מודל התשלום לפרסום לפי קליק או קידום ממומן (PPC) הוא מרכיב בסיסי בשירות ההשקה והאופטימיזציה של ניהול חנות אמזון בחברת בובסלד מרקטינג. הסיבה היא שקידום ממומן מציע לנו אמצעי מאד מדיד להשגת קידום מכירות באמזון.

בניגוד לאסטרטגיות אחרות כמו חלוקה של עשרות או מאות מוצרים בחינם כדי להגדיל את המכירות בטווח הקצר ולהעלות את מספר הסקירות, ניתן לעקוב מקרוב אחרי ההשקעה בפרסומות עם החזר השקעה ברור. אתם יכולים לבחון מהי העלות הנדרשת כדי להשיג מכירה.

בעוד שרוב המוכרים באמזון אינם זקוקים לשכנוע נוסף שקידום ממומן הוא רעיון טוב, הם כן מעוניינים לדעת כמה הם צריכים להשקיע בפרסומות. האמת היא שאתם צריכים להשקיע בקידום מכירות באמזון בסכום שזה הכי משתלם עבורכם.

אם כל דולר שאתם משקיעים בפרסומות מייצר לכם 20 דולר במכירות, אז בטח שתרצו לדחוף כמה שיותר דולרים בצינור הפרסום הזה ככל שאתם יכולים.

גורם נוסף הוא התחרותיות של קטגוריית המוצר שלכם. בקטגוריות תחרותיות כמו תוספים תזונתיים, מתחרים מוכנים להציע סכומי הצעות מחיר גבוהים בביטויי מפתח פופולריים, דבר שמעלה את עלות הפרסום במספר דולרים לפי קליק.

בקטגוריות אחרות עם מתחרים פחות מתוחכמים, העלות לכל קליק יכולה להגיע לסנטים בודדים במספר מילות מפתח. עדיין זה עוזר שיש הנחיות מסויימות בנושא של השקעה בפרסומות.

קידום מכירות באמזון

כלל ה-25/25 של השקעה בקידום מכירות באמזון (Amazon PPC)

ברנט, המומחה שלנו בקידום ממומן משקיע זמן בהקמה, ניתוח ואופטימיזציה של קמפיינים לקידום מכירות באמזון (Amazon PPC) מדי יום. הוא גילה את כלל האצבע שמסייע למוכרים להעריך את הסכום להשקעה בפרסומות במוצרים בחסות אמזון, שאנחנו קוראים לו כלל ה-25/25.

סכום יעד שהוא 25% מעלות פרסום המכירות

הכוונה בעלות פרסום המכירות היא לעלות קמפיין הפרסומות שלכם לעומת המכירות שהם יצרו. נניח שהשקעתם 250 דולר בקמפיין קידום ממומן בשבוע האחרון וכתוצאה ישירה מכך זה הביא למכירת מוצרים בסכום של 1000 דולר. כלומר, עלות פרסום המכירות שלכם תהיה 25%.

במקרה הטוב ביותר, עלות פרסום המכירות שלכם יהיה בין 20-25%. זהו אזור נוחות עבור קמפיין מבוסס בקטגוריה שהיא לא תחרותית מאד. כמובן שאחוז נמוך יותר הוא נהדר!

עלות פרסום מכירות במספר חשבונות יכולה להיות נמוכה יותר אם הם בקטגוריות תחרותיות פחות או במידה והמתחרים שלהם לא משתמשים בקידום ממומן (או שהם לא עושים זאת נכון).

לעומת זאת, מותגים בקטגוריות מאד תחרותיות עלולים להיאבק כדי להשיג ממוצע עלות פרסום מכירות של 25% היות והם צריכים להגיש הצעות מחיר אגרסיביות נגד מוכרים אחרים ברוב ביטויי המפתח הכי רווחיים שבהם עם נפח החיפושים הכי גבוה.

25% ממקור המכירות יהיה מקידום ממומן

זהו החלק של כל היחידות שנמכרו ויוחסו לקמפיינים באמצעות פרסומות לעומת מכירות אורגניות בפרק זמן נתון כמו שבוע או חודש. החל מ-15% להתחלת 30% זה הישג מוצלח.

כשפחות מ-10% מהמכירות שלכם הן כתוצאה מקידום ממומן זה אומר שאתם מנהלים קמפיין מאד רווחי, אך יכול להיות שאתם מפסידים נפח מכירות גבוה יותר אם אתם מציעים מחירים יותר מדי שמרניים ומגבילים את התקציב שלכם או שאתם משתמשים בסדרת מילות מפתח קטנה מדי.

כשאתם מבחינים באחוז הכנסות גבוה מ-35% מפרסומות זה אומר שאתם מסתמכים יותר מדי על מאמצי פרסום בתשלום כדי ליצור מכירות ואולי תרצו לבחון העלאה של המיקום האורגני שלכם בביטויים מבוקשים שלקוחות משתמשים בהם כדי למצוא את המוצר שלכם.

המקרה הטוב ביותר הוא שאחוז המכירות כתוצאה מפרסומות יישאר קבוע בעוד שאתם רואים שסך ההכנסות שלכם עולה בעקביות מדי חודש, כשהמשמעות היא ששניהם גדלים (ההכנסות מקידום אורגני וממומן גם יחד).

לסיכום, יעד טוב לכוון אליו וסימן לחשבון קידום ממומן בריא הוא כש-25% מההכנסות מיוחסות למאמצי פרסום זה. זהו ממוצע טוב בין שני האמצעים האלו.

אז מהו הסכום הנדרש להשקיע מדי חודש בקידום מכירות באמזון?

סכום המינימום שאתם יכולים להשקיע כל יום במוצר בחסות אמזון זה 5 דולר כך שתצטרכו להשקיע לפחות 150 דולר על פרסומות בחודש. מנקודה זאת אתם יכולים להשתמש באמצעי לגילוי הנתון של 25/25 שלכם על מנת לחשב את התקציב המתאים שמבוסס על יעד ההכנסות החודשי שלכם.

אם המטרה היא הכנסה חודשית של 20,000 דולר מאמזון, סביר שהסכום שתצטרכו להשקיע לפי הכלל של 25/25 יהיה 1,250 דולר. בואו נפרק זאת לגורמים:

סך מכירות מקידום ממומן: 25% מ-20,000 דולר שווה ל-5,000 דולר.

יעד עלות מכירות פרסום (25%) מתוך 5,000 דולר שווה ל-1,250 דולר.

אם אתם צריכים ייעוץ או מתקשים עם ניהול חנות באמזון, אנו כאן לכל שאלה 🙂