תוכן עניינים:

  1. תמונת מצב
  2. תוכן האתר – דומה ככל האפשר
  3. שמירת חלק ממבנה האתר הקודם
  4. הפניות 301
  5. לא מאנדקסים במהלך הבנייה
  6. בדיקות אחרונות בסביבת עבודה
  7. סיכום

בואו נתחיל מזה שכל שינוי ועיצוב מחדש של האתר, צריך להיעשות באופן מסודר, מתוכנן ואחרי הרבה עבודה.

כעת, נמשיך לזה שאם הגעתם לכאן, אתם כנראה זקוקים לעיצוב מחדש כי האתר מיושן או שאסטרטגיית השיווק שלכם השתנתה ואתם צריכים שינוי עיצובי.

אם נצטרך לנחש מה הדאגה הכי גדולה שלכם לקראת העיצוב מחדש, אז ננחש שמדובר במאמצי הקידום שלכם וכמה לא נעים יהיה זה אם העיצוב מחדש יפגע בהם – צדקנו? יופי, עכשיו נפחו את הבטן ונשמו עמוק כי בעזרת הכתבה הבאה, הדאגה הזו יכולה להיות מוסרת מעל ליבכם כי אם תעשו את העיצוב מחדש נכון, סביר שאם תהייה פגיעה היא תהייה קטנטנה עד לא קיימת.

מאידך, אם תהליך העיצוב לא יעשה נכון, אתם עלולים לחטוף פגיעה קשה בדירוגים שלכם ובסמכות עליה עבדתם קשה – ואתם לא רוצים את זה.

טוב אז בואו נלמד מה צריך לעשות כדי להמנע מפגיעה בכל שלבי העיצוב מחדש:

  1. לפני שתתחילו את העיצוב מחדש
  2. במהלכו של העיצוב
  3. ולאחר שכבר השקתם את האתר החדש.

 

Website

כיצד לשמור על תוצאות הדירוג במהלך עיצוב מחדש של האתר?

נתחיל מהשורה התחתונה: ניתן לשמור על תוצאות הדירוג ועל תנועת הגולשים הנכנסת לאתר גם במהלך עיצוב מחדש של האתר, אך הדבר מחייב אתכם לפעול על פי תכנית עבודה מובנית המאפשרת לכם מצד אחד להוביל לשיפור בנראות האתר ומצד שני למזער את הפגיעה בדירוג האתר לאורך כל שלבי העבודה. לצורך כך, חשוב להפקיד על 3 מרכיבים עיקריים:

הראשון, חשוב שתבצעו בדיקה בכל הנוגע למה עובד לכם בתהליך הקידום – במקביל, תוכלו לבחון את הפרמטרים בהם אתם "חלשים" יותר בהקשר של קידום האתר ולפעול לשיפורם באתר החדש

השני, חשוב שתהיו מודעים לכל הבעיות העלולות לפגוע בתוצאות הדירוג – במקביל, לפעול למזעור הבעיות הנפוצות

והשלישי, חשוב לתכנן באופן מעשי ומפורט את כל השינויים הנדרשים באתר

זכרו – שדרוג מחדש של נראות האתר במסגרת הליכי עיצוב מחדש, מאפשר לכם לשפר את תוצאת הדירוג וזאת במידה ותנקטו בכל האמצעים למזעור פגיעה בדירוג הקיים. כמו כן, עיצוב מחדש של האתר מהווה הזדמנות מצוינת לטפל בנושאים שזנחתם עד כה בהקשר של קידום האתר.

