כשמדובר בתדירות פרסום מאמרים באתר של העסק או בבלוג – מדובר באחת מהסוגיות המרכזיות שמעסיקות את עולם קידום האתרים, ואת מומחי ה-SEO כמובן.
בכל הנוגע לקידום אורגני של אתרים, ולשיפור המיקום של דפי האינטרנט או הבלוגים שאנו מפרסמים, לתוכן שאנו מפרסמים כדרך קבע ישנה חשיבות מכרעת.
לצד החשיבות של יצירת תוכן איכותי, והיתרונות בקביעת התזמון המושלם לפרסום התוכן, חשוב גם להבין באיזו תדירות מומלץ לפרסם מאמרים באתר.
כמובן שהתשובה שאלה זו רחוקה מלהיות טריוויאלית, והיא מושפעת ממגוון גורמים, דוגמת קהל היעד של האתר, מטרת פרסום המאמר, סוג המאמר, וכמובן גם השפעות אחרות שתלויות במשתנים חיצוניים כמו אלגוריתם החיפוש של גוגל.
בכל אופן, בעניין אחד אין ספק – קביעת התדירות הנכונה לפרסום מאמרים באתר שלכם, יחד עם הקפדה על איכות תוכן איכותי, הם שני גורמים מרכזיים שמהווים חלק מהתמונה הכוללת של קידום אורגני מוצלח ויעיל של כל אתר.
החשיבות של פרסום מאמרים תדיר על פי גוגל
לפני שניגש לעיקר, ונבין אילו טיפים יעזרו לנו להגיע לנוסחה המוצלחת של תדירות פרסום מאמרים באתר, ראשית כדאי לשים לב לדגשים שמגיעים ממנוע החיפוש המרכזי שאנו משתמשים בו – הלוא הוא גוגל.
על פי הפרסומים הרשמיים של ענקית הטכנולוגיה, היא מחזיקה במערכת פנימית לדירוג של מאמרים על פי מידת הרלוונטיות שלהם. ליתר דיוק, נקראת מערכת הדירוג שלהם QDF והיא מתייחסת ל – Query Deserves Freshness. בסופו של דבר, האלגוריתם של גוגל יעדיף לדרג במקום גבוה יותר מאמרים שמקיימים את שלושת האלמנטים הבאים: קשר ישיר לנושאים רלוונטיים ואקטואליים, נושאים הקשורים באירועים שקורים אחת לתקופה או כאלו שיוצרים עניין עולמי (בחירות לנישאות ארה"ב או מגפת הקורונה לדוגמא), לצד עדכון מתמיד של המאמרים המפורסמים. באשר לאלמנט האחרון, הכוונה היא לעדכן את פרסום המאמרים בהתאם למגמות העולמיות. למשל, בלוג שמפרסם תכנים בנוגע למכונות קפה, מן הראוי שיעדכן מדי תקופה את התכנים הישנים שלו ויוסיף מידע בנוגע למכונות קפה חדשות.
האם אלו שלושת האלמנטים היחידים שיקבעו את הדירוג של האתר במנועי החיפוש? בהחלט לא.
העבר מלמד אותנו על לא מעט מקרים בהם תדירות הפרסום הייתה אחת לשבוע, ואפילו אחת לחודש, ובכל זאת האתר הצליח לשמור על רף דירוג גבוה למדי.
בכל אופן, "רעננות" התוכן (Freshness) כפי שגוגל מצהירה, אכן תורמת לקידום האתר, אך חשוב לשים לב גם לתדירות פרסום המאמרים.
פרסום מאמרים – איך למצוא את התדירות הנכונה?
קיבצנו עבורכם את הדגשים העיקריים אליהם חשוב לשים לב בסוגיה המדוברת. מענה על חלק או על כל השאלות שנציג בפניכם כאן, בוודאי יוכלו לעזור לכם לקבוע את תדירות פרסום המאמרים באתר או בבלוג שלכם.
- מטרת התוכן: הגדרת המטרות העסקיות של התוכן לפני הפרסום שלו הן צעד חשוב מאוד בדרך לצמצום היקף פרסום המאמרים, וכמובן להגדלת קהל היעד והלקוחות של האתר. בקצרה – חשוב מאוד לשים לב שהתוכן עונה על המטרות העסקיות שלכם ושהוא באמת מוכוון ורלוונטי לקהל היעד שהאתר שלכם פונה אליו. כך תוכלו לחסוך את הפרסום של עשרות פוסטים, בלוגים או תכנים חסרי משמעות מדי שבוע, ולהקפיד על פרסום בתכיפות נמוכה יותר אך יעילה הרבה יותר.
להרחבת הסוגיה של איכות התוכן, מומלץ לתכנן אסטרטגיה כזו שתחילה תמשוך קהל יעד התחלתי לאתר (נניח כ-1,000 מבקרים) באמצעות שימוש בכלי SEO חכמים. לאחר מכן, בהחלט מומלץ להקפיד הקפדה יתרה על איכות התוכן ועל מטרותיו העסקיות.
הדבר יוביל ליצירת יותר ויותר לידים, הפיכת יותר מבקרים זמניים לקבועים וכן הלאה.
- כמות המאמרים שפורסמה עד כה: התנועתיות (traffic) באתר תלויה במידה רבה בהקיף פרסום המאמרים בעבר.
ראשית, חשוב לציין כי על פי מחקרי העבר, אתרים שפרסמו כמויות גדולות של יותר מאמרים, אכן הצליחו להגדיל באופן די משמעותי את מספר המבקרים באתר שלהם.
מנגד, ברור מאליו שלא כל מבקר הוא גם לקוח שמייצר הכנסה עבור האתר שלכם.
לכן, הדרך הנכונה להתנהלות תהיה מעקב אחר כמות פרסום המאמרים שלכם לאורך היסטורית הפעילות של האתר, ומציאת הקשר (קורלציה) בין כמות פרסום המאמרים החודשית לבין התנועתיות באתר וכמובן יצירת הלידים.
את הצעד הפשוט הזה ניתן לעשות באמצעות כלי תוכנה מתקדמים ופלטפורמות לאופטימיזציה של SEO דוגמת Google Analytics, Ahrefs ואחרים.
- פלטפורמת הפרסום: מן הצד האחד ניצבות להן הרשתות החברתיות – פרסום מאמרים ברשתות חברתיות כמו Facebook, Instagram, Twitter מחזיק מעמד במקרה הטוב 24 שעות לפני שהפופולאריות שלו נדחקת והוא נעלם מעיני המשתמש. לכן גם, תדירות פרסום המאמרים בפלטפורמות הללו צריכה להיות אינטנסיבית הרבה יותר.
מנגד, באתרי אינטרנט רגילים, הרלוונטיות של המאמרים עשויה להימשך גם שבועות אחרי הפרסום הראשוני. במקרים כאלו, נכון יהיה לפרסם מאמרים או לעדכן תוכן מדי שבוע או שבועיים לצורך העניין.
- כמות לעומת איכות: במבחן התוצאה, איכות התוכן תגבר ברוב המקרים על כמות הפרסומים. במילים אחרות, פרסום עשרה מאמרים איכותיים שמושכים את העין של הלקוח ונמצאות בהם מילות המפתח הנכונות הרבה יותר מועיל מאשר פרסום של מאות מאמרים סתמיים מדי חודש.