לפני שאנו מתחילים לצלול לטקסט שיסביר לכם מה זה בדיוק קידום אתרים אורגני בגוגל אז נעים מאוד, אנחנו eMojo ואנו נושמים SEO משנת 2008. בעמוד שלפניכם אנחנו מסבירים לכם לעומק את תחום הקידום האורגני. אבל, כמו בכל דבר – צריך ללמוד ללכת לפני שמתחילים לרוץ. תתחילו בלצפות בסרטון הבא (של מאט קאטס) המסביר איך מנוע החיפוש של גוגל עובד
לאחר שהבנתם איך מנוע החיפוש של גוגל עובד, אתם בהחלט מוכנים להתחיל את מדריך קידום האתרים שלנו!
על מנת לעשות לכם סדר, אלו הם תתי הפרקים שנדבר עליהם במאמר (ניתן ללחוץ על הפרק הרצוי כדי להגיע אליו):
קידום אתרים אורגני בגוגל הוא סט פעולות מגוון עם מטרה אחת: העלאת האתר לראש עמוד תוצאות החיפוש וכתוצאה מכך להביא את האתר לחשיפה מקסימלית בפני לקוחות פוטנציאליים. למרות שגוגל היא בהחלט חברה חכמה ויש לה אפילו מערכות בינה מלאכותית, היא עדיין זקוקה להכוונה אל עבר האתר הנכון – וכאן קידום בגוגל נכנס לפעולה. אז איך עושים את זה?
בשורה התחתונה: אנחנו מביאים את האתר למצב שהוא מוכן להיוולד מחדש, אך הפעם: עם קידום טוב הרבה יותר! לאחר מכן, מתחיל שלב ההבראה וזה אומר מעבר על כל האתר עצמו, שיפור כל הטעון שיפור:
הבאת האתר למצב שהוא מוכן להיוולד מחדש והפעם, מקודם יותר. תוכלו לקרוא במאמר הזה על מעל ל-200 גורמים לדירוג האתר בגוגל. לאחר שהאתר מוכן ובעלי האתר מוכנים אף הם, מתחילים לעבוד על הקידום עצמו; מבצעים אופטימיזציה באופן קבוע ובלתי פוסק, בונים מערך קישורים חיצוניים, מזינים תכנים איכותיים לאתר, מבצעים מעקב קבוע על כל הפן הטכני ותמיד חושבים צעד אחד קדימה. הקידום נועד להגביר את החשיפה ולייצר את הדיאלוג ביניכם לבין קהל הלקוחות והמתעניינים.
התשובה הפשוטה והמהירה תהיה כי תוצאות אורגניות נחשבות לאמינות יותר בעיני הגולשים!
גם אם האתר שלכם קוצר מחמאות, כל עוד הוא לא מקודם בגוגל, הוא מקביל לאחוזה יפיפייה בלב יער שומם: מעוצב להפליא, אבל לא נראה בפני אף אחד.
רוב הלקוחות הפוטנציאלים יקישו מילת חיפוש כלשהי במנוע החיפוש של חברת גוגל ולא יטרחו לדפדף מעבר לעמוד הראשון (ולעיתים אף לא מעבר לחמש התוצאות העליונות שבו).
בסופו של דבר, אתר שאינו מקודם ימצא עצמו במחשכי העמוד העשירי (או החמישי, או השני, זה לא באמת משנה, אף אחד לא מגיע לשם) של תוצאות החיפוש והלקוחות שמעוניינים בשירות שאתם מציעים יגיעו דווקא למתחרים שהאתר שלהם כן מקודם.
מצד שני, אתרים שמופיעים בראש העמוד הראשון בגוגל מהווים צמיחה של מאות אחוזים בחודשים שלאחר ההתברגות בתוצאות הראשונות, הטלפון לא מפסיק לצלצל ותיבת המייל עולה על גדותיה, זו תוצאה של ישירה של קידום אתרים בצורה נכונה.
חלק מהסיבה היא כמובן החשיפה הבלתי נתפסת שעסק מקבל במצב כזה, וסיבה נוספת היא כי מחקרים מראים שגולש ממוצע מקשר באופן ישיר בין הופעה בתוצאות העליונות של Google לאיכות העסק.
פרמטרים כמו איכות השירות, רלוונטיות השירות ואמינות דורגו משמעותית גבוה יותר עבור עסקים שהופיעו במקומות הראשונים בגוגל עבור הגולש המתעניין.
תחום קידום אתרים אורגני בגוגל נתפס כנושא מורכב ואפוף מסתורין. חלק מהסיבה נעוצה בכך שגוגל שומרת את הפרטים המדוייקים של אלגוריתם הדירוג שלה בסוד.
מחקרים חיצוניים מיפו את רוב הפרמטרים ולכן כדי לסייע ללקוחותינו להפיג את הערפל, ניתן לפרוט את הקידום האורגני למספר תהליכים מרכזיים:
תחום ה-SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) מבוסס ברובו על מילות המפתח בהם נעזרים הגולשים בעת פעולות החיפוש, ולכן, מחקר מילות מפתח הינו השלב המקדים (וההכרחי) אותו יש לבצע לקראת הליך קידום אתר אורגני בגוגל.
מחקר מילות מפתח מאפשר לחברות הקידום לבסס את פעולות הקידום המיושמות על ידיהן בהתאם למילות המפתח הפופולאריות והרלוונטיות ביותר לתחום עיסוקו ופועלו של האתר המיועד לקידום, כאשר בחירה נכונה של מילות המפתח יכולה לסייע להליכי הקידום ואילו בחירה לא נכונה של מילות המפתח עלולה לסרבל ולעכב את תוצאות הקידום.
את מילות המפתח הרלוונטיות והנכונות לצרכי הקידום מומלץ לשבץ בין היתר בשמות הקבצים עמוד האתר, כותרת עמוד האתר, בקישורים השונים המופיעים באתר, בתכני האתר, לצד תיאור תמונות המופיעות באתר ועוד.
מחקר שוק ומתחרים נועד כדי לבחון את סביבת התחרות עימה אתם מתמודדים בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש וזאת מתוך מטרה לאפיין את פעולות הקידום השונות המיושמות על ידי המתחרים הישירים והעקיפים שלכם בכל מילת חיפוש וביטוי מפתח.
ממצאי המחקר מסייעים לחברת הקידום לבסס עבורכם אסטרטגיה נכונה למהלכי הקידום ובכך לייעל ולשפר את תוצאות הקידום.
כאן מתחילים את לקדם את האתר – מתכנתים עוברים על האתר שלכם ומבצעים מאחורי הקלעים שינויים בקוד כדי שהאתר יהיה בנוי נכון יותר, לפי הסטנדרט של אותו אלגוריתם שיקבע אם תופיעו בעמוד הראשון או השמיני.
חלק מהדברים שיש לשים לב אליהם בעניין זה הם מהירות טעינת האתר, שימוש נכון בכתובות ובשמות העמודים, העדר קישורים שבורים, נוחות ניווט ועוד.
ניתן לקרוא על השפעת חברת האיחסון על קידום האתר במאמר זה בהרחבה רבה.
לא סתם אמר ביל גייטס שבאינטרנט התוכן הוא המלך. התוכן הוא בעצם ליבו של הקידום – גם הטקסטים באתר שלכם וגם טקסטים באתרים אחרים המקושרים לאתר שלכם. מלבד יצירת תוכן איכותי, יש לוודא כי מילות המפתח המקודמות משולבות באותו תוכן במיקום ובמינון הרצוי.
החוכמה היא לא לגרום לגוגל לחשוב שהמילה נשתלה שוב ושוב במאמר בכוונה לצרכי קידום, אלא לגרום למאמר להיות קריא ונעים באמצעות אותם ביטויים.
eMojo יוצרת עבור לקוחותיה, בעזרת מערך של מומחי SEO ועורכי תוכן, מאמרים רלוונטים ואיכותיים מדי חודש שאותם אנו שותלים גם באתר המקודם וגם באתרים התומכים בו.
