כשיש כל כך הרבה נוסחאות וגישות לחישוב השקעה אופטימלית בקידום מכירות באמזון (Amazon PPC), לא מפתיע שדנים ומתווכחים במשך זמן כה רב. נראה שלכל מומחה למוצר בחסות אמזון יש את השיטה המועדפת עליו או עליה. אז איזו גישה היא הטובה ביותר?

בפוסט האחרון בנושא זה דנו בגישת ה-25/25 להשקעה בקידום ממומן. למרות זאת, הפלטפורמה של אמזון השתנתה משנה שעברה כשהמאמר הזה התפרסם ואנחנו חושבים שזה הזמן הנכון לבדוק מה קרה מאז.

האם העקרונות המרכזיים שהצגנו שנה שעברה עדיין תקפים? מהן השיטות האחרות שניתן להשתמש בהן כדי להגדיר סכום השקעה אופטימלי בשנת 2017? אלו הן מספר שאלות שננסה לענות עליהן בפוסט זה, אך בואו נוודא קודם שמידע מסוים נמצא.

לפני שנתחיל בהתנסות במספר אסטרטגיות השקעה שונות בקידום ממומן, אתם חייבים לדעת באופן מוחלט את מרווח הרווח שלכם: הסכום שנותר לכם אחרי שכל העלויות עבור המוצרים (עלות המוצרים שנמכרו) נוכו, כולל מסים, תשלומים ועלויות אחרות שקשורות במכירת המוצר שלכם.

אם אתם לא בטוחים מהו מרווח הרווח על כל אחד מהמוצרים שלכם בפועל, תפסיקו לקרוא עד שתדעו אותו. כשתחשבו את מרווח הרווח שלכם על כל מוצר, כל החישובים האחרים יהפכו לפשוטים בהרבה.

אם הצלחתם להגיע לפסקה הבאה, אז אנו מסיקים מכך שאתם יודעים את מבנה העלות המלא של המוצרים שאתם מוכרים באמזון. כעת בוא נבחן מספר גישות כדי לקבוע את סכום ההשקעה האופטימלי בקידום מכירות באמזון (Amazon PPC).

אנו נציג את הנימוקים בעד ונגד כל אחת מהן ואתם תחליטו איזו גישה הכי מתאימה למוצרים שלכם.

קידום מכירות באמזון - אפשרויות השקעה

אפשרות 1: סכום השקעה שנקבע מראש

ספקים שמוכרים באמזון תקופה מסוימת עשויים לדעת כבר איזה סכום השקעה יומי בקידום ממומן הם מעדיפים. באותו אופן, לחברות עשויים להיות לקוחות שמציינים את הסכום שהם מעדיפים להשקיע ביום או בשבוע.

אם זה המקרה, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להגדיר תקרת השקעה יומית בחשבון, שמסכם פחות או יותר את העבודה שלכם. אתם יכולים לעשות זאת על ידי ניווט ללשונית הגדרות פרסום.

נימוקים בעד:

זוהי השיטה הפשוטה ביותר להגדרת סכום השקעה. בנוסף, אתם יכולים להיות בטוחים שההוצאה שלכם על פרסומות לא תעבור סכום מסוים בכל יום נתון.

נימוקים נגד:

עד שהמכירות מגיעות, זהו סתם משחק ניחושים. סביר שזה יהיה פשוט מזל אם אתם משקיעים את הסכום האופטימלי (לא משקיעים יותר מדי וגם לא מגבילים את פוטנציאל המכירות) בניסיון הראשון שלכם.

טיפ:

ככל שהמכירות מתחילות לגדול, אתם עשויים לשים לב שאתם מוגבלים על ידי תקרת ההוצאה היומית לפרסום. אם אתם מרוצים מעלות פרסום המכירות (העלות של קמפיין הפרסום ביחס למכירות שהוא מייצר), אתם צריכים להרגיש בנוח להגדיל את ההשקעה.

אפשרות 2: השקעה כאחוז מתוך סך המכירות

ההנחה מאחורי הגישה הזאת היא שישנו יחס אידיאלי בין השקעה בפרסום וסך מכירות. ברוב החשבונות שלנו גילינו שהיחס הטוב ביותר הוא בין 8% ל-12%. כפי שציינו קודם לכן, חישובים כמו אלו יהיו קלים יותר עבורכם אם אתם יודעים את מרווח הרווח שלכם ברמת כל מוצר באמזון.

נימוקים בעד:

כשאתם מגלים את הסכום להשקעה הכי רווחי קל מאד להמשיך בכך על ידי בחינת ההשקעה היומית לעומת המכירות ביום.

נימוקים נגד:

זה ייקח מספר חודשים כדי לעשות את זה נכון. בנוסף, ההנחה מאחורי הגישה הזאת היא שאתם הערכתם את סך המכירות וסכום ההשקעה נכון. אם לא הערכתם נכון, אז האחוזים שלכם יהיו שגויים והנוסחה לא תעזור לכם.

טיפ:

זה תהליך דינמי אז אל תדאגו אם אתם משקיעים פחות מ-8% או למעלה מ-12% בשבועות הראשונים. היופי בפרסום לפי קליק הוא שאתם תמיד יכולים להתאים אותו! אפילו אם אתם יודעים שהמגמה הנוכחית במכירות שלכם היא צמיחה, זה ישתנה (בתקווה שזה יואץ) כשתתחילו בפרסום בחשבון שלכם.

כך שתמיד תצטרכו לבצע התאמות.

אפשרות 3: הערכה מבוססת עלות פרסום מכירות

אם אתם מעדיפים להשקיע בצורה בטוחה בפרסום, אתם יכולים להתחיל בתקציבי קמפיינים יומיים נמוכים מאד בשילוב עם הצעות מחיר נמוכות מאד ולהגדיל אותם בהדרגה כל שבוע עד שאתם מגיעים לשיא טווח עלות פרסום המכירות הכי רווחיים שלכם.

