אחד הדברים החשובים לדעת כאשר ניגשים לשיווק דיגיטלי הוא להכיר את גוגל אנליטיקס ולדעת כיצד ניתן למדוד את החזר ההשקעה (ROI).
בכתבה הבאה, נכיר לכם את גוגל אנליטיקס ואם יורשה לנו, עד רמה בה תוכלו לנהל את האתר שלכם ולדעת לדלות כל פיסת מידע נדרשת ממנו ויותר מכך, ולא תצטרכו לנחש כמה באמת אתם מרוויחים והאם הצלחתם להחזיר את ההשקעה.
אם תעקבו אחר המדריך הזה שעמלנו עליו לא מעט, תוכלו לדעת בוודאות איזה קמפיין ואיזה אפיק עובד לכם טוב ומה מבזבז לכם את התקציב.
צריכים עוד שכנוע למדוע חשוב לכם לקרוא את הכתבה הבאה?
אז הרשו לנו לשאול אתכם את הדבר הבא: כמה פעמים ראיתם עסק חדש שנפתח במיקום פצצה ואמרתם לעצמכם "ואו איזה יופי בטח ילך נהדר" אבל אז חולפים כמה חודשים ואז אתם עוברים שם שוב ורואים שלט שאותו עסק נסגר.
אז נכון שהמיקום חשוב אבל מה המיקום עוזר אם אנשים פשוט מתעלמים וחולפים על פני אותו עסק? וזוהי בדיוק הנקודה בה טמון האתגר הגדול ביותר של השיווק.
אז איך אתם יודעים האם הקמפיינים שלכם עובדים?
איך תהפכו את הטראפיק (תנועת אתר) שקניתם לטראפיק מניב?
והכי חשוב, איך תדעו מהיכן בדיוק מגיע הטראפיק הזה?
כאן בדיוק גוגל אנליטיקס נכנס לתמונה ועוזר לכם לדעת ולהכיר את כל הנתונים החשובים באמת…
אז גוגל אנליטיקס הוא שירות חינמי מבית גוגל (למקרה ולא הבנתם 🙂 שמאפשר לכל בעל אתר להכיר את התנועה שנכנסת לאתר, ללמוד מה קורה בתוך האתר, איך הגולשים בו מתנהלים ומתנהגים ומה תכל'ס הם עושים באתר.
בעזרת אנליטיקס, יוכל כל בעל אתר לדעת כמה זמן גולש נשאר באתר ובאיזה עמודים מבקרים הכי הרבה.
חשבתם שגוגל יעצרו בנתוני אתר בלבד?.. אתם כנראה עדיין לא מבינים או מכירים את "מפלצת המידע" של גוגל.
אנליטיקס, יעזור לכם להכיר את הגולשים שלכם יותר טוב, לדעת איזו שפה הם מדברים, מאיזה דפדפן הם גולשים ואפילו מאיזה מכשיר עד רמת הדגם.
עיבוד כל המידע הזה והכנסתו לשקילה כאשר בונים את אסטרטגיית השיווק, רק יתרום ויעזור למקד את הקמפיינים שלכם הרבה יותר נקודתית וספציפית.
גוגל מעמידה לרשות כל אדם מספר כלים וכלי נוסף הוא אדוורדס. כאשר מחברים בין השניים, יהיה ניתן לקבל מידע רחב יותר, שכולל קביעה האם המודעות המפורסמות אכן עובדות.
כל מה שאנחנו אומרים, או יותר נכון גוגל בעצם אומרת, הוא שאם ניקח אל כל המידע שניתן לקבל בעזרת כלי גוגל ובעיקרם גוגל אנליטיקס, ונעבד אותו במשך איקס זמן, יהיה ניתן לזהות ולפלח את הקהלים עד להגעה לקהל היעד הנכון והמטורגט ביותר.
אולי כדאי שנתחיל לגשת לעבודה עצמה ונלמד כיצד להקים את האנליטיקס וכיצד להפיק ממנו את המידע על הקמפיינים הדיגיטליים ועל התנועה שבאתר.