ככל שלאתר המקודם יש יותר קישורים מאתרים שגוגל מחשיב כרלוונטים וסמכותיים בתחום המקודם, כך הוא יוצג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. הקישורים חייבים להיות מאתרים שקשורים לנושא האתר המקודם, מתוכן שרלוונטי לביטוי החיפוש המקודם.
eMojo היא הבעלים של מאות אתרים סמכותיים, וכן משתפת פעולה עם אתרים רבים אחרים.
לקוחותינו נהנים כחלק מפרויקט קידום אתר גישה לאותו מאגר קישורים פוטנציאלים ורלוונטי שבסופו של דבר מזרז משמעותית את תהליך הקידום ואת הרגע בו אתר הלקוח מגיע ליעד הנכסף.
ניתן להעזר במדריך שלנו על הוספת ערכים לויקיפדיה ועל הדרך גם לקבל קישור ?
מעבר לקישורים חיצוניים שמובילים לאתר אל תמעיטו בערכם של קישורים פנימיים, קישורים אלו עוזרים למשתמש להיחשף למידע נוסף באתר ולגוגל לסרוק עמודים אלה.
אמנם תהליך בניית הקישורים הוא בבסיסו בעבודת נמלים טכנית, אך היא משתלמת בגדול בטווח הארוך.
אתרים בעלי מוניטין זוכים באופן טבעי לכניסות מרובות ופעילות ענפה בין דפי האתר על ידי הגולשים ובכך הם מבססים את יכולות הקידום האורגני שלהן במנועי החיפוש.
יצירת מוניטין (Reputation Management) חיובי לאתרים הינה פעולה הכרחית כיום בכל תהליך של קידום אתרים בגוגל והקידום הממומן כאחד.
תגיות מטא הן למעשה התגיות המתארות את נושא עמודי האתר וככל שהם מופיעים בצורה ברורה וידידותית יותר כך הם “נסרקים” בצורה האופטימלית ביותר על ידי הרובוטים של מנועי החיפוש. ברוב המקרים, מומלץ לשלב בתגיות המטא את אחת ממילות המפתח הרלוונטיות לתוכן העמוד המקודם.
תגיות מטא קשורות באופן ישיר למבנה האתר (סדר העמודים והיררכיית העמודים) ולכן חשוב לבדוק היטב את ההגדרות אשר ניתנו לכל אחד מדפי האתר בזמן בנייתו ובמידת הצורך לשנות את שמות הקובץ.
אתרים הזוכים לפעילות מוגברת ברשתות החברתיות השונות דוגמת: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכדומה, נהנים באופן טבעי מתנועה גבוהה ובכך מבססים את מעמדו של האתר כמוביל בתחומו ובדרך עקיפה הפעילות הדינמית ברשתות החברתיות מסייעת גם לצרכי קידום, מחזקת את הסמכות וכפועל יוצא את האתר.
ככל שהגולשים המבקרים באתריכם ישהו לפרקי זמן ממושכים יותר באתרכם, כך תוכלו להגדיל את יחס ההמרה ואף לבסס את מעמדו של האתר כמוביל בתחומו.
הפקדה יתרה על עקרונות ה-UX (חווית המשתמש) תסייע גם לכם להשאיר לפרקי זמן ממושכים יותר את הגולשים בין דפי האתר.
חשוב מאוד לבצע בדיקות A/B Testing ותמיד לעשות אופטימיזציה, ממליצים לקרוא וליישם את המדריך שכתבנו על google optimize.
שימו לב– מחקרים בתחום הרגלי הגלישה מעידים על כך שכל גולש/ת מקדיש בממוצע בין 3 ל-7 שניות מרגע כניסתו לאתר ועד לרגע שבו הוא מקבל החלטה האם להמשיך בפעולות גלישה באתר או לנטוש אותו.
חשיבה יצירתית בכל הנוגע לחוויית המשתמש שלכם תסייע גם לכם לגרום לקהל הגולשים להמשיך לבצע פעולות נוספות באתריכם ולהאריך את משך שהותם באתר.
קישורים בתוך האתר, משמשים לניווט נוח ויעיל של גולשים באתר. קישורים אלו נמצאים בתפריט, בפוטר (תפריט תחתון) בתמונות, גוף הטקסט ואלמנטים שונים הקיימים באתר.
מעבר לנוחיות גולשים, קישורים פנימיים נכונים, משקפים למנוע החיפוש גם את ההיררכיה של האתר ומחלקים את כוח הקישורים של האתר בצורה הרצוייה.
מבנה סילו זה למעשה דרך לסידור "תשתית אתר" על ידי קיבוץ מידע באותו נושא וחלוקתו לחלקים נפרדים בתוך האתר.
למשל, אתר שמכיל תוכן הקשור ב4 נושאים שונים, יכיל גם 4 אזורים שונים בתוך האתר, כאשר בכל אחד מהאיזורים הללו ינוהלו התכנים הרלוונטיים, והתכנים האלו, ברמה התחתונה (סאב קטגוריה), לא יקשרו לתכנים ברמה תחתונה (סאב קטגוריה) אחרת.
מבנה סילו מחולק ל2:
סילו פיזי – מדובר במבנה שנוצר כתוצאה מהפרדת תכנים שונים באתר ברמת מבנה הURLs.
סילו וירטואלי – מדובר במבנה שנוצר ע"י מבנה קישורים פנימיים באתר. הדבר בא ליידי ביטוי כאשר קישורים פנימיים מפנים רק אל נושאים הקשורים אחד לשני, כלומר אל נושאים השייכים לאותה רמה תחתונה.
הרעיון במבנה סילו הוא ליצור היררכיית אתר בצורה הכי ברורה ורלוונטית שאפשר, לא לערבב בין נושאים שאינם קשורים אחד לשני ולא נמצאים באותה רמה תחתונה. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי ב"פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך" הנמצאים מתחת או על יד כל מאמר באתר. במקרה זה חשוב שיוצעו רק פוסטים הקשורים לאותו נושא של הפוסט בו הם מוצגים, על מנת לשמור על מידת רלוונטיות גבוהה ככל הניתן.זאת רק דוגמא את לשימוש בסילו וירטואלי, אך הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בהרבה מובנים שונים בתוך האתר.
תג Canonical הינו גורם חשוב מאוד בקידום אתרים – הוא נועד למנוע בעיות שכפול תוכן ולשפר תקציבי זחילה. מדובר למעשה בתג HTML שממוקם ב Head של העמוד. מטרת הקנוניקל היא לאותת למנועי החיפוש ולסמן לה שיש גרסאת כתובת URL מועדפת, מבין כל אותן כתובות ה URL שנסרקות על ידי הזחלנים ומכילות תוכן משוכפל או דומה. כלומר, מדובר למעשה בת.ז של העמוד, כאשר ישנם מספר URLs שונים אך מכילים את אותו התוכן או תוכן זהה מאוד אנחנו נרצה לסמן באמצעות תג קנוניקל את הגרסא המועדפת ביותר שהיא זאת שנרצה שתוצג בתוצאות החיפוש. נהוג להשתמש בתג קנוניקל גם לטובת התייחסות עצמית (Self Referring) על מנת למנוע מצבים של בלבול מצד הזחלנים. כמו כן, חשוב להבין כי תג קנוניקל הינו בגדר המלצה בלבד והזחלנים יכולים לבחור האם להתייחס לגרסא שהגדרנו כהגרסא המועדפת או שאולי הם יעדיפו להציג בתוצאות החיפוש גרסא אחרת. בנוסף, חשוב שתדעו כי תג קנוניקל מעביר "כח" (Link Juice) בשונה מהגדרת תג No Index שאינו מעביר כלום.
המושג Crawl budget מדבר על כמות "תשומת הלב" וההשקעה הכספית של מנוע החיפוש באתר שלכם – סריקת דפים, תוכן, מדיה וקוד אשר ישפיעו באופן ישיר על תדירות הסריקה והצגה של כל דפי האתר הרלוונטיים לכם. כאשר לא מתבצעת אופטימיזציה לתקציב הזחילה, מנועי החיפוש לא יזחלו ויסרקו את האתר בצורה יעילה ואף עלולים לא לזחול לדפים חשובים – דבר שבסופו של דבר יפגע במיקומים שלכם ובתנועה האורגנית.
