בעולם הדיגיטלי שלנו כיום פרסום באינטרנט הוא אחד הכלים החשובים ועבור עסקים רבים הוא בבחינת "אם אתה לא שם אתה לא קיים".
כל אדם שחי בעולמינו רואה כיצד העולם הופך להיות דיגיטלי יותר ויותר בשנים האחרונות. המהפכה הדיגיטלית שמתרחשת בעולמינו ב-25 השנים האחרונות הפכה את עולמינו למרחב דיגיטלי אחד גדול, בו יכולים אנשים מכל העולם לתקשר ללא בעיות דרך רשת האינטרנט.
לילדי שנות ה-2000 יהיה קשה מאוד לדמיין את זה, אבל פעם לא היה לנו אינטרנט וטלפונים סלולריים היו מותרות לאנשים עשירים בלבד. השימוש הפרטי באינטרנט בישראל החל בסביבות אמצע שנות ה-90 לערך. עם כניסתו של האינטרנט לחיינו, חיינו השתנו ללא הכר. בהתחלה, בימים בהם עוד היינו גולשים על גבי קו הטלפון הביתי בעזרת מודם רועש במיוחד, היה קשה לדמיין את ממדי המהפכה, היות והאפשרויות שהאינטרנט הציב בפנינו היו מוגבלות ביחס לאפשרויות שהוא מעמיד בפנינו היום. אך כיום, כ-25 שנים אחרי, אנחנו מבינים שמדובר במהפכה אדירה, בממדים עצומים, שמשפיעה למעשה על כל תחומי החיים שלנו.
במקביל להתפתחות האינטרנט, חלה קפיצה דיגיטלית משמעותית שהביאה לעולמינו מאות ואלפי טכנולוגיות מתקדמות. טלפונים סלולריים, מצלמות דיגיטליות, מחשבים ניידים מתקדמים, כרטיסי זיכרון, ועוד אין-סוף המצאות ששינו את חיינו ללא היכר.
השילוב של ההתפתחות הדיגיטלית יחד עם כניסתו של האינטרנט, הובילו למהפכה רחבת היקף, שמשפיעה למעשה על כל תחומי חיינו. כך, כיום אנחנו יכולים לצרוך כמעט את כל השירותים והמוצרים שאנחנו צריכים ורוצים בצורה דיגיטלית. אנחנו לא יכולים להתנהל בעבודה בלי דואר אלקטרוני, היומן פגישות שלנו אלקטרוני, אנחנו מתכתבים עם המשפחה והחברים דרך הטלפון בעיקר, מזמינים אוכל וקניות מהסופר באינטרנט מהבית, מעבירים כסף ומקבלים שירותי בנקאות באפליקציה, מנווטים (ברגל או ברכב) בעזרת הטלפון החכם שלנו ותוכנות הניווט השונות, ואפילו מקבלים שירותי רפואה (!) בצורה דיגיטלית, ויש עוד אין ספור דוגמאות.
בהתאם לכך, גם תחום הפרסום הופך לדיגיטלי יותר ויותר. כל מי שבילה באינטרנט מספר דקות שם לב לכמות פרסומות לא מבוטלת אליה הוא נחשף. כמות של פרסום באינטרנט משקפת מגמה ברורה – הפרסום הדיגיטלי הולך וגדל על חשבונו של הפרסום המסורתי (שלטי חוצות, טלוויזיה, רדיו, פלאיירים, עיתונות וכדומה). מדובר במגמה עולמית שלא פסחה גם על ישראל כמובן, במסגרתה תקציבי פרסום רבים מועברים מהפרסום הקלאסי אל הפרסום הדיגיטלי. כך, עסקים רבים, קטנים בינוניים וגדולים, בוחרים לפרסם את עצמם כיום באינטרנט, והפרסום הדיגיטלי הופך לדבר השולט והמתקדם בתחום הפרסום.
