יש לך בעיה. אתה בעל עסק שצריך למצוא חברת קידום אתרים שתוכל לדרג את האתר שלך גבוה ב- Google על מנת להתחיל לקבל כמות גדולה של לקוחות חדשים דרך האינטרנט.

עלית על רעיון מבריק וחיפשת "שיווק דיגיטלי" או כל ביטוי רלוונטי אחר ב-Google ועלו ברשימה מאות חברות פוטנציאליות.

אתה מתחיל ליצור קשר עם החברות שמדורגות גבוה, כי מי שנמצא למעלה בוודאי יודע מה הוא עושה ויוכל ליישם את אותה אסטרטגיה גם על האתר שלך.

הבעיה היא שאתה מגלה שכל החברות שאיתן אתה מדבר אומרות לך פחות או יותר אותו דבר.

איך זה יכול להיות שכל חברה לקידום אתרים בישראל מסוגלת להבטיח לכל לקוח לקדם את האתר שלו לעמוד הראשי של תוצאות החיפוש של Google?

התשובה הפשוטה היא שחלקן יכולות וחלקן לא יכולות. אז איך אפשר לדעת על איזה סוס להמר? [גילוי נאות: הכותב הוא הבעלים של חברת קידום אתרים שמדורגת במקום הראשון עבור הביטוי "שיווק דיגיטלי" – בהחלט סוס שנכון להמר עליו :)]

קודם כל צריך להבהיר כמה תפיסות שגויות לגבי חברות קידום אתרים. אם עוברות לך בראש אחת המחשבות הבאות, כדאי שתבדוק את עצמך שוב:

  • "לחברה הזו יש אתר יפה, כדאי לעבוד איתם" – אתר מרשים ויזואלית לא הופך חברה לטובה בקידום אתרים.

אם אתה מעוניין לשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים שיכולה לטפל גם בנראות הכללית של האתר שלך אז כן, אתה בהחלט יכול לקחת בחשבון איך נראה האתר שלהם.

אם אתה מחפש אך ורק חברת קידום אתרים שנמצאת רמה אחת מעל כולם, דע שלחלק מהחברות הכי טובות יש אתרים שאפשר להגדיר אותם רק כ-"סבירים".

 

  • "החבר'ה האלה מדורגים במקום הראשון בביטוי גאוגרפי כלשהו (לדוג' חברה לקידום אתרים בתל אביב), אז הם בטוח מקצוענים." – אספר לך סוד קטן.

החברה שלנו דורגה במקום הראשון במשך שנים בביטוי "קידום אתרים במרכז" אבל הסיבה לא הייתה כי אנחנו הכי טובים במרכז (רגע, רגע, אנחנו גם לא- לא הכי טובים במרכז J), אלא כי היינו מהחברות הראשונות להתמקד בביטוי הזה וגם כי עשינו עבודת קידום אתרים לא רעה בכלל.

למזלנו, Google בזמנו נתן המון משקל למי שנכנס ראשון לתחרות, גם לאחר שהתחילו להתחרות בנו חברות נוספות.

 

  • "לחברה הזו יש מאות עובדים ועושה מחזורים של מליוני שקלים, היא בטוח עושה דברים נכון" – נכון, החברה הזו טובה במשהו אבל לא בטוח שהמשהו הזה הוא SEO.

יכול להיות שזה בכלל שהם מצוינים בפיתוח עסקי והקמת שותפויות רווחיות. יכולת מבורכת בפני עצמה, אך לא בהכרח רלוונטית לקידום אורגני.

חברת קידום האתרים הטובה ביותר בשבילך היא לא בהכרח חברה ענקית, ויכולה באותה מידה להיות גם בחור שעובד מהמרתף של הבית שלו באיזה קיבוץ.

מצד שני, יכול להיות שהיא דווקא כן החברה הבינלאומית עם 500 העובדים. כל מה שאני מנסה להגיד הוא שאי אפשר לפסול אף אחד מהאפשרויות האלה אוטומטית.

חברה לקידום אתרים

האם היית שוכר את שירותיו של רואה חשבון רק בגלל שהוא נראה טוב, מדבר רהוט או עבד עם חברות רבות? כמה התכונות האלה באמת משפיעות על התפקוד המקצועי שלו כרו"ח?

אז איך כן בוחרים חברה לקידום אתרים?

בדיוק באותה מידה, צריך להסתכל מעבר למבט השטחי כדי לבחור חברת קידום אתרים מוצלחת. להלן הדרך:

    • תחליט מה אתה צריך. האם אתה צריך הסרת קישורים רעילים, ניהול מוניטין, ניתוח חד פעמי, פרסום בגוגל ע"י מודעות וברשת ה- GDN, פרויקט קידום אורגני מתמשך, בניית קישורים, ניהול קמפיינים ממומנים, רימרקטינג, שיווק באמצעות תוכן או אחד מ-20 השירותים האחרים שחברות קידום אתרים בדרך כלל מציעות?

