פסססס, רוצים כסף במתנה? כנסו כנסו, אבל אל תגלו לאף אחד!
גוגל החליטה לפנק ב- 300 ₪ מ-ת-נ-ה לכל אחד ואחת, שרוצה להתחיל לפרסם באדוורדס ו- 300 ₪ חברים, זה לא סכום זניח או כזה שכדאי לוותר, עליו במיוחד שהוא מגיע ללא התחייבות או דרישה לפרסם ביותר. אז, אם יש לכם אתר שאתם רוצים לפרסם אותו או שאתם רוצים לחסל מלאי או סתם לשווק מוצר חדש, אתם בהחלט צריכים לעשות קמפיין שיווקי באדוורדס.
בימינו אנו, המון אתרים כבר השיקו קמפיין שיווקי כלשהו בגוגל וזה כי כל אתר צריך לעבוד קצת כדי לגרום לאתר שלו לבלוט ושיגיעו אליו גולשים. אם חנות המחליטה לצאת במסע שיווקי Offline, היא תפנה לאפיקי שיווק כדוגמת פליירים או פרסום במקומון, אתר צריך לפנות לגוגל אדוורדס.
הידעתם, מרבית ההכנסות בגוגל הם מקמפייני פרסום אדוורדס?!
אותנו לימדו דבר אחד: אם נותנים לכם משהו בחינם, תיקחו וכך עליכם לנהוג ולחטוף בשתי ידיים את האופציה לקבל 300 ₪ מגוגל עצמה. אם אתם תוהים מה יוצא לגוגל מזה, אז נרגיע אתכם ונאמר שגוגל מרוויחה המון כסף מאדוורדס והיא רוצה לעודד בעלי אתרים להשקיע בפרסום בגוגל ולכן 300 ₪ זה מחיר קטן לשלם. יחד עם זאת, חשוב לדעת, שכדי לנהל קמפיין נכונה ואפקטיבית, חשוב מאוד להסתייע במומחים לכך ולפנות לחברה המנהלת קמפיינים כאלו וכבר צברה ניסיון מתאים.
אנחנו בטוחים שכבר השתכנעתם ואתם רק רוצים לקבל את השובר ולהתחיל אבל עצרו וענו על השאלות הבאות על מנת להיות מוכנים וערוכים לקמפיין. זכרו, גם כסף, שקיבלתם בחינם לא אמור להיזרק כך סתם אלא להיות הדרך שלכם להשתפשף ולדעת כיצד להפיק מהחינם הזה טופינים.
- מה אני רוצה להשיג בקמפיין הזה: לקוחות או חשיפה?
- האם אני רוצה להגביר את החשיפה שלי או ממש לשווק מוצר או שירות?
- מה חשוב לי יותר, להבין איך זה עובד או להכניס כסף?
- מי הוא קהל היעד הנכון שלי?
- אלו מילות מפתח אני צריך לבחור?
- האם להשקיע בהמון מילות מפתח או לבחור רק את התחרותיות ביותר?
- מה זה מילות מפתח זנב ארוך?
- מה השעות הנכונות להפעיל את הקמפיין?
- האם אני רוצה לנסות כמה קריאייטיבים או מודעה אחת מספיקה לי וזהו?
- האם הקמפיין שלי בעברית ופונה רק לקהל דובר עברית?
- כיצד אני מצליח לתרגם את ההשקעה בתגמול?
- מה התקציב היומי שאני צריך?
- לכמה זמן הקמפיין צריך לפעול?
- כיצד אני מודד את הקמפיין ומפיק לקחים?
- האם לבדוק את הקמפיין בכל שעה או בכל שבוע?
אין ספק שיש עוד המון המון שאלות אך אלו הן השאלות המרכזיות, שכדאי שתהייה לכם תשובה עליהן – עוד לפני שהשקתם את הקמפיין או פניתם לחברת שיווק דיגיטל, שתעזור לכם להצליח במטרה לשמה התכנסו והיא קמפיין פרסומי שעובד.
טיפ קטן, יש לא מעט חברות שיווק דיגיטלי ולא מעט פרילאנסרים המתהדרים ביכולות שיווק כאלו ואחרות. כאשר אתם יודעים, שהגיע הזמן לשווק את עצמכם ולהכניס יותר כסף, כדאי שתעשו קצת מחקר וסקר שוק טרם תתחייבו לחברה אחת. אחת הנקודות החשובות ביותר במהלך הסקר שוק זה לדעת האם מי שאתם עומדים לאפשר לו לנהל את הכסף שלכם, הוא שותף רשמי של גוגל ועבר את ההסמכות והמבחנים הקיימים. אגב, המבחנים וההסמכות משתנים ומתעדכנים כל הזמן אז הקפידו לוודא שמדובר בנתונים רלוונטיים.
כיצד לבחור חברה שתנהל עבורכם את הדיגיטל
מעבר לתחושת הבטן, שתהייה לכם עם החברה האופציונאלית, חשוב מאוד לדעת מספר דברים בסיסיים על מנת לדעת, שעשיתם בחירה מושכלת וטובה ולהלן דוגמא: קמפיין אדוורדס מופעל על ידי מילות מפתח, בכל פעם שגולש מקיש את מילות המפתח, הקמפיין (בהנחה והוא בנוי נכון) אמור להיות מופעל והגולש ייחשף למודעה. אם החברה, שבחרתם לעבודה, לא תבצע בחירת מילות מפתח נכונה, כל הקמפיין שלכם לא נכון. נניח ואותה חברה בחרה מילות מפתח תחרותיות בלבד, כגון: "מחשבים ניידים", הרי שהסיכוי שלכם לבלוט נמוך בין ים האפשרויות ובמיוחד כאשר התקציב שלכם אינו משתווה לחברות הענק והמותגים הגדולים. אך, אם החברה שילבה מילות מפתח חזקות ביחד עם מילות מפתח נוספות, כגון: "מחשבים ניידים בפתח תקווה", הרי שסיכויי הקמפיין עולים משמעותית וסביר כי עלותו גם תהייה נמוכה יותר.
לסיכום ופישוט: גוגל אומנם מציגה את ניהול האדוורדס כאפשרי לכל אחד ואחת אך על מנת להצליח ולבנות קמפיין מוצלח, יש לדעת ולהכיר את התחום על בוריו ולהשקיע לא מעט זמן בלמידת הנושא, להבין מה עוזר ואיך גורמים לקמפיין לבלוט ולהגיע לקהל היעד הנכון.
ועכשיו לתכל'ס, איך מקבלים את השובר
השובר מגיע בתצורה של קוד אותו אתם מזינים ישירות לקמפיין האדוורדס שלכם. מיד משהתחיל הקמפיין לרוץ ויש הקלקות (= חיובים), הכסף יתחיל לרדת. רק כאשר תחצו את קו ה 300 ₪, תתחילו לשלם כסף ולא רגע אחד לפני.
מרגישים מוכנים? צרו איתנו קשר ונעזור לכם לקבל את השובר.