במאמר הבא, ננסה להבין ולהסביר ארבע טעויות נפוצות של בעלי עסקים על סוכנות פרסום. בנוסף, נתמקד בשירותים הבסיסיים שכל חברת פרסום צריכה להציע לכם, ולאיזה סוג עסק זה הכי מתאים.
לפני הכל, מהי סוכנות פרסום?
חברות פרסום באינטרנט מאפשרות לבעלי עסקים לייצר נוכחות ברשתות החברתיות, במנועי החיפוש ובכלל – להיות במודעות של הלקוחות הפוטנציאלים ולגרום להם להפוך ללקוחות העסק.
עולם הפרסום הוא דינאמי ומשתכלל משנה לשנה.
אם בעבר אפיקי הפרסום העיקריים של חברה היו רדיו, עיתונים או מקומונים, היום עולם הפרסום עבר מהפך, והבין שצריך להתקדם לסוגי פרסום אחרים.
לפני עשר שנים, אף אחד לא שיער לעצמו שהדרך היעילה והזולה ביותר להביא לקוחות חדשים תהיה דרך רשת האינטרנט אבל כיום הפרסום האמיתי כבר לא נמצא בשלטי חוצות, בעיתונות או אפילו בטלויזיה. עסק חייב נוכחות בדיגיטל על מנת לבלוט ולתפוס נתח שוק משמעותי לעומת המתחרים שלו.
לאור כל האמור לעיל, כדי להפוך את העסק למותג מנצח חייב בעל העסק להשקיע בפרסום ושיווק איכותיים במגוון פלטפורמות – גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, אאוטבריין, טאבולה ועוד.
אז מה יכולה סוכנות פרסום להציע לבעלי עסקים?
אפיון, עיצוב ובניית אתרים – בלי אתר, קשה לשכנע גולשים שהעסק לגיטימי ורלוונטי עבורם. תהליך בניית אתר הוא בדרך כלל הפעילות הראשון שעסק יבצע בדיגיטל, והוא למעשה מקפצה לשאר הפעילויות השיווקיות.
קידום אורגני (SEO) – לאחר בניית האתר, אנחנו צריכים להתחיל להוביל אליו גולשים. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא באמצעות קידום אורגני איכותי לאורך זמן. היות ואף אחד לא מחפש היום תוצאות בעמוד השלישי, הרביעי או אפילו השני, המטרה היא להגיע לעמוד הראשון ולאחר מכן למקומות הראשונים בביטויי החיפוש הרלוונטים עבור העסק.
ככל שתחום העיסוק המקודם תחרותי יותר, כך יש צורך ביותר תוכן, יותר קישורים ויותר עבודת אופטימיזציה – מה שכמובן משפיע על עלות הפרויקט.
שירות קידום ממומן – המשלים של קידום אורגני הוא הקידום הממומן. במקום לחכות לתוצאות ארוכות הטווח של הקידום האורגני, בעל עסק יכול תוך מספר דקות להופיע באיזור הפרסומות הממומנות של גוגל. היתרון הוא כמובן המיידיות של התוצאות, לקוחות יכולים להתחיל להגיע כבר מיום הקמפיין הראשון.
החסרונות הם עלות גבוהה יחסית והעובדה שברגע הקמפיין יורד אין לו עקבות, ולא נצברת שום סמכותיות לדומיין הלקוח – בניגוד לקידום האורגני שם למעשה מייצרים נכס חזק.
4 הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים לגבי סוכנות פרסום:
- "אני לא צריך משרד פרסום, אני יודע לפרסם את עצמי לבד"
אנו נתקלים במשפט הזה מדי פעם, ובכנות, להעלות קמפיין פרסום זה ממש לא עסק מסובך. הבעיה מתחילה כשמתחילים למדוד החזר השקעה אמיתי של העלויות. במקרה כזה, תוצאות של מקצוען יהיו בין %50-80% טובות יותר בממוצע.
מה שזה אומר במילים פשוטות – יותר לקוחות בפחות תקציב פרסום. גם כשלוקחים בחשבון את עלות דמי הניהול של הסוכנות, זה עדיין הרבה יותר משתלם מאשר לנסות לנהל את הקמפיינים לבד.
זכור – משרד פרסום הוא בדיוק כמו חשמלאי מוסמך, אתה מצטער שלא השתמשת באחד רק אחרי האסון, או במקרה שלנו אחרי שהוצאת המון כסף!
- "הפרסום הזה לא נראה טוב"
הרבה פעמים, לקוחות מעוניינים לשפר את מראה המודעה ולהפוך אותה לאטראקטיבית יותר בעיניהם. אבל בפרסומים מהסוג הזה, חשוב לדעת ולהפנים כי הם נועדו לפרסום בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך, ופחות עבורך.
לכן, סוכנויות הפרסום חושבות כמו "הלקוח הפונטציאלי" ויוצרות את השפה הפרסומית שתמיר גולשים ללקוחות בצורה המיטבית.
- "אהבתי! זה בדיוק מה שאני רוצה בפרסום שלי"
עוד טעות נפוצה (שקשורה לטעות שמעלינו) היא "להיתפס" על עיצוב/סוג פרסום ספציפי ולנסות לשכפל אותו שוב ושוב. אין מה לעשות, כשמתחברים למשהו שאוהבים קשה להיפתח לאפשרויות נוספות. כפי שאמרנו, סוכנות פרסום איכותית יודעת מצד אחד להקשיב לשוק, ומצד שני להיות תמיד דינאמית וחדשנית.
- "פרסום מוכר הוא יצירתי"
המון בעלי עסקים מקשרים את המונח פרסום ליצירתיות. נכון, היום קשה להתבלט על פני שאר העסקים ולפעמים צריך לשנות את הקונספט ולצאת קצת מהקופסה. אבל רבים מתפלאים לגלות שיש סיבה שהקופסה קיימת כפי שהיא.
לפעמים זו פשוט הדרך הכי נכונה להגיע לתוצאות מקסימליות, ואין צורך להמציא מחדש את הגלגל. פרסום איכותי לא צריך להבחן (רק) על פי מידת היצירתיות – אלא בעיקר לפי התוצאות שהוא מייצר עבור העסק.
לסיכום, כאשר אתם מחליטים אם, ועם איזו, סוכנות פרסום לעבוד חשוב לקחת בחשבון את הנושאים עליהם דיברנו במאמר. התובנות נאספו לאורך שנים רבות של עבודה עם מאות לקוחות. עם ניסיון לא מתווכחים!
כל מה שתוכל לדמיין על שיווק דיגיטלי