אם אתה לא בטוח מה אתה צריך, זה הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. אתה רוצה להגדיל את המכירות ב-20% במשך 12 החודשים הקרובים, או להגדיל את הפניות (לידים) ב-50% במשך החצי שנה הקרובה?

האם המטרה היא שיפור הדירוג האורגני, או שאתה רק רוצה לדעת שמישהו מטפל בתחום קידום האתרים כדי שתוכל למחוק את המשימה הזו מהצ'קליסט העמוס ממילא שלך?

אם לא תהיה לך משימה מדידה שלפיה תוכל לבחון את תפקוד חברת קידום האתרים שלך, יהיה לך מאוד קשה לדעת אם עשית עבודה טובה בתהליך הבחירה.

    • שאל מספר חברות שאלות, אבל שמור את זה בסוד. ברגע שאתה יודע מה אתה צריך, אתה צריך לדבר עם חברה לקידום אתרים שנשמעת מקצועית ואמינה מספיק, בפגישה או בטלפון.

שאל אותם מה לדעתך אתה צריך לעשות. רוב החברות תצענה בשמחה ייעוץ ללא עלות כי הן מאמינות שזה יעזור להן לזכות בך כלקוח משלם.

תהליך הייעוץ הזה יעזור לך גם להבין אם אתה מתחבר לחברה ולאנשים שעובדים בה, אשר יטפלו בך במידה והיא תהיה החברה שתבחר.

לאחר סיום תהליך הייעוץ, שעלול לקחת מספר ימים אם החברה צריכה לחקור את האתר ואת התעשייה שבה הוא פועל אתה כנראה תקבל הצעת מחיר עם המלצות ושירותים שעלו כנדרשים לפי אותו ניתוח.

לאחר מכן, פנה לחברה או שתיים נוספות ובקש גם מהן ניתוח על מנת שתוכל להשוות בין ההצעות השונות.

מה שלא תעשה, אל תגיד לחברה שנותנת לך ייעוץ שאתה בוחן הצעות נוספות כי זה רק יגרום להן לעבוד פחות קשה עבורך.

זה נכון במיוחד עבור חברות קידום האתרים הטובות ביותר, כי בדרך כלל לקוחות נלחמים לעבוד איתן ולא הפוך.

    • בקש המלצות ותיאורי הצלחות קודמים. התשובה הראשונה שתרצה לקבל מחברה לקידום אתרים היא לשאלה "האם אתה מסוגל לעזור לי להגיע למטרה שלי?".

כשאתה מנסה לטפס לראש ההימליה אתה רוצה מלווה מקומי מנוסה.

בלי להיות מסוגל לחזות את העתיד, הדרך הכי טובה שהחברה יכולה לענות על השאלה הזו היא להראות לך שהם עזרו ללקוחות אחרים להגיע למטרה שלהם.

נסה למקד את התשובה שהחברה נותנת לך ללקוחות שקרובים בתחום שלהם לשלך. מן הסתם, אם כרגע החברה מקדמת לקוח אחר באותו תחום שלך בדיוק, בדוק איך היא מתכוונת לאזן בין ניגוד האינטרסים שיוצר וודא שהדרך שלהם מקובלת עליך.

אחרי הכל, רק אחד מכם יוכל להיות במקום הראשון!

אם העסק שלך ייחודי ואתה צריך חברת קידום אתרים מקצועית שמסוגלת לטפל באתגר כזה, בקש דוגמאות להצלחה וממליצים שגם להם יש עסקים ייחודים או כאלה בעלי מודל עסקי דומה לשלך.

ביטויים מדורגים של לקוחות

חלק מההצלחות של eMojo

  • בקש מהחברה לספר לך סיפורים. חברה לקידום אתרים טובה יודעת לבצע טקטיקה. חברת קידום אתרים מעולה עושה את זה גם, אבל באותו זמן היא גם יצירתית מאוד ואנשים יצירתיים מספרים סיפורים טובים.

סיפורים מאפשרים לך לקבל את החזון וההוויי של החברה. סיפורי הצלחה והמלצות זה כמו להסתכל בפרופיל הלינקדין של מישהו. אתה צריך לעשות את זה לפני שאתה שוכר עובד, אבל לא היית שוכר מישהו רק על בסיס מה שהם כותבים בקורות החיים שלהם נכון?

לפני כן, אתה רוצה שהם יספרו לך על עצמם. מי הם, מאיפה והגיעו ולאן הם רוצים ללכת.

מה היו ההצלחות שלהם ואיפה הם דווקא נכשלו. שאל את החברה מתי הם נוסדו, בקש שיספרו לך על החוויות הכי טובות שהיו להם עם לקוחות ואיך הם השתפרו עם השנים.