יוצרים חשבון
אז כמו שאמרנו, אנליטיקס הוא שירות חינמי וכל מי שיש לו חשבון גוגל יכול ליהנות מכל הטוב שבו.
נקדים ונאמר מראש, שחשבון אנליטיקס אחד יכול לנהל מספר אתרים וגם מספר פרופילים פר מחלקות באותו עסק – למשל אם לעסק יש מספר מחלקות וצריך לדעת בנפרד מה כל מחלקה עושה, אזי ניתן לחלק זאת באנליטיקס ובכך לשאוב מידע פר מחלקה.
שלבי יצירת חשבון
גלשו אל כתובת אנליטיקס ב: www.google.com/analytics והזינו את המידע הנדרש כולל אחרי מה אתם רוצים לעקוב.
הקישו על קבלת קוד מעקב והעתיקו את הקוד שיחולל. קוד זה עוזר לגוגל לעקוב אחר כל הפעולות המבוצעות באתר ויש להוסיף אותו לכל עמודי האתר.
במידה ואתם מנהלים אתר וורדפרס או כל CMS אחר, כגון דרופל, הוספת הקוד קלילה ביותר ותוכלו להוסיף את הקוד ל header template file.
כמו כן, חשוב לדעת שתוכלו להוריד פלגין (יוסט למשל שימלא צרכים רבים נוספים מבחינת SEO) ולהעלות את הקוד באמצעות הפלגין ביתר קלות.
אנחנו מניחים, שיש לכם עוד תגי מעקב ואם אתם צריכים עזרה בניהול שלהם, גוגל חשבה גם על זה והפתרון שלה מגיע בתצורת כלי מנהל תגים שנקרא: Google Tag Manager וכן, גם הוא חינמי.
בעזרת כלי זה תוכלו להוסיף את קוד המעקב של אנליטיקס ואם תבצעו שינויים עתידיים, הם יחולו על כל האתר ולא יהיה צורך בשינוי ידני בכל עמוד ועמוד של האתר.
קובעים יעדים ומטרות
מעבר לכל המידע, שאנליטיקס מעניק לבעלי אתרים, יש לו מספר חוזקות מיוחדות ואחת מהן היא היכולת לעקוב אחר המרות בעזרת יעדים (Goals) מוגדרים.
אז מה זה יעדים בעצם?
יעדים הם פעולות ספציפיות, שאותן ירצה בעל האתר שהגולשים יבצעו.
יעד יכול להיות הקלקלה על כפתור אישור רכישה למשל, וזה יעניק את המידע החשוב ביותר והוא המרה שבוצעה.
לאחר שתגדירו את היעדים, אנליטיקס יוכל לעקוב אחר הפעולות הספציפיות באתר שלכם ולנתב אותם לערוצי שיווק המתאימים.
היעדים, יאפשרו לכם לחולל דוחות ולהבין אלו ערוצי שיווק מניבים הכי הרבה ומה הם מניבים.
תנו לנו לנחש.. השאלה הבאה שלכם היא: "אלו סוגי יעדים ניתן להגדיר?":
· משך – יעד המשך יאמר לכם כמה זמן גולשים היו בעמוד מסוים או כמה באתר עצמו ואם אתם רוצים לדעת למה זה חשוב אז נרחיב ונסביר, שתוכלו להגדיר משך מסוים שתרצו לדעת שעברו אותו וזה מידע מאוד חשוב שאומר לא מעט על האתר שלכם.
· יעד – אם אתם רוצים לדעת האם היה ביקור בעמוד כלשהו, זה היעד לקבוע. עמוד יכול להיות עמוד תודה וזה יאמר לכם, שבוצעה רכישה, או כל עמוד אחר שיש באתר ומניב לכם מידע יקר.
· אירוע – אירוע יכול להיות כל דבר, שיכול לקרות באתר. אם למשל חשוב לכם לדעת, שהגולשים שלכם גם מגיעים לעמוד הפייסבוק שלכם, זהו יעד שתרצו לקבוע על ידי קביעת יעד אירוע ללחיצה על כפתור הרשת החברתית של פייסבוק באתר שלכם. נציין למרות שזה אמור להיות ברור, יעד יכול להיות גם רכישה מן הסתם.
