הדרך שלכם לדעת מה המתחרים שלכם עושים

בכל תעשייה ובכל העולם, תמיד מסתכלים על המתחרים ומנסים לעשות את מה שהם עושים – רק יותר טוב. כאשר מדובר על תעשיית ה SEO אין חשוב יותר מאשר לדעת מה הן המילים הנכונות לקדם ומה המילים אותן המתחרים שלכם מקדמים. אין אתר שלא רוצה להיות במיקום גבוה יותר מהמתחרה שלו ולכן לא מעט בעלי אתרים, מקדמים מילות מפתח שהמתחרים שלהם מקדמים, גם אם הן לא המילים הנכונות ביותר.

כיצד ניתן לגלות מה הן אותן מילים שהמתחרה מקדם? ובכן, זה בדיוק מה שהכתבה הבאה עומדת לדון בו ולהעניק לכם תובנות על הכלים הקיימים לביצוע מחקר מתחרים.

רגע לפני שמתחילים, אנחנו רוצים לחלוק אתכם דבר אחד חשוב ביותר:

כאשר אתר מאבד מיקום לטובת המתחרה שלו, לא מדובר על אובדן קליל או לא משמעותי אלא על אובדן גדול מאוד שלא כדאי להגיע אליו.

גם ירידה קלה ביותר בדירוג האתר שלכם, מעניקה למתחרים שלכם יתרון גדול מאוד ואם מדובר על צניחת מיקומים של ממש, כדאי מאוד להפעיל את התותחים הכבדים ביותר.

אבל רגע, תעצרו ואל תיבהלו, אנחנו כאן לעזור! להלן רשימת 19 הכלים, שיעזרו לכם לשמור על הדירוג שלכם וגם לדעת מה המתחרים שלכם עושים.

מוכנים? מתחילים! ?

1. SEMRUSH

אם אתם עוסקים במלאכת קידום אתרים או שאתם מקדמים את האתר שלכם באופן עצמאי, לבטח נתקלתם בכלי הזה. מדובר באחד הכלים הטובים ביותר מבחינת ניתוח SEO של המתחרים, ולא בכדי עלותו יחסית גבוהה והיא כמעט עולה $100 לחודש.

הכלי הזה יעניק לכם את התמונה המלאה והמקיפה ביותר שתוכלו לקבל על המתחרים שלכם וממש תוכלו להיכנס לקרבי האתר שלהם. בין יתר הדברים שתוכלו לעשות בעזרת ה- SEMRUSH הוא ללמוד על תקציב הפרסום, לגלות את מיקומי מילות המפתח וללמוד אודות הדירוג של המתחרים שלכם.

מיקומי מילות המפתח

תקציב הפרסום ודירוג המתחרים

המידע אותו תקבלו בעזרת הכלי הזה, יעניק לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על המתחרים שלכם:

  • צפייה במילות המפתח בהן מתמקדים המתחרים שלכם.
  • איתור מתחרים שלא ידעתם עליהם או לא הבנתם עד כמה הם באמת מתחרים שלכם.
  • מידע מלא אודות קמפיין הפרסום עד רמת כמות התנועה, עלויות פר קליק ועוד.
  • להכיר את מילות המפתח השכיחות ביותר אצל המתחרים שלכם.
  • לראות את הפרסומים והפרסומות של המתחרים שלכם.

ועוד מידע רב שתוכלו לעשות בו שימוש על מנת להכיר את המתחרים שלכם על הצד הטוב ביותר ולדעת מה והיכן אתם רוצים להיות אל מולם.

2. Serpstat

עלות סבירה מאוד (החל מ- $19 לחודש) עבור כלי שמעניק מידע על מאמצי הקידום וקמפייני ה PPC של המתחרים ובנוסף אסטרטגיות הפרסום של המתחרים.

למעשה, מדובר בכלי המעניק ניתוח מלא של מאמצי ה SEO של המתחרים שלכם וכזה אשר יעניק לכם את כל המידע שאתם צריכים על מנת להכיר את המתחרים ולדעת מול מה ומול מי עומדים. Serpstat יעניק לכם מידע על התנועה של המתחרים שלכם, אסטרטגיות השיווק והפרסום של המתחרים שלכם.

