ההצלחה שלך כעסק, נמדדת ביכולת שלך לגייס לקוחות חדשים בעלויות סבירות וריווחיות. מודעות הקנייה של גוגל, הידועות בשמן (PLA (Product Listing Ads, הן אחד ממקורות התנועה המובילים ביותר המסוגלים להעניק לעסק קטן, יתרון תחרותי גדול.

הסיבה לכך היא העובדה שמודעות אלו מאפשרות לך לקדם את המוצרים והשירותים שלך, בדיוק ברגע בו לקוחות פוטנציאלים מחפשים אחריהם ברחבי הרשת.

מודעות PLA ידועות כמודעות שופינג (קניות) והפופולאריות שלהן צומחת וגדלה, כמתודה אפקטיבית להגברת החשיפה של המוצרים והשירותים שלך ולייצור מכירות נוספות.

למעשה, כדי שתתרגש, הבה נחלוק סטטיסטיקות מגניבות; כמות הקליקים של מודעות ה PLA של גוגל, גדלה בכמעט פי 5 מאשר המודעות טקסט של גוגל ברבעון השני של 2016.

בנוסף, על פי דוח ביצועים של סוכנות הפרסום Merkle Group Inc, מודעות השופיניג של גוגל, זוכות לנתח של כמחצית ממחיר הקליקים השנתי של קמעונאים.

אז, מה זה אומר עבור העסק הקטן שלך? מעבר לעובדה שמדובר בשיטה אפקטיבית לגיוס לקוחות והגברת החשיפה, זה אומר, שיש המון הזדמנויות עבורך לפרסם את מה שאתה מוכר ולהגדיל את ההכנסות שלך.

בכתבה הבאה, אנחנו נדריך אותך בכל מה שאתה צריך לדעת על מודעות הקניות של גוגל, איך הן עובדות ואיך אתה יכול למקסם את הפוטנציאל שלהם כדי להגדיל את המכירות באתר המסחר האלקטרוני שלך.

מה זה גוגל שופינג?

מנוע חיפוש ייעודי לשופינג בגוגל, המאפשר לעסקים שונים לפרסם את המוצרים והשירותים שלהם, ישירות בתוצאות החיפוש של גוגל ובפני קהלים שמוכנים לרכישה.

תוצאות אלו מופיעות בתוצאות החיפוש הרגילות של גוגל, ברגע בו מנוע החיפוש של גוגל סבור שיש התאמה לקנייה. הן מופיעות בתיבת שופינג מיוחדת המתויגת כ- “Sponsored” וממוקמת מעל תוצאות החיפוש.

כך נראות מודעות השופיניג של גוגל:

מודעות גוגל שופינג

בשונה מגוגל אדוורדס, היכן שמדובר במודעות טקסט בלבד, מודעות השופיניג כוללות מידע על המוצר, מחירים, זמינות מלאי ודירוג. זה בדיוק מה שעושה את המודעות כל כך אפקטיביות. בנוסף, מכיוון שמודעות אלו לרוב מופיעות בחלק העליון של תוצאות החיפוש, המוצרים והשירותים שלך יופיעו במיקומים בהם מסתכלים הכי הרבה.

עבור מי זה?

המודעות הללו אינן נועדו להגדלת הדירוג או עבור רישומים אורגניים. מודעות אלו הם עבור כל עסק באשר הוא, מהקטן ועד הגדול, שיכול להרשות לעצמו להשקיע כסף בפרסום מוצרים ולהתחרות כנגד מתחרים מאותו קטגוריה וגודל או מותגים גדולים.

מעבר לזה, מודעות השופיניג של גוגל, יכולות גם לעזור בהבאת תנועה לחנות כאשר מדובר בגולשים המוכנים לרכוש.

בנוסף, תודות לעובדה, שהמודעות כוללות תמונות, מחירים ומידע חשוב אחר עבור הגולשים המוכנים לרכוש, שיעורי הקליקים גבוהים יותר, בהשוואה לשיעורי הקליקים של מודעות הטקסט הרגילות של גוגל אדוורדס.

אז ברגע שתהייה מוכן להגדיל את המכירות עבור החנות (המקוונת או לא מקוונת) שלך, מודעות השופיניג של גוגל יכולות לעזור. מוכן להתחיל עם הקמפיין השופיניג הראשון שלך? הבה נתחיל.

התחלת עבודה עם גוגל שופינג

ניתן למצוא את שופינג בתוך מודעות גוגל. כאן, תוכל ליצור מודעות PLA בעלות מידע ופרטים עבור המוצרים שלך, כגון: תיאור, תמונות, מחירים ועוד.