בעיות נפוצות שחשוב לדעת עליהן

כפי שציינו לעיל, עיצוב מחדש של האתר עלול לפגוע בתוצאות דירוגו של האתר במנועי החיפוש וזאת לנוכח בעיות נפוצות האופייניות לתהליך. בעיות אלו כוללות בין היתר: תוכן משתנה ו/או תוכן המוסר בטעות, פרוטוקולים העלולים להשתנות, פגיעה כזו או אחרת בקישורים הפנימיים של האתר ובעיות נוספות העלולות להשפיע בצורה כזו או אחרת על תוצאות דירוג האתר ועל תהליכי פרסום בגוגל שמובילים לאתר הבית. במידה וגם אתם מתכננים הליך עיצוב מחדש של אתר הבית, אנו ממליצים לכם להיוועץ עם מקדם האתר ולבחון יחד איתו את התנאים הנדרשים לצרכי הימנעות מבעיות נפוצות העלולות ללוות את התהליך. ברוב המקרים, מומלץ לבצע את תהליך העיצוב מחדש כאשר מעצב האתר ומקדם האתר מסונכרנים זה עם זה לאורך כל הדרך.

 

להלן הצעדים למזעור הפגיעות האפשריות:

צעד ראשון: תמונת מצב

לפני שתעשו שינוי כלשהו, ראוי ותדעו היכן האתר שלכם עומד כרגע ומה הדירוג שלו.

אם אתם תוהים למה אז התשובה היא שיהיה לכם למה להשוות לאחר שתסיימו את כל תהליך העיצוב מחדש.

בעזרת תמונת מצב נוכחית, תוכלו להשוות למה שהיה קודם ולדעת האם הכל אונדקס כמו שצריך והאם הדירוגים נשמרו.

תמונת המצב צריכה לכלול את הדברים הבאים:

  1. דירוג נוכחי  צרו רשימה של דירוגי האתר ושל מילות המפתח המדורגות. הקפידו לייצר רשימה מלאה ומפורטת ככל האפשר.
  2. סריקת אתר – סרקו את האתר שלכם וראו כיצד האתר שלכם נראה כרגע; מבנה, URL’ים, תיאורי מטה וטייטלים. בעזרת הסריקה הזו תוכלו להשוות את האתר לאחר העיצוב החדש ולראות האם פספסתם משהו במהלך הדרך. יש לא מעט כלים שיוכלו לעזור לכם במשימת הסריקה ובין אלו נמצא את ה- Screaming Frog (שיש לה גרסה חינמית המוגבלת בכמות עמודים אשר סביר להניח תספיק לכם).
  3. תוכן חסום – במהלך הדרך, לבטח חסמתם עמודים שונים וכדי לוודא שהם יישארו חסומים לאחר העיצוב מחדש, צרו רשימה מסודרת של העמודים הללו בעזרת קובץ הרובוטס שלכם או באמצעות קונסולת החיפוש של גוגל (וובמאסטר טולס לשעבר).

יופי, כעת יש לכם את תמונת המצב של האתר ואתם יודעים בדיוק כיצד הוא נראה כרגע.

מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחון שוב את המטרות והיעדים שלכם מהעיצוב החדש ולהבין כיצד לעשות זאת מבלי לפגוע במיקומים ובדירוגים הנוכחיים.

צעד מספר 2: תוכן האתר – דומה ככל האפשר

עיצוב מחדש אומר בהכרח שינוי תוכן אבל השינוי צריך להיות מכוון ולא גדול. ודאו שהתגיות שצריכות להישאר אותו דבר אכן יישארו ואלו הן:

  • טייטלים
  • תיאורי מטה
  • URL’ים
  • כותרות (החל מ H1 ועד H6)

ברור שאם מדובר בעמודים שצריכים שינוי, אזי יש לשנות אותם אבל התגיות אותם ציינו לעיל הן התגיות, שנסרקות הכי הרבה והן הכי חשובות עבור עמודים שכבר מדורגים בגוגל.

צעד מספר 3: שמירת חלק ממבנה האתר הקודם

במהלך עיצוב מחדש, מבנה האתר שלכם עלול להשתנות וכך זה אמור להיות ובמיוחד אם זה מה שאסטרטגיית השיווק החדשה שלכם דורשת או שהיעדים החדשים שלכם מכתיבים זאת.