בישראל, הפרסום הדיגיטלי נמצא במגמת גדילה מרשימה כבר מספר שנים. בשנת 2017 הוא רשם גידול אסטרונומי של 13% ביחס לשנת 2016, וכרגע הוא תופס כשליש (33%) מסך כל תקציבי הפרסום, מפגר רק ב-4% אחרי התקציבים המופנים לטלוויזיה, וגדול משמעותית מהפרסום בעיתונות (16%). ואם כל תקציבי הפרסום, של כמה מהחברות הגדולות במשק ושל משרדי הפרסום הגדולים במשק מופנים אל הדיגיטל- כנראה שיש סיבה טובה מאוד לכך. יותר נכון סיבות- לתהליך פרסום באינטרנט יתרונות רבים ברורים על פני הפרסום בערוצים אחרים, והנה כמה מהם:
יתרונות פרסום באינטרנט:
- מיקוד – מי שלא חי על הירח בשנים האחרונות יודע שחברות האינטרנט הגדולות, ובראשם פייסבוק וגוגל, מחזיקות בהמון מידע על כל המשתמשים שלהם. ושאנחנו אומרים המון מידע, אנחנו מתכוונים להמון מידע- הן יודעות כמעט בוודאות את כל הנתונים הדמוגרפיים שלנו (גיל, מין, מצב משפחתי, מספר ילדים, מקום מגורים ומקום העבודה, רמת הכנסה ועוד). בנוסף, החברות הללו מנטרות את הפעילות שלנו באינטרנט – כלומר מה חיפשנו, לאילו אתרים נכנסנו, למה עשינו לייק ומה שיתפנו עם מי – כך שהן יודעות לא רע גם מהם תחומי העניין שלנו. כאשר מפרסם רוצה לפרסם באחת מחברות האינטרנט הללו, הוא יכול למקד את הקהל אליו הוא פונה כך שרק אנשים בעלי מאפיינים מסוימים יחשפו לפרסומת שלו. זהו אחד מהכלים המשמעותיים ביותר העומדים לרשותם של המפרסמים בדיגיטל. אתה יכול לפרסם לקהל היעד שלך ולו בלבד, וכמעט במדויק. אתה יכול לבחור שהקמפיין הפרסומי יתמקד אך ורק בנשים בגיל מסוים, בעלות הכנסה מסוימת, ושמתעניינות בתחום מסוים. כך המפרסם יכול להפוך את הקמפיין שלו ליעיל יותר, את הפרסום לממוקד יותר, ולחסוך הוצאות מיותרות על פרסום לקהלים שאינם רלוונטיים.
- מדידה – יתרון משמעותי נוסף של הפרסום הדיגיטלי על פני המתחרים הוא יכולת המדידה והניטור של תוצאות הקמפיין והיעילות שלו. כאשר עסק מפרסם ברדיו או בעיתון, הוא יאנו יודע כמה אנשים יחשפו למודעה שלו במדויק, באיזה גילאים הם וכדומה (ישנם השערות אך לא מספרים מדויקים). הפרסום הדיגיטלי מאפשר לך לדעת בדיוק לכמה אנשים המודעה שלך הגיע, ומהם המאפיינים של כל אחד מהם. זאת ועוד, הפרסום הדיגיטלי מאפשר לך לבדוק כמה מתוך כל מי שנחשף למודעה הקליק עליה, כמה מתוך מי שהקליק גם מילא את הפרטים וכמה ממי שמילא את הפרטים גם רכש בסופו של דבר.
היכולת למדוד ולדעת את הנתונים הללו פותח חלון חדש של אפשרויות והזדמנויות למפרסם. ניתוח נכון וחכם של הנתונים יכול מאפשר לעשות "אופטימיזציה" כלומר שכלול ושיפור של קמפיין הפרסום. לצורך הדוגמא, אם אנחנו רואים שיותר נשים מגברים רוכשות את המוצר שלנו למרות שתקציב הפרסום שווה, ייתכן מאוד שנסיט יותר תקציבים לקהל של נשים. - מגוון רחב של פלטפורמות לפרסום – קהל היעד שלכם לא גולש רק בפייסבוק ולא מחפש רק בגוגל את מה שהוא מחפש, אלא צורך תוכן במגוון רחב של פלטפורמות דיגיטליות. השיווק הדיגיטלי מאפשר למפרסם להשתמש בארגז כלים גדול ורחב, שמביא לידי ביטוי אסטרטגיות שיווקיות שונות ומתוחכמות.