· עמודים / מסכים פר ביקור אתר – אם אתם רוצים לדעת בכמה עמודים הגולשים שלכם ביקרו, תוכלו לקבוע את יעד זה.
מהמידע הזה תוכלו להסיק האם הגולשים שלכם מחפשים אחר עוד מידע, האם האתר מעניין אותם, האם מחפשים עוד מוצרים וכדומה.
למתחילים מבינינו, שטרם הגדירו את היעדים, גשו אל Conversions -> Goals -> Overview.
העמוד הבא יציג בפניכם את האופציה של הגדרת היעדים:
אם היעדים כבר מוגדרים אצלכם, כל שיש לעשות הוא לגשת לעמוד האדמין ולהקליק על יעדים הנמצאים תחת עמודת הצפייה.
טיפ שכיף לקבל: כלי כייפי נוסף נקרא Funnels for Destination Goals והוא מאפשר לפרט כיצד בעל האתר מצפה שהמבקרים בו ינווטו באתר בעת יצירת היעדים.
הכלי מאפשר לחולל דוחות, שיפרטו את התנהגות המבקרים באתר והאם אכן פעלו כפי שהוגדר.
אם אתם שואלים למה אנחנו אוהבים את הכלי הזה אז הסיבה היא שהמידע, שמתקבל מגלה לנו כיצד ניתן לעשות אופטימיזציה לאתר כך שהמבקרים בו כן ינהגו וינווטו כפי שאנחנו רוצים.
הגדרת היעדים היא הגדרה שאתם לא רוצים לפסוח עליה ולא רוצים לוותר עליה.
מעקב אחר ביצועי האתר מבחינת כל ערוצי השיווק המופעלים הוא מידע יקר ערך ולכן אנחנו ממש ממש ממליצים שלא לפסוח על שלב זה!
אל השלב הבא אל תגיעו אם לא הגדרתם את היעדים שלכם כמו שצריך…
חיבור קונסולת החיפוש לחשבון האנליטיקס
מילה קטנה על קונסולת החיפוש: למי שעדיין לא יודע, גוגל שינתה את שמו של כלי מנהל האתרים ל: Google Search Console.
הכלי עבר קצת שדרוגים (כמו כל כלי של גוגל בכל זמן) ומטרתו העיקרית היא לעזור לבעלי או מנהלי האתרים לנהל את הדרך בה האתר מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.
הא ו.. מדובר בכלי חינמי כמובן.
חיבור של שני הכלים הללו של גוגל, פותח עולם חדש של מידע, שכדאי לשאוב ולהכיר.
בין יתר יתרונות החיבור של שניהם נמצא את היכולת לראות כיצד האתר מדורג בשאילתות השונות המוקשות בגוגל, לראות באופן מוחשי מספרי כמה גולשים מקליקים על האתר היישר מגוגל, לראות את מקורות התנועה ועוד ועוד.
על מנת לחבר את שני הכלים, יש לפתוח חשבון בקונסולת החיפוש תחילה. בשלב הזה כבר אמור להיות לכם חשבון גוגל (ג'ימייל) ובדומה לאנליטיקס כך תוכלו לפתוח חשבון בקונסולה: גלשו אל אתר: Google Search Console בכתובת: www.google.com/webmasters/ ואמתו את האתר שלכם בכל אחת מהאופציות האפשריות.
הוספת מפת אתר
לאחר שהגדרת את קונסולת החיפוש, חוללו מפת אתר והעלו אותה לקונסולה כדי שיהיה לגוגל קל לאתר את כל דפי האתר שלכם ולאנדקס אותם.
וכעת לשלב החשוב והוא חיבור בין אנליטיקס לקונסולה: גשו אל חשבון האנליטיקס שלכם ועקבו אחר השלבים הבאים: אדמין -> ניהול נכס -> קונסולת החיפוש. עקבו אחר ההוראות עד להשלמת החיבור בין שניהם.
