלכם לאמצעי שיווקי רב עוצמה ברשת?
פרסום באמצעות וידאו ברשת האינטרנט נחשב לפרסום מניע יותר לפעולה, ולכן, יותר ויותר פלטפורמות פרסום באינטרנט מאפשרות העלאה של סרטוני פרסום באורכים שונים. יחד עם זאת, על מנת להפוך את סרטוני הפרסומת שלכם ברשת לאמצעי שיווקי רב עוצמה וכזה המצליח לבדל אתכם מהמתחרים, תדרשו להקפיד על מספר כללים מרכזיים וביניהם:
- תוכן יצירתי עם ערך אמיתי לצופה – גולשי האינטרנט יודעים לזהות באופן מיידי כל תוכן שיווקי גם במקרים בהם הוא מסווה בתוך הסרטון, ולכן, רבים מהם בוחרים לדלג על הפרסומות השונות המוצגות בפניהם לפני או במהלך הסרטון אותו הם באמת מעוניינים לראות. כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות רבה לכך שהסרטון שלכם יכלול תוכן בעל ערך אמיתי לצופה. כיצד עושים זאת? נעזרים באנשי התוכן הטובים ביותר לצורך כתיבת התסריט לסרטון הפרסומת.
- פילוח ומיקוד של קהלי המטרה – בעולם השיווק הדיגיטלי, אחד מסודות ההצלחה הוא הקפדה יתרה על פילוח ומיקוד של קהלי המטרה וככל שהפרסום פונה לקהל מפולח וממוקד יותר, כך הוא הופך לאפקטיבי יותר עבורם וזוכה ליותר צפיות, ולכן, קיימת חשיבות רבה להתאמת תכני הפרסום לסוג הפלטפורמה בה אתם עושים שימוש וזאת מעבר להליך פילוח ומיקוד של קהלי המטרה הנחוצים לכם. ביוטיוב לצורך העניין, תוכלו לפרסם סרטוני פרסומת באורך מלא ואף לשדר סרטוני תדמית בני מספר דקות. ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק ואינסטגרם תדרשו לקצר את סרטוני הפרסומת שלכם למינימום זמן שידור של 30 שניות ואף להעלות סרטונים קצרים יותר שיהוו מעין רימיינדר.
- הוספת אפקטים וכתוביות – על מנת להפוך את סרטוני הפרסומות שלכם ברשת לנפצים יותר, אנו ממליצים לכם לעשות שימוש באפקטים חזותיים הניתנים לביצוע באמצעות תוכנות מחשב וטכניקות צילום כאלו ואחרות. כמו כן, קיימת חשיבות רבה לשילוב כתוביות על גבי המסך וזאת לנוכח העובדה שחלק לא מבוטל מהצופים בסרטון עושים זאת כאשר הסאונד של המכשיר בו הם עושים שימוש מושתק.
- מעקב דינמי אחר פעילות המתחרים – על מנת לנצח את המתחרים שלכם בזירה האינטרנטית, אתם חייבים לבצע מעקב דינמי אחר הפעילות השיווקית שלהם ולהציע לצרכנים חלופות שונות לכל מהלך שיווקי כזה או אחר אותו הם מקיימים, והדבר מקבל משנה תוקף כאשר מדובר בהפקת פרסומות לאינטרנט.
- הנעה לפעולה – כל סרטון פרסומת חייב לכלול בתוכו מוטיבים שיווקים היכולים להניע את קהל הצופים לביצוע פעולה, בין אם מדובר במעבר (דרך לינק ייעודי) לאתר המפרסם או יצירת קשר או כל פעולת גלישה אחרת המקדמת מכירה או מקרבת אתכם למטרה השיווקית אותה הגדרתם מראש.
קידום סרטוני פרסומת ברשת
על מנת להפוך את הסרטון שלכם לויראלי או לחשוף אותו לכמות גדולה של צופים שכל אחד ואחת מהם הוא לקוח פוטנציאלי, תדרשו לקידום מיטבי של הסרטון ברחבי הרשת. קידום סרטוני פרסומות ברשת בדומה לקידום אתרים הוא תהליך המיושם באמצעות מנועי החיפוש, הרשתות החברתיות ופלטפורמות שיווקיות נוספות, לרבות, הפצת הסרטון בניוזלטר או בכל מערכת הפצה אחרת בדוא"ל. כמו כן, כאשר אתם מעלים סרטון פרסומות לרשת, חשוב להתייחס למהלך כקמפיין אינטרנטי לכל דבר ועניין ולהקצות מסגרת תקציב התומכת בתהליכי הקידום הנחוצים לכם.
לסיכום, הפקת פרסומות לאינטרנט היא פעולה מקצועית אותה מומלץ ליישם באמצעות סוכנויות פרסום דיגיטליות העוסקות ומתמחות בנושא, ובכך, לאפשר לעצמכם הפקת סרטוני פרסומת יצירתיים המותאמים לעולמות התוכן בהם אתם עוסקים ולקהלי המטרה הנחוצים לכם. לאחר סיום הליך ההפקה יש להתייחס לסרטון כקמפיין אינטרנטי ולקדם אותו בכל האמצעים העומדים לרשותכם וגם כאן הניסיון של סוכנות הפרסום הדיגיטלית בא לידי ביטוי.