עם המעבר לגלישה באמצעות מכשירים ניידים, קידום לוקאלי הפך להיות רלוונטי מתמיד, למעשה קידום מקומי זהו אחד הצעדים החשובים ביותר עבור כל בעל עסק עם מיקום פיזי שרוצה להבטיח לעצמו לקוחות משלמים ולא סתם מבקרים באתר שרוצים מידע. גוגל בעצמם כבר הבינו את החשיבות הגדולה בקידום מקומי ולכן הוציאו את עדכון היונה (Pigeon) לא נרחיב על העדכון כאן, אבל בתמצית – מדובר בגוגל מפות שנכנס אל תוצאות החיפוש בשנים האחרונות ומציג לכם תוצאות רלוונטיות לשאילתות שחיפשתם בהתאם למיקום בו אתם נמצאים.
תוצאות מבוססות מיקום נהיו מאוד רלוונטיות בשנים האחרונות במיוחד עבור גולשי מובייל שמחפשים לרכוש עכשיו שירות מסויים בקרבת המקום בו הם נמצאים. לכן קידום אתרים מקומי זה Win-Win לשני הצדדים – לגולשים שרוצים שירות בקרבתם ולמספקי השירות שמשיגים יותר לקוחות משלמים! על מנת להתחיל את דרככם בקידום מקומי, התחילו ברישום בית העסק אל גוגל העסק שלי ( Google My Business) וספקו כמה שיותר פרטים אודות העסק כגון: שם, כתובת, טלפון והשירותים שאתם מספקים.
כשמדובר באתרים המבוססים פריימוורקים של JS כגון React ,Angular ,node.js יש להפעיל חשיבה שונה לגמרי בכל הקשור ל SEO.
בשונה מאתרי HTML אשר עדיין שולטים ברחבי האינטרנט ונסרקים ע"י הזחנלים של מנועי החיפוש בתדירות גבוהה, אתרים המבוססים JS דורשים מהזחלנים של מנועי החיפוש הרבה יותר מאמץ לסרוק אותם מאשר אתרי HTML רגילים, דבר אשר יכול לפגוע בתקציב הזחילה ואף בנראות עמודי האתר למנועי חיפוש. גוגל טענו בעצמם שלסרוק עמודים מבוססי JS (בשיטת רינדור צד לקוח) לוקח פי 20 יותר מאמץ מאשר לסרוק עמודים מבוססי HTML, מה שיכול להוביל לכך שהזחלנים לא יסרקו את כל עמודי האתר, יבואו לביקור לעיתים רחוקות יותר ואף הכי גרוע – לא יצליחו לראות את התוכן באותה צורה כפי שגולשים רואים. לכן בראש ובראשונה – כאשר ניגשים לטפל באתר המבוסס JS הדבר החשוב ביותר לבדוק הוא האם קיימת בעיית רינדור / תקציב זחילה. חשוב רק לציין, שאין זה אומר שאתרים המבוססי JS אינם מומלצים ל SEO, זאת ממש לא הכוונה. ישנם מספר דרכים לגרום לכך שמנועי החיפוש יצליחו לרנדר (לבנות ולראות) את עמודי האתר כמו שצריך ואף לבוא לביקור בתדירות גבוהה. JS הינה טכנולוגיה חדישה יותר מ HTML ומספקת חווית משתמש הרבה יותר מהירה וטובה. כמו כן, אם תרצו או לא – לשם העולם מתקדם בקצב מהיר מאוד, ראו למשל את: פייסבוק, נטפליקס, טוויטר, יוטיוב, איביי, אמאזון וכו'.. הגדולים כבר הבינו 😉 בקרוב יותר ויותר אתרים יעברו להתבסס על JS ובצדק! אל תשארו מאחור.
עם השנים, מהירות טעינת האתר תפסה תאוצה והפכה להיות פקטור דירוג משמעותי מאוד.
עם המעבר לגלישה באמצעות מכשירים ניידים – אתרי אינטרנט חייבים להתאים עצמם למכשירים בעלי מסך,זיכרון ומעבד קטנים יותר מאשר מחשב ועדיין להיטען מהר כפי שאנו רגילים לגלוש במחשב.
עמודים אשר לא יטענו מהר, יגרמו לחווית משתמש לא טובה. בממוצע, 47% מהגולשים לא יחכו למעלה מ2 שניות עד לטעינת עמוד אינטרנט ובמידה והוא לא יעלה הם יעזבו ולא יחזרו.
כמו כן, סביר מאוד להניח שגוגל תתן יתרון לעמוד של אתר אחר על פני העמוד שלנו במידה והעמוד שלו נטען מהר יותר.
לכן חשוב להבין שאנחנו נמצאים בעידן של מכשירים ניידים וחווית המשתמש חשובה יותר מהכל >> לכן השקיעו בשיפור מהירות זמן טעינת עמודי האתר שלכם.
פעולות קידום אתר ברמת Off Site הן חשובות מאוד, לא פחות מאשר פעולות קידום ברמת On-Site.
למעשה, מטרת פעולות הOff Site הן לגרום למנועי החיפוש ולגולשים להגיע אל העמודים המקודמים אצלכם באתר ממקורות נוספים ברחבי האינטרנט. מכירים את המשפט "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה"? – כך גם בעולם האינטרנט. ככל שיותר אתרי אינטרנט איכותיים ורלוונטים לנושא יקשרו אל האתר שלכם, כך גם האתר שלכם יקבל דירוג גבוה יותר ממנועי החיפוש ויחשב לאיכותי יותר. וכמובן שגם להיפך..
המטרה העיקרית בביצוע פעולות קידום Off-Site היא לבנות מערך קישורים חיצוני איכותי ולדאוג שהאתר שלכם יקבל כמה שיותר אזכורים (קישורים) מאתרים שונים ברחבי האינטרנט, הן לטובת העלאת הציון על ידי גוגל והן לטובת הגדלת הטראפיק לאתר.
פעולות אופטימיזציה הן חלק עיקרי בעולם ה SEO ואינן נפרדות מפעולות תחזוקת האתר. בין פעולות התחזוקה הרבות, עלינו לוודא כי המידע והתכנים המופיעים באתר הם נכונים ועדכניים ביותר לנושא, שאין בעיות חווית משתמש (UX) בתצוגת דסקטופ ומובייל, שקריאות קוד האתר תקין וכי אין עמודים או קישורים "שבורים האתר".
אחת השאלות הכי חשובות היא כמה יעלה לי קידום אתרים בגוגל וכל בעל עסק צריך לשאול זאת ולוודא, שאכן קידום האתר יעמוד בתקציב ואפשרי עבורו.
הבעיה היא שזו השאלה הלא נכונה או יותר נכון לא השאלה המלאה.. השאלה הנכונה והמלאה תהייה: “כמה יעלה לי קידום האתר וכמה זה עתיד להכניס לי?”.
קידום מזניק את האתר במעלה תוצאות החיפוש, מגביר חשיפה ועוזר לגיוס והרחבת מעגל הלקוחות.
כל אתר זקוק לתוכנית קידום משלו ולכן כל מקרה הינו לגופו. צרו איתנו קשר עוד היום, ספרו לנו מעט על עצמכם, על הצרכים שלכם והיכן אתם רוצים לראות את עצמכם בעתיד הקרוב.
אנחנו נכיר אתכם, נעבד וננתח את כל המידע ורק אז נוכל להעניק לכם הצעת מחיר מסודרת.
קידום אתרים אורגני בגוגל הינו תחום דינמי וזאת לנוכח השינויים התכופים אותם מבצעת גוגל באלגוריתם שלה, לפיהם נקבע הדירוג הזמני של אתר כזה או אחר בתוצאות החיפוש. עובדה זו, מחייבת אתכם לשכור את שירותיה של סוכנות דיגיטל מנוסה ויצירתית כאחד, שמצד אחד יודעת לעקוב אחר השינויים התכופים של הרובוטים של Google ומצד שני מספקת לכם פתרונות שירות היקפיים התומכים בהליך הקידום. לצורך בחירה מושכלת בחברת קידום אתרים, אנו ממליצים לכם להתייחס לכל אחד מהפרמטרים
המקצועיים הבאים:
בעל עסק שיקדם את העסק שלו היום יקצור את הפירות בעתיד הנראה לעין כתוצאה מחשיפה למאות ואפילו אלפי לקוחות שמחפשים כל חודש את השירות או המוצר.