- תקציבים – יתרון נוסף של שיווק דיגיטלי, במיוחד לבעלי עסקים קטנים, הוא שהוא מאפשר פרסום בתקציבים קטנים יחסית. בניגוד לפרסום בטלוויזיה ובעיתון בו יידרשו תקציבי ענק כדי להגיע קהל שייתכן ואינו רלוונטי, כאן ניתן להגיע בכסף קטן יחסית לקהל הרלוונטי בלבד באופן ממוקד.
- גמישות – העולם הדיגיטלי הוא עולם דינאמי וגמיש, ומתרחשים בו שינויים חדשות לבקרים. הוא מאפשר למפרסמים להתאים את הקמפיין שלהם לטרנדים המתחלפים באופן יומיומי, להקטין ולהגדיל תקציבים בקלות, לראות את התוצאות באופן יומיומי ועוד.
אפשרויות פרסום באינטרנט הן אינסופיות ומתחדשות כל הזמן, אך עם זאת קיימות אפשרויות פרסום בסיסיות ונפוצות והן הפרסום ב-Google, בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות, ברשימות התפוצה, באמצעות תכניות השותפים, קידום תוכן ממומן (טאבולה ואאוטבריין), ורכישת מדיה (שטחי פרסום דיגיטליים, באנרים, מודעות וידאו וחסויות באתרים מבוקשים). אמצעים אלה הם כמעט חובה בכל קמפיין פרסום ויש להשקיע בהם את מרב המשאבים.
פרסום באינטרנט – אורגני וממומן ב-Google
כאמור, אפשרויות פרסום באינטרנט הן רבות, אבל העיקרית שבהן היא פרסום ב-Google, שמהווה את שער הכניסה לאינטרנט ולחיפוש המידע בו. הפרסום ב-Google מתחלק לפרסום ממומן ולפרסום אורגני, ששניהם למעשה נחשבים לדרכים חשובות לקידום ב-Google, אך שונים זה מזה באופן מהותי. הפרסום הממומן כרוך בהבנה של קידום ושיווק ב-Google על ידי קישורים ממומנים ובהתאם לחיבור למילות מפתח. לעומתו, הקידום האורגני קשור בעיקר לתוכן, לאיכותו ולהפצה שלו. המטרה היא להתקדם כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש תחת ביטויים רלוונטיים, ובכך להגדיל את החשיפה.
הפרסום ב-Google מתחלק לפרסום ממומן ולפרסום אורגני, ששניהם למעשה נחשבים לדרכים חשובות לקידום ב-Google, אך שונים זה מזה באופן מהותי. פרסום ממומן הוא למעשה המודעות המופיעות בראש העמוד ובתחתיתו לאחר חיפוש של מונח מסוים. כאשר אנחנו מחפשים מונח כלשהו, לדוגמא "תיקון מזגנים בגבעתיים" יעלו לנו מספר פרסומות בראשית הדף ולאחר מכן יעלו תוצאות החיפוש האורגניות, "הרגילות".
הפרסום הממומן כרוך בהבנה של קידום ושיווק ב-Google על ידי קישורים ממומנים ובהתאם לחיבור למילות מפתח. במסגרת קמפיין ממומן בגוגל, נחליט מהם מילות המפתח והביטויים שאנחנו רוצים שבעת חיפוש שלהם התוצאות של העסק שלנו יעלו, ועבור איזה קהלים. ככל שנדייק במילות המפתח הקמפיין יהיה איכותי יותר, ויותר אנשים יראו ויקליקו על המודעה שלנו.
