קידום אתרי איקומרס – הצורך שנוצר עקב המצב בעולם
בין אם אתם מוכרים ביגוד באינטרנט, תכשיטים, חלקי מכניות או אפילו יהלומים, אתם תצטרכו לקדם את החנות האינטרנטית שלכם. אתרי איקומרס הם אתרים אשר מאפשרים לבצע סחר באינטרנט, בין אם מדובר במוצרים או בשירות מסוים.
אמנם לרוב יהיה מדובר במכירת מוצרים אונליין, אבל אתרים מסוימים שמספקים שירותים בתשלום יכולים להיחשב כאתרי איקומרס לכל דבר. שנת 2020-2021 לימדה אותנו דבר או שניים לגבי מכירות אונליין, אין ספק. בעוד שהעולם התמודד ועדיין ממשיך להתמודד עם נגיף עולמי, רבים מבעלי העסקים מצאו את עצמם מנותבים, בעל כורחם, למכירות באינטרנט.
התהליך שעברו ועוברים בעלי עסקים בשנים 2020-2022
עסקים רבים נסגרו, חלקם עברו למכור באינטרנט, אחרים הקפיאו את עסקיהם ועוד. אין ספק שבשנים האחרונות למדנו שיעור או שניים על התקדמות יחד עם הטכנולוגיה. האמת היא, שאם אנחנו לא מתקדמים עם הטכנולוגיה, אנחנו פשוט נשארים מאחור.
והעולם של היום הוא טכנולוגי במיוחד, אי אפשר להשוות את העידן הזה לשנים עברו. קידום אתרי איקומרס הוא תהליך טכנולוגי ברובו, אם כי השיווק של האתר הוא תהליך פחות טכני. במילים אחרות, כשמדברים על קידום אתרים לאתרי ECOMMERCE, מדברים בעצם על קידום טכני ועל קידום אתרים אורגני.
קידום אתרים ממומן או אורגני? שניהם? אתרי ECOMMERCE
כמובן שגם אפשר לדבר על קידום ממומן לאתרי איקומרס, אבל זה בדרך כלל מתבצע במקביל לקידום אתרים טכני ואורגני. קידום האתרים הטכני מתמקד בכתיבת קוד בצורה מדויקת, בתכנות האתר, בתכנון נכון של כותרות H2 או H3 וכו.
במקביל לכך, קידום האתרים האורגני יתמקד בכתיבת ופרסום תכנים, כמו גם בבניית מערך לינקים לאתרי איקומרס. זאת ועוד, אתרי איקורמס בדרך כלל יצריכו גם קידום ממומן מסוג מסוים כגון פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל או פרסום ברשתות חברתיות. בעוד שחלק מהאנשים בוחרים לפרסם ולשווק בפלטפורמות החברתיות, בעלי עסקים אחרים יעדיפו לשווק קמפיינים ממומנים דרך גוגל.
מה עדיף, קידום אתרי איקומרס או קידום אורגני?
להגיד מה עדיף ומה פחות? אין חיה כזו. מאחר שכל עסק מצריך קידום אתרים מסוג אחר, לכל בית עסק נבנית תוכנית שיווק אונליין משלו. במקרים מסוימים, יהיה צורך להשים דגש גדול על קידום אורגני לאתרי איקומרס.
במקרים אחרים, יהיה צורך לתת את הדגש הנכון על קידום ממומן לאתרי איקורמס ופרסום בגוגל. ככה או ככה, אתם תרצו מישהו מקצועי מאחורי ההגה של מסע השיווק שלכם. במילים אחרות, תצטרכו חברת קידום אתרים מומלצת לקידום אתרי איקומרס.
קידום אתרי איקומרס וחנויות מסחר באינטרנט
בעוד שחלק מהחברות יציעו לכם לשלם בכדי לקבל יותר חשיפה וטראפיק לאתר שלכם (קידום ממומן), חברות קידום אחרות עשויות להציע להשקיע מאמצים בקידום אורגני. ההבדלים? ובכן, קודם כל והכי חשוב, קידום אורגני הוא תהליך של שבועות, של חודשים ולפעמים גם יותר מזה.
