נכון שזה תמיד מפחיד לעשות שינויים לאתר, במיוחד אם האתר עובד בסדר?.. זהו אחד הפחדים עליהם יש להתגבר וכמה שיותר מהר כי עולם האינטרנט נע וזז במהירות מסחררת ומי שלא עומד בקצב, נשאר מאחור.

לכולנו רועדות הידיים לפני שאנחנו עומדים לבצע שינויים לאתר ולא פעם, שינוי האתר (כי באמת היה צריך לבצע שינויים) עלול לפגוע באתר ולכן הדרך הכי יעילה ובטוחה לעריכת שינויים היא על ידי בעלי מקצוע המכירים את מערכת ניהול האתר ויודעים כיצד לבצע את השינויים מבלי לפגוע באתר. מעבר לכך, גיבוי האתר טרם נקיטת פעולה כלשהי היא בהחלט צעד חכם.

אז נכון, זה מעט מפחיד לבצע שינויים אך כשיש צורך לבצע את השינויים ושינויים אלו רק אמורים לשפר את האתר ולשפר את יחס ההמרה, מומלץ מאוד לעשות זאת ולא לפחד להתנסות ולהעז כי אתם יודעים.. רק המעז מצליח.

בכתבה הבאה, נדגים לכך מספר שיטות ודרכים מעולות לשפר את יחס ההמרה של האתר שלכם.

כלל השיטות הללו נבדקו ועבדו עבור מרבית האתרים אך חשוב לזכור שכל אתר הוא בעל "אישיות" משלו והתוצאות עלולות להיות מפתיעות ולכן תמיד בדקו כל שינוי, שבוצע עבור האתר שלכם בעזרת אחד מכלי הבדיקות שנקראים A/B testing וכך תוכלו לדעת כיצד השינוי משפיע על המבקרים שלכם.

אז אם אתם מוכנים, הצטרפו אלינו ולמדו על 21 שיטות לשיפור יחס ההמרה שלכם… מתחילים:

1. טפסי צור קשר – צמצמו את השדות שלהם

בעלי אתרים נוטים להוסיף את כל השדות האפשריים שעל הגולש למלא ולעיתים זו עבודה מיותרת, שעלולה להרתיע את הגולש ולוותר על מילוי הטופס. צמצמו את השדות ככל האפשר ויש סיכוי גבוה שתוכלו להגדיל את יחס ההמרה שלכם במעל ל- 100 אחוזים.

2. צבע כפתורי הנעה לפעולה

אנחנו בטוחים, שנתקלתם בכל מיני המלצות לצבע כפתור ההנעה לפעולה שלכם, כגון: יש צבעים מומלצים ויש צבעים שאינם מומלצים ומיליון הצעות ועצות אבל הדבר החכם ביותר לעשות הוא להבין ולהטמיע את הצבע שקופץ ובולט הכי טוב בהתאם לעיצוב האתר שלכם.

נתון מפתיע הוא שינוי הצבע לצבע נכון ובולט יכול להניב עד 30 אחוזי שיפור המרה וזהו אחוז, שמאוד כדאי לנסות להגיע אליו במיוחד שמדובר בסך הכל בשינוי צבע.
צבע כפתורי הנעה לפעולה
טיפ קטן: בחרו צבע שעדיין לא השתמשתם בו וכך תוכלו לוודא שהוא מקבל את תשומת הלב הראויה.

3. סליידרים אוטומטיים – לא בבית ספרנו

הם נראים נהדר ונדמה שהם העיצוב הכי מגניב שאפשר להציב בכניסה לאתר אך מרבית מומחי ההמרות לא אוהבים אותם ויוצאים נגדם.

הסיבה לאנטי נגד הסליידרים היא שהם, אינם מאפשרים לגולש עצמו להכיר ולחקור את האתר בקצב שלו ובעצם פוגעים ביחס ההמרה של האתר ולכן המומחים בדעה נגדם ומציעים חלופות אחרות, כגון באנר סטטי יחיד, מרשים ומעוצב.

4. בחרו את התמונות בקפידה

זה מאוד מפתה להוריד תמונות ממאגר חינמי ובמיוחד תמונות, שראינו כבר ברחבי הרשת אך מעבר לכך שמדובר באיכויות תמונה טובות, אין להן כל תועלת כל עוד התמונות אינן משיגות מטרה מסוימת. אנחנו ממליצים לכם לעשות שימוש בתמונות, שישיגו את המטרה שלכם ויעזרו בשיפור ההמרות.