ברגע שהחיבור יושלם, מיד תוענק לכם גישה וחשיפה למידע נוסף שהיה חסום קודם לכם כולל דוחות (הסבר בהמשך).
במידה ואתם מנהלים קמפיין ממומן באדוורדס, חברו את חשבון האדוורדס בנוסף.
חיבור אדוורדס לאנליטיקס
ניהול קמפיין מומן באדוורדס של גוגל, מאפשר לפרסם בעמודי תוצאות החיפוש ואצל כל השותפים של גוגל (ומדובר על המון אתרים).
אם אין בכוונתכם לפרסם באדוורדס, הצעד הזה לא כל כך רלוונטי עבורכם אך אם נהייה כנים, סביר להניח, שאתם תפרסמו באדוורדס אז אל תדלגו על שלב זה.
חיבור שני החשבונות האלו, בדומה לקונסולת החיפוש, יעניק לכם מידע נוסף על אופי התנהגות הגולשים באתר שלכם וגם מידע חשוב מאוד שהוא מה קורה באתר שלכם אחרי שהגיעו אליו ממודעות האדוורדס.
הקמת חשבון אדוורדס
גלשו אל אתר אדוורדס בכתובת: www.google.com/adwords והקימו את החשבון בהתאם להוראות.
חברו אותו אל אנליטיקס, היישר מחשבון האנליטיקס שלכם, על פי השלבים הבאים: אדמין -> חיבור אדוורדס, עקבו אחר ההוראות להשלמת החיבור בין שניהם וכך תקבלו גישה לנתוני התנהגות הגולשים הקשורים לקמפיין האדוורדס שלכם.
אפשרו מעקב E-Commerce (במידה ואינכם מנהלים אתר איקומורס, דלגו על שלב זה)
לאלו מכם המנהלים אתר אי-קומורס, מדובר בשלב מאוד חשוב ולכן קראו בריכוז.
מעקב אי-קומורס חושף ומעניק גישה למידע חשוב מאוד ומאפשר לעסקים לקבל ולעקוב אחר מידע רגיש, למשל: אלו מוצרים נמכרים יותר, מה הרווח מכל מכירה, מה הוא מקור ההגעה של הלקוחות – צפייה במידע הזה, תעניק לבעל העסק את הידע החשוב ביותר והוא מקור הגעתם של הלקוחות וזהו מקור, שרוצים לטפח ולגדל.
הקמת מעקב אי-קומורס מתבצעת כך:
אקטיבציה: גלשו אל חשבון האנליטיקס שלכם וגשו אל אדמין ומשם להגדרות אי-קומורס.
חפשו את כפתור: Enable Ecommerce ולחצו עליו.
את הקוד שיתקבל, הוסיפו לאתר בהתאם למה שהאתר שלכם מאפשר.
אצל כל פלטפורמה הליך אפשור המעקב שונה, במידה והפלטפורמה שאתם עובדים בה מתממשקת עם גוגל אנליטיקס, תוכלו לאפשר את המעקב יחסית בקלות ובאמצעות הפעלת אופציה המעקב מתוך מערכת ניהול האתר.
במידה והפלטפורמה שלכם אינה מתממשקת עם גוגל באופן אוטומטי, אזי יהיה עליכם להוסיף את הקוד לעמוד התודה. את הקוד ניתן למצוא כאן.
מזל טוב! סיימתם להגדיר כל מה שניתן בתוך אנליטיקס וכעת יש לעבור לשלב הבא שהוא חיצוני לגוגל אנליטיקס:
שימוש בבונה הקישורים לקמפייני השיווק שלכם
גוגל אנליטיקס הוא כלי מעולה והוא מעניק כל כך הרבה מידע חשוב לבעל עסק אבל דבר אחד שבו הוא פחות טוב הוא הבנה מהיכן הגיע גולש.
סיווג מקורות התנועה באנליטיקס זקוק לכוונון ולהיות קצת יותר פרטני, לדוגמא: גולש שהגיע מפייסבוק יתוייג ממקור רשתות חברתיות.
