מיתוג דיגיטלי

מה זה?

מיתוג דיגיטלי הוא למעשה מעטפת עיצובית וקונספטואלית באמצעות עולמות תוכן שונים, המותאמים לקהל  היעד העיקרי והמשני, המשתמש בשירותים או במוצרים של אותן חברות המעוניינות למנף את פעילותן העסקית והשיווקית שלהן ברשת האינטרנט, תוך התייחסות נקודתית לפעילות המתחרים שלהן במרחבי העולם הדיגיטלי במטרה מובהקת ליצור סביבם מותג מנצח  ומוביל בתחומו אשר ייחרט בתודעת הצרכנים.

זאת ועוד המיתוג הדיגיטלי מתאפשר באמצעות הליך תכנון ממוקד ומקצועי שמטרתו יצירת מעטפת שיווקית ועיצובית נכונה המאפשרת יצירת בידול וייחוד של אתר אינטרנט המוצרים והשירותים המפורסמים בו, לביסוס מעמדם עבור קהל הלקוחות הרלוונטי של בית העסק הממותג במרחב הדיגיטלי.

domain process

מתי כדאי לעשות?

המיתוג הדיגיטלי הינה פעולה מומלצת במיוחד עבור:

  1. חברות סטארטאפ אחרי גיוס או בתחילת דרכן.
  2. חברות בכל הגדלים
  3. בתי עסק קטנים / מקומיים.
  4. אנשי עסקים המעוניינים למנף את פעילותם העסקית

לפיכך, הליכי המיתוג הדיגיטלי חיוניים והכרחיים לעסקים ואתרי אינטרנט  בעלי וותק או לעסקים ואתרי אינטרנט  חדשים המצויים בשלבי הקמה וכן גם למעסיקים הרוצים לעשות מיתוג מעסיק ולחזק את המוניטין שלהם.

ברוב המקרים, מומלץ לקיים את הליכי המיתוג הדיגיטלי לקראת כל הפעילות הענפה במרחבי המדיה הדיגיטלית  במטרה לייצר נראות טובה יותר  של המוצרים או השירותים אותם  אתם מעוניינים לשווק וזאת  על מנת לייצר יתרונות יחסיים אל מול המתחרים הישירים והעקיפים.

לחברות הפועלות במרחב הדיגיטלי ולהם זהות מיתוגית קיימת, מומלץ לקיים תהליך המכונה: מיתוג מחדש במסגרתו המעטפת הגרפית של המותג זוכה לרענון ובכך ניתן לשמור על עדכנות, חדשנות ורלוונטיות בסביבה תחרותית.

את תהליך המיתוג מחדש, מומלץ לקיים אחר למספר שנים וזאת בהתאם למעמדו של המותג הקיים בקרב קהל הלקוחות ובהתאם לפרמטרים מקצועיים נוספים הנכללים במסגרת הליכי מיתוג דיגיטלי.

מיתוג דיגיטלי

איך מתחיל התהליך?

תהליך מיתוג דיגיטלי מתחיל בניתוח שוק של התחום העסקי בו אתם עוסקים וזאת על מנת לאפיין מספר אלמנטים שונים המסייעים בהמשך הדרך ליצירת המותג המוביל והמנצח בתחומו.

אלמנטים אלו כוללים בין היתר:

  1. הגדרה מדויקת של קהלי היעד אליהם אתם פונים ומכוונים.
  2. היקף הפעילות הדיגיטלית של המתחרים הישירים והעקיפים שלכם.
  3. מטרת הפעילות הדיגיטלית שלכם
  4. ואלמנטים נוספים המשפיעים בצורה ישירה או עקיפה על הנוכחות שלכם במרחבי הרשת

במקביל לניתוח השוק הרלוונטי לכם, מיתוג דיגיטלי מתחיל גם ביצירתה של "שפה עיצובית" המותאמת לאופי המוצרים  או השירותים אותם אתם מעוניינים למתג. מכיוון שאחת מהמטרות העיקריות של תהליך המיתוג הדיגיטלי היא לייצר ייחודיות ובולטות (ברמת הנראות) ,חשוב לייצר שפה עיצובית ייחודית אשר אינה דומה למשהו שקהל היעד אליו אתם מכוונים ראה או נחשף לפני כן.