בחירה ב – eMojo לקידום האתר שלכם, תביא לתוצאות מקסימליות במינימום זמן. לכם רק נשאר לעשות את מה שאתם בכל מקרה אוהבים לעשות – להגדיל את העסק שלכם!
חברות שיווק יש המון, אך חברת שיווק דיגיטלי כמו אימוג'ו יש אחת.
כל מה שאתם צריכים לעשות עכשיו הוא ליצור איתנו קשר ונשמח לתת ייעוץ ללא כל עלות.
ריבוי ערוצי השיווק (פלטפורמות) בדיגיטל, מצריך תכנון מקדים בנוגע לבחירת אפיקי השיווק בהם ייעשה שימוש במסגרת הפעילות השיווקית, כאשר התאמת האפיק השיווקי חייבת להיעשות בהתאם לתכנון מקדים במסגרתו מושם דגש על מאפייני המוצר/שירות אותו אתם משווקים, גובה התקציב העומד לרשותכם ומטרותיה ויעדיה של התכנית השיווקית לטווח הקצר – בינוני ולטווח הארוך, תוך מחשבה על יצירת מותג מוביל בתחומו.
הבחירה שלכם בנו, תאפשר לכל אחד ואחת מכם, להבטיח לעצמו מספר יתרונות שירות משמעותיים באמצעותם ביססנו את מעמדנו המקצועי כאחת מסוכנויות הדיגיטל המובילות בתחומן.
הכול ניתן למדידה – אחד מהיתרונות המרכזיים של השיווק הדיגיטלי בא לידי ביטוי ביכולות המדידה של כל פעילות שיווקית ברשת. יתרון משמועתי זה מאפשר לכם להיחשף בכל רגע נתון למגוון רחב של נתונים מספריים היודעים לספק "תמונת מצב" עדכנית על הפעילות.
אנו עושים הכול על מנת להכיר טוב יותר את הלקוחות אותם אנו רוצים לאתר עבור הלקוחות שלנו ולצורך כך אנו מרכיבים "פרופיל לקוח" המבוסס בין היתר על יכולות הפילוח הבאות: מין וטווח גיל, אזור גיאוגרפי, סטטוס משפחתי, סטטוס תעסוקתי, השכלה, תחומי עניין, הרגלי גלישה ברשת, סגנון חיים ועוד.
מדובר בשני ערוצי שיווק שונים (מתוך מגוון ערוצים כגון סושיאל, ניוזלטרס, מדיה ישנה וכו') לקידום העסק כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות ולכן התשובה הנכונה היא שילוב שני הערוצים בתמהיל אשר נכון לעסק ספציפי, נפרט:
כשמו כן הוא פיתוח פעילותו של אתר באופן קבוע ומבוקר באמצעות השפעה על פרמטרים שגוגל תופסת כרלבנטיים לקביעת מידת התאמתו של אתר באתר המקודם ומחוצה לו.
לקידום אתרים אורגני מספר יתרונות, כאשר היתרון הגדול ביותר הוא שלא נדרשים סכומי עתק על מנת להגיע לאותה חשיפה ואחוזי המרה כמו בקידום הממומן.
בקידום אורגני ניתן להגיע לתוצאות גבוהות בSERP (עמוד התוצאות של גוגל) באמצעות עבודה נכונה ומתודית, והפיכת האתר למעניין יותר עבור הגולש.
כל עוד פעולות הקידום נמשכות, האתר ימשיך לעלות במיקומים עבור ביטויים שהגולשים מחפשים, תוצאות אלו גם נחשבות למושכות יותר בעיני הגולש מאחר והן לא נתפסות כפרסומות המייצרות לעתים אנטגוניזם.
קידום אתרים אורגני בגוגל מאפשר להגיע לעמוד ראשון בגוגל ואף למקום ראשון, ללא צורך בהשקעת הון על מודעות ממומנות אך תהליך זה לוקח זמן, לפחות 3 חודשים, וזהו גם חסרונו הגדול של הקידום האורגני בגוגל.
היא פעילות שמתבצעת בתוך פלטפורמת האדוורדס (AdWords) של גוגל, ומטרתה למשוך גולשים אשר מחפשים נושא/שירות/מוצר להקליק על מודעה של העסק המקודם, המופיעה ברשת החיפוש או במודעות פרסומת המוצגות בתוך אתרים אחרים רשת המדיה
קידום ממומן מניב תוצאות מידיות, אך ניתן להשפיע עליו באמצעות מחירי מכרז גבוהים משל המתחרים. זהו היתרון והחיסרון הגדולים של הקידום הממומן בגוגל, תוצאות מהירות בעלויות שיכולות להיות גבוהות, לעתים מדי, אך לעתים הן חיוניות לחדירה לשוק חדש
אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אתרים הוא תוכן. תוכן אשר תורם לגולש, תוכן איכותי ועשיר בתמונות, גרפים ועוד כדי להסביר למשתמש ולענות על כל שאלותיו. אצלנו ב- eMojo יש כותבי תוכן מקצועיים ויצירתיים אשר חולשים על המון תחומים. אנו ממליצים לכם שבזמן החיפוש אחרי חברת קידום אתרים, תכנסו לאתרי הלקוחות של החברה, תבדקו אם הם מקדמים אתרים שתואמים את הנישה שלכם ולאחר מכן תכנסו לבלוגים של אתרים אלה כדי להתרשם מהתוכן ורק אתם תדעו אם התוכן איכותי כי אתם אנשי המקצוע.
באלגורתים של גוגל קיימים מאות פרמטרים אשר משפיעים על מיקומי האתר בתוצאות החיפוש. חברת קידום אתרים צריכה להספיק ככל שיותר מכמות פרמטרים אלה באתר הלקוח. אפרוט כאן מספר פרמטרים:
ועוד המון פרמטרים, תוכלו למצוא במאמר הזה עוד פרמטרים שיעזרו לכם.
מומחה קידום אתרים הוא בראש ובראשונה בעל מקצוע מנוסה ומיומן בקידום אתרים והפיכתם לידידותיים למנוע החיפוש. אם ברצונכם לדעת אם מי שעומד מולכם הוא באמת מקצוען, בקשו ממנו את אחד האתרים שהוא מקדם או התייעצו עם אחד מלקוחותיו ובדקו אם הייתה צמיחה בעסק או באתר במהלך התקופה בה הוא מקדם את האתר.
יחד עם זאת, חשוב לציין שתחום הקידום הינו תחום מקצועי רחב היקף, ולכן, בכל הליך קידום כזה או אחר, קיימת חשיבות רבה לכך שמספר אנשי מקצוע ישלבו כוחות יחדיו על מנת להוביל את האתר המקודם לתוצאות הדירוג הטובות ביותר.
חברות קידום אתרים מנוסות ומיומנות, מאפשרות לכם ליהנות ממספר מחלקות שירות מקצועיות שבכל אחת מהן תוכלו למצוא מומחי קידום בתחומם, וביניהם:
מכיוון שתחום קידום אתרים הינו תחום מקצועי לא מפוקח, אתם עלולים להיחשף לנותני שירות שכל קשר בינם לבין מומחי קידום הוא מקרי לחלוטין, ולכן, חשוב לבחור בקפידה רבה את זהותם של נותני השירות עימם אתם בוחרים לעבוד. לצורך כך, אנו ממליצים לכם להתייחס למספר פרמטרים מרכזיים במסגרת הליך הבחירה, וביניהם:
ברוב המקרים, אנו ממליצים לכם לעבוד אך ורק עם חברות קידום המאפשרות לכם ליהנות ממספר מחלקות שירות מקצועיות שבכל אחת מהן מועסקים מומחי קידום מובילים בתחומם. כאשר עובדים עם חברת קידום בעלת יכולות מוכחות בתחום הקידום, מובטח לכם מענה מיידי ומקצועי בכל רגע נתון, כאשר כל מחלקת שירות מספקת לכם את מכלול הפתרונות המעשיים הנחוצים לצרכי הקידום.