הדבר מתעצם לממש בעייתי כאשר מדובר בגולש, שהגיע מקמפיין דיוור שעשיתם או גולש שהגיע ממודעה מודפסת (Print).
בשני מקרים אלו, אנליטיקס לא יצליח לקטלג את מקור התנועה וכבעל עסק, מאוד חשוב לדעת מהו מקור התנועה. על מנת לפתור בעייתיות זו ניתן להשתמש בבונה הכתובות.
כלי בונה הכתובת מאפשר לכם להגדיר את ערוצי השיווק ומקורות התנועה וכך תוכלו לצפות במידע באנליטיקס.
בנוסף, כלי זה יאפשר להוסיף פרמטרים לכל URL שתזינו אליו.
למקרה ולא הבנתם עד כמה יעילותו של הכלי הזה גבוהה עבורכם, נדגיש שתוכלו בעזרתו ליצור מעקב URL לכל אפיק שיווק שלכם כולל קמפיין דיוור!
כיצד לייצר tracking URLs עבור כל קמפייני השיווק שלכם
גלשו לכתובת: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/ , גללו מטה ומלאו את הטופס. בסיום, הקישו על יצירת URL. קוד המעקב יוכל לשמש אתכם בכל הקמפיינים שלכם. פשוט לא?!
עכשיו עצרו הכל וטפחו לעצמכם על השכם: גוגל אנליטיקס שלכם מושלם!
כעת, תוכלו לעקוב אחר כל התנועה באתר שלכם, כולל מאין הגיעו וכיצד התנהגו באתר.
אל תשכחו שכל העבודה הזו היא אינה לחינם ואם לא תציצו במספרים ותפיקו את המסקנות על מנת לייעל את הקמפיינים שלכם והאתר שלם.. עבדתם לחינם והפסדתם הרבה יותר.
כאמור, ניתן לחולל דוחות רבים ובהם כל המידע הדרוש לביצוע אופטימיזציה נכון והגדלת המרות. הבה נצלול לעומק הדוחות.
דוחות גוגל אנליטיקס
הדו"ח הראשון בו נרצה להתעמק ואתם רוצים להכיר נקרא דו"ח Source/Medium. ניתן לייצר את הדו"ח בניתוב הבא:
Acquisition > All Traffic > Source/Medium.
דו"ח זה כולל מידע שימושי על מקורות התנועה של האתר והמדיום (מודעות חיפוש, באנרים, דיוור וכדומה) שלהן.
בנוסף, מכיוון שהגדרתם יעדים, תוכלו לראות כיצד אותה תנועה מתורגמת להמרות (מכירות או לידים).
בעזרת המידע, שיתקבל תודות להגדרות שלכם, תוכלו לבצע אופטימיזציה מושלמת לקמפיינים שלכם ולדעת כיצד נכון יותר להקצות את התקציב שלכם על מנת להגדיל את שיעור ההמרות.
זוכרים שהמלצנו לכם לעשות שימוש בכלי בונה ה URL?
במידה ולא עשיתם בו שימוש, אנליטיקס עלול לקטלג את התנועה שלכם באופן שגוי והמון תנועה תסווג כתנועה ישירה למרות שהגיעה ממקורות אחרים.
חללו את הדו"ח ותוכלו לנתח את מקורות התנועה, שעובדים הכי טוב, לדעת איזה לחזק ואיזה כדאי אולי לנטוש או לעשות תכנון מחדש.
הדו"ח השני שכדאי להכיר הוא דו"ח ערוצים.
כדי לחולל דו"ח זה, עקבו אחר הנתיב הבא:
Acquisition > All Traffic > Channels ואז יש לבחור את התאריכים.
דו"ח זה מציג באופן מפורט את כל המידע, שנאסף במסגרת הדו"ח הקודם עליו דיברנו אך באופן כללי יותר ופחות בפירוט ספציפי.
בדו"ח זה ניתן לראות טרנדים בהתאם לקטגוריות (תנועה מרשתות חברתיות, תנועה מקמפיין דיוור, תנועה מקידום אורגני,ממומן וכולי).