למעשה, יש כאלו שאומרים שקידום אורגני לעולם לא נגמר. בהפוך מקידום אורגני שמצריך התחייבות לתהליך ומסע, קידום אתרי איקומרס נותן את אותותיו כבר ביום שלאחר העלאת הקמפיין לגוגל. במילים אחרות, שילמתם על חשיפה וטראפיק באתר שלכם. שזה אחלה וזה מעולה, אבל קחו בחשבון שהחשיפה שלכם תיעלם ברגע שהקמפיין הממומן שלכם יסתיים.
קידום אורגני מאפשר להנות מחשיפה בטווח הארוך
אם אתם מעוניינים להנות מחשיפה וטראפיק לאורך טווח ולאורך זמן, יש לכם את האפשרות של קידום אורגני לאתרי ECOMMERCE. קידום אורגני לאתר איקומרס יאפשר לכם להתמקם גבוה בדירוגי מנוע החיפוש של גוגל, אבל חשוב לשמור על הדירוגים שלכם.
במילים אחרות, אם הגעתם לדירוג גבוה בביטויים מסוימים, אתם צריכים להמשיך לתחזק את הדירוגים שלכם. במקרים רבים דירוגים נפגעים, בעלי אתרים נענשים ועוד. אם אתם מעוניינים לשמור על הדירוגים שהגעתם אליהם בעזרת קידום אתרי איקורמס, אתם תצטרכו לבצע אופטימיזציה נכונה באתר.
מה כולל קידום אתרי איקומרס? טכני, אורגני וממומן
בימינו האינטרנטיים, קהלי היעד שלכם מורגלים לאתרים אוטומטיים ולתהליכים מאוד קצרים בזכות האוטומציה. ככל שהאתר שלכם יהיה יותר נגיד ואוטומטי כלפי הגולש, ככה הוא ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
כמו כן, חברת קידום אתרי איקומרס תמליץ על תיאור נכון של המוצרים בחנות. זאת ועוד, קידום חנות באינטרנט יצריך ממכם להגדיר במדויק את נתוני ותגי המטא באתר שלכם. בנוסף, מבנה הקישורים הפנימי ומבנה הקישורים החיצוני צריכים להיות נכונים ואיכותיים. וכל מה שציינו עד עכשיו, לא שווה כלום בלי חוויית משתמש נכונה וטובה באתר (UX\UI).
הקפידו על ערך מוסף באתר המכירות שלכם
דבר נוסף שאנחנו רוצים שתזכרו הוא, שלא משנה כמה תשקיעו בקידום שלכם, ההשקעה חייבת להיות איכותית. בואו נסביר את מה שאמרנו עכשיו. שימו לב שכשמדברים על קידום חנויות אונליין, או על קידום של אתרים תדמיתיים, מדברים בסופו של דבר על איכות.
בין אם אתם מקדמים בגוגל, בבינג או בכל מנוע חיפוש אחר, אתם צריכים להקפיד על העלאת תכנים איכותיים לאתרים שלכם. אם מדובר למשל באתר איקומרס, כמובן שהאתר חייב להיות מדויק. תמונות המוצרים צריכות להיות איכותיות, תגי המטא וכותרות המטא צריכים להיות מדויקים ועוד. הדבר נכון גם לפעילויות פרסום ברשתות חברתיות, באינסטגרם, בגוגל וכדומה.
כלים טכנולוגיים לדיוק וייעול תהליכי קידום אתרים לחנויות אונליין
בכדי לדייק את המאמצים שלכם ככל האפשר, יש לכם את האפשרות להשתמש במגוון כלים טכנולוגיים, אמנם חלק נכבד מהכלים הטכנולוגיים הם בתשלום, אבל הם שווים את ההשקעה. אם מדברים למשל על קונסולת החיפוש של גוגל, הרי שהקונסולה הזו מאפשרת לכם לדייק את האתר שלכם מבחינות רבות ומזוויות שונות.
תוכלו להיות מעודכנים בבעיות שונות שהאתר מציג, כמו גם לסקור את דירוגי מילות המפתח שאתם מופיעים בהם. בנוסף, כלים טכנולוגיים אלו מאפשרים לדייק את כתיבת תגי המטא באתר, לאבחן מצבים בעייתיים באתר האיקומרס ועוד.
תמיד להקפיד על מחקר מתחרים וחנויות אינטרנט אחרות
עוד כדאי לדעת, במהלך קידום אתרי איקומרס יהיה חשוב גם לערוך מחקר מתחרים נכון. מחקר המתחרים שלכם צריך לבחון מקרוב את צעדי השיווק של התחרות בתחום שלכם. אם למשל המתחרים שלכם מפרסמים בפלטפורמות החברתיות, יהיה כדאי שתהיו מעודכנים בכך, שתדעו מה הם מפרסמים, תכירו את המבצעים שלהם, תבדקו באילו ביטויי חיפוש הם מתמקדים ועוד.
