ניהול מוניטין באינטרנט הוא ללא ספק אחת מהפעולות המשמעותיות ביותר שתוכלו לבצע למען החברה או העסק שלכם (וכמובן עבור המוניטין האישי). בניגוד לעיתונים שמופיעים מדי יום והידיעות שבהן נשכחות לאחר תקופה, מנועי החיפוש באינטרנט מלאים במידע “ישן” ואינם שוכחים דבר.
פרסום שלילי או מסולף יכול להטעות את הלקוחות הפוטנציאליים ולגרום לכם נזק בלתי הפיך מבחינה כלכלית ותדמיתית. פרסום חיובי ומדויק יתרום להצלחת החברה בטווח המיידי ויתכן שגם בטווח הארוך. ניהול מוניטין הוא עניין למקצוענים המקיימים מעקב צמוד אחרי הפרסומים הרלוונטיים. לא כל חיפוש בגוגל יניב את המידע שאנו מעוניינים שיוצג ולכן הנושא מחייב עבודה מקצועית.
בעבר, רק חברות גדולות השתמשו בשירותי ניהול מוניטין אבל הזינוק העצום במספר משתמשי האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט הוביל לכך שגם חברות קטנות ויחידים נעזרים בשירותי ניהול מוניטין. ניתן לראות זאת בצורה מובהקת אצל פוליטיקאים למשל.
ניהול מוניטין באינטרנט וברשתות החברתיות הפך בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי מהפעילות של חברות ואנשים פרטיים ברשת. המטרה היא כמובן ליצור תדמית חיובית ולמחוק אזכורים שליליים או לפחות לדחוק אותם לשוליים.
השליטה והבקרה על המידע המופץ ברשת מתחילות ביצירת תוכן וקידומו.
תוכן ענייני וחיובי יקדם אתכם מבחינת מוניטין ויגרום לגולשים להתעניין בכם ולטפח יחס חיובי כלפי האדם או המותג.
דף פייסבוק איכותי ופרופיל מתאים בלינקדאין יקדמו את החברה ויגבירו את האמון בה מצד הלקוחות הפוטנציאליים.דף פייסבוק מרושל יגרום נזק תדמיתי שעלול לפגוע בעסק באופן משמעותי.
חשוב לציין כי בימינו, גולשים רבים בודקים במנוע החיפוש של גוגל מידע על מכרים, חברים ובעלי עסקים רלוונטים. לעיתים מתחרים עסקיים אף עוסקים בפרקטיקות “מלוכלכות” כמו העלאת תכנים שליליים בכוונה דרך מקורות אנונימיים כדי לפגוע במוניטין העסק המתחרה.
בפועל, בעל עסק מגלה יום בהיר אחד ששמו הטוב הוכתם, וברוב המקרים אין לו שום דרך לדעת מיהו המלעיז. למרות זאת, גוגל אימץ בחום את התוכן ולפתע הוא מופיע בעמוד הראשון, וכמובן גורם נזק אדיר לאותו בעל עסק.
כמו תמיד, הרבה יותר קל להרוס מאשר לבנות. תהליך הסרת אזכורים שליליים היא ארוכה ומורכבת, אך שווה את הכל בסוף כשתוצאות החיפוש חוזרות להיות נקיות.
תקופת הזמן הנדרשת תלויה בכמה פרמטרים:
קחו בחשבון שכפי שנאמר בפסקה הקודמת, ככל שהתוכן השלילי נמצא באויר זמן רב יותר, כך קשה יותר להעלים אותו.
ניהול מוניטין באינטרנט היא פעולה המיועדת לכל אחד ואחת מביניכם הנאלץ להתמודד עם אזכורים שליליים ו/או לאילו מביניכם המעוניינים לבסס את מעמדם המקצועי/העסקי/האישי במרחבי רשת האינטרנט.
תהליך ניהול מוניטין ברשת, מיושם בראש ובראשונה בהתאם למטרות הפעולה, בין אם מדובר בתהליכי ניהול מוניטין עקב אזכורים שליליים ובין אם מדובר בתהליך יצירת מוניטין לשיפור מעמד אישי, מקצועי או עסקי. בשני המקרים, הליך הניהול מבוסס על הדינמיות של הרשת ועל האפשרויות השונות העומדות לרשותכם לצורך הסרת אזכורים שליליים, שיקום תדמית, ניהול משברים ברשת, יצירת תדמית חיובית, ביסוס מעמד מקצועי וכדומה.
חשוב לציין שתהליך ניהול מוניטין ברשת, הינו תהליך עבודה מורכב ומאתגר, ולכן, מומלץ להסתייע באנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בניהול מהלכי פרסום, שיווק ותדמית ברשת.
