תקופת החגים מאפשרת לנו לקחת פסק זמן נפלא ממשימות העסק השוטפות על מנת להתכונן ולתכנן את האסטרטגיה העסקית שלנו לשנה החדשה. למרות התוכניות והדברים שאנחנו מחליטים לעשות השנה, בכל אופן, לא כולם יוצאים לפועל.
לכן, הכנו רשימה של מספר דברים שיוכלו לעזור לכם לשפר את האסטרטגיה השיווקית שלכם לשנה הקרובה, ואולי אפילו לחדש לכם דבר או שניים בכל הקשור לשיווק באינטרנט.
לפני שנעבור אליהן, חשוב להדגיש כי לא כולן יעילות כאשר מבצעים אותם ללא נסיון ו/או ידע מקדים. לכן, במידה ואחת מהאפשרויות נשמעת לכם טובה, אך אין לכם מושג מאיפה להתחיל – חברת שיווק באינטרנט תוכל לעזור לכם.
1. סדר וארגון
קודם כל, על מנת לייעל את הזמן וליצור אסטרטגיית שיווק באינטרנט לעסק שלכם, נצטרך לעשות סדר בכל המטלות. הסדר והארגון במחשבות שלנו יאפשר להתרכז אך ורק בדברים החשובים לתקופה הקרובה, ולא להתפזר לכל אורך היום במשימות ומטלות שרמת ההשקעה שלנו בהן תהיה נמוכה.
הסדר והארגון הם הבסיס לפרסום דיגיטלי לעסקים, כל שאר הדברים בנויים על אותו בסיס, ואיכותם תלויה באיכותו.
אז איך מייצרים את אותו סדר וארגון? זה פשוט מאוד:
קחו דף ועט (או עכבר ומחשב) ותכתבו את כל המשימות, המטלות, המחשבות והרצונות שיש לכם על הראש. כן, לרוקן את הכל לתוך הדף ולבסוף לבחור 5 דברים שאתם הולכים להתמקד בהם בחודש הקרוב.
כדי לסנן בין הדברים, ענו על השאלות הבאות לגבי כל אחד מהפריטים:
1. איך אתם הולכים לעשות את זה?
2. מה אתם צריכים בשביל זה?
3. איך זה יועיל את העסק שלכם?
לאחר מכן כל מה שנותר לעשות זה… לבצע!
2. רשימת תפוצה
רשימת תפוצה היא אחד הנכסים החשובים ביותר עבור עסקים גדולים וקטנים כאחד. רשימת תפוצה מאפשרת לבעלי העסקים לגעת בלקוחות קיימים בלקוחות פוטנציאלים ולהזכיר להם את העובדה שאנחנו קיימים.
איך? באמצעות שליחת מיילים בתדירות מסוימת תוכלו ליצור אינטראקציה ביניכם לבינם ולקרב ביניכם יותר ויותר, עד שהם ירגישו בנוח להזמין מכם שוב ושוב.
לא קל להקים רשימת תפוצה. היא דורשת תחזוקה שוטפת של כתיבת מיילים, ניהול הרשומות, תשלום חודשי לחברת שיווק באינטרנט ואחריות כבדה על כל מילה שיוצאת מחשבון המייל שלכם. אבל אם תשאלו בעלי עסקים שהתקדמו ומשתמשים באמצעי שיווק זה כדי לקדם את עצמם, תוכלו להבין כי ההשקעה – משתלמת.
3. נוכחות במדיה החברתית
אם עד היום לא שמעתם על האפשרויות שרשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם מציעות עבור עסקים לפרסום, הגיע הזמן שתשמעו! הרשתות החברתיות מאפשרות לכל עסק או חברה לשווק את עצמם באמצעות הקמת פרופיל עסקי והשקעת כספים על מודעות פרסום מכוונות לקהל היעד.
נוכחות במדיות החברתיות תאפשר לכם להביא לקוחות נוספים שיוכלו להוות בסופו של דבר 90% מהלקוחות שלכם! אמנם גם פה מדובר בהשקעה לא מעטה של זמן, כסף והקמת קשרים בין אישים טובים עם קולגות וספקים מהתחום שיוכלו לקשר ביניכם לבין הלקוחות שלכם.
4. הקמת אתר אינטרנט
על החשיבות של הקמת אתר יכולנו לכתוב מאמר שלם. אך היום נתמקד ב־2 נקודות חשובות:
- כרטיס ביקור דיגיטלי – אתרי אינטרנט היום מחליפים את כל עניין כרטיסי הביקור כך שבאמצעות שליחת קישור לאתר האינטרנט שלכם ללקוח פוטנציאלי, הסיכויים שהוא יצור אתכם קשר יהיו גבוהים יותר.
- פורטפוליו – בשיחת יעוץ טלפונית, אי אפשר להראות למתעניין שאינו מכיר את העסק עבודות שביצעתם, כך שההתרשמות של הלקוח תלויה אך ורק בכריזמתיות וביכולות המכירה שלכם. אתר אינטרנט תדמיתי, יאפשר לכם להציג את עבודותיכם בפני הגולשים ובכך ליצור קשר עם לקוחות שהתרשמו מהעבודות שלכם ורוצים לעבוד איתכם.
5. קידום אורגני (SEO)
אפשרות זו אטרקטיבית יותר בנושא שיווק באינטרנט, עבור עסקים עם אתר קיים. הקידום האורגני (SEO) נועד על מנת לקדם אתרים במנועי החיפוש השונים (גוגל לדוגמה) לתוצאות הראשונות בביטויי מפתח הקשורים לנושא האתר.
רוב התהליך מתבסס על כתיבת מאמרים עם ערך מוסף בשילוב מילות מפתח, החלפת קישורים עם אתרים משיקים לתחום שלכם ועוד.
מעוניינים להתייעץ איתנו לגבי שיווק באינטרנט. אתם מוזמנים להשאיר פרטים כאן