יחד עם זאת, מומלץ לנסות לשמור על כמה שיותר ממבנה האתר הקודם.

שמירה על המבנה, תשמור עליכם מפני פגיעה מכיוון שגוגל כבר מכירה את מבנה האתר שלכם.

בנוסף, שמירה על המבנה הקיים אומרת שהגולשים שלכם ידעו איך והיכן המידע שלכם (אותו הם צורכים ואוהבים) נמצא.

צעד מספר 4: הפניות 301

במהלך העיצוב מחדש, אתם לא רוצים שעמודים שמתפקדים טוב, יוסרו או “ייעלמו” אז כדי להימנע מכך, עדכנו מראש את מנועי החיפוש על השינוי באמצעות הפניות 301.

הפניות 301 הן החשובות ביותר והן אלו שיצילו אתכם מאיבוד התנועה שלכם!

טיפ קטן: צרו קובץ אקסל עם רשימת כתובות ה URL הקודמות ובהתאמה רשימת כתובות URL חדשות.

הרשימה הזו תהייה יעילה מאוד ותוכלו לייצא אותה אל כלי הפניות ולעקוב אחר כל ההפניות שלכם.

צעד מספר 5: לא מאנדקסים במהלך הבנייה

יש מספר דרכים לבנות אתר כמו גם לעצב מחדש, אחת מאותן דרכים היא לייצר סביבת בנייה אשר מטרתה להוות סביבת עבודה בה האתר החדש ייבדק וגם תוכלו לראות כיצד הוא עתיד להראות.

חשיבותה של סביבת בנייה היא עצומה ועתידה למנוע מציאת תוכן משוכפל אשר עלול להיגרם בשל עבודה על האתר הפעיל וסריקה של גוגל של עמודים משוכפלים.

וורדפרס – וורדפרס הפכה להיות כה פופולארית שאחד מכל שלושה אתרים נבנה בה ולא בכדי. גם בוורדפרס ניתן לייצר סביבת עבודה שתדמה את האתר – תלוי בחברת האחסון שלכם.

תוכלו לבקש מחברת האחסון שלכם לייצר סביבת עבודה או לייצר אחת בעצמכם בעזרת אחד מהכלים המתאימים לכך כגון WP Engine.

רגע רגע, אנחנו “מבלבלים” לכם את המוח על יצירת סביבת עבודה ולא הסברנו את התועלות של כך..

עבודה בסביבת עבודה שמדמה את האתר ב LIVE תאפשר לכם לבדוק את האתר AS IS לפני שאתם משיקים אותו ולמנוע טעויות ובאגים כאלו ואחרים מבעוד מועד.

יחד עם זאת, אם אתם אכן מתכננים לעבוד בסביבת עבודה, אל תשכחו לחסום את האתר מאינדקוס – וכשאנחנו אומרים אל תשכחו אנחנו מתכוונים אל תשכחו! אם לא תעשו זאת, גוגל עלולה לסרוק את האתר שלכם ולמצוא תוכן משוכפל שזה Big no no ואתם לא רוצים שזה יקרה…

בוורדפרס (“Discourage search engines from indexing this site”) בהגדרות הכלליות ואז קריאה.

השלב האחרון הוא לבדוק שוב שהכל עובד בסביבת העבודה

אז אחרי שבניתם ועיצבתם מחדש, שמרתם על כל מה שצריך לשמור ושיפרתם את היכולות של האתר שלכם, הגיע הזמן לבדוק שהכל בסדר ושאתם יכולים להשיק את האתר החדש ללא חשש.

הנה מה שאתם רוצים לעשות:

  1. הריצו את הצפרדע (Screaming Frog) וודאו שאין תוכן משוכפל מכל סוג כולל תגיות וכותרות או שחסרים לכם פרטים מסויימים (כותרות, תיאורים…)
  2. הריצו בדיקות SEO
  3. בצעו בקרת איכות (QA)
  4. השיקו את האתר החדש!

