אז איך בעצם אנחנו יוצאים מענישה של גוגל ומה הם הצעדים ליציאה מהירה וחלקה ככל האפשר? על כך ועוד, בכתבה הבאה.

כל אחד ואחת, שמזלו "שפר" עליו, יודע מה זה ענישה של גוגל וכנראה יעשה כל האפשר על מנת שלא לחטוף כהוגן בשנית. אם אתם חושדים שהאתר שלכם נפגע מענישה של גוגל או כבר יודעים שזהו אכן המקרה, אימוג'ו כאן כדי לעזור לכם וללוות אתכם לאורך הצעדים הנכונים על מנת לצלוח את הענישה ולצאת ממנה בכבוד.

איזו הרגשה איומה זו לקום בבוקר ולגלות שהאתר נענש על ידי גדול מנועי החיפוש?.. כל העבודה הקשה שהושקעה בקידום האתר, העלויות הנלוות, הזמן הארוך שלקח לבנות את הנוכחות האינטרנטית שלכם, לטפס במעלה תוצאות החיפוש ושלא לדבר על כך שעליכם לספר זאת ללקוח שלכם (במידה ולא מדובר באתר שלכם).. אך הסירו דאגה מעל ליבכם, ניתן לצאת מענישה ואף להיות מוכנים מראש על מנת שלא להיענש, אנחנו כאן לעזור לכם.

האלגוריתם של גוגל, נשמר בסוד ובקפידה אך ההערכות הן שגוגל משנה אותו ומעדכנת אותו בכל יום וכל זאת על מנת להציג לכל הגולשים תוצאות רלוונטיות ככל האפשר.

אין ספק כי אתרים, שאינם מקודמים נכון או בשיטות כובע שחור כאלו ואחרות, בסופו של דבר יחטפו ענישה ולא פשוטה אך ישנם אתרים שפשוט לא יכולים להתמודד עם העדכונים המונהגים ובעקבות כך משלמים מחיר ורווחים וזה רבותיי, לא כל כך נעים. אז איך בעצם מזהים ענישה של גוגל ומתי מתחילים לפעול בהתאם?

1. זיהוי בעיות ענישה של גוגל

קודם כל לעצור ולנשום! לא להתחיל להסיר קישורים או להגיש בקשות מתוך לחץ וחששות – מה שכן יש לעשות הוא להבין את מקור הבעיה האמיתי ומה שעלול לגרור ענישה.

אין ספק, שאין להקל ראש בענישה של גוגל ויש לעשות הכל על מנת לתקן ולצאת מהענישה אבל יש לעשות זאת חכם. אם האתר מאבד כמויות גדולות של תנועת גולשים (טראפיק), נסו להבין ולחקור מה הגורם לאיבוד התנועה.

ממליצים לבדוק את יומן השינויים שנמצא באתר של מוז ולבדוק את יום ירידת הטראפיק ולראות את השינוי באלוגריתם בתאריך זה בכתובת הזו

לזהות ענישה של גוגל

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]

2. סוגי ענישה

ישנם 2 סוגי ענישה שכיחים והם ענישה ידנית וענישה אלגוריתמית. הענישה הידנית מתבצעת על ידי עובד חברת גוגל אשר בחן וסרק את האתר והענישה האלגוריתמית היא בעקבות סממן ספציפי. הדבר הראשוני אותו יש לעשות הוא להבין איזו סוג ענישה פגע באתר בעצם.

א. ענישה ידנית – הדבר החשוב ביותר לעשות על מנת להבין אם אכן האתר נענש הוא לפתוח את קונסולת החיפוש – שם כבר יעדכנו האם האתר נענש ואף יסבירו מדוע נענש ומה יש לעשות על מנת לצאת מהענישה. אין זה משנה כלל וכלל מה הסיבה לענישה אלא לבצע את הפעולות על מנת לצאת ממנה ולעזור לאתר להחלים.

כל בעל אתר אשר ספג ענישה, מחויב ליצור קשר עם גוגל ולבקש בחינה מחדש. חשוב מאוד להיות כנים בפנייה ולהסביר מה גרם לענישה – ואנחנו מדגישים שוב: חשוב להיות כנים!. הסיבות יכולות להיות רבות ובין אלו נמצא שימוש בטקטיקות קידום מפוקפקות או מתחרה שגרם ל SEO שלילי וכדומה.

אם הבחינה מחדש אושרה והאתר יצא מהענישה, כל הכבוד אך אם לא, אל לכם לוותר והראו לגוגל שאתם אכן פועלים על מנת לשפר ולתקן את מה, שגרם לענישה מלכתחילה וחשוב לכם להיות אתר, שעומד בסטנדרטים שלהם. בצעו את כל הפעולות האפשריות על מנת לתקן את הגורמים לענישה, אם יש צורך לשקול פעולות, כגון אסטרטגיית קישורים חדשה, עשו זאת. מוטב לפעול על מנת להחלים מהענישה.

סוגי ענישה מגוגל

ב. ענישה אלגוריתמית – ענישה מסוג זה היא קצת יותר מורכבת, לא תקבלו הסבר למדוע נענשתם ולא תקבלו "מדריך", שיעזור לכם לתקן את הטעון תיקון ולצאת מכך יחסית בקלות אלא אתם תצטרכו לחפור ולהבין מדוע נענשתם (אלא אם אתם כבר יודעים). בגדול, אם ננסה להסביר את עמדת גוגל אז היא דיי אומרת שזו בעיה שלכם ולכן תצטרכו להתמודד ולפתור אותה בעצמכם.