לעומתו, הקידום האורגני קשור בעיקר לתוכן, לאיכותו ולהפצה שלו. המטרה היא להתקדם כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש תחת ביטויים רלוונטיים, ובכך להגדיל את החשיפה. חשוב להזכיר כי בקמפיין אורגני אנחנו מנסים לקדם את החשיפה לאתר שלנו ללא שימוש במודעות, אלא לדאוג שהוא יעלה כתוצאות חיפוש "רגילה" כך ששיטת פרסום זו נתפסת כאמינה יותר.
פרסום באינטרנט וברשתות חברתיות – פייסבוק ואינסטגרם
על כניסתן של הרשתות החברתיות לחיינו ועל ההשפעה שלהם אפשר לכתוב מאמר שלם נפרד. קשה לראות היום מישהו שלא מחובר לאחת מהרשתות החברתיות, ובראשון פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר כמובן. רבים מאתנו מבזבזים לא מעט זמן מהיום בגלילה של הפיד והתעדכנות בסטטוסים ובתמונות של המשפחה שלנו, החברים, ערוצי החדשות, ספורט, מוזיקה תרבות ומה לא בעצם.
פייסבוק
הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק נחשבות לכלי מצוין לפרסום באינטרנט, ואף לכלי שהוא חובה לכל חברה או בית עסק. הפרסום בפייסבוק יכול להיות גם הוא ממומן או אורגני, והוא מאפשר לכל אחד לבצע קמפיין מקצועי ויעיל בעזרת כלים מרובים הכוללים התאמה לקהל יעד על פי מגדר, מצב משפחתי, גיל, תחומי עניין ועוד.
אפשרויות הפילוח שפייסבוק מעניק מאפשרות לעסקים ליהנות משלל היתרונות של השיווק הדיגיטלי. בנוסף, ניהול נכון של המותג בפייסבוק מעלה את החשיפה למותג ומחזק אותו, מחזק את הקשר עם הקהל ומסייע בייצור שיח סביבו, מסייע בבניית קהילה חזקה סביב המותג ועוד.
אינסטגרם
אם פייסבוק היא הכלי הטוב ביותר אז אינסטגרם הוא הדבר הבא. אינסטגרם היא אפליקציית שיתוף תמונות וסרטונים, כך שהיא מבוססת על תכנים ויזואליים, שנמצאו כיעילים יותר להעברת מסרים באינטרנט. היא נרכשה על ידי פייסבוק בסכום המוערך בכמיליארד דולר עוד בשנת 2012, כך שכל הפרסום בה יכול להיעשות דרך פייסבוק, כלומר ניתן להשתמש בכל המידע שפייסבוק מחזיקה על המשתמשים (גיל, העדפות וכדומה) בשביל הפרסום באינסטגרם.
הכוכב הבלתי מעורער של הרשתות החברתיות בשנים האחרונות הוא ה"סטורי", מעין סיפורי וידאו קצרצרים שהמשתמשים מעלים. אינסטגרם מאפשרת לעסקים לפרסם גם דרך ה"סטוריס", ובכך להגדיל משמעותית את החשיפה למותג.
פרסום באמצעות רשימות תפוצה
רשימות תפוצה מהוות אמצעי מצוין לקידום ולשיווק באינטרנט, ואף על פי שהן שייכות לדור הפרסום הישן, הן מוכיחות את עצמן כל פעם מחדש. רשימות התפוצה הן למעשה אוסף של לקוחות פוטנציאלים, כאלה שהתעניינו או השאירו פרטים בנוגע לשירות שהוצע להם. כתובות המייל של לקוחות אלה נכנסים למאגר שאליו נשלחים ניוזלטרים. בניוזלטרים אלה ניתן לפרסם מידע על שירות חדש, על מוצרים חדשים או פשוט לעניין את הלקוחות בתוכן יצירתי להנאתם, מה שיסייע להשאיר את החברה או את העסק במודעות שלהם.
