אז נכון, שכולם רק מדברים על קישורים חיצוניים ואין ספק כי יש להם משקל לא קטן ב SEO אבל מה עם מערך הקישורים הפנימיים?.. במיוחד בשביל זה התכנסו כאן היום ואנחנו עומדים ללמד אתכם כיצד לבנות קישורים פנימיים בצורה נכונה וכזו אשר גם תעשיר את חווית המשתמש, תוריד את ה- Bounce באתר שלכם וגם בעלת חשיבות קידומית לא קטנה.

קישורים פנימיים

בודקים את הקישורים השבורים ו.. מתקנים.

כאשר ניגשים למלאכת בנייה, ואין זה משנה איזה סוג של בנייה, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לבדוק את היסודות ולוודא שהכל תקין. האתר שלכם, לבטח בעל קישורים פנימיים קיימים וישנה חשיבות אדירה לבדיקת קישורים אלו ולאתר קישורים שבורים.

קישור שבור (404), יכול להיות קישור שמפנה לעמוד שכבר מזמן הורדתם או שינה את כתובתו או אפילו פרגנתם לאתר אחר והוא נסגר או שהעמוד אינו פעיל. כך או אחרת, אם הקישור שבור, תקנו זאת מייד.

מה אתם צריכים לעשות – להריץ בדיקה של כל הקישורים הפנימיים באתר ואם יש קישור שבור, לתקן אותו בהתאם. יש לא מעט כלים אוטומטיים שעושים את הבדיקה הזו ואנחנו ממליצים לעשות בהם שימוש (לדוגמא: Screaming Frog).

ועכשיו, לאחר שהאתר שלכם נקי מקישורים שבורים, ניתן להתחיל לעבוד ולבנות את הקישורים הפנימיים בצורה נכונה.

כללי אצבע לבניית קישורים פנימיים באתר

כלל ראשון: לא מפריזים

מעבר לעובדה שלא כל מאמר שלכם צריך להכיל קישור פנימי (או חיצוני), חשוב מאוד בעמודים שכן יש, לא להגזים בכמויות.

השתדלו להציג טקסט טבעי ככל האפשר מבחינת כמות הקישורים הפנימיים שבו ואל תלחצו ממילות מפתח, שנדמה כי חייבות קישור ויהי מה. זכרו, יותר מדיי קישורים פנימיים זה לא טוב ועלול לסמן אתכם כאתר SPAM.

כלל שני: איזון

רובנו נוטים לחשוב שהעמוד החשוב ביותר הוא דף הבית ולכן אליו צריכים להיות המון קישורים פנימיים וככל שיש יותר זה יקדם אותו יותר מהר וטוב. אז לא. השתדלו לגוון בעמודים אליהם מפנים הקישורים הפנימיים (ולא רק בכל הקשור אל דף הבית).

טיפ קטן מאיתנו: קישור פנימי שיוצא מקטגוריה הוא קישור טוב וככזה הוא מייתר את הצורך בלהוציא קישור מכל עמוד אל עמוד הבית. השתדלו לשמור על איזון ונהלו רישום של העמודים אליהם יש קישורים פנימיים. לעיתים, לראות רשימה מסודרת בעין, תעשה שכל. גם כאן אתם יכולים להשתמש בכלי הירוק (Screaming Frog)

ניהול קישורים פנימיים

כלל שלישי: את התחרות תשאירו אל מול המתחרים שלכם

אז נכון, ש- Yoast יצביע לכם על תחרות בין מילות המפתח בדפים הפנימיים (אם יש לכם אתר וורדפרס והתקנתם יוסט בו) אבל תמיד תהיו ערניים ואל תייצרו תחרות בתוך האתר שלכם.

התחרות תתקיים באם יהיו קישורים על מילות המפתח בדפים, בהם הנושא דומה.

כלל רביעי: סדר היררכי

הדרך בה אתר נסרק בגוגל הוא באמצעות הקישורים (מעבר בין קישורים) וכך מסיק גוגל על ההיררכיה של האתר. האופן שבו אתם בוחרים את הקישורים הפנימיים שלכם, אומר לגוגל מה חשוב יותר ומה פחות.

השתדלו לייצר מערך קישורים הגיוני, שגם מעביר את חשיבותו של עמוד אחד אל מול האחר. זכרו, מה שגוגל יסיק כעמוד חשוב, יוצג ולכן אתם רוצים שאכן עמודים חשובים יוצגו.

כלל חמישי: ידידותיות ומעגליות

אחד מהתפקידים המרכזיים של הקישור הפנימי מעבר לחשיבותו מבחינת קידום אתרים, הוא להשאיר את הגולש באתר ולעזור לו לדלג בין העמודים בדרך קלה יותר, הגיונית יותר וטבעית ככל האפשר.

קישורים פנימיים הם אלו שיעשו את העבודה, באם יבנו נכון ויהיו ממוקמים טוב. בחרו את העמודים המתאימים לקשר אליהם בתוך האתר וכאלו שיצליחו להפוך גולש ללקוח או במילים אחרות להמיר אותו.

כאן המקום לציין, שאם אתם מוכרים מוצר כלשהו באתר ואתם מדברים על המוצר הזה, הציבו קישור במקום בולט ככל האפשר וכזה שיאפשר לגולש לזהותו באופן מיידי.

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]

קישור פנימי בולט

ומילה קטנה גדולה על קישורים פנימיים ו- SEO

אין ספק שקישורים פנימיים תורמים רבות למאמצי ה SEO באתר ויש להציב קישורים על מילות המפתח. יחד עם זאת, כמו כל דבר חשוב לשמור על איזון נכון וגיוון הגיוני.

השתמשו באנקורים (טקסט העוגן) שונים במהלך בניית הקישורים הפנימיים שלכם ותסמכו על גוגל, שידע להבין בדיוק מה רציתם. ניתן להוסיף מילים על מנת לייצר אנקור שונה אך דומה, ניתן לעשות שימוש בווריאציות שונות של מילת המפתח, ניתן לקשר על שם האתר עצמו או המותג המקודם ועוד.

לסיכום, הדבר הראשון אותו חשוב לעשות הוא לתקן קישורים שבורים וזאת ניתן לעשות על ידי חילול רשימת קישורים שבורים, בכל אחד ממגוון הכלים העומד לרשותכם. מיד לאחר מכן, התחילו לעבוד על פי חמשת הכללים לבניית קישורים פנימיים אותן מנינו ותמיד תקפידו על גיוון, טבעיות ואל תפריזו. בהצלחה!