מיתוג דיגיטלי

איך מתנהל התהליך?

מיתוג דיגיטלי הינו תהליך עבודה מקצועי המשלב בתוכו אסטרטגיות שיווקיות שונות באמצעותן ניתן לייצר בולטות במרחבי הרשת.

על כן, תהליך המיתוג חייב להתנהל בהתאם למטרות הפעילות המקוונת שלכם ברשת האינטרנט. פעולות המיתוג השונות הנלוות לתהליך המיתוג הדיגיטלי כוללות:

  1. מיתוג גרפי אחיד וקונספטואלי לכל הנכסים הדיגיטליים השונים העומדים לרשותכם (אתר אינטרנט, עמוד עסקי ברשתות החברתיות, דפי נחיתה וכדומה).
  2. חשיבה אסטרטגית בכל הנוגע לניהול הנכסים הדיגיטליים העומדים לרשותכם.
  3. התייחסות נקודתית לפעילות המתחרים במרחבי רשת האינטרנט.
  4. ומעל הכול, התאמה מדויקת בין פעילות המיתוג השונות לבין קהלי היעד אליהם אתם מכוונים.

בדומה לתהליכי המיתוג המתקיימים מחוץ לגבולות הרשת, גם תהליך המיתוג הדיגיטלי מחייב אתכם להיצמד לערכי המותג הן ברמת המסרים השיווקים והן ברמת הנראות (העיצוב הגרפי האחיד לכל פעולות המיתוג) וזאת על מנת לייצר זהות מיתוגית לאורך זמן בקרב קהלי היעד הרלוונטיים לכם.

על מנת להבטיח לעצמכם תהליך מיתוג דיגיטלי מקצועי המשלב בתוכו חדשנות ויצירתיות, אנו ממליצים לכם לבחור נכון את סוכנות השיווק הדיגיטלית באמצעותה תקיימו את התהליך.

מספר מילים על הכלים האינטרנטיים המשמשים למטרות מיתוג דיגיטלי

רשת האינטרנט, יותר מכל אפיקי מדיה אחר, מאפשרת לכל סוגי העסקים, בעלי המקצועות החופשיים והיזמים שביניכם, ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות למיתוג עסקי/תדמיתי/אישי וכדומה. הליך המיתוג הדיגיטלי אומנם מבוסס על הנכסים הדיגיטליים העומדים לרשותכם, אך היצע הפלטפורמות האינטרנטיות בהן תוכלו לבסס את מעמדכם העסקי/תדמיתי/אישי הינו רחב וניתן להתאמה פרטנית בהתאם למטרות הפעילות, קהלי היעד הרלוונטיים לכם ותקציב השיווק הדיגיטלי העומד לרשותכם.

בין יתר הכלים האינטרנטיים היכולים לשמש אתכם למטרות מיתוג דיגיטלי תוכלו למצוא:

מנועי חיפוש – בהם ניתן לקיים פעולת קידום אורגני המתמקדת בחיפושים של משתמשים ו/או קידום ממומן למטרות קידומו של אתר הבית ו/או דפי אינטרנט הקשורים לפעולת המיתוג.

רשתות חברתיות – בהן ניתן לנהל דפים עסקיים, להעלות קמפיינים ממומנים וליצור קמפיינים אינטראקטיביים לחיזוק מעמדו של המותג בקרב קהל גולשים ממוקד ומפולח ולבצע ניהול מדיה חברתית מקיף וקבוע.

פורטלים חדשותיים ו/או מקצועיים ו/או  ועסקיים – בהם ניתן לפרסם כתבות תדמית ותוכן שיווקי.

מערכות לניהול דוא"ל – באמצעותן ניתן לדוור לקהל גולשים ממוקד מגוון רחב של אמצעי שיווק ופרסום התורמים את חלקם להליך המיתוג, החל מהפצת ניוזלייטרים חדשותיים ותדמיתיים בתחום העסקי/מקצועי בו אתם עוסקים.

