תחשבו רגע על הלקוחות שלכם, מה המסע שהם עוברים ?
מעניין נכון? בדרך כלל השלב השני הוא להיכנס לאינטרנט ולגגל את השאלה שלהם.
אבל עם יד על הלב – כמה מכם פותחים את הבוקר עם גוגל? ממש פוקחים את העיניים ומחפשים טכנאי מזגנים בבהילות משום שהמזגן שבק חיים במהלך הלילה?
אם נביט על התנועה הבלתי פוסקת ממנה נהנה גוגל נראה כי כמות החיפושים מגיעה למספר של 2.3 מיליון מדי שנייה.
מנתונים אלו ניתן להבין שגוגל – שעומד בראש הפירמידה של מנועי החיפוש הפך להיות שער הכניסה לעולם הפרסום וכמעט כולם עוברים בשער הזה אפילו מספר פעמים ביום, חלקנו אפילו הפכנו להיות אובססיביים כלפיו.
אתם מעוניינים לפרסם את העסק שלכם בגוגל ? שיווק דיגיטלי כאן.
גוגל – המקום הנכון ביותר לבעלי העסקים!
מכיוון שגוגל הפך למעצמה בלתי נתפסת הרי שהוא מהווה פלטפורמה מעולה לבעלי עסקים שמעוניינים לפרסם את העסק שלהם במקסימום תועלת אל מול עלות, ביחס לפרסום במדיות אחרות כמו: טלוויזיה, רדיו ועיתונות.
באמצעות פרסום בגוגל שכולל: הקמת אתר, קידומו דרך קידום ממומן או קידום אורגני,פרסום בטאבולה ובאאוטבריין, פרסום ברשתות חברתיות, פרסום במיילים, פרסום דרך בלוגים, פרסום באמצעות סרטונים ודרכים נוספות יכולים בעלי העסקים להגיע לחשיפה הגדולה ביותר ולהרקיע שחקים, לא משנה אם מדובר על עסק קטן, בינוני או גדול.
פוטנציאל הגדילה של העסקים אדיר בממדיו משום שכל גולש שיכול להיות לקוח פוטנציאלי יכול לחפש את מבוקשו בכל זמן ומכל מקום (הגלישה מתבצעת גם מהמחשב הביתי וגם מהטאבלט, הלפטופ ומהמובייל), למצוא את האתר של העסק או את הדף העסקי שלו בפייסבוק, לקבל מידע בנוגע לשירותיו או מוצריו ולצור איתו קשר.
חשיבות המיקוד בקהל היעד
כל זה טוב ויפה אך שיטות השיווק אינן נחות לרגע וממשיכות להשתכלל כל הזמן.
באמצעות מאגרי סטטיסטיקה וכלים נוספים שבוחנים את ההתנהגות של הגולשים מצליחים האלוגריתמים המתקדמים של גוגל לסייע במיקוד קהל היעד ולהתאים את השיווק למינו, גילו, מקום מגוריו, השכלתו, רמת החיים לה הוא מורגל, תחומי העניין שלו והתנהגותו.
כמו כן, מאפשרים הכלים לפלח את הגולשים לפי: מבקרים חדשים באתר, מבקרים חוזרים, המקומות בו הגולשים נוהגים לגלוש (האם הם גולשים בפייסבוק? בגוגל? ביוטיוב או במקומות אחרים?) וזמן השהייה של הגולשים באתר.
פרסום שגוי לקהל יעד כמו: שיווק בקבוצות לא מתאימות בפייסבוק או פרסום לא ממוקד בגוגל עלול לגרום לחסימה על ידי מנהלי הקבוצות ולגרור הוצאות כספיות מיותרות שעלולות להכניס את העסק לחובות.
אז איך בעצם מפרסמים את העסק בגוגל?
כמו כל פרויקט כך גם במקרה של פרסום עסקים באינטרנט – כל פרויקט מתחיל מרעיון – מההחלטה איזה מסר העסק מעוניין להעביר ומניתוח העסק. במהלך הניתוח נבדקים המוצרים או השירותים שהעסק מציע, נבדקים המתחרים שלו, נבדקות החולשות והחזקות שלו וערכו המוסף ונבדק קהל היעד אליו העסק פונה.
בהמשך יש לגבש תכנית שיווקית שכוללת את תכנון הקמפיין – הדרך בה מוצג העסק, סוג הפעילות, המסרים השיווקיים שיש להעביר ("הקריאייטיב") וכל הנראות הוויזואלית שכוללת בין היתר את בניית המותג ועיצוב הלוגו.
כמו כן, יש לתכנן את דרכי הקידום והמכירה, להגדיר את היעדים של הקמפיין, לקבוע מהן תחזיות הביצועים להמשך ומהם לוחות הזמנים והתקציב. בסיום השלבים ולאחר יישומם עולה הקמפיין לאוויר ומופיע בערוצי המדיה שנקבעו.
לאחר שהקמפיין עולה יש להמשיך ולעקוב אחר התוצאות תוך שיפורן באופן מתמיד.
בשלבים אלו יש למדוד תוצאות, לבצע אופטימיזציה ולהפיק דו"חות כדי לקבל נתונים בהתאם לפעילות השיווקית – נתונים אלו יכולים לספק מידע בנוגע לשעות בהן מתקיימת רוב הפעילות, מספר האנשים שרכשו שירות או מוצר, כמות התנועה, תגובת הגולשים למסרים ותוצאות נוספות.
בהתאם לנתונים שמתקבלים יש לבצע שינויים ותיקונים שישפרו את התהליך השיווקי.
אתם לא לבד בעסק הזה!
כל תהליך הפרסום נשמע מאוד מסובך והוא אכן מורכב אך בעלי העסקים לא מבצעים אותו לבד כי אם פונים אל משרד דיגטל ומנוסה שמתמחה בתחום הפרסום בגוגל ומקבלים ליווי צמוד לאורך כל הדרך.