לאחר שהשקתם את האתר והכל נראה טוב וכמו שתכננתם, זה נדמה שסיימתם והגיע הזמן לחגוג!.. אז זהו שלא בדיוק ואתם צריכים לעשות עוד כמה דברים קטנים חשובים עבור ה- SEO שלכם, להלן צ’קליסט קצר:

  1. זוכרים שסימנתם וחסמתם את גוגל מלאנדקס את האתר? אז זהו הזמן להסיר את הסימון הזה – תצחקו אבל זה משהו שניתן לשכוח בקלות וההשפעה השלילית היא עצומה.
  2. ייבאו את כל ההפניות 301 שלכם ובדקו אותן
  3. ודאו שתגיות ה- schema.org שלכם עדיין מיושמות
  4. ודאו שכל קודי המעקב שלכם עובדים ואתם יכולים לעקוב אחר האתר וביצועיו
  5. הריצו שוב בדיקת לינקים שבורים ואם יש תקנו אותם בו במקום
  6. הגישו שוב בקשת הגשה בקונסולת החיפוש של גוגל

ברגע שתסיימו את הצ’קליסט, זה הרגע בו כן תוכלו להרים רגליים וליהנות מהרגע! זה לא אומר שסיימתם הכל אבל זה כן אומר שאפשר לחייך ולהרם כוסית.

עקבו תמיד אחר האתר שלכם ושפרו אותו ככל האפשר.

בדקו תמיד את הנתונים שלכם ומצאו את הדרכים הטובות והנכונות לשפר אותם ולגדול יותר ויותר…

התחברו אל קונסולת החיפוש ועקבו אחר מספר העמודים שאונדקסו, עקבו אחר החשיפות וגם הקליקים שלכם וכמובן אחר הדירוגים שלכם.

אל תרשו לכל ההשקעה לכם לרדת לטמיון ותעקבו אחר כל מה שעשיתם, כך תוכלו לגלות טעויות או ירידה בדירוגים במהרה ולא כשזה מאוחר מדיי ולתקן זאת עלול לגבות לא מעט משאבים וזמן.

Website

לסיכום

אם תיישמו את כל מה שלמדנו לעיל, תוכלו למגר את החשש מאיבוד דירוגים או פגיעה ב- SEO שלכם ותשקיעו את מרבית זמנכם ומרצכם בעיצוב מחדש של האתר ושיפורו.

כתבות אחרונות

חברת פרסום לעסקים קטנים וגדולים

עולם הפרסום הדיגיטלי, על כל מגמותיו והאסטרטגיות השונות בו, הוא עולם דינאמי המשתנה ומתעדכן חדשות לבקרים. הפלטפורמות השונות הקיימות בו, מהוות מקורות אינסופיים של כלים ואפשרויות פרסום, המאפשרים שימוש בנתונים וניתוחם באופן קבוע. באמצעות פלטפורמות אלו, עס...

10 מגמות בשיווק במסחר אלקטרוני שכדאי לעקוב אחריהן ב-2021

מסחר במובייל הפך למגמה מובילה בשנים האחרונות והיא עדיין מגמה בולטת. צריך לבצע התאמה של חנויות מקוונות לסמארטפונים וטבלטים ובמקרה הטוב ביותר, יש להן אפליקציה. גם אם כבר טיפלתם בנושא זה, אתם לא צריכים להפסיק ליצור עניין אצל משתמשים בניידים. אנו עומד...

שיווק ב- Threads

מגמת צריכת התוכן הויזואלי שעלתה בשנים האחרונות בפלטפורמות הדיגיטליות, השפיעה רבות על מקומו ההולך ונדחק של התוכן הכתוב בשיח הדיגיטלי ככלל בשיווק דיגיטלי בפרט. כך תפס התוכן הויזואלי מקום נכבד "על חשבונו" של זה הכתוב והיווה נדבך משמעותי בקיצור הקשב והרי...