יתרונות הדו"ח הם היכולת להבין אלו ערוצי שיווק עובדים ואלו לא.
המידע, שמופק מהדו"ח יבהיר היטב היכן כדאי להשקיע מבחינת ערוץ שיווקי והיכן יש לעשות חשיבה מחדש או אופטימיזציה טובה שתתגבר אותו.
טיפ קטן לבעלי עסקים קטנים: מרבית המידע שצריך כלול כבר בדו"ח הערוצים אך אם תרצו לקבל מידע נוסף, כל שעליכם לעשות הוא לערוך כל ערוץ או להוסיף קיבוץ ערוצים נוסף.
בחינת כל ערוץ בנפרד בהתאם לחתך תאריכים: על מנת לצפות בכל ערוץ באופן אינדיבידואלי: לחצו על שם הערוץ, הגדירו טווח תאריכים והמידע המבוקש יעלה.
כפי שהבנתם, דו"ח הערוצים הוא תכל'ס הדו"ח שמכיל את כל המידע וממנו ניתן לצאת ולקבל את כל המידע הדרוש.
ההמלצה שלנו הוא לחולל את הדו"ח הזה לפני הכל על מנת להבין מה קורה בכל הקמפיינים השיווקיים שלכם, הן ברמה הכללית והן באופן ספציפי פר ערוץ לסוג תנועה.
איך גולשים באתר
כידוע, כיום מרבית האנשים גולשים ממכשירים ניידים וכל אתר רוצה להעניק חווית גלישה נוחה ומתאימה מכל המכשירים (וגם לא רוצים אז גוגל "מכריח").
הבה נבדוק באלו מכשירים הגולשים שלכם עושים שימוש.
מהפכת המכשירים הניידים הולידה קשיים גדולים בעולם בניית האתרים.
אם פעם, היינו בונים אתר ובזאת הכל דיי מסתיים, כיום יש להתאים את האתר לכל מסך, החל מהמחשב הנייח/נייד ועד הסמארטפון בגודל כף היד.
אתרים שלא יספקו את ההתאמה הזו, סביר ויזכו לאחוזי נטישה ואי חזרה גדולים מאוד.
בחינת תנועת האתר מבחינת סוגי מכשירים, תניב ידיעה להאם האתר מתפקד כמו שצריך ומה חייב לשפר.
להלן נתיב חילול הדו"ח:
Audience > Mobile > Overview
השלב הבא יהיה להזין את טווח התאריכים הרצוי. מיד יעלה כל המידע ותוכלו להשוות ביצועים בין סוגי המכשירים השונים.
בחנו איזה מכשיר עובד יותר טוב וזכרו שטראפיק מניידים, עובד קצת פחות טוב מאשר טראפיק ממחשבים.
דו"ח זה מעניק מידע המרות פר מכשיר אך בשונה מדו"ח הערוצים לא ניתן לחפור פנימה יותר לתוך סוג הערוץ ומה קרה בו מכל מכשיר.
במידה ואתם רוצים לצפות גם בנתוני גלישת מכשירים מבחינת ערוצי שיווק, יש לסגמנט זאת בדו"ח הערוצים.
אם תרצו לבצע את הסגמנטציה, הריצו דו"ח ערוצים והוסיפו סגמנט חדש (כפתור בראש המסך).
בחרו את סוג המכשיר אותו תרצו לבחון ולחצו Apply והסירו את סגמנט ה All Sessions.
בשלב הזה, תוכלו לבחון כיצד כל ערוץ מתפקד בהתאם לסוג מכשיר.
אם תהיתם מדוע חשוב לחבר את קונסולת החיפוש, אתם עומדים לגלות כעת..
דוחות תנועת SEO
דוחות אופטימיזציית מנועי החיפוש יעזרו לכם להבין איך הגולשים מגיעים אליכם היישר מעמודי תוצאות החיפוש השונים.