חשוב לציין שחברות קידום מובילות בתחומן, מקפידות על קיומן של הכשרות מקצועיות לכלל העובדים ברמה השוטפת, וזאת על מנת להתעדכן בכל החידושים הדינמיים הקשורים לתחום הקידום. אם גם אתם רוצים להבטיח לעצמכם מומחי קידום מובילים בתחומם, זה הזמן ליצור איתנו קשר ישיר ולתאם פגישת היכרות מקדימה ולא מחייבת עם אחד ממומחי הקידום שלנו. לתיאום פגישה כאן ועכשיו לחצו כאן
SEO= Search Engine Optimization קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש- לקידום מסוג זה יש שני חלקים: Off-site ו- On-site.
Offsite– כל הפעילות שנעשית על ידי מקדם האתר, מחוץ לסביבת האתר,
במטרה לשפר את הדרך שבה מנועי החיפוש תופסים את איכות האתר (ובעקבות כך גם מדרגים אותו) – לדוגמה בניית מערך קישורים מאתרים מהימנים, כתיבת מאמרי איכות (כולל הטמעת מילות וביטויי מפתח רלוונטים לנושא/ מוצר/ שירות המקודמים בטקסט).
Onsite– כל פעילות הקידום האורגני הקשורה באופן ישיר לניהול האתר עצמו במטרה לייצר אופטימזציה עבור המשתמש ועבור מנועי החיפוש השונים (למשל גוגל). בין פעילויות הקידום הישיר באתר הן:
מבנה האתר (קטגוריות, נראות התפריטים, גודל ועיצוב הגופן, קוד האתר, תגיות מטא, כותרות H, תוכן האתר, ועוד), שיפור מהירות טעינת עמודי האתר, שיפור חווית המשתמש על ידי מבנה אתר מיטבי בכדי לגרום לאחוזי נטישה נמוכים ככל הניתן וכדומה.
SMO= Social Media Optimization- קידום ברשתות חברתיות- בניית מיתוג ופעילות שיווקית שוטפת בערוצי המדיה החברתית השונים, כדוגמת: Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter ועוד.
פעילות שיווקית במדיה החברתית הינה צורך חשוב וחלק בלתי נפרד מאסטרטגיה שיווקית מוצלחת עבור יצירת תנועה לאתר ומיתוג ומוצלח לטווח הרחוק.
פעילות שיווקית מסוג זה, עובדת יד ביד עם פעילות הקידום האורגני (SEO), שכן חלק בלתי מבוטל מה- SMO עוסק בקידום הנכס הדיגיטלי העיקרי של העסק- קרי אתר האינטרנט. ראשית כל, חשוב מאוד לנתח את מטרות האתר ולאור הנתונים המתקבלים, להגדיר את מטרות הפעילות ברשות החברתיות – טראפיק, מיתוג או הגדלת מכירות לדוגמה. כאשר מדובר על שיווק במדיה החברתית, יש לתת דגש הן על חיבור תכנים מהאתר לרשתות החברתיות והן על אופטימיזציה לרשתות אלו, באתר המרכזי עצמו – קרי הימצאותם של כפתורי מדיה חברתית תקינים, שיפנו לעמודים הרלוונטים בעמודים העסקיים במדיה החברתית. מכנה משותף נוסף ל-SEO ול-SMO, החשיבות הרבה לניתוח נתונים לעבודה שוטפת ולאופטימיזציה בזמן אמת.
אם לסכם את נושא השיווק בשני הערוצים המדוברים, אז כפי שברור לכל עסק בר דעת, שחייבים לנהל אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש (SEO), כך גם רצוי מאוד לקיים פעילות SMO מיטבית, שתשלים אסטרטגיה שיווקית/ מיתוגית נכונה שתוביל לנוכחות אינטרנטית ערה ולמכירות מוצלחות של שירותים ומוצרים.
אחת השיטות היעילות ביותר לקידום אתרים היא הקמת בלוג באתר.
חשוב מאוד להקפיד על תוכן מקורי, מעניין ורלוונטי לקהל היעד שלכם. אם התוכן שאתם כותבים טוב, קהל היעד שלכם ינחת באתר ויתעניין.
כך, מתחילה עבודת קידום אתרים. ברגע שקהל היעד שלכם מתעניין באתר ומבלה בו מספר דקות, מנועי החיפוש ידעו שהאתר רלוונטי, ובהתאם, מיקום האתר שלכם יטפס בתוצאות.
בגדול כתיבת המאמר צריכה להתבצע לפי 3 צעדים פשוטים.
1. בחירת נושא למאמר וכתיבת תיאור – מומלץ להכין אסטרטגיית תוכן לפני על מנת לעשות סדר בכל הקשור לבחירת הנושאים למאמרים ולכתיבת התיאורים, ככה כשתצטרכו מאמר תתעסקו נטו בכתיבת המאמר או בהזמנתו.
2. שילוב מילות מפתח וקישורים – מילת מפתח היא מילה או צירוף מילים שמשולבות בתוכן ומאפשרות לגולשים למצוא את המאמר במנועי החיפוש (מומלץ לעשות מחקר מילות מפתח לפני שניגשים לכתיבת המאמר). מומלץ לשלב קישורים פנימיים (מעמוד אחד באתר לעמוד השני באותו אתר) וקישורים חיצוניים (בעיקר למקורות מידע ואתרים סמכותיים כגון ויקיפדיה)
3. כתיבת המאמר –
א. בחרו כותרות מעניינות שנותנות את תמצית המידע לקורא לפני שהוא ניגש לקרוא את הפיסקה (השתדלו לשלב את ביטויי המפתח בכותרות בצורה טבעית).
ב. בעת כתיבת המאמר השתדלו לחלק את המאמר לפסקאות קצרות והוסיפו כותרות משנה.
ג. הוסיפו בתוכן את ביטויי המפתח בצורה טבעית ושלבו גם את הקישורים.
ד. לבסוף עברו על המאמר ותוודאו שהוא כתוב נכון בלי שגיאות כתיב.
קידום אתרים בגוגל היא הגדרה כוללת לשתי שיטות קידום עיקריות, האחת ידועה בשם קידום ממומן (PPC) המיושמת באמצעות מערכת הפרסום של גוגל (ADWORDS) והשנייה ידועה בשם: קידום אורגני (SEO) המיושמת באמצעות טכניקות קידום שונות שלמעשה יודעות "להתחקות" אחר האופן בו האלגוריתם של גוגל "חושב ופועל" על מנת לדרג את האתרים השונים בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.
לימוד של כל אחת מהשיטות מתאפשר כיום באמצעות מספר דרכים שונות, וביניהן:
לימודי קידום אתרים בגוגל, מיועדים לכל אילו מביניכם המעוניינים להשתלב באופן מקצועי בתחום ולהצטרף לאחת מחברות הקידום המובילות בתחומן. כמו כן, הלימודים מיועדים לכל אילו מביניכם המעוניינים לרכוש את הידע והכלים הנכונים הנדרשים לצרכי קידום אתרים על מנת לקדם באופן עצמי את האתר שבבעלותם.
לימודי תחום קידום האתרים בגוגל, מהווה בשנים האחרונות את אחד מתחומי הלימוד הפופולאריים ביותר בקטגוריית לימודי מקצוע ולימודי תעודה, וזאת לנוכח הביקושים ההולכים וגוברים לאנשי קידום בשוק העבודה. השכר ההתחלתי של מקדם אתרים נע בין 8,000 ל-10,000 שקלים לחודש, כאשר השמיים הם הגבול עבור אנשי המקצוע המובילים בתחומם.