כעת, על מנת להתחיל את הקמפיין, תצטרך:

  •  חשבון גוגל אדוורדס
  •  חשבון סוחר (Merchant Center)

במידה ואין לך חשבון אדוורדס, זה מאוד קל להקים. בקר בעמוד הזה ועקוב אחר השלבים על מנת להקים את החשבון.

חשבון אדוורדס

לאחר מכן, תצטרך להקים חשבון סוחר, במידה ואין לך עדיין כזה. כאן תוכל לספק לגוגל את המידע על המוצרים שלך. על מנת להקים חשבון סוחר, בקר בעמוד הזה ופשוט עקוב אחר השלבים ליצירת החשבון.

Merchant Center

כעת, תנותב למרכז השליטה של חשבון הסוחר שלך. השלב הבא, יהיה יצירת (עדכון) פיד בו תכלול את כל המוצרים שבחנות שלך.

הקלק על ‘Feeds’ הממוקם בעמודה השמאלית.
מרכז השליטה - גוגל שופינג

הגדרת הפיד שלך, אינו תהליך מורכב או קשה וכל שתצטרך לעשות הוא למלא גיליון. יחד עם זאת, במידה ותתקל בקשיים, תוכל לצפות בסרטון הוידיאו המעניק לך הוראות נוספות על כיצד ליצור ולהגיש את עדכון הנתונים שבצעת.

כעת, הקלק על חבר.

ברגע שיצרת את נתוני המוצרים שלך, יש לחבר את חשבון האדוורדס עם חשבון הסוחר שלך. על מנת לעשות זאת, הקלק על הגדרות (Settings) בתפריט הצד ובחר אדוורדס (AdWords).

יצירת הקמפיין הראשון שלך

כעת, ניתן ליצור את קמפיין מודעות השופיניג שלך בתוך מרכז הסוחרים. עם זאת, אתה יכול להקים את הקמפיין באמצעות חשבון האדוורדס שלך.

על מנת לפשט את התהליך, בקר בעמוד זה וגוגל ינחה אותך בתהליך ההקמה והגדרת מסע פרסום של קניות (שופיניג). כאשר יופיע הכפתור הדרך אותי (Guide Me), הקש עליו.

בעקרון, יהיה עלייך להתחבר לחשבון האדוורדס שלך ולהקליק על: ‘+Campaign’ -> ‘Shopping’ ואז תהייה על דרך המלך. בנוסף, תצטרך להגדיר את התקציב שלך ואפשרויות הביד (הצעות המחיר) הרצויות. אתה אולי תרצה להתחיל עם תקציב נמוך כגון 50 ₪ לבדיקה ראשונית.

לאחר מספר ימים או שבוע, אתה יכול לבחון את התוצאות, ולהחליט האם להעלות את תקציב הקמפיין או לבצע שינויים.

חשוב! מודעות השופינג אינן מאפשרות לך לבחור מילות מפתח כאשר מפרסמים מוצרים. השירות פועל על ידי שליפת המוצרים הנמצאים בפיד שלך ואז הצגתם לגולשים באמצעות שימוש בנתוני מילות המפתח של גוגל.

זהו דבר אחד פחות לדאוג לו מכיוון, שהרי ידוע שלגוגל יש תובנות ונתונים גדולים ורחבים על מילות המפתח שאנשים מקישים כאשר מחפשים אחר מוצרים, כמו שלך יש להציע. כך תבטיח שהמוצרים שלך יופיעו בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות.

במידה ותרצה להקים קמפיין למוצר ספציפי, ניתן לעשות זאת. גש אל הגדרות קניות מתקדמות (Advanced Shopping settings) באותו עמוד בו הקמת את קמפיין הקניות שלך. אתה תראה מקטע הנקרא "מסנן המלאי" (Inventory filter). זהו המיקום בו תוכל לבחור את המוצר אותו תרצה לפרסם בקמפיין שלך.

אתה תראה בנוסף גם אופציה הנקראת "עדיפות קמפיין" (Campaign priority) – אופציה זו עוזרת במיוחד כאשר מריצים מספר קמפיינים במקביל עבור אותו מוצר. ניתן להשתמש בעדיפות עבור קמפיינים מסויימים כך שהם יקבלו הצעת מחיר גבוה יותר – וזה אומר חשיפה טובה יותר.

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]

 

טיפים למקסום רווחים כאשר משתמשים במודעות קניות

אם אתה מרגיש שהתוצאות יכולות להיות טובות יותר, אולי כדאי לשקול ליישם את הטיפים הבאים.

