פרסום. פרסום הוא אחד הדברים שכל עסק הרוצה למנף רווחים ולהגיע לקהל היעד חייב לבצע. הדבר הראשון שעולה לנו לראש כששומעים את המילה "פרסום", הוא בדרך כלל שלטי חוצות, ג'ינגלים ברדיו ופליירים נוצצים, אבל לפי כותרת המאמר, בוודאי תוכלו לשים לב שהיום אנחנו הולכים לדבר על פרסום קצת שונה.
על תהליך הפרסום של אתר אינטרנט ובעיקר על קידום אתרים אורגני וקידום ממומן.
לפני שנתחיל, מה זה אתר אינטרנט?
עבור עסקים רבים אשר הקימו לעצמם אתר, המטרה העיקרית שלו היא הצגת השירות או המוצר שהם מספקים, והמרת הגולשים בו ללקוחות.
בעבור שאר העסקים שלא ממשים כראוי את הפוטנציאל שלו, מדובר בסך הכל דף אינטרנט מוזנח שבמקרה הטוב יציג בקצרה טקסט אודותם ובמקרה הרע, יוצג אתר ריק מתוכן. קטגוריות לאתרים יש בלי סוף, אך נוסיף כי גם בלוגים, פורטלים ואתרי חדשות הם גם סוגי אתרי אינטרנט המספקים עבור הגולשים תוכן ומדיה.
איך זה קשור לאתר עסקי, ולמה חשוב לבצע תהליכי שיווק דיגיטלי ? על זאת נדבר בהמשך.
קידום בעולם הדיגיטלי
חנויות ועסקים פיזיים ברחבי העולם
מפרסמים את עצמם באמצעי שיווק שונים כמו פוסטרים, פרסום בעיתונים ועוד. אותן שיטות שיווק ופרסום קיימות גם באינטרנט, אך במתכונת מעט שונה. במקום פוסטרים ושלטי חוצות, אנחנו משלמים עבור באנרים באתרים גדולים.
במקום מכתבים ופליירים בתיבת הדואר, אפשר לעשות את אותו הדבר באמצעות שיווק אפקטיבי, בעל ערך ותוכן בדואר אלקטרוני. אבל הדרך המתבקשת ביותר היא לקדם את האתר, כרטיס הביקור שלנו, בגוגל. כך נוכל להגיע לקהל היעד בלי להתאמץ יותר מדי.
למה דווקא גוגל? אי אפשר לקדם אותו במקומות אחרים?
גוגל הוא אחד הכלים אשר דרכו הרוב המוחלט של הגולשים, מחפשים מענה לבעיות שלהם. ואם אנחנו רוצים שהשירות שלנו יעזור לאנשים, אנחנו צריכים לוודא שהם יכנסו לאתר שלנו.
איך?
יש לנו שתי אפשרויות:
האחת מהירה ולטווח הקרוב, והשניה איטית ומיועדת לטווח הרחוק.
לפני שניגש להסביר אותן, חשוב לציין כי לרוב שתי השיטות לא סותרות זו את זו וניתן לבצע אותן יחד.
קידום אתרים ממומן – תוצאות מיידיות
אין כמו קידום ממומן. חלומו של כל בעל אתר – תוצאות מיידיות תוך זמן קצר. כדי להגיע למקומות הראשונים במילות מפתח רלוונטיות, גוגל מאפשרת לבעלי אתרים לשלם כסף בשביל להופיע במקומות הראשונים במילות המפתח.
השיטה הזו היא דרך נהדרת על מנת לתת Boost ראשוני לאתר ולהציג אותו כלפי קהל יעד ממוקד וספציפי.
נשמע טוב לא? אם כן, אז למה לא להשקיע כסף כדי שהאתר שלנו ישאר במקומות הראשונים לתמיד?
כדי לפרסם בגוגל, צריכים להשקיע לא מעט כסף. במיוחד כשרוצים לקדם את האתר במילות חיפוש בעלות תחרות גדולה. התעריף עבור פרסום משתנה ממילת מפתח לשנייה ולכן, כל מפרסם חייב לערוך חקר שוק ולבדוק אילו מילות מפתח יוכלו להניב כמה שיותר תוצאות במינימום השקעה.
את התהליך הזה אנו ממליצים לעשות יחד עם סוכנות או איש פרסום מנוסה, על מנת שלא יווצר מצב שכל תקציב הפרסום יזרק לפח בגלל טעות קריטית במילת המפתח, בהגדרות הקמפיין וכו'.
קידום אתרים אורגני – השקעה לאורך זמן
מנועי החיפוש אוהבים אתרים מסודרים, קריאים ופשוטים. אתר איכותי נמדד לפי כמות התוכן ואיכותו, קידוד נכון של האתר(תגי HTML תקינים), קוהרנטיות(סדר הגיוני) ורלוונטיות התוכן למילות החיפוש הנבחרות. היום, גוגל מקדישה לא מעט חשיבות לכמויות התוכן, צפיפות מילות המפתח ואיכות התכנים.
לכן, אתרים המופיעים בדירוג גבוה, גם אם הם אתרי תדמית, יכילו מאמרים וכתבות עם מילות מפתח רלוונטיות.
היתרון בקידום אורגני היא ההשקעה הכספית המינימלית לעומת פרסום ממושך בקידום ממומן. לעומת חסרון במשאב חיוני של כל עסק או חברה – הזמן הרב שיש להשקיע.
שני עולמות שמתאחדים לאחד
בסופו של יום כאשר שואלים באיזה דרך כדאי לבחור כדי לקדם אתר האתר שלכם, הדבר היעיל ביותר יהיה להשתמש בשתי השיטות. שילוב חכם של קידום ממומן יחד עם קידום אורגני ממושך, יעזור לאתר לטפס במעלה הדירוג ולתפוס את המקומות הראשונים בדפי החיפוש.
אנו ממליצים לכם ללמוד לעומק על שיטות לקידום אורגני לאתרים שלכם ולהתייעץ עם חברת שיווק דיגיטלי מקצועית, מכיוון ששום אתר לא יצליח ללא פרסום חכם, אפקטיבי וממוקד.
ליצירת קשר עם אימוג'ו תוכלו ללחוץ כאן