אפילו אם חשבת שהחלטת לעבוד עם חברה אחרי שלושת הטיפים הראשונים, יכול להיות שאחרי שתשמע את הסיפור של החברה דעתך תשתנה לחלוטין.

הצבת מטרות ברורות, קבלת מספר הצעות מחיר, בחינה של אינדיקטורים לגבי העבודה העתידית והקשבה לסיפורים – זו הדרך שבה תבחר ותעסיק את החברה לקידום אתרים שנכונה עבורך.

 

האם יהיו חריגים? וודאי.

בחברה שלנו, אחת המשימות העומדות כבר המון חודשים היא לייצר מצגת מרשימה עם כל סיפורי ההצלחה שצברנו לאורך השנים.

היות ואנחנו עסוקים בעבודה ויצירת המשכיות לסיפורי ההצלחה שלנו, אנחנו לא מצליחים להגיע לייצור אותה מצגת למרות שברור לנו שהיא תעזור לנו בגיוס לקוחות חדשים.

מצד שני, אני מכיר כמה חברות שלא הייתי שוכר את שירותיהן או ממליץ עליהן אבל הצליחו לייצר מצגת סופר מרשימה לגבי ההצלחות שלהם.

בשני המקרים, הקשבה לסיפור של החברה היא דרך הרבה יותר מוצלחת לגלות מהי המציאות.

 

מהו תהליך הקידום ואיזה שירותים מוצעים לכם על ידי חברה לקידום אתרים?

קידום אתרים אורגני הינו תהליך עבודה מורכב ומאתגר שמטרתו להציב את האתר המקודם בראש רשימת החיפוש תחת מילות וביטוי מפתח הרלוונטיים לתחום עיסוקו ופועלו.

תהליך עבודה זה מיושם על ידי חברות קידום מובילות בתחום באמצעות מספר שיטות קידום שונות המבוססות על כל אחד מהשירותים הבאים המוצעים לכם במסגרת הליך הקידום:

חברת קידום אתרים

  • מחקר מתחרים – שלב המחקר הוא למעשה השלב המקדים לכל פעולת SEO (קידום אתרים אורגני) והוא מיועד למטרות אפיון סביבת התחרות והיכרות מעמיקה עם פעולות הקידום המיושמות על ידי המתחרים הישרים והעקיפים של האתר המיועד לקידום.
  • בחירת ביטויים ומילות מפתח – ממצאי המחקר המקדים נועדו בין היתר גם לצרכי בחירת מילות מפתח המשמשים את קהל הגולשים לצרכי חיפוש ממוקד במנועי החיפוש בתחומים הרלוונטיים לתחום עיסוקו ופועלו של האתר המיועד לקידום.

בחירה מושכלת (ומבוססת מחקר) של ביטוי ומילות המפתח מהווה את המרכיב החיוני ביותר להצלחה בתחום ה-SEO (קידום אתרים אורגני).

  • קישורים חיצוניים – אחת משיטות הקידום בתחום ה-SEO כוללת החלפת קישורים (נכנסות ויוצאות כאחד) עם אתרי לווין שונים הקשורים בצורה עקיפה ו/או ישירה עם עולמות התוכן של אתר המיועד לקידום.

שיטת קידום זו נחשבת לאחת מהשיטות הקלאסיות והנפוצות ביותר בתחום ה-SEO והצלחתה נמדדת בהתאם לאיכות (ורלוונטיות) האתרים עימם מתבצעת פעולת החלפת הקישורים.

  • תוכן איכותי – בכל הנוגע להליכי קידום בתחום ה-SEO התוכן הוא המלך ולכן חלק מהשירותים המוצעים לכם על ידי חברות קידום מובילות בתחום, עוסקים בשיפור איכויות עולמות התוכן המוזנים באתר המיועד לקידום.

תוכן איכותי הוא למעשה תוכן מקצועי ורלוונטי לתחום עיסוקו של האתר המקודם ובעל ערך מוסף לכל גולש/ת הנחשף אליו.

  • בניית אתר – הליך קידום יעיל ואופטימאלי מבוסס בין היתר על האופן בו נבנה האתר ולכן בחלק גדול מהמקרים, מומלץ להסתייע בשירותיה של חברת הקידום עוד בשלב תכנון ובניית האתר ובמידה והדבר כבר איננו מתאפשר, לאפשר לחברת הקידום לבצע אי-אילו שינויים במבנה האתר על מנת להתאים אותו בצורה האופטימאלית ביותר לצרכי הקידום השונים.

הליך מקצועי זה מכונה: אופטימיזציה לקוד ותוכן האתר.