התאמת הצעת המחיר –

באם אתה מכיר את שיטת העבודה עם אדוורדס, אתה לבטח יודע שמדובר על מערכת הצעות מחיר (בידים). זה אומר שמי שמשלם יותר עבור מודעה, לרוב מקבל חשיפה גבוהה יותר עבור המודעה. לכן, אם אתה מסיק שהמודעה שלך אינה מקבלת קליקים או בעלת ביצועים טובים, שקול להעלות את הביד עבור המודעה.

השתמש בתמונות באיכות גבוהה –

אתה לבטח כבר מכיר את ההשפעה העצומה שיש לתמונות בכל הקשור למשיכת תשומת הלב והשגת קליקים על המודעה שלך. לכן, אם שמת לב שהמודע שלך אינה מקבלת מספיק קליקים, אולי תרצה לשנות את התמונה לתמונה עוצמתית יותר – כזו שממש תבלוט. רק וודא שכל תמונה בה אתה עושה שימוש היא בעלת איכות גבוהה.

אופטימיזציה לתיאור המוצר שלך –

ודא כי שם המוצר אכן מתאר במדויק את מה שאתה מציע. כמו בכל מודעות טקסט, מילים מוכרות, לכן ודא כי אכן בחנת את העתק המודעה שלך על מנת לוודא כי מעבר להיות הטקסט נכון ומדויק, הוא מושך לקוח פוטנציאלי אשר צופה במודעה שלך.

כן, עשה שימוש במילות מפתח רלוונטיות –

תחשוב על זה – מספר מוצר אינו אומר דבר ללקוח הפוטנציאלי. יחד עם זאת, שם מוצר, כגון: "סווטשירט אדום במידה אקסטרה לארג'" יכול לעשות את כל ההבדל בין רכישה לבין התעלמות מהמודעה. בנוסף, שים לב כי לא כתבנו רק סווטשירט אדום אלא גם הוספנו את המידה לתיאור המוצר.

זה אומר, שאתה צריך לעשות שימוש במילות מפתח ומונחים, על מנת לתאר את המוצר שלך ולעזור לקונים הפוטנציאלים להבין ולדמיין בקלות את המוצר אותו אתה מוכר. שימוש במילות מפתח אלו, אותן מילים שגם קהל היעד הפוטנציאלי ישתמש בהן, יעזרו להגדיל את הסיכויים שהמוצר שלך ימצא ויוצג בפיד.

נצל את התוויות –

ניתן לייצר תוויות מותאות אישית על מנת לארגן ולקבץ את המוצרים שלך. לדוגמא, ניתן לתייג מוצרים עונתיים אותם תרצה לקדם בתקופת זמן מוגדרת, או שאתה יכול לתייג את המוצרים הנמכרים ביותר או שאתה יכול לייצר "דלי מחירים".

אתה יכול אפילו לתייג מוצרים בטווחי מחירים שונים. אין דבר שלא ניתן לעשות באמצעות תוויות כאשר זה נוגע לארגון המוצרים שלך על מנת, שהביצועים שלהם יהיו טובים יותר.

תמיד תציין מבצעים וקידומי מכירות –

במידה ואתה מריץ מבצע מיוחד – בין אם זה הנחה או משלוח חינם – זה תמיד רעיון טוב לציין זאת במודעה שלך.

כעת, אם תהליך הגדרת מודעות הקנייה של גוגל, נדמה מעט טריקי או מורכב, ואתה מעדיף להשאיר זאת לצוות המומחים, הכר את צוות מומחי ה PPC שלנו.

המומחים שלנו יוכלו להקים עבורך את הקמפיין במידה ואתה זקוק לעזרה וגם יוכלו ליצור את המודעות ולהריץ את הקמפיין על מנת להבטיח את התוצאות האופטימליות ביותר מקמפיין הקניות שלך.

לסיום

אם אתה מוכר מוצרים, מודעות השופיניג של גוגל, לא אמורות להיות עוד דרך למכירת המוצרים שלך אלא אחת המרכזיות ביותר אם לא המרכזית ביותר. שימוש במודעות אלו מאפשר לך להציג מודעות טקסט עשירות מעל תוצאות החיפוש של גוגל הכוללות תמונה, תיאור מוצר, מחיר, מלאי ועוד.

וזהו המיקום בו הם יצפו על ידי גולשים מוכנים לרכישה.

אל תשכח לשנות ולנסות תיאורי מוצר שונים, תמונות שונות וכדומה על מנת לראות מה עובד הכי טוב עבורך ועבור קהל היעד שלך.

אז, נסה את מודעות השופיניג של גוגל ובדוק כמה טוב הן עובדות עבורך.