כאן רק נוודא שאכן חיברתם את גוגל אנליטיקס עם הקונסולה, אחרת הדו"ח הזה לא יעבוד.. דוחות SEO מגיעים בשלושה סוגים שונים, להלן:
- שאילתות – דו"ח מעולה הוא דו"ח השאילתות המעניק את המידע בכל הקשור לאיזה שאילתות חיפוש הוקשו שגרמו לגלישה לאתר שלכם, כמה חשיפות הסתיימו בקליקי אמיתי ואחוזי ההקלקה של האתר.
- עמודי נחיתה – אחת השאלות החשובות עליהן יש לענות הוא איזה עמודי אתר עובדים הכי טוב ואיזה הכי סביר ויופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל. בדיוק בשביל זה יש לכם את דו"ח עמודי הנחיתה, שאגב בעזרתו תגלו איזה עמוד מדורג הכי גבוה בגוגל ומושך הכי הרבה גולשים.
- סיכום גיאוגרפיה – אתרים בינלאומיים זקוקים לדו"ח זה, המפלח את התנועה פר מיקום גיאוגרפי. לא בטוח שלעסקים עם תנועה מקומית הוא רלוונטי אבל חשבנו שכדאי להתעכב עליו לרגע קט.
דוחות ה SEO האלו עובדים בשיטת מטריקה עבור נתונים אורגניים של גוגל ולא של יתר מנועי החיפוש או פרסום מכל סוג (דיוור, רשתות חברתיות וכדומה). נתיב הדו"ח הוא:
Acquisition > Search Engine Optimization > Queries
ובחירת טווח תאריכים רצוי, עד 90 יום אחורה. בשלב זה תוכלו לבחור איזה סוג דו"ח תרצו לחולל ולצפות במידע.
טיפ למתקדמים: מעל טבלת הנתונים יש שורת חיפוש. הקישו בה את מילות החיפוש או עמוד נחיתה ספציפי שתרצו לבחון.
לאחר מכן לחצו על advanced וזה יחולל מידע נוסף ומשמעותי.
תוכלו להגביל את הדו"ח כך, שיציג הוא רק עמודים המדורגים מעל 10 בגוגל וכך תוכלו לקבל מידע נקודתי, שיעזור לכם לערוך ולעצב את העמודים האלו טוב יותר על מנת להפוך אותם ליותר מושכים ולהגדיל את הטראפיק בקלות.
תנועת אדוורדס
אם איכשהו ומסיבה שמאוד ברורה לכם, אתם לא מפרסמים בגוגל אדוורדס, דלגו על חלק זה כי הוא אינו רלוונטי עבורכם, אחרת לחצו על נתיב זה לחילול דו"ח תנועת אדוורדס:
Acquisition > AdWords > Campaigns
אדוורדס מעניקה דוחות המדברים על הקמפיין עצמו ולא מה קורה אחרי, שהקליקו על המודעות.
דוחות תנועת האדוורדס באנליטיקס, צריכים להיבחן בנוסף לדוחות שיש באדוורדס, להצליב את המידע ולהצליח להגיע לרמת האופטימיזציה הגבוהה ביותר עבור קמפיין האדוורדס שלכם ולהבין:
- מה הגולשים עשו לאחר שהגיעו לאתר שלכם
- היכן הם מקישים באתר
- כמה זמן הם שוהים באתר
חשוב מאוד לשים לב שהמרות של אדוורדס ושל אנליטיקס הן שונות ולכן יהיו הבדלים בדוחות השונים.
אל תתבלבלו ותחשבו שהדו"ח לא עובד!
הפערים האלו נובעים בעיקר ממה שנקרא Attribution. אנליטיקס משתמש במה שנקרא "קליק אחרון" בעוד שאדוורדס משתמש ב "קליק ראשון". מבולבלים?
ננסה להסביר באמצעות דוגמא קטנה:
נניח וגולש הקליק על מודעה ואז החליט לחזור לגוגל והקליק על האתר (אורגנית), אנליטיקס יקטלגו את הגולש הזה לתוצאות אורגניות בעוד שאדוורדס יקטלגו את הקליק הזה לקמפיין.