היתרון הברור של שיטה זו היא שמדובר בקהל איכותי, שכבר הביע התעניינות במוצר או בשירות שהעסק שלנו מוכר. בנוסף, במידה והקהל מכיר את העסק, יש סיכוי גבוה יותר שהוא באמת יקרא את התוכן אליו הוא נחשף ביחס לסיכויים שיקרא סתם פרסומת באינטרנט.
פרסום באמצעות תכניות שותפים
תכניות שותפים נחשבות לשיטה יעילה במיוחד במסגרת שיווק ופרסום באינטרנט, משום שהיא מחייבת תשלום רק בעבור הצלחה. למעשה, השירות המוצע הוא תשלום בעבור תכניות שונות כמו הקלקה, רכישה של המוצר או חשיפה בלבד.
השותפים הם למעשה סוכנים העובדים בשבילנו. הם מחזקים בקהל גדול, והם מוכנים לפנות אליו עם המוצר אותו אנחנו מפרסמים בתמורה לאחוז מסוים. היתרון המשמעותי כאן הוא שיש ביכולתנו לשלם רק במקרה של מכירה, כך שהתשלום יחסית קטן בשיטה זו.
פרסום באאוטבריין / טאבולה: פרסום תוכן
מכירים את כל הכתובת שמציעים לכם כשאתם מסיימים לקרוא כתבה שאהבתם? כל הכתבות שאומרים לכם ש"אם אהבתם את הכתבה הזאת בוודאי תאהבו גם את…". אז זה תוצאה של פרסום בטאבולה ואאוטבריין.
פרסום בטאבולה ואאוטבריין הוא פרסום המבוסס על תוכן המשתלב בצורה טבעית כתובן המוצג באתר כלשהו, לרוב אחד מהאתרים הגדולים בישראל. היתרון הברור כאן הוא שהפרסום שלך לא נראה כמו פרסומת, ולכן נקלט כאמין יותר על ידי אנשים ויותר אנשים נחשפם אליו.
רכישת מדיה (באנרים, וידאו וחסויות באתרים גדולים)
רכש מדיה הוא עדיין אחת מהשיטות הפופולאריות והמצליחות ביותר לשיווק דיגיטלי. רכש מדיה מאפשר לך לרכוש שטחי פרסום באיזה אתרים שתרצה, ובאיזה מקום שתרצה באתר, בהתאם לתעריף שאתרים אלו ידרשו כמובן. יתרון משמעותי נוסף הוא האפשרות למקד את הקהל. אתרים רבים פונים לקהלים ספציפיים, לדוגמא אתר “One” פונה יותר לגברים חובבי ספורט בעלי הכנסה נמוכה, אתר "מקור ראשון" פונה לחובשי כיפות סרוגות. כך, ניתן לרכוש שטח פרסום איכותי באתרים המובילים ובתנאים לא רעים בכלל.
מה חשוב לדעת כשמתכננים קמפיין פרסום באינטרנט?
כאשר מתכננים קמפיין פרסום באינטרנט יש לקחת בחשבון מספר גורמים כמו בניית הקמפיין בצורה מקצועית, רחבה, יסודית ומעמיקה עם ערוצי השיווק הקיימים, הגדרת קהל היעד, עיצוב ומיתוג של החברה או של המוצר, החזון העסקי שלכם וכמובן, סוג התוכן והסגנון שבאמצעותו תרצו לשווק את המוצר או את החברה שלכם.
צריכים עזרה בתכנון קמפיין eMojo שיווק דיגטלי לעסקים
בניית קמפיין מקצועית – כאשר מתכננים קמפיין פרסום באינטרנט יש לתכנן זאת בצורה מקצועית על ידי אנשי מקצוע או על ידי ייעוץ של אנשים המבינים בכך. הפרסום באינטרנט אינו מסובך, אך הוא בהחלט מאתגר, עולה כסף ומורכב ממגוון תחומים שאם אינכם מכירים אותם – הקמפיין לא יגדל להיות אפקטיבי ולהניב את התוצאות האמורות.