לימודים אלו נמשכים בממוצע בין שישה לשמונה חודשים, וזאת בהתאם למסגרת הלימוד בה בחרתם, כאשר קורסי קידום אתרים המתקיימים במוסדות לימוד מוכרים, מאפשרים לכם ליהנות מתעודת מקצוע בסיום הקורס. במידה ובחרתם ללמוד את תחום הקידום במסגרת למידה עצמית, משך הלימודים נקבע בהתאם לקצב הלימוד ולזמן אותו אתם מקדישים לצורך כך.
על מנת לתרגל את נושאי הלימוד, אנו ממליצים לכם לקחת על עצמכם פרויקט קידום של אתר תדמית קטן הנמצא בבעלותו של בן/בת משפחה או אחד מהמכרים שלכם. תרגול מעשי של חומרי הלימוד התיאורטיים מהווים תנאי הכרחי להצלחה בתחום הקידום, ולכן, מומלץ לעשות זאת עוד במהלך הלימודים במידה והדבר מתאפשר.
על מנת לבדוק אם האתר שלכם מאונדקס בגוגל צריך לבצע חיפוש מסוג site: ולהוסיף את כתובת URL של דף הבית, אם מוצגות תוצאות סימן שהאתר כלול באינדקס. לדוגמא : site:www.emojo.co.il
גוגל הינו מנוע חיפוש אוטומטי שמשתמש בסורקי אינטרנט על מנת למצוא אתרים ולאנדקס אותם. לכן, ברוב הפעמים לא נצטרך לעשות כלום וגוגל יצליח למצוא את האתר אוטומטי, במידה וביצעתם את הפקודה ולא הצלחתם למצוא את האתר בגוגל ניתן לשלוח עדכון באופן ידני.
דרך נוספת לבדיקה היא באמצעות חיפוש כתובת מלאה. במקרים מסוימים, גוגל אומנם מכיר את הדף של האתר שלכם, אך הוא עדיין לא יצר עבורו גרסת מטמון. במקרים אלו, מומלץ לרשום בשורת החיפוש את הכתובת המלאה של האתר (דומיין) ולראות מהי התוצאה המתקבלת. במידה והדבר לא מוביל לתוצאה, אפשר להעתיק מספר שורות מתוכן הקיים באתר ולעשות הדבק בשורות החיפוש של גוגל. במידה ואף אחת מדרכי הבדיקה הנ"ל איננו מובילה לתוצאות חיפוש, הסיבה לכך היא שהאתר איננו מוכר לגוגל ולכן הוא איננו מאונדקס .
חשוב לציין שישנן לא מעט סיבות בגינן אתר אינטרנט כזה או אחר איננו מאונדקס בגוגל, וביניהן:
כאשר חברות קידום מנוסות ומובילות בתחומן, ניגשות לפרויקט קידום אתר כזה או אחר, הן מבצעות בדיקה יזומה בנוגע למצבו העדכני של האתר בתוצאות החיפוש, וזאת במקביל לבדיקת נושאים שונים באתר המחייבים טיפול לצורך שיפור דירוגי האתר. בין היתר, חברות הקידום בודקות האם עמודי האתר מאונדקסים בגוגל, מהו דירוג האתר במנוע החיפוש, מהם מספר הקישורים הנכנסים אל האתר, מהו זמן טעינת דך האתר בכל פלטפורמת גלישה קיימת (מובייל ומחשבים נייחים), מהם זמני טעינת דפי האתר, האם קיימות בעיות גישה לדפים מסוימים באתר, האם קיימים דפי אתר ללא אופטימיזציה לכתובת ה-URL וכותרות H ונושאי בדיקה נוספים שמטרתם לשפר ולייעל את דירוג האתר במסגרת הליכי הקידום.
חשוב לציין שהליכי קידום מקצועיים המיושמים על ידי חברות קידום מנוסות ומובילות בתחומן, משלבים בתוכם בדיקה תמידית של כל אחד מהנושאים היכולים להשפיע באופן כזה או אחר על תוצאות הדירוג של האתר, ולצורך כך, החברות המובילות בתחומן, מפעילות מערך של בודקי דירוג שמטרתו לבדוק את דירוג האתרים המקודמים על ידי החברה בכל רגע נתון ולבדוק האם קיימות בעיות טכניות כאלו ואחרות המונעות מהאתר להיות מקודם כמצופה מהתהליך ו/או מהן הסיבות המובילות לירידה זמנית בדירוג האתר.
למידע נוסף בנושא אתם מוזמנים ליצור קשר עם מומחי הקידום שלנו. ליצירת קשר לחצו כאן
קידום אתרים אורגני בגוגל היא פעולה המיושמת במסגרת פעולות שונות המתבצעות על ידי אנשי הקידום בתוך האתר (ON PAGE) ומחוץ לאתר (OFF PAGE), כאשר כל פעילות שנעשית בידי מקדם האתר, מחוץ לסביבת האתר (OFF PAGE) ובתוך האתר (ON PAGE) נועדה לשפר את הדרך שבה מנועי החיפוש מזהים את איכות האתר (ובעקבות כך מדרגים אותו גבוה בהתאם).
כאשר מדברים על Off-Page Optimization במסגרת פעולות קידום האתר, מדברים למעשה על פרמטרים שונים המשפיעים על דירוג האתר וביניהם:
כאשר חברת קידום מנוסה ומובילה בתחומה ניגשת לפרויקט קידום אתר כזה או אחר, היא בוחנת את כל האפשרויות המותאמות לצרכי קידום מיטבי ומתמיד של האתר, הן במסגרת פעולות המתקיימות ON PAGE והן במסגרת פעולות המתקיימות OFF PAGE.
לצורך כך, החברה מקיימת תהליך המכונה אופטימיזציה שמטרתו לבדוק את התאמת קוד האתר ותכני האתר לצרכי הקידום השונים, ובין היתר מושם דגש מקצועי על יצירת עולם תוכן המותאם לצרכי החיפוש, וזאת בהתאם לממצאי מחקרי שוק ומחקרי מילות מפתח המתקיימים על ידי החברה בשלב המקדים.
רוצים לדעת יותר על הפעולות המיושמות בתוך האתר ומחוץ האתר לצורך קידומו המיטבי בתוצאות הדירוג? צרו קשר עם מומחי הקידום שלנו. ליצירת קשר לחצו כאן
אז איך בעצם גוגל יודע להציג לנו תוצאות מדויקות?
איך ספוטיפיי יודעים לקלוע לנו בול למוזיקה שאנחנו אוהבים?
צדקתם, התשובה היא אלגוריתם.
אלגוריתם זה בעצם רשימה של כללים שאמורים להביא לביצוע משימה במספר מסוים (וסופי) של צעדים.
לדוגמא – מתכון להכנת עוגיות זה אלגוריתם.
זה נכון שלרוב המונח אלגוריתם משמש בעיקר לפתרון בעיות בתחום המתמטיקה ומדעי המחשב (כל תוכנת מחשב זה גם אלגוריתם) אך ככלל, המטרה של האלגוריתם זה למצוא פתרון לבעיה נתונה וגם לחסוך את הצורך בפתרון הבעיה כל פעם מחדש.
כאשר נפתח עמוד תוכן אינטרנטי מכל סוג, ואורכו ארוך יותר ממה שניתן להציג (כאשר כמובן יש להתחשב בעובדה שישנם המון סוגי מסכים כולל סמארטפונים), מופיעה גלילה. הגולש, צריך לגלול מטה על מנת לצפות ולהיחשף אל המשך התוכן.
התוכן אשר כן מופיע ומוצג מבלי צורך בגלילה, הינו התוכן אשר מעל הגלילה ואליו נחשפים הכי הרבה גולשים אשר לא צריכים לבצע פעולה מיוחדת על מנת לצפות בו.
בימינו אנו, כאשר מרבית הגולשים אינם מעניקים "הזדמנות שנייה", חשוב מאוד לוודא שהתוכן החשוב ביותר שלכם אכן נצפה ונקרא – על מנת לעשות זאת, מומלץ לנסות להציגו מעל הגלילה ככל האפשר.
