אחרי דיון ארוך בתוך הצוות של אימוג'ו שיווק דיגיטלי, שעובד באופן שוטף עם עשרות אתרי מסחר אלקטרוני (eCommerce) הוחלט פה אחד שיש חמש טעויות מרכזיות שבעלי עסקים עושים כשהם פותחים אתר מסחר אלקטרוני. אז… החלטנו לכתוב על זה מאמר!

לא רק שנספר כאן מהן אותן טעויות, ננסה גם ללמד אתכם איך להמנע מהן. אז קדימה, מתחילים:

אתרי מסחר אלקטרוני

אתרי מסחר אלקטרוני

טעות מספר 1 – לא להעריך נכון את כמות העבודה הנדרשת בשביל פרויקט מהסוג הזה

המון בעלי עסקים שרוצים לפתוח חנות באינטרנט חושבים שמדובר בהזדמנות לכסף קל ומהיר, כי בסה"כ צריך לקבל הזמנות ולשלוח את המוצרים אז כמה מסובך זה כבר יכול להיות?

זה נכון שחנויות באינטרנט "חיות" במרחב הדיגיטלי ולכן מייתרות את הצורך בשכירות של מקום פיזי ובמשכורות שיאיישו את אותה חנות, אבל הן דורשות תשומת לב והשקעה מסוג אחר.

מדובר בעקומת לימוד גם מנטלית וגם פיזית שיש לעבור אותה על מנת להקים אתר מסחר אלקטרוני בהצלחה, שגם יגדל ויהפוך להיות מקור רווח משמעותי עבור העסק שלך.

אפשר לקחת בחשבון את האפשרות למיקור חוץ לחלק מהאלמנטים של העסק (כמו אריזות, משלוח וכו') אבל היכולת לשלוט ולראות בעצמך כמה שיותר מהחלקים הנעים באופרציה בעצמך הוא בדרך הפתרון הכי נוח לכיס, והכי אפקטיבי לטווח האורך.

צריך להבין ולהכנס למיינדסט שלמעשה מדובר בהקמת עסק לכל דבר, ובמקרה העסק הזה נמצא אונליין. סיכויי ההצלחה שלך הולכים להיות משמעותית גבוהים יותר אם אתה או חבר בכיר בצוות שלך מעורבים בפרויקט באופן יומיומי ואינטימי.

טעות מספר 2 – אין תכנית עסקית מסודרת

אנחנו לא מדברים פה על מסמכים בני 62 עמודים שמנסים לחזות ולפתור מראש כל תרחיש עסקי אפשרי לפני שהוא קורה. אנחנו בסה"כ מציעים שתקחו בחשבון את הנושאים הבאים:

  • דעו מה אתם מוכרים ומה המאפיינים של השוק שאמור לקנות מכם
  • דעו מי/מה שוק היעד
  • דעו מה הבעיה של שוק היעד ואיך ההצעה שלכם פותרת את הבעיה הזו
  • הבינו מי המתחרים המרכזיים שלכם. מה החולשות והיתרונות שלהם?
  • האם ניתן לנצל את החולשות של המתחרים?
  • האם החנות שלכם תחרותית מבחינת המחיר או מבחינת המיצוב?
  • וודאו שהנוכחות הדיגיטלית שחברת הפרסום הדיגיטלית שלכם (היי! :)) קבעה מתייחסת לשונות שלכם בשוק

טעות מספר שלוש – אי קיום אסטרטגיה שיווקית

לצערנו הפתגם האמריקאי הידוע "Build it and they will come" לא מתקיים בכל מה שקשור לאתרי eCommerce. ההעלאה של החנות שלכם לאוויר הדיגיטלי היא רק ההתחלה. צריכה להיות לכם תכנית ברורה איך להביא לחנות מבקרים רלוונטים שיקנו את המוצר, ואיך להמשיך להגדיל את היקף התנועה הזו כל הזמן.

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כשמדובר בשיווק דיגיטלי:

  • חייבת להיות לכם גישה לסטטיסטיקות שימוש באתר, אפילו בסיסיות, כדי שתדעו מה עובד טוב ומה עובד פחות טוב. Google Analytics היא בדרך כלל הבחירה הנכונה.
  • אתם צריכים לדעת מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן (לא יודעים? דברו איתנו!)
  • אתם צריכים להבין את החשיבות המכרעת של רשתות חברתיות בכל מה שקשור לקניות באינטרנט

אנחנו יודעים שזה יכול להיות הרבה לעכל התחלה, אבל יש המון המון מידע באינטרנט על שיווק דיגיטלי. כדי לדעת לבחור את חברת השיווק הדיגיטלי שלכם חשוב שתבינו מה עובד ומה לא עובד בתחום הספציפי שלכם. החיבור לחברת דיגיטל מוצלחת הוא קריטי בשלב הזה, כי זו עבודה שרק מומחים יכולים לעשות בהצלחה.

טעות מספר ארבע – בחירת פלטפורמת אתר המסחר הלא נכונה

 

כשמדובר בניהול החנות המסחר המקוונת שלך בהצלחה, התוכנה שעליה רצה החנות יכולה להיות בעל ברית נאמן או האויב הכי גרוע שלך. אם תעשה בחירה לא נכונה, זה יכול לגרום לכל החוויה להיות מאוד מאוד מתסכלת.