אחד הדברים החשובים לזכור הוא שגולשים זקוקים לחיבור האנושי ואוהבים להתנהל מול ועם אנשים אחרים ולא עם מכונות או אתרים אחרים. לכן, השתדלו להציב תמונות של אנשים אמיתיים (קרובים, מכרים, עובדים וכדומה). מקרה בוחן, שפורסם גילה ששימוש בתמונות אמיתיות הניב עלייה של מעל 35% בהמרות! לא עדיף?!

 

5. אל תהיו מקובעים – בדקו טקסטים שונים עבור כפתור ההנעה לפעולה

הטקסט הכמעט טבעי לכל כפתור הוא "שליחה" אך האם זהו אכן טקסט שמקנברט או מניע לפעולה בצורה הטובה ביותר? אנחנו לא כל כך בטוחים.. בחנו מספר אופציות וראו איזה טקסט שיפר את רמת ההמרות שלכם. אנחנו ממליצים לנסות לייצר טקסט שיסביר מה עתיד לקרות כגון: "הירשמו ותיהנו ממבצעים חסרי תקדים". השתדלו להתאים את הטקסט כמה שיותר ושהתועלות יהיו ברורות..

6. אל תגרמו לגולשים לחפש

דאגו לכך שההנעה לפעולה שלכם תהייה חשופה ותוצב בגובה שאינו מצריך גלילה (Above fold). הצבה של טופס ההרשמה או הרכישה מעל הגלילה וממש מול הפנים של הגולש, עוזרת לשפר את יחס ההמרה בכמעט 50%!

7. וידיאו – הוסיפו ותשפרו את אחוזי ההמרה שלכם בקלות

וידיאו של המוצר שלכם, מראה את המוצר שלכם בפעולה, זה קל, זה מהיר וזה הכי קל לגולש, שרוצה ומעוניין להכיר את המוצר בקלות ובמהירות על מנת להחליט האם הוא רוכש אותו או לא. שימוש בווידאו לשיפור יחס ההמרה הוא נהדר ויש לא מעט דרכים לעשות זאת.

הוספת וידאו לשיפור יחסי ההמרה

אל תבחרו כל וידיאו ותדאגו לכך שהווידאו יהיה קצר ולעניין. וידיאו ארוך משלוש דקות הוא לא וידיאו מוצלח ומומלץ להישאר בטווח ה- 2 דקות.

8. כותרת ברורה = כותרת נכונה

כאשר הכותרת שלכם מובנת ומדויקת, כך יחס ההמרה שלכם ישתפר.

דאגו, שהכותרת תהייה הדבר הברור ביותר בעמוד ותיהנו מעלייה יפה ביחס ההמרה שלכם.

אגב, גם הוספת מילה אחת יכולה לעשות את כל ההבדל אז אל תקלו ראש ולו במילה אחרת.

9. גרמו לגולשים לא לחכות אלא לפעול כאן ועכשיו

אחד הדברים החשובים ביותר לשיפור יחס ההמרה הוא לגרום לגולשים לא להמתין ולבצע את הרכישה או ההרשמה עכשיו. נסו ליצור מומנטום של דחיפות בעזרת תמריצים שונים, כגון משלוח מיידי או אפילו התראות מלאי (נותרו רק עוד 10 יחידות…).

10. הבליטו את מספר הטלפון שלכם

הדבר החכם ביותר הוא להציג את מספר הטלפון של העסק בעמוד הבית ובאופן בולט. כאשר יש מספר טלפון זה אומר שיש עם מי לדבר וזה משרה תחושת ביטחון.

תבניות עיצוב רבות של אתרים מאפשרות להציב את המספר בחלקו העליון של האתר לכל אורכו, מה שנקרא Header וכך הסיכוי שהגולש לא יבחין במספר הטלפון נמוך.

הבליטו את מספר הטלפון שלכם

11. כפתורי לינקים

דאגו שכל הלינקים לרכישה או ההנעה לפעולה, יהיו בתצורת כפתורים ובולטים. נסו להימנע מלינקים של טקסט בלבד כי הם פשוט לא בולטים מספיק וגם לא מזמינים.