קמפיינים בפורטלים הגדולים ו/או באתרי נישה רלוונטיים – קמפיינים אלו מיועדים לתמוך בהליכי המיתוג והם מיועדים גם לצרכי הגברת החשיפה למותג והגדלת תנועת הגולשים לנכסים הדיגיטליים השונים העומדים לרשותכם.

וכלים נוספים באמצעותם תוכלו לפעול לצרכי מיתוג דיגיטלי. חשוב לציין, שכל אחת מהפלטפורמות המיועדות לצרכי קידום, פרסום, שיווק ומיתוג ברשת האינטרנט, מאפשרת לכם ליהנות ממגוון רחב של כלים ייעודים לפילוח קהלי היעד הרלוונטיים לכם, ובכך, תוכלו להפנות את המהלך השיווקי אך ורק לקהל גולשים עם פוטנציאל גבוה להפוך לקהל לקוחות!

מיתוג דיגיטלי

למה לבחור באימוג'ו?

אנחנו ב-eMojo, עוסקים ומתמחים בשירותי מיתוג לכל סוגי האתרים, העסקים, נותני השירותים ואישי הציבור, וכל אלה המעוניינים להעלות אתר חדש או לשדרג את השפה העיצובית של האתר הקיים כדי לקיים בולטות ונראות טובה יותר במרחב הדיגיטלי.

הפעילות המקצועית שלנו בתחום המיתוג הדיגיטלי, חולשת למעשה על כל ההיבטים המקצועיים הנדרשים לבניית מותג מוביל ומנצח בתחומו, החל מההיבט הגרפי הקשור לנראות המותג במרחבי הרשת, דרך תכנון אסטרטגי יעיל ונכון ליצירת מותגים בעידן הדיגיטלי ועד לניהול המותג  ברחבי רשת האינטרנט בהתאם למאפיינים הפרטניים של העסקים , המוצרים , השירותים , ואישי הציבור, אותם אנו מלווים לאורך כל הדרך.

לקבלת ייעוץ והכוונה מקצועית בכל הנוגע לתכנון מהלכי מיתוג דיגיטלי, אנו מזמינים גם אתכם ליצור קשר ישיר עם אחד מיועצי השיווק-מיתוג דיגיטלי שלנו.
חייגו עכשיו: 03-5174999

כתבות אחרונות

קישורים פנימיים – כך תעשו זאת נכון ב-2024

אז נכון, שכולם רק מדברים על קישורים חיצוניים ואין ספק כי יש להם משקל לא קטן ב SEO אבל מה עם מערך הקישורים הפנימיים?.. במיוחד בשביל זה התכנסו כאן היום ואנחנו עומדים ללמד אתכם כיצד לבנות קישורים פנימיים בצורה נכונה וכזו אשר גם תעשיר את חווית המשתמש, תו...

אופטימיזציה UX למובייל: מדריך מקיף להצלחה בעידן הנייד

שלום לכם, חברים יקרים בעולם השיווק הדיגיטלי! אני מניח שאתם כאן כי אתם מבינים את החשיבות העצומה של אופטימיזציה UX למובייל בימינו. נכון? אז בואו נצלול יחד לעולם המרתק הזה ונגלה כיצד נוכל לשפר את חווית המשתמש במכשירים ניידים. למה אופטימיזציה UX למובייל...

בינה מלאכותית בעסקים: המהפכה שמשנה את כללי המשחק בשיווק דיגיטלי

היי חברים, מה שלומכם? אני בטוח שאתם שומעים המון על בינה מלאכותית (AI) לאחרונה, נכון? ובכן, כמומחה לשיווק דיגיטלי, אני כאן לספר לכם איך הטכנולוגיה המדהימה הזו משנה את עולם העסקים, ובמיוחד את תחום השיווק. בואו נצלול פנימה! מה זו בעצם בינה מלאכותית ולמ...