בכלליות, בחירה לא נכונה של פלטפורמת אתר החנות שלכם היא בחירה בפלטפורמה שלא מתאימה לצרכים, מיושנת, רזה באפשרויות, מלאה מדי באפשרויות, חסרת תמיכה מסודרת או שפותחה על ידי החבר-של-בעלה-של-הבת-דודה.

ראשית, אתם צריכים להבין בדיוק איזו פונציונליות אתם צריכים גם עבור המבקר שעלול לרכוש וגם מבחינ מערכת הניהול שבה תשתמשו מאחורי הקלעים. קיימות שתי סוגי פלטפורמות שביניהן כנראה שתצטרכו לבחור:

  • מערכת קוד סגור מוכנה שמאפשרת לכם לבנות לבד (אף אחד לא אמר בקלות) חנות איקומרס כמו Etsy או Shopify
  • מערכת קוד פתוח עם עיצוב כראות עינכם על בסיס פלטפורמה קיימת כמו Magento או WooCommerce

הפופולריות של פלטפורמה כלשהי היא אינדיקטור טוב כדי להבין מה מומלץ, ומה מעודכן בתכיפות.

קחו בחשבון את היכולת הטכנית שלכם לתפעל / לשנות / לשדרג חלק מההתנהגויות של המערכת, יכול להיות שישתלם יותר כלכלית לשלם עבור חבילת תמיכה מעט יקרה יותר כדי לקנות אפשרות לשקט נפשי באמצעות תמיכה מתי שתדרש.

בנוסף, יש לדאוג שאתר החנות מאפשר חוויית משתמש אופטימלית החל מעמוד הבית ועד דף התשלום. כמה קל לגולש להגיע למצב הרכישה מהרגע שהגיע לאתר היא אחד הדברים הכי חשובים בכל עסק שנשען על מכירות באינטרנט.

טעות מספר חמש – הצגה לא מוצלחת של המוצרים

 

אתרי מסחר אלקטרוני בדרך כלל לא שמים את עצמם בצורה אובייקטיבית בנעלי הלקוחות שלהם (שהם המבקרים באתר). הניסיון להבין איך המוצרים שלך נתפסים ויזואלית על ידי הגולשים הוא עניין קריטי שבדרך כלל מוזנח על ידי בעלי אתרי חנות.

חשוב מאוד להבין שהאתר הוא למעשה חלון הראווה והמוכר היחיד שיש בעסק הזה. דאגו להעלות תמונות באיכות ובגודל טוב של המוצרים שלכם וחובה לכלול תיאור לא רק טוב, אלא מצוין, של כל המוצרים עם כל המידע הרלוונטי (מידות, גודל, צבע וכל דבר אחר שיעזור לגולש לקבל החלטה לרכוש).

תיאור מוצר מוצלח משפר את חוויית הגלישה של הרוכשים הפוטנציאלים ומגדילים משמעותית את סיכויי המכירה.

צריך להסתכל על כל ביקור של גולש באתר כהזדמנות היחידה להציג לאותו גולש את המוצרים שלך, אז קחו את הזמן לייצר עמודי מוצר מדהימים ומזמינים. אפשר להסתכל על זה כהשקעה משמעותית אבל חד פעמית של זמן. ברגע שעשיתם את זה נכון, ההשקעה הזו תניב לכם עוד ועוד רווחים.

זה המקום להזיע, מבטיחים שזה ישתלם.

לסיכום, אתרי מסחר אלקטרוני הם דרך מצויינת לחנויות ועסקים מסורתיים להרחיב את קהל הלקוחות שלהם, וגם לחלומים מביניכם שתמיד רצו להיות עצמאים כלכלית ותעסוקתית. אחרי הכל, אפילו Amazon.com הייתה פעם אתר איקורמס קטן וצנוע.

חולמים על אתר מסחר אלקטרוני? נשמח לעזור, לייעץ וליישם. דברו איתנו!

כתבות אחרונות

פישינג: האיום הסמוי שאורב לנו ברשת

היי חברים, מה שלומכם? אני בטוח שרובכם שמעתם על פישינג, אבל האם אתם באמת מבינים מה זה ואיך זה יכול להשפיע עליכם? בואו נדבר על זה. פישינג הוא סוג של הונאת אינטרנט שבה תוקפים מנסים לגנוב מידע רגיש על ידי התחזות לגורמים אמינים. זה נשמע מפחיד, נכון...

כיצד לנהל ולמקסם את הפרופיל העסקי שלך בגוגל: מדריך מקיף למשווקים דיגיטליים

היי חברים, אני שמח לפגוש אתכם שוב! היום אני רוצה לדבר על נושא שמטריד רבים מאיתנו בעולם השיווק הדיגיטלי - ניהול פרופיל העסק בגוגל (Google Business Profile או בקיצור GBP). אם אתם כמוני, בטח נתקלתם בלא מעט אתגרים בניהול הפרופיל הזה. אז בואו נצלול פנימה ...

אופטימיזציה לקמפיינים בפייסבוק

כל השיטות ולמה לשים לב נכון לעכשיו פייסבוק היא לא רק רשת חברתית; היא גם ערוץ מכירות ענק. הפלטפורמה מאפשרת הרבה יותר מאינטראקציות פשוטות בין מותג ללקוח - זהו אחד הערוצים הטובים ביותר להגעה לקהל היעד ולהנעה לרכישה מקוונות. למרות עלויות הפרסום והמיק...