  • בניית אסטרטגיה – תחום ה-SEO הינו ענף מקצועי מסועף ומאתגר המורכב ממגוון רחב של טכניקות ושיטות שונות המיושמות במקביל.

לפיכך, חברת הקידום חייבת לבסס את צעדיה בהתאם לאסטרטגיה מובנית המותאמות לצרכי ומטרות הקידום.

בניית האסטרטגיה לקידום מבוססת ברובה על ממצאי המחקר המקדים להליך הקידום.

  • מעבר מאתר ישן לאתר חדש – בחלק מהמקרים, הליך הקידום מיושם במקביל לשינוי מבנה ונראות האתר המקודם ולכן קיים צורך בביצוע פעולות שונות שמטרתן לשמור על הטראפיק האורגני של האתר הקיים מבלי לפגוע בתוצאות הקידום אשר הושגו עד כה בעת המעבר לאתר חדש.
  • פרסום ברשתות החברתיות – תחום ה-SOCIAL MEDIA (רשתות חברתיות) מהווה חלק בלתי נפרד ממכלול הפעולות השיווקיות הנדרשות כיום מכל אתר אינטרנט המצוי בהליכי קידום ושיווק באינטרנט. פרסום האתר ברשתות החברתיות מיועד בעיקר לצרכי הגדלת הטראפיק לאתר וביסוס מעמד האתר כמוביל בתחומו.
  • רימרקטינג – שיווק מחדש (RE-MARKTING) היא למעשה שיטת שיווק המאפשרת לבעלי האתר לחשוף אותו שוב ושוב בפני קהל גולשים שכבר ביקר בו וזאת באמצעות הטמעת קוד המאפשר זאת.

פעולה זו תסייע לכם להיחשף לקהל גולשים רלוונטי שכבר ביקר באתריכם אך טרם ביצע פעולה מקדמת מכירה.

  • קידום ממומן – לצד הליכי SEO (קידום אורגני) אנו ממליצים לכם להסתייע במערכות הקידום הממומנות המוצעות לכם במנועי החיפוש והרשתות החברתיות.

ניהול קמפיין קידום ממומן הוא אחד מהשירותים הנלווים המוצעים לכם על ידי חברות קידום המתמחות בתחום ה-SEO והוא מיועד לצרכי הגדלת הטראפיק לאתר וביסוס מעמדו כאתר מוביל בתחומו ברשת.

  • דפי נחיתה – את פעולות הקידום הממומן אנו ממליצים לכם ליישם באמצעות בנייה של דפי נחיתה המופרדים בשלב הראשון מעמודי אתר הבית המקודם וזאת על מנת לבחון את יעילות הקמפיין ולייחד מוצרים ושירותים שונים אותם אתם רוצים לקדם.
  • ניהול מוניטין – שירות מקצועי נוסף המוצע לכם על ידי חברות קידום מובילות בתחום ה-SEO עוסק ומתמקד בתחום ניהול המוניטין ברשת של המוצר ו/או השירות המשווק באמצעות האתר המקודם ו/או של בעלי האתר.

מוניטין חיובי ברשת מושג באמצעות פעולות יח"צ מקוונות שונות ובאמצעות פרסום כתבות תוכן-שיווקי חיובי אודות המותג המקודם.

 

האם עבדת בעבר עם חברת קידום אתרים? איך בחרת את החברה הנכונה? ספר לנו!

 

כתבות אחרונות

סודות הצלחת הדיוור השיווקי עבור סטרטאפים בשלבי פריצה

  "יש המון שיטות שיווק שעוברות וחולפות אבל רק חלק מהן נשארות לתמיד..." כל מקרה בוחן מוצלח בעולם השיווק, כולל מספר כוחות שעבדו יחדיו על מנת להגיע להצלחה. סביר להניח שאחד מאותם כוחות יהיה הדיוור שיווקי (ניוזלטר) – וזה מאוד הגיוני. נתון ...

איך בונים אסטרטגיה דיגיטלית?

בערך 20 מנהלים בכירים בחברות בינלאומיות מכל התעשיות נפגשו בנובמבר 2018 בלונדון, כדי לדון באופן שבו ניתן ליצור מיזם דיגיטלי, כמו גם האתגרים והלקחים שעמדו בפניהם ושהם התמודדו עמם במהלך הדרך. הקבוצה הסכימה שהשלב הראשון במסע זה ליצור אסטרטגיה דיגיטלית...

אז מה זה שיווק דיגיטלי?

עולם הצרכנות המודרני השתנה לאין שיעור בשנים האחרונות. כניסתה של טכנולוגיה דיגיטלית, שינתה את המפה מן הקצה אל הקצה ודרשה מהמשווקים לפנות אל שיטות שיווק הכוללות חשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות. בניגוד לעבר, כיום עומדות לרשותם של משווקים מכל הסוגים פלטפו...