Serpstat

מה תוכלו לעשות בעזרת Serpstat:

  • תכירו את מילות המפתח שהמתחרים שלכם עושים בהן שימוש
  • תכירו את מילות המפתח בהן המתחרים שלכם מדורגים
  • תוכלו להשוות את הדומיין שלכם עם הדומיין של המתחרים
  • תלמדו אודות אסטרטגיות הפרסום של המתחרים שלכם כולל מה התקציב שהם משקיעים

3. ואיך אפשר בלי גאווה ישראלית? SimilarWeb

כיאה לכלי ישראלי מדובר בכלי בעל גרסה חינמית לצד תוכניות בתשלום.

באמת כלי מדהים והרבה יותר מדוייק מ – SEMRUSH, למעשה הכלי המדוייק ביותר בהערכת כמות הגולשים לאתר המתחרה (מלבד Google Analytics ?)  סימילאר יעניק לכם את המידע אותו אתם רוצים לדעת על המתחרים שלכם בכל הקשור לתנועת ה SEO וסטטיסטיקות קהלים.

similarweb

ניתוח similarWeb

וזה לא הכל, עם סימילאר תוכלו גם לקבל מידע על התנהגות הגולשים באתרי המתחרים, לראות מי הם הדומיינים המפנים לאתרי המתחרים שלכם, לבחון את נתוני הדמוגרפיה של אתרי המתחרים, לקבל מבט-על על הטרפיק של המתחרים שלכם, ללמוד אודות ההתנהלות של המתחרים ברשתות החברתיות וכמובן מילות החיפוש המקודמות ביותר של כל מתחרה.

4. Ispionage

עלות הכלי הזה מתחילה ב- $30 דולר בחודש והוא מעניק מידע על הטראפיק וה- SEO של אתרי המתחרים. מדובר בכלי מאוד מוכר ושכיח בקרב תעשיית ה SEO והוא מתרכז בעיקר בניתוח הטראפיק שאתר מקבל וקמפייני ה PPC אותם הוא מנהל.

בעזרת Ispionage תוכלו לקבל הערכה של טרפיק המתחרים, להבין מהו הערך של כל מילת מפתח בה עושים שימוש המתחרים, לקבל מבט פנימי וחשוב על מה באמת קורה בקמפיינים אותם המתחרים מריצים מבחינת קליקים, מיקומים, מילות מפתח ועוד. בונוס נחמד בכלי הזה הוא ההתראות אותן תוכלו לקבל על המתחרים שלכם לצד היכולת לייצא את כל המידע המוצג לכם וכך לבחון זאת באופן יסודי יותר.

Ispionage 

5. SPYFU

הכלי הזה מעניק לכם מידע על ה- SEO של המתחרים שלכם וגם על קמפייני הפרסום שלהם. התמחור שלו מתחיל מסביבות 130 $ לחודש וישנה גם גרסה חינמית.

אז מה הוא SPYFU?

SPYFU הוא כלי שאפשר להגדיר אותו כמרגל הפרטי שלכם על האדוורדס של המתחרים שלכם. מדובר בכלי חכם מאוד ויעיל המעניק המון מידע על המתחרים ועוזר לכם להחליט ולהבין כיצד אתם יכולים לשפר ולהתעלות על מה שהמתחרים שלכם עושים.

SPYFU

בוא נגלה מה SPYFU מעניק לכם:

  • ביצוע מחקר נרחב אודות מילות המפתח של המתחרים שלכם
  • מעקב אחר מילות המפתח שלכם
  • היכרות עם ההיסטוריה של קמפיין הפרסום אותו הריצו המתחרים שלכם עד רמת מילות המפתח בהן נעשה שימוש
  • קבלת הערכה חודשית של כמות הקליקים להם זוכים המתחרים שלכם

6. WooRank

לא להיבהל מהמחיר אלא לקרוא קודם מה הכלי מעניק ולדעת שבהמשך תחשפו לכלים יקרים יותר!?