אגב, מחקר מתחרים הוא תהליך די קצר, שלמרות שנהוג לבצע אותו בתחילת התהליך הקידומי, מבצעים אותו תוך כדי התהליך עצמו. לא פעם, מחקר מתחרים מוצלח יכול להצביע על כך שיש צורך לשנות אסטרטגיית קידום אתרי איקומרס.
לעיתים יש צורך בשינוי אסטרטגיית קידום אתרי איקומרס
חשוב לפקוח עין על המתחרים בכל עת, זה יעזור לכם להבין יותר לעומק את קהלי היעד שלכם. אגב, זה גם עובד הפוך. מחקר מתחרים יכול ללמד אתכם מה – לא לעשות. באופן הזה, תוכלו ללמוד בעצם מהטעויות של המתחרים שלכם לתחום.
עד כה, בעצם דיברנו על מהלכי קידום אתרי איקומרס שחשוב לבצע. מכאן, בואו נדבר לרגע על הפן הפרקטי של קידום אתרים. עד כמה זה פרקטי, לקדם חנות אינטרנטית בעולם כל כך גדוש תחרותיות? ובכן, זה נכון שהתחרותיות העסקית בימינו היא עזה.
שיווק ממומן לאתר ECOMMERCE מאפשר הגברת טרפיק במהרה
זה נכון שלא משנה מה תחליטו למכור, יהיו לכם מתחרים בכל רגע נתון. אבל יחד עם זאת, חשוב לזכור שלא כולם משקיעים את המאמצים הנכונים בתהליכי קידום חנויות אינטרנט. שיווק חנות אינטרנטית זהו מסע, זה תהליך שלא כל בעל עסק מוכן להיכנס אליו.
אבל המסע הזה גם יכול להיות זריז יותר, במיוחד אם אתם מחליטים ללכת על שיווק ממומן לחנויות איקומרס. שיווק ממומן לחנות ECOMMERCE יאפשר לכם, כבר ממחר – להכניס לקוחות לעסק. זאת, בהנחה שהקידום הממומן מבוצע בצורה נכונה.
שיווק ממומן לחנויות אונליין אינטרנטיות – תוצאות זריזות
אם אתם מעוניינים לקדם חנות איקומרס ואין לכם את הסובלנות להמתין חודשים בשביל קידום אורגני, תוכלו לפרסם בפלטפורמות החברתיות, בגוגל ועוד. הפרסום הממומן לחנויות באינטרנט מכניס לקוחות באופן מידי, אבל חשוב לזכור שהתנועה לחנות שלכם תיעלם לאחר שהקמפיין ירד מגוגל.
אם במהלך הקמפיין רכשתם לקוחות שהפכו ללקוחות קבועים, מה טובה. אם זה לא קרה, תצטרכו להמשיך לפרסם בצורה ממומנת כדי להגדיל טראפיק לאתר המכירות שלכם. בשורה התחתונה, המסע של קידום ושיווק לעולם לא באמת נגמר. אמה-מה, עם הזמן, אתם תוכלו להוריד רגל מהגז.
שלבים ראשוניים של קידום אתר איקורמס – אינטנסיביים יותר מהמשך הדרך
בדרך כלל, השלבים הראשונים שלקידום אתרי איקומרס הם אינטנסיביים יחסית. לאחר הקידום והשיווק הראשוניים, התהליך יהיה פחות לחוץ ואולי גם פחות יקר. ואם כבר הזכרנו ענייני תקציב, חשוב לזכור לתכנן את התקציב שלכם לפרויקט של קידום אתר ECOMMERCE.
שיווק חנויות אינטרנט יצריך ממכם התחייבות כלכלית, שלעיתים עשויה להיות לא קטנה. בעוד שניתן לקדם אתרים בתקציבים יחסי ידידותיים, תהליכי קידום אחרים יכולים לעלות לכם עשרות ומאות אלפי שקלים. אם אתם רוצים לקדם אתר איקורמס ולשרוד כדי לספר על זה, הייעוד של התקציב צריך להיות בנוי כבר בתחילת התהליך השיווקי שלכם.