12. "חינם" זו מילה נהדרת

במידה ואתם מציעים משהו חינמי, זה יכול להיות מוצר, שירות, תוספת או הרשמה, דאגו לציין בגדול שזה בחינם. אתרים רבים הצליחו לשפר את יחס ההמרה בעשרות אחוזים והכל בזכות מילה אחת קטנה ובולטת.

אל תעשו שימוש לרעה במילה חינם וציינו זאת רק עבור מוצרים או שירותים שהם אכן חינמיים. במידה והגולשים יגלו שלא מדובר במשהו חינמי, לא רק שלא תשפרו את יחס ההמרה שלכם אלא אתם תהרסו אותו.

13. ערך זו מילת הקסם

נסו להוסיף ערך גדול יותר למוצר או השירות שלכם ודאגו לכך, שמה שאתם מעניקים ללקוח הוא ערכי יותר מאשר מה שאתם מבקשים ממנו לעשות.

ישנה שיטה נחמדה מאוד להוספת ערך לצד הבאה לכך שהלקוח יבין שאתם מעניקים לו ערך נוסף והיא להוסיף את השאלה: "מה יוצא לי מזה?" ומיד לאחר מכן את התשובה.

הנה דוגמא נהדרת להדגשה והגדלת הערך של הצטרפות לרשימת דיוור:
הגדלת ערך ללקוח

14. המלצות אמיתיות

אתרים רבים נוטים לפרסם באתר המלצות מלקוחות שבואו נאמר.. לא רק שהן מזויפות, הן גם נראות כך. הימנעו מהן ככל האפשר ודאגו שההמלצות באתר שלכם יהיו אמיתיות וידגישו את היתרונות והייחודיות שלכם. פרסמו את השם המלא של הממליץ, תפקיד, חברה ותמונה. ראו דוגמא:

15. אל תתביישו להתפאר בפרסים ואותות

במידה והאתר שלכם זכה בפרס כלשהו או נבחר כיקיר בתחומו, הציגו זאת לראווה. גולשים מחפשים אחר אמינות ואחרי אתרים אשר זוכים בפרסים ואותות – כי זה משדר אמינות.

הטיפ שלנו, אם הצלחתם לזכות בתג אמינות או פרס כלשהו, הציגו זאת באופן ברור ולאו דווקא תחת קטגוריה של "פרסים".

16. "מה מיוחד בכם?"

אם אתם רוצים לייחד את עצמכם ולגרום לכך, שתבלטו מעל אחרים, חשבו והבינו מה מייחד אתכם, במה אתם יותר טובים מהמתחרים שלכם. הציגו את הייחוד שלכם ודאגו שהגולשים שלכם יבינו ויראו אותו.

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]

17. תגי אתר נבחר

ישנם אתרים שונים המעניקים דירוג לאתר מסוים ובעצם אומרים שהאתר הזה נבחר, בטוח, זול, אמין וכדומה. אם הצלחתם לקבל תג כזה, הציגו זאת באתר שלכם ומיד תיווכחו, שיחס ההמרה שלכם ישתפר.

כולנו מכירים את התוכנית "יצאת צדיק" בה חיים הכט מעניק תעודות לצדיקים. מיד לאחר סיום העונה הראשונה של התוכנית, כל צדיק הציג לראווה את התעודה שקיבל ולא מעט אחרים, המציאו לעצמם תעודות צדיקים שונות. מיד השמועה הסתובבה וכל מי, שניכס לעצמו תעודת צדיק לא מוצדקת, סבל מהאפקט ההפוך שניסה להשיג.

18. אבטחת האתר

כיום, אנחנו נמצאים בעולם בו מבוצעות רכישות באופן מקוון בכל רגע נתון. על מנת להיות אתר, שבטוח להציב בו את פרטי האשראי, מוטב להטמיע מערך אבטחה ולהימנע מתקריות לא נעימות. אין ספק, שמדובר בהוצאה כספית אך כשרוצים להכניס כסף, צריך גם להוציא כסף.

בנוסף, כאשר גולש מרגיש בטוח להיות לקוח, הסיכוי לחזרה נוספת לאתר והמלצה לחברים ומכרים, גדל – ואנחנו כבר מבינים שזה משפר את יחס ההמרה פלאים.

19. אין לכם צ'אט באתר עדיין?!