הכרה של ערוצי השיווק – התכנון של הקמפיין הפרסומי כולל גם הכרה של ערוצי השיווק הקיימים באינטרנט כמו הרשתות החברתיות, מנוע החיפוש Google והאפשרויות הטמונות בפרסום בו, רשימות תפוצה וניוזלטרים, רשתות להפצת תמונות ווידאו וכן תכניות שותפים. הכרה משמעותית ועמוקה של כל אחד מערוצי שיווק אלה, תביא אתכם לתכנון קמפיין פרסומי מוצלח יותר.
הגדרת קהל הלקוחות הפוטנציאליים – בסופו של דבר, הלקוחות הם מה שמניע את העסק ואת השירות או את המוצר שאתם מוכרים. באינטרנט תוכלו למצוא אפשרויות רבות להגדרה של קהל לקוחות פוטנציאלי לפי מטרות הקמפיין שלכם. לכן מומלץ להגדיר את קהל היעד שלכם כראוי, לפי גיל, תחומי עניין, סטטוס משפחתי וכדומה.
עיצוב ומיתוג – קמפיין הפרסום באינטרנט ישודר במגוון רחב של ערוצי שיווק כמו Google, פייסבוק, יוטיוב, מיילים וכדומה, ולכן חשוב מאוד שהוא יהיה תואם וישדר מסר אחיד וישיר. ניתן לעשות זאת בקלות על ידי עיצוב נכון ועל ידי חברת מיתוג ומיתוג שימשוך קהל, יגדיל חשיפה ויהיה נכון ומקורי.
חזון עסקי – החזון העסקי של העסק חשוב מאוד בשלב תכנון הקמפיין השיווקי באינטרנט, משום שכמו המיתוג והעיצוב, גם החזון צריך להיות אחיד ולהשתקף מכל אחת ואחת מהמודעות באינטרנט. על כן, טרם הפרסום באינטרנט השקיעו מחשבה באופן שבו אתם רוצים להעביר את החזון העסקי שלכם.
תוכן – התוכן הוא כלי חשוב מאוד בכל מה שנוגע לפרסום באינטרנט, מפני שלמעשה הוא השחקן המרכזי והאמצעי העיקרי ביצירת הקשר עם הלקוחות. גם תמונות ווידאו הם סוג של תוכן, ולכן חשוב לשים לב לסוג התוכן שאתם רוצים להעביר, מה יהיה הסגנון שלו וכמובן, איך להתאים את התוכן לקהל היעד שלכם. למשל, אם תרצו למשוך קהל צעיר יותר, ייתכן שתרצו להשתמש בתוכן יותר ויראלי וויזואלי. לעומת זאת, אם תרצו קהל מבוגר ומשכיל, תשתמשו דווקא בתוכן אינפורמטיבי יותר. כמו כן, יש אפשרות לנקוט גישה יותר שיווקית במודעות ממומנות ב-Google או בפייסבוק, או גישה אישית יותר שתמשוך קהל לקוחות שונה.
מושגי יסוד מעולם הפרסום באינטרנט שחשוב להכיר
קיים מגוון רחב של מושגי יסוד שחשוב להכיר בעת יצירת קמפיין שיווק באינטרנט:
פוסט – פוסט הוא מלל קצר בדרך כלל, שעולה בפרופיל של אדם כלשהו בפייסבוק או בדף עסקי או ציבורי. הפוסט נחשף לעיני מי שעוקב אחרי אותו אדם ולעיני חבריו בפייסבוק או לעיני מי שאהב דף כזה או אחר.