ייעוד ותכנון תקציב לשיווק חנות באינטרנט
תתכננו כמה כסף אתם מעוניינים להשקיע בקידום בזירות החברתיות, בפלטפורמת גוגל, באינסטגרם וכו'. ותוך כדי שאתם צועדים במסע השיווק שלכם, יהיה חשוב לפקח על הנושא של ניצול התקציב. תבדקו שאתם מקבלים תמורה לשיווק שלכם, תבדקו שנכנס טראפיק מוגבר לאתר, שאתם מקבלים לידים קרים וחמים, תוודאו שהקמפיין משתלם.
אם מדובר בקמפיין ממומן, כבר יום לאחר העלאתו לאוויר, אתם יכולים לעיתים להבין אם הוא אפקטיבי או פחות. אם מדובר בקמפיין של קידום אורנגי לחנות איקומרס, ייקח לכם קצת יותר זמן עד שתוכלו למדוד את היעילות של הקידום.
הקפידו לבחור סיוע מקצועי נכון – חברת קידום אתרים וחנויות מסחר
בכל מקרה, בין אם אתם בוחרים חברת קידום אורגני או קידום ממומן לאתר ECOMMERCE, הקפידו לבחור בחברת קידום עם ניסיון בתחום המכירות שלכם. אם אתם מוכרים ביגוד באינטרנט, יהיה כדאי לבחור בסיוע של חברת קידום אשר מתמחה בתחום הזה. מתמחים במכירת ציוד רפואי, נעליים, תכשיטים, נרגילות או כל דבר אחר? כנ"ל.
בשורה התחתונה, הכי חשוב להקפיד על איכות באתר שלכם. תבחרו קידום ממומן, תבחרו אורגני, קידום אתרים בבינג או קידום בפלטפורמות החברתיות, העיקר שתקפידו על איכות. ככל שגוגל יסמן אתכם כאיכותיים יותר, ככה הוא יותר יציג אתכם בתוצאות החיפוש שלו בדירוגיו הגבוהים. וככה גם רלוונטי לגבי שיווק חנויות אינטרנט בפלטפורמות החברתיות. הקפידו על שיווק איכותי, תכנים איכותיים המוצגים ללקוחותיכם, וייתכן שגם אתם תוכלו להגביר טרפיק באופן משמעותי בחנות האינטרנט שלכם.
בנו אמון עם ביקורות לקוחות
אתם יודעים מה הדבר הראשון שאני עושה כשאני קונה משהו באינטרנט? בודק ביקורות! ואני לא לבד בזה. ביקורות חיוביות של לקוחות הן זהב טהור לאתר איקומרס. הן לא רק בונות אמון אצל לקוחות פוטנציאליים, אלא גם עוזרות לקידום האתר.
עודדו את הלקוחות שלכם לכתוב ביקורות. אפשר לשלוח מייל אוטומטי כמה ימים אחרי הקנייה ולבקש בנימוס שישתפו את החוויה שלהם. אה, ואל תפחדו מביקורות שליליות – הן נותנות אמינות לאתר ומראות שאתם אמיתיים.
השתמשו ברשתות חברתיות בחוכמה
פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק – כולם יכולים להיות כלים מעולים לקידום אתר האיקומרס שלכם. אבל אל תנסו להיות בכל מקום בבת אחת. בחרו את הפלטפורמות שהכי מתאימות לקהל היעד שלכם והתמקדו בהן.
למשל, אם אתם מוכרים מוצרי אופנה, אינסטגרם יכול להיות מעולה בשבילכם. אם אתם מוכרים מוצרים לבית, פינטרסט יכול להיות אפיק נהדר. העיקר לזכור – לא מספיק רק לפרסם, צריך גם לתקשר עם הקהל שלכם.
סיפור קטן מהחיים
לפני כמה שנים, הייתה לי חברה שפתחה חנות אונליין למוצרי קוסמטיקה טבעיים. היא השקיעה המון בפיתוח מוצרים מעולים, אבל החנות פשוט לא הצליחה להמריא. למה? כי אף אחד לא ידע שהיא קיימת!
החלטנו לקחת את הפרויקט של קידום האתר ברצינות. התחלנו עם מחקר מילות מפתח, שיפרנו את התוכן באתר, ופתחנו בלוג עם טיפים לטיפוח טבעי. תוך כמה חודשים, התנועה לאתר עלתה פי 5 והמכירות התחילו לזרום.
