עד עכשיו, כל מקדם אתרים שהיית שואל על משך הזמן שלוקח לקישור להשפיע על דירוג האתר, סביר שהתשובה הייתה עשר שנים אך בימים אלו, בהם האלגוריתם, החומרה והתוכנה השתפרו משמעותית, זמן זה התקצר.
אז מה הוא משך הזמן הנכון להשפעה על דירוג האתר? השערה מקובלת העומדת בטווח ההיגיון תהייה כ 7 עד 14 ימים.
אם נחשוב על זה רגע ונקח בחשבון את פינגווין, אלגוריתם שעוסק בקישורים ופועל online כבר מעל שנתיים, נבין שפרק הזמן להשפעת קישור לבטח נופל מחודש. אגב, חשבו על זה, 30 ימים בעידן שלנו, זה לא נשמע לכם קצת יותר מדיי?! מעבר לכך, צריך לחשב את משך הזמן שלוקח לגוגל לסרוק ולאנדקס אתרים.
אז נניח והצבתם קישור חדש שמפנה לאתר שאתם מקדמים, כמה השפעה אמורה להיות לאותו קישור בודד, האם באמת ההשפעה הזו היא מדידה בכל פעם ובכל קישור? אנחנו לא כל כך בטוחים בכך. יחד עם זאת, חשוב לציין כי אם מדובר בקישור מאתר סמכותי איכותי ומה שנחשב קישור חזק, סביר להניח שאכן תהייה לו השפעה והיא תהייה מהירה יותר.
"חל שינוי בדירוג לאחר חודש – האם זה תודות לקישורים שהצבתי?"
אז הצבתם קישור באתר ולאחר חודש חל שינוי ואתם בטוחים שזה בגלל הקישור – האם זה בהכרח נכון? התשובה לכך אינה חד משמעית ובמיוחד שמדובר בחודש ושזה זמן ארוך מאוד (כפי שכבר ביססנו).
סיבות לשינוי בדירוג האתר
יש לא מעט סיבות שיכולות להשפיע על דירוג אתר, בין אלו נמצא שינויי אלגוריתם הליבה למשל או שינוי האתר והפיכתו לידידותי יותר למשתמש שמעניק גם חווית משתמש טובה יותר. בנוסף, מכיוון שגוגל עסוקה כל היום בלאתר אתרים רלוונטיים יותר, אולי הוחלט כי האתר מספק מענה טוב יותר מבחינת גוגל ולכן חל שינוי בדירוג.
אם ננסה לפשט זאת נאמר בפשטות כי חודש זו תקופה ארוכה מדיי ולא ניתן לדעת במדויק מה הוביל לשינוי בדירוג. בעולם קידום האתרים, יש המון סברות ולא מעט פרקטיקות הידועות כעובדות אך בסופו של דבר, אף אחד עדיין לא יודע בדיוק מלא מה מוביל לשינויים.
חשוב לציין, שישנן סיבות נוספות לשינויי דירוג ושהן אינן קשורות באופן ישיר לכל הפעולות אותן המקדם מבצע.
מסקנות
חודש היא תקופה ארוכה מאוד והיא בהחלט לא מייצגת יותר כתשובה או כמשך זמן לקביעה האם הוספת קישור היא הגורם לשינוי בדירוג.
אם תבקשו מאיתנו תשובה מספרית חד משמעית אז לצערנו לא נוכל לספק אותה אבל כן נוכל להמליץ לכם להמשיך לעבוד על האתר כל הזמן, לא לעסוק בבניית קישורים שאינה איכותית ובעיקר לחשוב על התמונה הגדולה.
ככל שתציבו קישורים איכותיים ובעיקר מאתרי סמכות, הדירוג שלכם ישתפר ואנו מקווים שתצליחו להתברג במקום הראשון במהרה.
כיצד בונים פרופיל קישורים איכותי?
בניית פרופיל קישורים איכותי היא ללא ספק אחת מהמשימות המאתגרות ביותר בכל הנוגע לקידום האתר במנועי החיפוש. על מנת לסייע גם לכם לבנות פרופיל קישורים איכותי אשר יוביל בסופו של דבר לעלייה בדירוג האתר המקודם בגוגל, ריכזנו עבורכם מספר טיפים מעשיים לצורך כך:
- גוונו ככל הניתן את העמודים המקושרים – אל תפנו את כל הקישורים לעמוד אחד באתר אלא פזרו את הקישורים הנכנסים לכמה שיותר עמודים באתר.
- הקפידו על אנקורים מגוונים – בכדי שכל אחד מהקישורים הנכנסים לאתר המקודם ייראה "טבעי" בעיני גוגל, אנו ממליצים לכם להפקיד על שימוש באנקורים מגוונים ולא אחידים. את האנקורים מומלץ להפנות בין היתר למילים גנריות המופיעות בכל אתר ועמוד כגון: לחצו פה, לפרטים נוספים חייגו וכדומה. כמו כן, מומלץ להפנות אנקורים לכתובת URL נקייה ולמילות מפתח שלצידן נעשה שימוש במילות קישור.
- התאמה רעיונית בין התוכן לקישור היוצא ממנו – כל קישור אותו אתם מוציאים מעמוד אינטרנט כזה או אחר, חייב להיות עם הקשר רעיוני לתוכן המופיע בדף. בהזדמנות זו, מומלץ לשים דגש גם על איכויות התוכן המופיע בדף המקשר ולהימנע מקישורים היוצאים מעמודי תוכן דלים או לא איכותיים. כמו כן, חשוב מאוד להקפיד על איכויות התוכן בעמוד המקושר. ברוב המקרים מומלץ לקשר מתוך מאמרי תוכן ומידע רלוונטיים לעמוד אליו אתם מוציאים את הקישור.
- הימנעו מדפוסי התנהגות קבועים בכל הנוגע לבניית פרופיל הקישורים – הקמת פרופיל קישורים חייבת להיעשות בחוכמה ולכן מומלץ להימנע מביצוע פעולות קישור קבועות באופן תדיר. גוגל, יזהה כל פעולה הקשורה לאופן בו אתם מעלים קישורים לאתרכם ולכן מומלץ לפעול על פי דפוסי התנהגות אקראיים ולא קבועים.