למזלכם, מרבית העדכונים מתועדים באופן יחסית טוב ולכן תוכלו להצליב מידע ולנסות לאתר את הגורם לענישה. דרך פעולה נכונה אותה יש ליישם היא פשוט לתעד את השינויים המבוצעים באתר באופן קבוע וכך יהיה מאוד ברור מה הוביל לענישה.

אחד הסממנים הבולטים ביותר לכך שהאתר חטף ענישה הוא ירידה משמעותית בתנועת הגולשים האורגנית אך לא מדובר על ירידת מיקום אחד או שניים – זהו סממן לכך שצריך אולי לשנות את אסטרטגיית הקידום..

3. תיקון ענישה

ברגע שהבנתם מה גרם לענישה של האתר שלכם, הזמן לפעול הגיע. עשו זאת בחוכמה ואל תמהרו (כן כן אנחנו מבינים שזה קל לכתוב אבל זה באמת חשוב לפעול נכון וחכם). הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להסתבך עם גוגל יותר.

א. מערך קישורים – אם אתם חושדים או יודעים שהאתר שלכם סובל מקישורים לא טבעיים, בנו את רשימת הקישורים שלכם בעזרת אתרים כדוגמת מג'סטיק SEO או AHREFS וכמובן קונסולת החיפוש ובצעו ניקיון קישורים. לו היה כלי, שמצביע על הקישורים הלא טובים, זה היה מושלם והעבודה שלכם הייתה קלה יותר אבל כרגע הפעילו שיקול דעת והבינו אלו קישורים כדאי לכם להסיר ובמהרה.

חשוב לציין: אם אתם לא בטוחים כיצד לבצע את הפעולות הללו, קראו על כך קצת או התייעצו עם המומחים.

ב. Disavow – הצעד הבא אחרי שיצרתם את הרשימת קישורים אותם יש להסיר, העלו לקונסולת החיפוש את קובץ disallow.txt וכך תאמרו לגוגל שאתם לא רוצים שקישורים אלו ימשיכו להיסרק. כשגוגל יבקר שוב באתר שלכם, אתם כבר תרגישו את התועלות תוכלו להתחיל להחזיר את האתר שלכם למקומו.

טיפ שחשוב שתדעו: אל תשאירו למזל או לגוגל לעשות עבורכם את העבודה, פנו אל האתרים מהם קיבלתם את קישורים אלו ונסו לדאוג לכך שהם יסירו את הקישורים בעצמם בנוסף.

disavow links

ג. תוכןחלק מהעדכונים הם עדכוני תוכן ואם אתם מרגישים ירידה בכמות הגולשים באתר לאחר עדכון תוכן, זה הרגע הנכון לבחון את כל התוכן באתר שלכם. יש לחפש אחר תוכן משוכפל, תוכן שעבר יותר מדיי אופטימיזציה או בעיות תוכן אחרות, שלא בדיוק כדאי שיהיו באתר.

הדבר הכי חשוב לזכור הוא לא ליפול למלכודת של תוכן "קצת" דומה באתר (במיוחד באתרי e-commerce) למרות שמדובר באותו אתר ואולי אפילו על אותו מוצר. הקפידו על תוכן מקורי ואיכותי, זה בהחלט הדבר החכם לעשות אך יש להקפיד על הצבת מילות המפתח במינון הנכון ושהתוכן יהיה רלוונטי כמובן.

תוכן איכותי

4. מעקב גוגל אנליטיקס

כמו כל דבר, בו רוצים להצליח, חשוב תמיד להיות ערניים ועם האצבע על הדופק. גוגל תמיד מנהיגה עדכונים וענישות קיימות בווריאציות שונות. כל שעליכם לעשות על מנת להיות תמיד מוכנים ותמיד במצב טוב עם האתר שלכם, מורכב בעיקר משתי פעולות: הסרת כל קישור שהוא מעט ספאמי ולדאוג שלא יהיה תוכן משוכפל באתר.

אתם מוזמנים להציץ ולקרוא באתר שלנו עוד על כיצד נכון לתפעל ולתחזק את האתר שלכם, ללמוד אודות אסטרטגיות קידום מקצועיות, להבין כיצד להיות מוכנים לקראת עדכוני גוגל ועוד.

אנחנו כאן תמיד לעזור ונשמח לשמוע מכם.

כתבות אחרונות

פרסום בגוגל – פרסום במנוע החיפוש ששולט בהכל

תחשבו רגע על הלקוחות שלכם, מה המסע שהם עוברים ? מעניין נכון? בדרך כלל השלב השני הוא להיכנס לאינטרנט ולגגל את השאלה שלהם. אבל עם יד על הלב - כמה מכם פותחים את הבוקר עם גוגל? ממש פוקחים את העיניים ומחפשים טכנאי מזגנים בבהילות משום שהמזגן שבק ...

התפקיד של מקדם האתרים ואיך בוחרים את מי שמתאים לכם

חברות ועסקים רבים נעזרים בגופים חיצוניים על מנת לשווק ולקדם את האתר שלהם. חלקם נעזרים בחברות שיווק באינטרנט, חלקם בפרילנסרים שיכתבו תוכן רלוונטי וענייני, וחלקם מעדיפים לרכז את התקציב ולהשקיע אותו במקדם אתרים מקצועי. מהו התפקיד של מקדם אתרים? איך ה...

אופטימיזציה לקמפיין Google Shopping בכל שלבי הרכישה

קונים שונים יגיעו אל תיבת החיפוש בשלבים שונים של כוונה ומוכנות רכישתית. כיצד אתם יכולים לבצע אופטימיזציה ולמקסם את הקמפיין שלכם לכל אחד משלבי כוונת הרכישה בהם נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם? על ידי קביעת בידים שונים לגולשים שונים, תוכלו למקסם את...