אבל הקסם האמיתי קרה כשהתחלנו לשלב את הרשתות החברתיות. פתחנו חשבון אינסטגרם והתחלנו לשתף תמונות של לקוחות מרוצים עם המוצרים. זה לא רק הביא יותר תנועה לאתר, אלא גם בנה קהילה סביב המותג. היום, החנות הזו היא עסק משגשג עם אלפי לקוחות נאמנים.
אופטימיזציה של דפי מוצרים
בואו נדבר רגע על דפי המוצרים שלכם. הם לא סתם עוד עמודים באתר – הם חלון הראווה שלכם! הנה כמה טיפים לאופטימיזציה של דפי מוצרים:
– כותרות מושכות: השתמשו במילות מפתח בכותרות המוצרים, אבל וודאו שהן עדיין נשמעות טבעיות.
– תיאורים מפורטים: אל תסתפקו ב"חולצה כחולה". תארו את הבד, את הגזרה, את ההזדמנויות ללבוש אותה. תנו ללקוחות להרגיש את המוצר דרך המילים שלכם.
– **מילות מפתח**: שלבו מילות מפתח רלוונטיות בתיאור, אבל בצורה טבעית. אף אחד לא אוהב לקרוא טקסט שנראה כמו רשימת מילות מפתח.
בניית קישורים איכותיים
קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם הם כמו המלצות בעולם האמיתי. הם אומרים לגוגל "היי, האתר הזה שווה!". אבל איך משיגים קישורים איכותיים?
– תוכן שווה שיתוף: צרו תוכן כל כך טוב שאנשים ירצו לשתף אותו. זה יכול להיות מדריך מקיף, אינפוגרפיקה מעניינת, או אפילו סקר מרתק בתחום שלכם.
– שיתופי פעולה: חשבו על שיתופי פעולה עם בלוגרים או אתרים אחרים בתחום שלכם. אולי תוכלו לכתוב פוסט אורח או לתת להם מוצר לסקירה?
– רשימות ומדריכים: אם אתם מוכרים, נניח, ציוד לקמפינג, למה שלא תיצרו רשימה של "10 המקומות הכי טובים לקמפינג בישראל"? זה תוכן שאתרי תיירות ישמחו לקשר אליו.
אופטימיזציה לחיפוש קולי
עם עלייתן של עוזרות קוליות כמו סירי ואלקסה, יותר ויותר אנשים מחפשים בקול. איך מתכוננים לזה?
– שאלות ותשובות: חשבו על שאלות שאנשים עשויים לשאול בקול ושלבו אותן (ואת התשובות) בתוכן שלכם.
– שפה טבעית: בחיפוש קולי, אנשים משתמשים בשפה יותר טבעית. במקום "נעלי ריצה זולות", הם עשויים לשאול "איפה אני יכול למצוא נעלי ריצה במחיר טוב?".
שימוש בוידאו
וידאו הוא כלי מעולה לקידום אתרי איקומרס. הנה כמה רעיונות:
– סקירות מוצרים: צלמו סרטונים קצרים שמציגים את המוצרים שלכם בפעולה.
-מאחורי הקלעים: הראו ללקוחות איך אתם מכינים את המוצרים או אורזים את ההזמנות. זה בונה אמון ומחבר אנשים למותג שלכם.
– מדריכים: אם אתם מוכרים, למשל, כלי עבודה, למה שלא תיצרו סדרת סרטוני "עשה זאת בעצמך"?
לסיכום
קידום אתרי איקומרס הוא מסע, לא יעד. זה תהליך מתמשך שדורש סבלנות, יצירתיות והתמדה. אבל עם הטיפים האלה, אתם בדרך הנכונה להפוך את החנות המקוונת שלכם לסיפור הצלחה.
זכרו – בסוף היום, הכי חשוב להתמקד בלקוחות שלכם. תנו להם חוויית קנייה מעולה, מוצרים איכותיים ושירות לקוחות מצוין. כל השאר? זה כבר יבוא עם הזמן.
ועוד משהו קטן לסיום – אל תשכחו ליהנות מהדרך! כן, קידום אתרים יכול להיות מאתגר לפעמים, אבל זו גם הזדמנות נהדרת ללמוד, להתפתח ולראות איך העסק שלכם צומח. אז קדימה, צאו לדרך ותהפכו את החנות המקוונת שלכם לכוכבת אמיתית!