WooRank חושף עבורכם את המידע אותו אתם ממש רוצים לקבל על המתחרים שלכם והוא: טראפיק אתר, מילות מפתח וקישורים! העלות החודשית מתחילה בכ- $60 ואם תחפשו מספיק טוב, תוכלו גם למצוא קופון עבור הכלי הזה.

WooRank

מעבר לגרסה בתשלום, ישנה גם גרסה חינמית והיא מעניקה מידע חשוב מאוד: מידע על מבנה ה SEO של כל אתר שתרצו לבחון ולהכיר לעומק. בנוסף, תוכלו לבחון ולהשוות את האתר שלכם אל מול אתרי המתחרים שלכם וכך תוכלו לראות מה הפערים וההבדלים בינכם, היכן אתם צריכים לחזק וגם להבין מה המתחרים שלכם עושים טוב יותר מכם:

  • למדו אלו מילות מפתח עובדות למתחרים שלכם
  • למדו על הטכנולוגיות בהן המתחרים שלכם עושים שימוש
  • גלו את הקישורים המפנים לאתרי המתחרים שלכם
  • קבלו מידע על הטרפיק, הן מבחינה גיאוגרפית והן מבחינת מקור התנועה עצמו
  • למדו כל מה שאפשר ללמוד אודות מילות המפתח המקודמות ביותר אצל המתחרים שלכם

אז כן, העלות לא כזו זולה אבל אם אתם רוצים להכיר את המתחרים שלכם טוב יותר, שקלו את הכלי הזה.

7. MozPro

טוב, גם אם אתם חדשים בתחום, לבטח שמעתם על מוז. הבה נכיר אותו טוב יותר.

עלות השימוש בו היא $100 לחודש והוא יעניק לכם את המידע על ה SEO של המתחרים שלכם בכל הקשור למילות המפתח והקישורים. מוז יעזור לכם להבין היכן אתם מול המתחרים שלכם ואיפה אתם צריכים להשתפר על מנת לעקוף אותם. מוז ידוע ככלי יעיל וככלות הכל הוא מתרכז בשני מאמצי ה SEO החשובים ביותר: מילות מפתח וקישורים.

MozPro

הפיצ'רים של מוז בין היתר הם: הכרת הקישורים של המתחרים שלכם, הבנה מלאה של מילות המפתח של המתחרים שלכם ואלו מהן תורמות הכי הרבה למאמצי ה SEO שלהם, הכרת הקישורים של המתחרים וקבלת מידע על שם המתחם (הדומיין) עצמו של המתחרים.

8. Ahrefs

גם הכלי הזה עולה כמעט 370 ₪ בחודש אך אם אתם מוכנים להוציא כזה סכום, זהו בהחלט כלי אותו יש לשקול!

Ahrefs

ועכשיו נסביר למה… :

Ahrefs, בניגוד לכל הכלים אותם סקרנו עד כה, מעניק לכם מידע על התוכן הוויראלי של המתחרים שלכם! וזה אומר שתוכלו לראות ולקרוא את התוכן שעובד הכי טוב למתחרים שלכם ואז לבנות לעצמכם אסטרטגיית תוכן טובה יותר.

וזה לא הסוף, כמובן שהכלי הזה מעניק את כל המידע הדרוש אך הוא גם יעזור לכם לעקוב ולהתחקות אחר מילות המפתח בהן המתחרים עושים שימוש בקמפייני פרסום – אתם מבינים איזה מידע חשוב זה עבורכם??! חושבים שזהו.. לא לא, Ahrefs גם ימנה ויגלה לכם מי המתחרים שלכם וסביר להניח שאתם לא מכירים את כולם למרות שאתם חושבים שכן.