קבוצה – בשונה מפרופיל או מדף עסקי בפייסבוק, קבוצה היא התארגנות של אנשים על רקע תחומי עניין משותפים, שבדרך כלל ינהיגו אותה מנהל או מנהלת הקבוצה. בקבוצה ניתן להעלות פוסטים הקשורים לתחום העניין הרלוונטי, ובמסגרת זו גם פוסטים שיכולים לסייע לשיווק שלכם בפייסבוק.
קידום אורגני – קידום אתרים אורגני, לעומת קידום ממומן, הוא קידום שנוצר כביכול בדרך טבעית. הדרך הטבעית היא למעשה התאמה לאלגוריתמים של Google בדבר הצגה של תוצאות שיהיו הכי רלוונטיות לגולש. Google משנה מדי פעם את הכללים שלה לגבי מה שנחשב לרלוונטי ביותר, ולכן יש לעקוב אחרי העדכונים ולדעת איך לייצר תוכן איכותי שיקודם לראשית תוצאות החיפוש.
בלוג – בלוג הוא אתר או חלק מאתר אשר מורכב ממאמרי תוכן, מסרטונים, מתמונות וכדומה, ומשקף למעשה את התוכן הרלוונטי והמשתנה של האתר. בלוג יכול להיות גם אתר אישי של הגיגים, חשיפות אישיות או טורי דעה בנושאים כאלה ואחרים.
פיד – הפיד הוא דף הבית שלכם ברשתות החברתיות. הכוונה כאן לא לפרופיל האישי שלכם, אלא לדף בו המורכב מכלל התוכן המוצג לכם ובו אתם גוללים למטה תוך חיפוש אחר תוכן מעניין.
אנליטיקס – מערכות ניהול המידע של גוגל, "גוגל אנליטיקס". במערכת תוכלו למצוא את כל הנתונים אודות הקמפיין שלכם, מכמות הכסף שהוצאתם ועד כמה מכירות התבצעו.
יחס המרה – אחוז האנשים הקמפיין שלכם הצליח "להמיר" כלומר לגרום להם לעשות פעולה. לצורך הדוגמא, אם 10 אנשים ראו את הפרסומת שלכם וארבעה מתוכם הקליקו עליה, אחוז ההמרה של ההקלקה (ושל ההקלקה בלבד) הוא 40%. חשוב לציין שלכל שלב בתהליך השיווק יש אחוז המרה משלו, ויש לשים לב לכולם.
שאלות נפוצות
מהו פוסט ויראלי?
פוסט ויראלי הוא בדרך כלל פוסט רלוונטי, מעניין, ייחודי או מצחיק שזוכה להרבה מאוד שיתופים ולייקים, ומופץ במהירות ובהיקף נרחב.
מה פירוש המונח טראפיק?
פירוש המילה טראפיק היא למעשה תנועה (כמו התנועה בכבישים), וכאשר מדברים על טראפיק בהקשר של שיווק באינטרנט מתכוונים לתנועה הזורמת לאתר האינטרנט, לקישורים הממומנים, לדפי הפייסבוק וכדומה.
למה חשוב שקמפיין פרסום באינטרנט יהיה רספונסיבי?
קמפיין שיווק חייב להיות מותאם גם למובייל (רספונסיבי) מפני שחלק גדול ובלתי מבוטל מהגולשים אינם עושים זאת דרך מחשב, אלא דרך טאבלט או סמארטפון. על מנת לא לפספס קהל לקוחות פוטנציאלי, יש להתאים את הקמפיין גם למכשירים אלה.
מהו דף נחיתה?
דף נחיתה הוא דף בודד שאינו מקושר לאתר כלשהו, והוא למעשה מודעה פרסומית ומושקעת שמכילה את מטרות הקמפיין בצורה שיווקית.
איך מגדילים חשיפה והקלקות?
הגדלה של חשיפה והגדלה של הקלקות מושגת באמצעות קמפיין פרסומי מקיף ב-Google, ויש להתייעץ עם אנשי מקצוע על מנת להתאים את הקמפיין השיווקי למטרות הפרסום שלכם.