כל בעל עסק המפרסם באינטרנט נזקק לשירותי קידום אתרים, וכן למעקב אחר האפקטיביות של אמצעי הפרסום השונים בהם הוא משתמש. משרדי שיווק דיגיטלי ופרסום עושים זאת עבור עסקים גדולים, אולם היום אתה יכול לעשות זאת בעצמך.

גוגל אדוורדס מאפשר לכל אחד לבצע פעולות שיווק בסיסיות בכוחות עצמו, הכוללות ניטור, המרות ותכנון אפקטיבי של מילות מפתח. בשורות הבאות נצא למסע לתוך מתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס, ונתקדם שלב אחר שלב בתוך האפשרויות והשימוש בהן.

מתכנן מילות המפתח מציע שלל אפשרויות, ועל מנת להכירן כדאי פשוט להשתמש בכלי הנוח והחינמי הזה. מהו מתכנן מילות המפתח, כיצד מתחילים להשתמש בו ומה האפשרויות שהוא מציע? בוא נצא לגלות.

 

צעד ראשון: פתח חשבון

ארבע אפשרויות הבחירה בתחילת תהליך המחקר

 

השימוש במתכנן מילות המפתח הוא חינמי, אך עליך להיות רשום בגוגל אדוורדס. לכן, אם אין לך חשבון, קודם כל – הירשם. לאחר שפתחת חשבון או שנכנסת לחשבון גוגל אדוורדס שלך, היכנס למתכנן מילות המפתח תחת הקטגוריה "כלים".

יוצגו לפניך ארבע אפשרויות:

  • חיפוש מילות מפתח
  • הצגת נתוני נפח חיפוש
  • קבלת מילות מפתח חדשות באמצעות שילוב רשימות
  • הצגת תחזיות.

 

צעד שני: מילות מפתח

אם אתה רוצה לשפר את רשימת מילות המפתח שלך, לבדוק אילו מילות מפתח נפוצות ואילו ביטויים ישדרגו את תוצאות החיפוש, בחר באפשרות הראשונה מתוך ארבע האפשרויות שעומדות לפניך – "חיפוש מילות מפתח חדשות בעזרת ביטוי, אתר או קטגוריה".

באפשרות זו אתה מקבל נתונים על מילות המפתח שלך, ובנוסף, מתכנן מילות המפתח מציע לך ביטויים ומילות מפתח אפשריות נוספות. הנתונים כוללים כמות חיפושים ממוצעת לחודש ואת מידת התחרותיות, כלומר: כמה מפרסמים אחרים משתמשים באותן מילות מפתח.

ניתן לסנן את התוצאות המוצגות על פי רף תחתון של כמות חיפושים, ועל פי מידת התחרותיות.

כמו כן, ניתן להגדיר טווח זמן מבוקש, עד שנה. לעסקים קטנים ובינוניים מומלץ לבחור מילות מפתח שנתוני החיפוש שלהן בינוניים והתחרות בהן נמוכה, מכיוון שמילות המפתח בעלות נתוני החיפוש הגדולים ודאי נמצאות בשימוש על ידי חברות גדולות שיהיה לך קשה להתחרות מולן.

לעומתן, מילות חיפוש בהן התחרות בינונית וגבוהה יציגו תוצאות רבות מכדי שיהיו רלוונטיות עבורך. אם ברצונך להרחיב את רשימת מילות המפתח בעזרת שילוב ביטויים נוספים, עבור לאפשרות השלישית.

 

צעד שלישי: בדיקת נתוני רשימת מילות המפתח שלך

לאחר שהרכבת רשימת מילות מפתח ראויה, הגיע הזמן לעבור לאפשרות השנייה – בדיקת נתוני החיפוש והמגמות עבור הרשימה הנבחרת.

לאחר שבחרת באפשרות של הצגת נתונים ומגמות, הכנס את רשימת מילות החיפוש שלך, מקד את החיפוש על פי אזור וזמן, ולחץ על הכפתור "קבל נפח חיפוש" (get search volume).

לאחר שעשית זאת, יופיע לפניך גרף. הגרף יציג בפניך את נפח החשיפה הכללי של מילות המפתח במסגרת הזמן שהגדרת. בצד ימין תוכל לבחור גרפים המציגים נתונים אחרים כגון מגמות בנייד, או נתוני חיפוש לפי מקום. גרפים אלו יעזרו לך למקד את הקמפיין שלך על פי אזורים, מכשירים וכן הלאה.

על מנת לקבל נתונים מדויקים עד כמה שניתן, רצוי להשתמש באופציות אלו עבור מילות חיפוש בודדות. מתחת לגרף תופיע רשימה של מילות המפתח, כאשר עבור כל מילת מפתח מצוינים נפח החשיפה ורמת התחרותיות עבור כל חודש.

בנוסף, מתכנן מילות המפתח יציג ליד כל מילה סכום מומלץ להצעה עבור קמפיין בגוגל אדוורדס לאותה מילת מפתח. כמו כן, ליד נתוני רמת התחרותיות יופיע סימן של גרף, שכאשר תלחץ עליו יופיעו נתוני התפלגות נפח החיפוש על פי חודשים. זהו נתון חשוב עבור מוצרים עונתיים, לתכנון קמפיינים עתידיים.

 

 

תחזיות לקמפיין

האפשרות הרביעית במתכנן מילות המפתח מציגה בפניך תחזית של קליקים ועלות מול השקעה. גם כאן אתה מקליד את מילות המפתח, מגדיר טווח זמן וממקד אזור מסוים או שפה ספציפית.