9. Alexa

כולנו מכירים את אלקסה אבל כמה מאיתנו באמת יודעים מה אלקסה יכול לתת לנו בגרסה בתשלום (שמתחילה מכמעט $100 לחודש)…

אז ככה, אין ספק כי כולנו נתקלנו באתר הזה וצפינו במידע שהוא נותן על האתר מבחינת דירוג ומיקומים בארצות שונות, אבל מרביתנו כנראה לא מכירים את כל מה שאלקסה יכול לתת ככלי לניתוח וביצוע מחקר על המתחרים.

Alexa

להלן סקירה למה אלקסה מעניק ככלי ביצוע מחקר על מתחרים:

  • יצירת השוואות בין אתרים שונים
  • נתוני תנועת אתר, הן לאתר שלנו והן לאתרים אחרים
  • השוואת עד עשרה אתרים!
  • איתור אתרים עם תנועה בעלת מאפיינים דומים
  • מידע על ערוצי הפרסום שעובדים למתחרים
  • הסקה והבנה של אלו אתרים כדאי לקבל מהם קישורים (בהתאם למה שקורה באתרי המתחרים)

10. BuiltWith

הפעם אנחנו מביאים לכם טכנולוגיה שלמה שמעניקה לכם את המידע על אתרי המתחרים מבחינת כלים, שרתים, תוספים וכדומה. בנוסף, בעזרת BuiltWith תוכלו גם לגלות לאלו אתרי פרסום המתחרים שלכם נרשמו. מוכנים לשמוע את העלות החודשים של הגרסה בתשלום?.. החל מ- $300 בחודש! אבל תנשמו, יש גם גרסה חינמית.

BuiltWith

תסכימו איתנו שאם תדעו באיזה שרת המתחרים שלכם עושים שימוש או האם הם נעזרים בשירותי CDN או SSL, יהיה בידכם מידע ששווה זהב? אז את כל זה ועוד תוכלו לקבל בעזרת BuiltWith וזה גם לא הכל… תוכלו ללמוד על שותפי הפרסום של המתחרים, פריימוורקים שונים, להכיר את הוידג'טים שלהם, שיטות התשלום בהן הם משתמשים ואפילו היכן הם מנהלים את תיבות הדואר האלקטרוני שלהם. שווה בדיקה!

11. Owletter

והפעם כלי במחיר סביר (החל מ- 20$ בחודש). כלי זה מעניק אנליטיקות ניוזלטרים וכל הקשור במייל. אין ספק כי גם כיום אימייל מרקטינג, הוא עדיין אלמנט גדול מאוד בתוכנית השיווק השנתי, OWLETTER הוא כלי ייחודי אשר מאפשר לכם ללמוד כל מה שרציתם על המיילים שנשלחים מאתר מסוים. בנוסף, תוכלו לקבל מידע יקר ערך כגון: נתוני שליחת מייל של המתחרים וגילוי של מי מהמיילים עובדים הכי טוב.

Owletter 

המידע הזה כל כך חשוב משום שתוכלו ללמוד מהניסיון של המתחרים שלכם. עוד תוכלו לקבל התראות אודות מיילים שנשלחים, ובהם נמצאות מילות המפתח שאתם רוצים לקדם.

12. RankWatch

המחיר לכלי זה מתחיל מכ- 29$ לחודש ומדובר בכלי ניהול ה – SEO שלכם לצד פוקוס גדול מאוד אודות ניהול ה- SEO של המתחרים שלכם. RankWatch הוא בעצם כלי שמעניק מידע אודות: דירוג אורגני, השוואת מילות מפתח וקופי של מודעות.

חשוב לדעת של – RankWatch יש כלי ניתוח אתר חינמי, בעזרתו ניתן לנתח את כל נתוני האתר מבחינת SEO.

RankWatch

RankWatch יעזור לכם להבין את מאמצי ה – SEO של המתחרים שלכם. הוא יאפשר לכם לאתר את כל המודעות הפרסומיות של המתחרים שלכם, את מילות המפתח שהמתחרים הגדולים ביותר שלכם מתמקדים בהם ועוד.