במידה ומדובר בתוכן רב, יש לייצר "טיזר" ולגרום לגולש להסתקרן ולרצות לצרוך את יתרת התוכן על ידי כותרות פיקנטיות, תוכן המזמין אותו לקריאה, תוכן מניע לפעולה ועוד.
תג האלט, בשמו המלא Alternative Text הוא תג המאפשר לנו להעניק לתמונות שלנו תיאור טקסטואלי חלופי. בעזרת תג זה נוכל לתאר במספר מילים בודדות, מה רואים בתמונה.
כאשר תמונה נטענת כמו שצריך ועולה, מופיעה התמונה אך כאשר ישנה תקלה בטעינת התמונה, הטקסט החלופי יוצג. לתג האלט ישנם מספר שימושים ומטרות, בין אלו:
• קידום האתר – תג האלט מסייע למנוע החיפוש לדעת מה מופיע בתמונה ולהבין מדוע הוצבה. התג בעצם מחזק את הידע של מנוע החיפוש בכך שהוא מסביר את חשיבות וקשר התמונה וכפועל יוצא את מהות העמוד עצמו.
• אלטרנטיבה לתמונה – לעיתים תמונה אינה נטענת כראוי, במקרים אלו תג האלט נכנס לפעולה והוא מוצג לגולש.
• נגישות – גולשים בעלי לקות ראייה, אינם יכולים לצפות בתמונה ולכן תג האלט חשוב מאוד עבורם, שכן הוא מתאר עבורם את התמונה עצמה.
• קידום התמונה בחיפוש תמונות – במנוע החיפוש של התמונות, רלוונטיות התמונה תהייה ברורה יותר.
ראשי התיבות AMP מייצגות: Accelerated Mobile Pages וזהו פרויקט של גוגל משנת 2016, אשר מטרתו היא לשפר את זמן הטעינה של עמודים במובייל ובכך לעזור לבעלי האתרים שלא להפסיד גולשים בשל זמן טעינה איטי. בעידן בו אנו גולשים מהסמארטפון שלנו, הרבה יותר מבעבר ולעיתים רק מהנייד אגב, אנו כגולשים, רוצים לצפות בתוכן מהר ככל האפשר. למעשה, אתרים שאינם נטענים מהר, סביר ויזכו לאחוזי נטישה גבוהים – גם אם מדובר בעמודים בודדים בהם יש בעיית טעינה וזאת תודות להיצע הרחב של אתרים אחרים.
גוגל, הבינה כי טעינה מהירה היא הכרח ולכן ייצרה את הפרויקט הזה אשר עוזר לטעינה מהירה יותר. אחרי גוגל, כמובן עקבו ענקיות אחרות, כגון פייסבוק ועובדה זו לכשעצמה, ממחישה את הצורך בטעינה מהירה.
חשוב מאוד להבין שהמעבר ל AMP אינו פשוט וחשוב להיוועץ עם מומחה קידום האתרים שלכם לפני ביצוע כל מהלך כזה.
מנועי החיפוש, משתדלים להעניק למשתמשים בהם חווית גלישה טובה ככל האפשר ולכן הם מציעים מספר פקודות חיפוש הנחשבות למתקדמות.
פקודות החיפוש המתקדמות מעניקות תשובות לשאלות ספציפיות וישנה רשימה של פקודות אלו. חשוב לדעת כי ענקית החיפוש, גוגל, משתדלת לחסום פקודות אלו ולכן חשוב מאוד לבדוק את שרידות הפקודה המתקדמת ולא להסתמך על רשימה.
דוגמאות לפקודות חיפוש מתקדמות נפוצות:
• :site – הקשת המילה סייט (משמעותה "אתר" באנגלית) + נקודתיים ואז שם האתר המבוקש, תעניק תוצאות חיפוש מתוך האתר אותו הקלדתם בלבד. אחד השימושים של פקודה זו היא לדעת אלו מהעמודים של האתר, מופיעים בתוצאות החיפוש. שימוש נוסף הוא לראות כמה תוצאות יש לאתר.
• :link – פקודה בו מאפשרת לכם לבדוק אלו אתרים אחרים מפנים אל URL ספציפי.
• :filetype – פקודה זו תאפשר לכם להגביל את תוצאות החיפוש של גוגל לסוג מסוים של קובץ.
בעברית קוראים להם פירורי לחם ומטרתם היא להוות מראה מקום להיכן הגולש נמצא ומהו הנתיב בו בחר.
פירורי הלחם, נחשבים לפרמטר בעל חשיבות בכל נושא קידום האתר אך עדיין אינם זוכים ליחס הראוי להם. חשוב להדגיש, אי קיומם של פירורי לחם באתר אינו אומר בהכרח כי לא ניתן לקדם את האתר ברמה גבוהה.
פירורי הלחם מוצגים (לרוב) בראשית העמוד, הם קישורים וניתן בעזרתם לראות היכן נמצאים באתר. עבור הגולשים מדובר בהצגה פיזית או עזרה בניווט אך הפירורים מסייעים לגוגל להבין את היררכיית האתר, הבלטת עמוד וכמובן הפנייה של גוגל לעמוד הרלוונטי ביותר.
פירורי הלחם הם קישורים פנימיים לכל דבר ועניין ומהותם היא קישורי ניווט. שימוש שכיח שלהם הוא חזרה לאחד מהעמודים בנתיב בו שוטט הגולש באתר על ידי הקלקה (כמו הקלקה על כל קישור לרבות תפריט האתר). אם השם מוכר לכם מאגדת הילדים עמי ותמי, אתם צודקים וזהו מקור שמם.
תוכן משוכפל הינו תוכן אשר הועתק ממקור אחד לשני. למען הספר ספק, מדובר בתוכן אשר אינו חייב להיות מועתק במלואו וניתן להעתיק חלקים ממנו, למשל: במידה והועתקה פסקה שלמה מתוך מאמר בן 10 פסקאות, גם אם מדובר בעשירית מהתוכן המקורי, עדיין מדובר בתוכן משוכפל. אסור ואין להעתיק תוכן מכל מקור וזה כולל גם בתוך אתר האינטרנט שלכם. ישנם כמה יוצאי דופן המאפשרים שימוש בתוכן משוכפל כדוגמת חוקים. במקרים אלו, גם מדובר למשל בחוק אחד ארוך ובעל מספר סעיפים, עדיין מותר להעתיקו אך יש לסמן זאת בסימון המתאים.בעולמנו האינטרנטי כיום, יש להימנע מתוכן משוכפל ולכתוב תוכן מקורי – אפילו אם מדובר על העתקת תוכן מאתר האינטרנט היישר אל האודות בפייסבוק של אותה חברה. הגעה למצב בו התוכן שלכם הוגדר כמשוכפל, עלולה וסביר ותוביל אל ענישה של גוגל ואתם ממש לא רוצים להגיע למצב כזה.
תוכן משוכפל, מעבר לעובדה שהוא עלול להוביל לפסילת האתר ולהרחקתו ממנוע החיפוש של גוגל, עלול להוביל גם להשגת תביעות אזרחיות כנגדכם בגין פגיעה והפרה של זכויות יוצרים, כאשר בתחום המשפטי, תביעות אלו עלולות להוביל לדרישת תשלום של עד 50,000 שקלים ללא כל הוכחת נזק מצד התובע!!!
לפיכך, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מבעלי האתרים שביניכם, להימנע מכל שימוש בתוכן משוכפל, ולעשות הכול על מנת לייצר תוכן מקורי.
על מנת ליצור תוכן מקורי ומעניין שמעודד את קהל הגולשים לקרוא אותו מתחילתו ועד סופו, תוכלו להסתייע בשירותי תוכן המוצעים לכם בין היתר על ידי חברות הקידום השונות. כיום, כל חברת קידום המכבדת את תחום עיסוקה ופועלה, מקפידה על מתן שירותי תוכן כחלק בלתי נפרד מפעילותה. חשיבותו של התוכן במסגרת הליכי קידום האתר היא רבה והיא תומצתה על ידי ביל גייטס בביטוי המפורסם: המלך הוא התוכן.