לאחר שהגדרת את הנתונים המבוקשים, לחץ על "קבל תחזית" ויוצג לפניך גרף החוזה כמה גולשים ביום יקליקו על המודעה שלך עבור כל הצעת מחיר שתיתן, ומה צפויה להיות העלות הכוללת. תוכל לבקש תחזית עבור כל מילות המפתח באפשרות "קבוצת מודעות", או עבור מילה בודדת באפשרות "מילת מפתח".

 

ניתן לקבל ייצוג גרפי עבור נתונים שונים, כמו מספר הקלקות, מחיר ממוצע לקליק, מיקום המודעה שלך יחסית למודעות מתחרות ופילוח התוצאות על פי סוגי מכשירים או אזורים. בנוסף, קיימת אפשרות להגדיר תקציב פרסום כללי והוצאה יומית, ולקבל תחזית על פי ההגדרות.

כך ניתן לתכנן קמפיין שיביא תוצאות מקסימאליות ואפקטיביות במחיר הנוח ביותר.

יש לזכור, כמובן, שאלו תחזיות – והמציאות לא בהכרח תהיה זהה לתחזית.

תחזית של קליקים ועלות מול השקעה

 

למי זה טוב?

מתכנן מילות המפתח טוב עבור מי שמשתמש באינטרנט ככלי שיווקי, בין אם מדובר באתר קניות אונליין, ובין אם מדובר בפנייה ללקוחות שיבצעו התקשרות טלפונית עם העסק שלך.

מי שכבר מנהל קמפיין, יכול לבדוק באמצעות מתכנן מילות המפתח של גוגל את יעילות הקמפיין, ולחפש דרכים לשפר את התוצאות ולמקד את הקמפיין.

מי שעדיין לא פתח במסע פרסום, יכול לברור ולשקול את מילות המפתח הרצויות, את המיקוד לאזורים גיאוגרפיים והאם יש חודשים בהם החשיפה גדולה יותר. בנוסף, תוכל לתכנן היטב את ניסוח המודעה ואת התקציב שעליך להשקיע על מנת להשיג קמפיין אפקטיבי.

זהו כלי מצוין עבור כל עסק הפועל במרחב האינטרנטי – האפשרויות רבות והשימוש ללא עלות. על מנת להכיר את כל התכונות והיתרונות של מתכנן מילות המפתח של גוגל עבורך, מומלץ פשוט להתחיל להשתמש בו. ככל שתשתמש יותר במתכנן מילות המפתח, תכיר יותר אפשרויות ותדע אילו מביניהן רלוונטית לצרכיך.

 

צא לדרך

אנחנו סיימנו את המסע שלנו, וכעת אתה יודע מה ניתן להשיג באמצעות מתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס, וכיצד להתחיל לעשות זאת. אתה מכיר ויודע את היתרונות של הכלי הנהדר והחינמי הזה, וההמשך תלוי רק בך.

אם ברצונך לשפר את ביצועי הקמפיין שלך או לפתוח בקמפיין חדש אפקטיבי ומדויק, תוכל לעשות זאת באמצעות הכלי. מתכנן מילות המפתח מאפשר לך לראות היכן התחרות גדולה יותר, ולהתמקד במילות מפתח שיהיו בתחרות נמוכה ובחשיפה גבוהה, ויבטיחו לך יותר המרות.

כל שנותר לך, אם כך, הוא לצאת לדרך: לחקור ולהשתמש באפשרויות הרבות שמתכנן מילות המפתח מביא עבורך. צא למסע, חקור את האפשרויות והתחל להניע את העסק שלך לעבר ההצלחה.

אם הגעתם עד לכאן אז אתם חייבים לקרוא את זה, מדריך בנושא פרסום בגוגל.

והנה עוד מדריכים שיעניינו אתכם:

עלות פרסום בגוגל ומחירי קליקים

פרסום בגוגל – איך כמה ולמה?

מחקר מילות מפתח – איך מבצעים אותו בצורה נכונה?

מדריך על רשת המדיה

כתבות אחרונות

ניתוח אפקטיביות של אפיקי תנועה בעזרת גוגל אנליטיקס

כולנו יודעים שאתר עסקי הוא כלי חשוב מאין כמוהו כדי לעמוד בתחרות בעידן הדיגיטלי, וזה לא משנה אם מדובר באתר וורדפרס או מערכת תוכן מותאמת. רובנו יודעים כיצד לעשות בו שימוש כדי לקדם מכירות, לספר את הסיפור של הארגון שלנו או לשפר את המודעות למותג ברשת. עם ...

קידום אתרים לעורכי דין - מ0 ל-100 במאמר אחד

מזל טוב, הגשמת את החלום של אמא. הוסמכת כעורך דין במדינת ישראל ואלא אם כן החלטת להצטרף כשכיר לאחד המשרדים, אתה עכשיו מתמודד באחת הזירות התחרותיות ביותר מבחינת גיוס לקוחות. כולנו יודעים שבמדינה שלנו, היצע השירותים המשפטיים עולה על הביקוש. עובדה זו ג...

איך חוויית המשתמש (UX) משפיעה על קידום אורגני

החל משנת 2015, חשיבותה של חווית המשתמש, הפכה להיות אקוטית בכל מה שקשור למאמצי הקידום וה- SEO של האתר. ימי עבודת ה SEO הקלאסית, הסתיימו להם וכיום חשוב גם לחשוב על חווית המשתמש – זאת במידה ואכן רוצים לקדם את האתר לראש תוצאות החיפוש. גוגל אף הוסיפ...