13. WEBCEO

ושוב חזרנו לעלויות המתחילות מ- 99$ בחודש. WEBSEO הוא כלי שמעניק לכם מידע אודות דירוגים מקומיים, ביצועי אתר וקישורי האתר של המתחרים שלכם. כמו יתר הכלים שסקרנו עד כה, WEBCEO הוא גם פלטפורמת SEO עבור האתר שלכם, אשר מעניקה דרכים רבות ללמוד אודות מאמצי הקידום של המתחרים שלכם ובנוסף, חילול דוחות השוואתיים עד כ- 20 אתרי מתחרים שונים לבחירתכם.

WEBSEO

אם אתם רוצים ללמוד איך המתחרים שלכם מדורגים באופן לוקאלי, WEBSEO הוא אחלה כלי עבורכם. אם אתם רוצים להשוות את ביצועי האתר שלכם לאתר אחר, גם פה WEBCEO הוא אחלה כלי. בנוסף WEBCEO יעניק לכם מידע על האופטימיזציה אותה מבצעים המתחרים שלכם.

14. Monitor Back Links

והפעם מחיר חודשי שעדיין לא נתקלנו בו והוא כ- 48$. מוניטור בק לינקס הוא אחד הכלים היותר טובים שנתקלנו בהם , שמתריע בפניכם אודות כל קישור אותו מקבל המתחרה שלכם. את ההתראה תקבלו היישר אל תיבת המייל שלכם, כך שתוכלו לעקוב באופן מיידי. אגב, התמחור מתבסס על כמות האתרים אחריהם אתם מבקשים לעקוב.

Monitor Back Links

15. SEOPROFILER

עם מחיר התחלתי של כ- 70$ לחודש, הכלי הזה מעניק לכם מידע על קישורים, תנועה (טראפיק) של אתר, וכמובן מילות מפתח.

SEOPROFILER

SEOPROFILER הוא כלי מתוחכם מאוד אך עדיין ידידותי למשתמש. תוכלו בעזרתו להשוות את האתר שלכם לאתר אחר במספר דרכים שונות. המידע אותו תקבלו, הוא השוואת דירוג מילות המפתח בין האתר שלכם לאתרים אחרים, גישה למודעות גוגל של המתחרים שלכם, מידע שיעזור לכם לעקוב אחר קישורים של המתחרים שלכם ובאופן כללי, לראות כיצד המתחרים שלכם מדורגים בהשוואה אליכם.

16. SE ranking

מחיר חודשי כיפי לגמרי (7$) עבור כלי מבוסס ענן שיעניק לכם מידע מקיף אודות אתרי המתחרים שלכם. תוכלו לקבל מידע אודות מילות המפתח והמודעות של המתחרים שלכם בעזרת SE ranking וגם אופציה ללמוד על תוכניות השיווק וכלי הרשתות החברתיות, בהם המתחרים שלכם עושים שימוש. מה תקבלו בתמורה לסכום הזה?

  • את המודעות הפופולאריות והאפקטיביות ביותר בעבור כל מילת מפתח שעבדו למתחרים שלכם ולכן אתם רוצים אותן.
  • רשימה מלאה של מילות המפתח בעבור כל חיפוש.
  • גילוי של כל המתחרים שלכם (אורגנים וממומנים) ועוד.

SE ranking

17. SEO QUAKE

לקראת סיום החלטנו לפנק אתכם בכלי חינמי, שמעניק מידע לייב על מאמצי ה – SEO של המתחרים שלכם באמצעות ההרחבה של כרום. SEO QUAKE הוא כלי פשוט אך עוצמתי מבית Semrush.

SEO QUAKE

הכלי הזה מאפשר לכם ללמוד במהירות ויעילות אודות אתר, תוך כדי שיטוט ברחבי הרשת. אחד היתרונות הגדולים שלו הוא האפשרות לחסוך בזמן רב. הסיבה שהוא כלי שעוזר לניתוח המתחרים שלכם, הוא שהוא מעניק לכם מידע וסטטיסטיקות אודות האתרים של המתחרים שלכם. המידע אותו תוכלו לקבל הוא: השוואת דומיינים ו URL, דוחות SEO בזמן אמת והאופציה לבחון את הכישורים בכל עמוד ובכל זמן.