אם גם אתם רוצים ליצור תוכן מקורי ומעניין לאתרכם, אנו ממליצים לכם ליישם את הפעולות הבאות:
כחברת קידום מובילה בתחומה, אנו מודעים היטב לכוחו העולה של התוכן המקורי, ולכן, אנו עושים הכול על מנת לייצר עולמות תוכן לכל אתר ואתר אותו אנו מקדמים. לצורך כך, אנו מעסיקים את מומחי התוכן המובילים בישראל ומקפידים על העלאתם של תכנים מקוריים ומעיינים במסגרת כל פעילות שיווקית ו/או קידומית אותה אנו מבצעים ברחבי הרשת.
למידע נוסף בנושא, אתם מוזמנים ליצור קשר כאן עם מומחי התוכן שלנו.
קישור אדיטוריאלי הוא קישור מגוף תוכן מסוים והוא בהתאם לאותו תוכן. אנחנו רוצים להדגיש, מדובר על קישור שהוא בתוך גוף התוכן בלבד!.
קישור זה יכול להיות קישור נכנס או קישור יוצא והכל בהתאם לצרכי התוכן. לרוב, קישורים מסוג אדיטוריאליים, נחשבים לקישורים טובים ותרומתם לקידום אתרים אורגני היא גדולה ובעלת חשיבות, בשל היותם קישורים נכונים ומותאמים לתוכן עצמו.
לספקנים מבינכם, חשוב להבין שיש גם ערך לקישור יוצא ולא רק לקישורים נכנסים והכל תלוי בפרקטיקה ובהתאמת הקישור. כל עוד תקשרו לאתר אמין וקשור לאותו נושא, מדובר בקישור בעל ערך.
ראשי התיבות הם: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness.
בעברית המשמעות היא מומחיות, סמכותיות ואמינות. מדובר במדד איכות עבור כל סוגי התוכן אשר עלולים להופיע באתר, לרבות סרטונים.
מדד זה מלווה אותנו בשנים האחרונות וככל שהזמן עובר, חשיבותו גדלה ומתעצמת. ראשי תיבות אלו נטבעו על ידי גוגל (כמובן) והם מייצגים את מעריכי האיכות האנושיים של החברה.
מעריכים אלו בוחנים ובודקים את איכות תוצאות החיפוש באופן ידני וכך גוגל יודעת כיצד לשפר את האלגוריתם שלה על מנת להעניק ולספק תוצאות חיפוש טובות ומדוייקות יותר. סקירה מהירה: המומחיות היא לגבי כותב המאמר וכמה מומחה הוא בתחום.
הסמכותיות היא דווקא כיצד אחרים מתייחסים אל סמכותיות האתר ובהחלט יש לתוכן האתר משקל (במידה ומוצב תוכן שאינו קשור לנושא האתר, סמכותיות האתר נפגעת).
האמינות מורכבת מכותב המאמר, מידת המומחיות שלו ולחווית המשתמש באתר. חווית המשתמש קשורה עבותות לרמת בטיחות האתר ולרמת אבטחת האתר.
עדכון "Page Experience": כאיש SEO, עדכון זה שינה את הגישה שלנו לאופטימיזציה. כעת, איננו מתמקדים רק בתוכן ובקישורים, אלא גם בחוויית המשתמש הכוללת. זה דורש מאיתנו לעבוד בשיתוף פעולה הדוק יותר עם מפתחי אתרים כדי להבטיח שהאתרים שלנו עומדים בסטנדרטים הגבוהים של גוגל. אנחנו מקדישים זמן רב יותר לאופטימיזציה של מהירות האתר, שיפור הניווט, והבטחת תאימות למובייל. כמו כן, אנו מקפידים על יישום HTTPS ומניעת חלונות קופצים מטרידים.
התמקדות ב-Core Web Vitals: ה-Core Web Vitals הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה שלנו. אנחנו משתמשים בכלים כמו PageSpeed Insights ו-Google Search Console כדי לנטר ולשפר את המדדים הללו. LCP (Largest Contentful Paint), FID (First Input Delay), ו-CLS (Cumulative Layout Shift) הפכו למושגים שגורים בפינו. אנחנו עובדים על אופטימיזציה של תמונות, שיפור זמני תגובה של שרתים, ומניעת שינויים פתאומיים בפריסת העמוד כדי לשפר את הציונים הללו.
עדכוני MUM (Multitask Unified Model): MUM שינה את הגישה שלנו לאופטימיזציה של תוכן. אנחנו כעת מתמקדים ביצירת תוכן מקיף יותר שעונה על שאלות קשורות ומספק מידע עמוק ורחב. אנחנו גם מקדישים יותר תשומת לב לאופטימיזציה עבור שאילתות מורכבות ורב-שלביות. בנוסף, אנחנו מתחילים לחשוב על אופטימיזציה רב-לשונית ורב-מדיה, כיוון ש-MUM מסוגל להבין ולקשר בין תוכן בשפות שונות ובפורמטים שונים.
שיפורים בחיפוש קולי וחיפוש ויזואלי: כאנשי SEO, אנחנו מרחיבים את האסטרטגיות שלנו כדי לכלול אופטימיזציה לחיפוש קולי וויזואלי. זה כולל התמקדות בשאלות טבעיות יותר ובמשפטים ארוכים יותר עבור חיפוש קולי, ושיפור תיאורי תמונות ו-alt text עבור חיפוש ויזואלי. אנחנו גם מתחילים לחשוב על אסטרטגיות לאופטימיזציה של תמונות עבור Google Lens.
עדכונים במדיניות הפרטיות: השינויים במדיניות הפרטיות דורשים מאיתנו להיות זהירים יותר בשימוש בנתוני משתמשים. אנחנו מתמקדים יותר באסטרטגיות שאינן תלויות בנתונים אישיים, כמו אופטימיזציה מבוססת נושא ותוכן. כמו כן, אנחנו מקפידים יותר על שקיפות בפרקטיקות איסוף הנתונים שלנו ומוודאים שהאתרים שלנו עומדים בתקנות פרטיות כמו GDPR.
שיפורים ב-Google My Business (כעת Google Business Profile): עבור לקוחות מקומיים, אנחנו מקדישים יותר זמן לאופטימיזציה של פרופילי Google Business. זה כולל עדכון קבוע של מידע, תגובה לביקורות, והוספת פוסטים ותמונות. אנחנו גם מנצלים את האפשרויות החדשות כמו שאלות ותשובות ומוצרים/שירותים כדי לשפר את הנראות בחיפושים מקומיים.
עדכוני אלגוריתם ליבה: אנחנו מקפידים לעקוב אחרי כל עדכון אלגוריתם ליבה ולנתח את ההשפעה שלו על האתרים שלנו. אנחנו משתמשים בכלים כמו SEMrush ו-Ahrefs כדי לנטר שינויים בדירוגים ובתנועה. לאחר כל עדכון, אנחנו מבצעים ניתוח מעמיק ומתאימים את האסטרטגיות שלנו בהתאם.
דגש על תוכן E-A-T: אנחנו מקדישים יותר זמן ומשאבים ליצירת תוכן איכותי ומעמיק. זה כולל שיתוף פעולה עם מומחים בתחום, הוספת ביוגרפיות מפורטות לכותבים, וקישור למקורות מהימנים. אנחנו גם עובדים על בניית מוניטין מקוון חזק עבור האתרים והמחברים שלנו.
שיפורים בחיפוש מותאם אישית: למרות שאין לנו שליטה ישירה על התאמה אישית, אנחנו מתמקדים ביצירת תוכן רלוונטי ומועיל למגוון רחב של קהלים. אנחנו גם מקפידים על סימון סכמה מדויק כדי לעזור לגוגל להבין טוב יותר את התוכן שלנו.
התפתחויות ב-Google Discover: אנחנו מתחילים להתייחס ל-Google Discover כערוץ תנועה חשוב. זה כולל יצירת תוכן מעניין ומעורר, שימוש בתמונות איכותיות, ואופטימיזציה של כותרות. אנחנו גם מנסים להבין טוב יותר את סוגי התוכן שמצליחים ב-Discover ומתאימים את האסטרטגיה שלנו בהתאם.