בשורה התחתונה, גם אנליטיקס וגם אדוורדס צודקים ולכן חשוב מאוד לדעת שזה קורה ולהבין את הבדלי ההמרות בין הדוחות.
לקראת סיום, מעבר על ביצועי רשתות חברתיות וטרנדים
גם בכל הקשור לרשתות החברתיות אנליטיקס יודע לתת דוחות, שיעזרו לכם לעקוב ולנתח את התנועה והתנהגות הגולשים באתר וכפועל יוצא לבצע אופטימיזציה למאמצי השיווק שלכם ברשתות החברתיות.
לאחר שהקשבתם לנו ואתם כבר יודעים שאנליטיקס יכול לעזור לכם לנתח את כל מה שקורה באתר שלכם, תוכלו גם להבין כיצד גולשים מתנהלים באתר שלכם ותוכלו גם להתמקד בטרנדים וסטטיסטיקות פר ערוץ ספציפי (טוויטר, פייסבוק וכדומה).
מכיוון שאתם כבר מומחים, אנחנו מניחים שאתם יודעים, שתנועה המגיעה מכל הרשתות החברתיות, נוטה לעבור המרה בדיליי ולכן גוגל חשבו גם על זה ומאפשרים לעקוב אחר המרות מיידיות או מאוחרות.
אנחנו מאוד ממליצים שתתייחסו לשני סוגי הגולשים האלו והרכישות שהם מבצעים ולמען הווידוי שאכן הבנתם את שני סוגים, להלן המחשה קצרה: נניח וגולש מגיע מפייסבוק ומיד מבצע רכישה באתר אז הוא יסומן כ: Last Interaction Social Conversion אך גולש יכול להגיע מפייסבוק אך לצאת מהאתר ולחזור אליו בהמשך ורק אז לרכוש. גולש זה יסומן כ: Assisted Social Conversion.
כדי להפיק את דו"ח ההפניות מהרשתות החברתיות, פעלו על פי הנתיב הבא:
Acquisition > Social > Network Referrals
דו"ח זה יראה לכם איזו רשת חברתית מביאה תנועה לאתר שלכם ואלו עמודים משותפים הכי הרבה ברשתות החברתיות.
השלב הבא הוא לחולל את דו"ח ה- Trackbacks על פי הנתיב הבא:
Acquisition > Social > Trackbacks
הדו"ח הזה יראה לכם כמה תנועה מגיעה לאתר שלכם מלינקים הממוקמים באתרים אחרים ובעצם זהו דו"ח נהדר לראות אתרים שכבר משתפים את האתר שלכם ושולחים אליו תנועה.
נתיב דו"ח המרות רשתות חברתיות הוא: Acquisition > Social > Conversions. דו"ח זה יציג את כל המידע הקשור בהמרות חברתיות.
ואחרון חביב, בחנו את דו"ח התוספים (פלגינים) ותוכלו לדעת באיזו תכיפות מקישים הגולשים באתר שלכם על כפתורי השיתוף והרשתות החברתיות.
כך תוכלו לדעת אלו עמודים שווים שיתוף ולייק מבחינת הגולשים שלכם.
אוקיי, הגענו לסוף וזה אומר שהאנליטיקס שלכם מוקם כהלכה ואף יותר ובנוסף אתם כבר יודעים כיצד לנתח את הדוחות על מנת לעשות את האופטימיזציה הטובה ביותר ולהגדיל את שיעור ההמרות שלכם.
אל תפסחו על הקמת כל כלי גוגל וביניהם:
- גוגל אנליטיקס
- קונוסלות החיפוש
- גוגל אדוורדס
וגם עשו שימוש בכל הכלים, שיכולים לעזור לכם לנהל את האתר, כגון מנהל התגים ובונה הכתובות.
הפיקו את כל המידע, נתחו אותו ובצעו את השינויים הנדרשים ואלו שיצליחו להניב לכם עוד תנועה לאתר ומקצוע האתר כך שימיר את הגולשים ללקוחות על הצד הטוב ביותר.
בהצלחה!