למשל, אתם יכולים לבחור להתחיל בתקציבים יומיים נמוכים של 10 דולר והצעות מחיר נמוכות של 0.10 סנט לקליק ולהגדיל את זה כל מספר ימים עד שיירשמו מספר משמעותי של קליקים ומכירות. חשוב שתיקחו בחשבון עיכוב של שלושה ימים במכירות. זה יכול לקחת לאמזון עד 72 שעות כדי לייחס מכירות לקמפיין תשלום לפי קליק.

נימוקים בעד:

הגישה הזאת יכולה להיות נהדרת למוכרים חדשים באמזון היות והיא מסייעת להם למנוע הוצאה מיותרת.

נימוקים נגד:

זה עשוי לקחת זמן מה להשיג את רמת ההשקעה האופטימלית וכל אותם שבועות שבהם השתנה סכום ההשקעה ישפיע על התוצאות בחשבון.

טיפ:

הימנעו מהיאחזות בפרמטר של עלות פרסום מכירות. מוכרים רבים שמבצעים אופטימיזציית יתר לפרמטר הזה באמזון מפספסים הזדמנויות צמיחה שיכולות להביא להם סכומי כסף גדולים בהרבה ברווח הנקי.

חשבו על כך באופן זה:

אם אתם משקיעים דולר אחד בקידום ממומן ומשיגים 100 דולר במכירות, יש לכם עלות פרסום מכירות נמוכה להפליא של 1% ורווח נקי של 99 דולר. אם אתם מוציאים 100 דולר ומשיגים 1000 דולר במכירות, יש לכם עלות פרסום מכירות גבוהה יותר מאשר במקרה הקודם (10%) ורווח נקי של 900 דולר.

באיזה מצב אתם מעדיפים להיות? למרות שנראה שהמקרה הראשון נראה מפתה יותר אם אנו בוחנים אך ורק את אחוזי העלות פרסום מכירות, ברור שהרווחתם הרבה יותר כסף במקרה השני. המטרה שלכם היא להשיג מקסימום רווח בסוף יום מכירות.

הפרמטר של עלות פרסום מכירות הוא רק אמת מידה שיכולה או לא לסייע לכם להשיג את המטרה הזאת.

קידום מכירות באמזון - אפשרויות השקעה

אפשרות 4: כלל ה-25/25

הגישה שדנו בה שנה שעברה עדיין נכונה כיום. אם אתם מנסים ליצור כלל אצבע ולהימנע מהערכות מתמטיות מיותרות, אתם יכולים להשתמש בכלל זה של ברנט:

1. בתנאים רגילים (לא בקטגוריות מאד תחרותיות או בתקופת החגים) בצעו אופטימיזציה לעלות פרסום מכירות סביב ה-25%.

2. בנוסף, תתמקדו במטרה ש-25% מסך המכירות בחשבון יגיעו מהקמפיינים של הפרסומות.

למשל, מקרה אידיאלי עשוי להיות שאתם תרוויחו 1000 דולר ממכירות לאחר השקעה של 250 דולר בקידום מכירות באמזון (Amazon PPC). הדבר הזה יראה שעניתם לקריטריון הראשון למעלה: 25% עלות פרסום מכירות.

כדי לענות על הקריטריון השני, אתם צריכים לשאוף לכך שסך המכירות שלכם במקרה זה יהיה 4,000 דולר שהמשמעות של זה היא ש-25% מהמכירות האלו הגיעו כתוצאה מקמפיין הפרסומות שלכם.

כמובן, צפויים שינויים קלים במספרים האלו משבוע לשבוע.

לסיכום

אין גישה אידיאלית לקביעת סכום להשקעה בקידום מכירות באמזון (Amazon PPC) במיוחד לא בשוק כמו אמזון עם מגוון כה רחב של קטגוריות. תמיד היו מודעים למרווחי הרווחים שלכם, כמו גם שתהיה לכם מודעות למתחרים שלכם וזה ינחה אתכם למצוא את הגישה האישית שלכם בהגדרת הסכום להשקעה בפרסומות.

כתבות אחרונות

אלקסה - הכלי שמודד את הצלחת האתר שלך (ואולי לא)

הי חברים, מה שלומכם? אני מקווה שאתם מוכנים לצלול איתי לעולם המרתק של דירוגי אתרים. יאללה, בואו נתחיל! אז מה זה בכלל אלקסה? לא, לא מדובר בעוזרת הקולית החביבה של אמזון (למרות שגם היא מגניבה). אלקסה שאנחנו מדברים עליה היום היא חברת בת של אמזון שמ...

כיצד Buffer מונעת שינויים שוברים ב-API GraphQL שלה באמצעות GitHub Actions

שלום לכם, חברים יקרים בעולם השיווק הדיגיטלי! היום אני רוצה לשתף אתכם בסיפור מרתק על כיצד חברת Buffer, אחת החברות המובילות בתחום ניהול הרשתות החברתיות, מצליחה לשמור על יציבות ה-API שלה ולמנוע שינויים שעלולים לשבור את המערכת. זהו נושא שאולי נשמע טכני מ...

פתרונות דיגיטליים לעולמות העיצוב

שיווק דיגיטלי למעצבים הינו שירות מקצועי נוסף המוצע לכל אילו מביניכם העוסקים בעולמות העיצוב השונים, וביניהם: מעצבי פנים, מעצבי אופנה, מעצבים גרפיים, מעצבי מוצר ובעלי מקצוע נוספים בעולמות העיצוב. כמו כן, פתרונות השיווק הדיגיטלי המוצעים על ידינו, מיועדי...