18.MozBar

נתחיל כבר עם הדובדבן שבקצפת ונאמר ש-MozBar הוא חינמי לגמרי! מדובר בכלי שמעניק אנליטיקות SEO בזמן אמת בעזרת ההרחבה של דפדפן הכרום.

MozBar

אם יש דבר אחד שחשוב שתבינו לגבי נתוני זמן אמת, הוא שהם הנתונים הנכונים ביותר כי אתם לא רוצים לשבת ולבצע מחקר ולתכנן פעילות ורק אחרי זה לגלות שהמידע שעליו התבססתם אינו עדכני…

המידע שתוכלו לקבל בעזרת Mozbar כולל: נתוני דירוג שונים של אתר, איתור והדגשת מילות המפתח ולייצא אנליטיקות SERP. עצם העובדה שמדובר בכלי חינמי, מאפשרת לכם להתנסות וליהנות מנתונים נהדרים שיעזרו לכם להכיר את המתחרים ולעקוף אותם.

19.RYTE

אחרון חביב והאהוב עלי ביותר.

RYTE מקיף מאוד את תחום ה- SEO כמעט מכל אספקט אפשרי. לפני שלושה חודשים הם עשו מיתוג מחדש, שינו את הדומיין מה-ONPAGE.COM ושינו את העיצוב של האתר והדאשבורד. היום המערכת הרבה יותר נגישה וקלילה (באופן אישי אהבתי את הקודמת יותר).

זהו, הגענו לסוף!

אנחנו שמחים שהייתה לנו ההזדמנות להכיר לכם את הכלים הטובים ביותר לביצוע מחקר המתחרים החשוב כל כך. סקרנו את הכלים הטובים ביותר ואנחנו מקווים שעזרנו לכם לבחור את הכלי בו תעשו שימוש. אם אתם זקוקים לעזרה בנושא, אתם מוזמנים לפנות אלינו.

זכרו, הכלים האלו יכולים לעשות עבורכם את כל ההבדל ובעצם לשנות את פני המשחק אבל חשוב מאוד לא להיות יותר מדיי אובססיביים לגביהם עד נטישת ניהול האתר שלכם ולזכור לנהל את האתר שלכם בצורה חכמה יותר. למדו והחכימו מהטעויות של המתחרים שלכם ועשו כל שביכולתכם על מנת להישאר ראשונים.

כתבות אחרונות

Screaming Frog (הצפרדע המצווחת) - מדריך סקרימינג פרוג למתחילים

מה זה Screaming Frog (סקרימינג פרוג)? Screaming Frog או בתרגום ישיר – הצפרדע המצווחת היא למעשה תוכנה עם זחלן (Crawler) אשר תפקידו לסרוק אתרי אינטרנט ולהוציא מהם מידע חיוני לצורך קידום בגוגל, אבל לא רק (נגיע לכך בהמשך). למי שלא מכיר, זחלן זהו סוג של ...

קידום באמזון - המדריך המלא - חלק א'

מודל התשלום לפרסום לפי קליק או קידום ממומן (PPC) הוא מרכיב בסיסי בשירות ההשקה והאופטימיזציה של ניהול חנות אמזון בחברת בובסלד מרקטינג. הסיבה היא שקידום ממומן מציע לנו אמצעי מאד מדיד להשגת קידום מכירות באמזון. בניגוד לאסטרטגיות אחרות כמו חלוקה של עש...

אופטימיזציה לקמפיינים בפייסבוק

כל השיטות ולמה לשים לב נכון לעכשיו פייסבוק היא לא רק רשת חברתית; היא גם ערוץ מכירות ענק. הפלטפורמה מאפשרת הרבה יותר מאינטראקציות פשוטות בין מותג ללקוח - זהו אחד הערוצים הטובים ביותר להגעה לקהל היעד ולהנעה לרכישה מקוונות. למרות עלויות הפרסום והמיק...