ברוב המקרים, תהליך העבודה משלב בתוכו מספר אלמנטים תפעוליים שונים כגון: פעילות ברשתות החברתיות, פעילות ממוקדת מול גוגל ואתרים בהם מופיעים אזכורים שליליים, הטמעת כתבות חיוביות באתרי תוכן רלוונטיים ופעולות נוספות התורמות את חלקן ליצירת תדמית חיובית, ניהול מוניטין חיובי ו/או הסרת אזכורים שליליים.
יצירת תדמית חיובית – מה חשוב לדעת?
אחד מהאתגרים בכל הנוגע לתחום ניהול המוניטין באינטרנט הוא תחום יצירת התדמית החיובית. תחום זה מיועד לאנשי עסקים, חברות,ארגונים ועמותות שונות והוא מיועד גם לאנשים פרטיים (בעיקר אישי ציבור) המעוניינים לקדם את ענייניהם הציבוריים בקרב קהלי היעד הרלוונטיים ברשת.
יצירת תדמית חיובית הינה פעולה רחבת היקף הנתמכת אף היא באלמנטים תפעוליים שבחלקם זהים לאילו המיועדים לצרכי ניהול מוניטין בעייתי ברשת וזאת לצד פעולות שמטרתן לבנות מותג (אישי או עסקי כאחד) המבוסס על ערכי מותג המותאמים לאופי הפעילות המתוכננת.
רוצים לדעת יותר על ניהול מוניטין ברשת ויצירת תדמית חיובית לחברות ועסקים? אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן
ריבוי ערוצי השיווק (פלטפורמות) בדיגיטל, מצריך תכנון מקדים בנוגע לבחירת אפיקי השיווק בהם ייעשה שימוש במסגרת הפעילות השיווקית, כאשר התאמת האפיק השיווקי חייבת להיעשות בהתאם לתכנון מקדים במסגרתו מושם דגש על מאפייני המוצר/שירות אותו אתם משווקים, גובה התקציב העומד לרשותכם ומטרותיה ויעדיה של התכנית השיווקית לטווח הקצר – בינוני ולטווח הארוך, תוך מחשבה על יצירת מותג מוביל בתחומו.
הבחירה שלכם בנו, תאפשר לכל אחד ואחת מכם, להבטיח לעצמו מספר יתרונות שירות משמעותיים באמצעותם ביססנו את מעמדנו המקצועי כאחת מסוכנויות הדיגיטל המובילות בתחומן.
הכול ניתן למדידה – אחד מהיתרונות המרכזיים של השיווק הדיגיטלי בא לידי ביטוי ביכולות המדידה של כל פעילות שיווקית ברשת. יתרון משמועתי זה מאפשר לכם להיחשף בכל רגע נתון למגוון רחב של נתונים מספריים היודעים לספק "תמונת מצב" עדכנית על הפעילות.
אנו עושים הכול על מנת להכיר טוב יותר את הלקוחות אותם אנו רוצים לאתר עבור הלקוחות שלנו ולצורך כך אנו מרכיבים "פרופיל לקוח" המבוסס בין היתר על יכולות הפילוח הבאות: מין וטווח גיל, אזור גיאוגרפי, סטטוס משפחתי, סטטוס תעסוקתי, השכלה, תחומי עניין, הרגלי גלישה ברשת, סגנון חיים ועוד.
אחד הדברים החשובים ביותר שחברה/עסק חייבים לעשות בעולם הדיגיטל, הוא ניהול מוניטין באינטרנט. ניהול מוניטין טוב יראה לגולשים ולקוחות פוטנציאלים מי העסק ועל אילו ערכים הוא בנוי.
תדמית חיובית ברשת היא בגדר חובה לכל עסק/חברה שרוצה להצליח בעולם הדיגיטלי. ניהול מוניטין הוא חיוני על מנת למנוע מצבים לא נעימים מול לקוחות שיכולים להוביל לתדמית שלילית ואף לירידה בהכנסות. לכן, חשוב מאוד לכל בעל עסק להיות מודע למוניטין שלו ברשת.
בקצרה -כן. ניתן לדחוף תוצאות שליליות למטה ולייצר / להרים תוצאות חיוביות למקומות הראשונים. זהו אינו תהליך פשוט ומצריך זמן אך עם עקביות ונכונות לכך הדבר בהחלט בר עשיה.
תלוי בתחרות ובקושי לקידום, לרוב ניתן לראות תוצאות אחרי מספר שבועות מתחילת העבודה, לרוב זה תהליך שנפרס למספר חודשים ולפעמים יש צורך בתחזוקה שוטפת על מנת לא לחזור על טעויות עבר.
ניתן, אך אתר אישי שמכיל את כל הפרטים על העסק או החברה מקל משמעותית על התהליך של שיפור המוניטין בגוגל.