בעבר, הוספת צ'אט לאתר הייתה כרוכה בעלויות גבוהות ולכן בעלי אתרים רבים נמנעו מכך. כיום, כאשר העלויות זניחות וגם קיימים תוספים חינמיים, אין כל סיבה שלא להוסיף צ'אט לאתר ולגרום ללקוחות שלכם להרגיש אפילו בטוחים יותר ועל הדרך לגייס עוד לקוחות, לשפר את יחס ההמרה וכמובן לשדרג כל מכירה.
הוספת צ'אט לאתר

20. תמונות רלוונטיות

כל מקדם או בעל אתר, יודע שחשוב להוסיף תמונה בכל עמוד אך מה התמונה הזו אמורה לסמל מעבר להוספת ערך SEO לעמוד? ובכן, אם אתר מציב תמונות לא כל כך רלוונטיות רק כדי לשבור את מבנה הטקסט, לא מדובר בפעולה חכמה אך שימוש בתמונה רלוונטית יצליח לתפוס אפילו יותר משתי ציפורים במכה כאשר הדובדבן שבקצפת הוא שיפור יחס ההמרה.

21. והטיפ האחרון שלנו הוא: התחייבות למחיר הנמוך ביותר

התחייבו למחיר הנמוך ביותר (כל עוד זה אפשרי ונכון כמובן) והשרו בלקוחות שלכם את ההרגשה כי הם רוכשים את המוצר הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר. דבר נהדר יהיה להדגים מחירים של מתחרים (באם אפשר כמובן) ולהראות כי אתם אכן מעניקים את המחיר הטוב ביותר.

טיפ אחרון נוסף, ככה בשביל הכיף; אל תגזימו עם כפתורי ההנעה לפעולה שלכם, השתדלו להציב כפתור אחד ולא לבלבל את הגולש, שרק צריך ורוצה לרכוש או להירשם מהר ככל האפשר מבלי להיות חייב לבחור בין שלל כפתורי ההנעה לפעולה הקיימים באתר.

זכרו, שיפור יחס ההמרה תמיד יהיה קשור לרלוונטיות גבוהה יותר לצד הבנה מהירה, פחות הסחות דעת ומכוונות למטרה. ככל, שהאתר שלכם יהיה בהיר ויותר, יעניק תחושת ביטחון לגולשיו ויגרום לגולשים להבין שאסור להם לחכות ועליהם לפעול עכשיו, כך יחס ההמרה יעלה.

אנחנו ממליצים לנסות את כל הטקטיקות שפירטנו לעיל, לבדוק מה עובד הכי טוב וליישם זאת באתר. אל תפחדו להעז ואם אתם רוצים שמומחה מטעמנו יעזור לכם, פשוט צרו איתנו קשר.

כתבות אחרונות

המדריך על מתכנן מילות המפתח (Keyword Planner) של גוגל

כל בעל עסק המפרסם באינטרנט נזקק לשירותי קידום אתרים, וכן למעקב אחר האפקטיביות של אמצעי הפרסום השונים בהם הוא משתמש. משרדי שיווק דיגיטלי ופרסום עושים זאת עבור עסקים גדולים, אולם היום אתה יכול לעשות זאת בעצמך. גוגל אדוורדס מאפשר לכל אחד לבצע פעולות ...

שיווק באינטרנט

מאז שפרצה רשת האינטרנט לחיינו, כולנו הפכנו להיות "תלותיים" ולא נדע מה לעשות בלעדיה. לראיה, כאשר אנו טסים לחו"ל, אנחנו מחפשים אחר רשת אינטרנט פתוחה שנוכל להתחבר אליה ומוצאים את עצמנו כל היום במרדף אחרי ה WIFI – ובל נשכח אבל הזמנת מלון ללא אינטרנט א...

כיצד תזהו ירידה בכמות התנועה האורגנית לאתר שלכם?

אחד מהכישורים הכי חשובים לאמץ בעולם ה SEO הוא לזהות ירידה בכמות התנועה האורגנית המגיעה לאתר שלכם. זיהוי ירידה כזו, יאפשר לכם לצפות ירידות עתידות ולהתאים את האסטרטגיה הקידומית שלכם על מנת למנוע זאת. בנוסף, יכולת הזיהוי הזו תעניק לכם את הידע על מה עובד...