שיווק דיגיטלי כולל חלקים נעים רבים שפועלים יחד כדי ליצור עניין, לטפח לידים ולסגור עסקאות. למרות זאת, חשוב שתדעו את כל הפרטים של טקטיקת השיווק הדיגיטלי וכיצד הם יכולים לעזור לעסק שלכם כדי להפיק את המירב מתקציב השיווק שלכם. בואו נתחיל בשאלה הכי נפוצה: מה זה ניהול מדיה חברתית?

ניהול מדיה חברתית

זאת שאלה ששואלים אותנו לעתים קרובות, זה נהדר היות ויש לנו את התשובה! אתם בטח מכירים את ערוצי המדיה החברתית כמו פייסבוק או טוויטר. מצד שני, האם אתם יודעים איך משתמשים בערוצים אלו כדי להגדיל את העסק הקטן שלכם?

להבנה של מהו ניהול מדיה חברתית עבור העסק שלכם יש תפקיד חשוב בשימוש יעיל בערוצים חברתיים כדי להגדיל חשיפות יוניקיות ולהשפיע על המרות.

אנחנו עומדים לענות בפוסט היום על כל השאלות שרצות אצלכם בראש "מה זה ניהול מדיה חברתית"? לאחר מכן, אנחנו נפרט מעט יותר על הסיבה למה ניהול מדיה חברתית חשוב ונדון באופן שבו חברת ניהול מדיה חברתית יכולה לסייע לכם להשיג תוצאות טובות יותר מהקמפיינים במדיה החברתית של החברה שלכם.

ניהול מדיה חברתית הוא תהליך של ניהול האינטרקציות במדיה המקוונת והתכנים שלכם בכל ערוצי המדיה החברתית, כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב ופינטרסט.

ניהול מדיה חברתית הוא מעבר לרק העלאת עדכונים לפרופילים של של החברה שלכם במדיה החברתית. זה גם כולל יצירת אינטרקציה או מעורבות עם הקהל שלכם וחיפוש אחר הזדמנויות חדשות כדי להגדיל את החשיפות היוניקיות ונראות. לפניכם מספר משימות בניהול מדיה חברתית.

בחירת ניהול מדיה חברתית בצורה נכונה ומושכלת

אתם צריכים לשקול מהן רשתות המדיה החברתית הטובות ביותר עבור העסק שלכם לפני שאתם יכולים להתחיל ליצור את תכנית העבודה לניהול מדיה חברתית. הנה סקירה קצרה של הרשתות השונות ואלו יתרונות הן יכולות להציע לעסק שלכם:

פייסבוק

לפייסבוק יש קרוב ל-2 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש שמגיעים מרקעים שונים. בבסיס המשתמשים בפייסבוק יש גם איזון יפה בין המינים וקבוצות גיל. זה הופך אותה לרשת חברתית לעסקים שמנסים להגיע לקהל רחב.

אינסטגרם

אינסטגרם הוא ערוץ מדיה חברתית נפלא עבור מותגים שיוצרים תכנים חזותיים רבים. הקהל של אינסטגרם נוטה להיות צעיר יותר עם יותר משתמשות נשים מאשר גברים. זאת יכולה להיות פלטפורמה נהדרת עבור עסקים שהמוצרים והשירותים שלהם שקשורים לאופנה, סגנון חיים, אומנות או תעשיה אחרת שמבוססת על חזותיות.

טוויטר

לטוויטר יש 328 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם וזאת פלטפורמה שהמשתמשים בה בודקים חדשות ומגמות. זוהי רשת מושלמת עבור מותגים שמעוניינים להצטרף לדיון על נושאים חמים בתעשייה שלהם. זהו גם מקום מצוין לשתף תוכן עם גורמים משפיעים ואנשים אחרים שעשויים להעריך את המותג שלכם כבעל ערך.

לינקדאין

לינקדאין היא הרשת החברתית בה' הידיעה לחברות שמנהלות פעילות עסקית מול ספקים (B2B) ומתמקדים בעסקים בתעשיות שונות. בלינקדאין אתם יכולים למצוא, ליצור אינטרקציה ולשתף תוכן עם אנשים לפי סוג החברה, תעשיה או תפקיד.

יוטיוב

יוטיוב הפכה להיות מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, רק מקום אחד אחרי גוגל. אתם יכולים להעלות את תוכן הוידאו שלכם לערוץ זה כדי לסייע ליצור מעורבות וליצור קשר עם הקהל שלכם. העסק שלכם יכול להעלות כמה תכני וידאו שאתם רוצים ולשתף בערוצים האחרים באמצעות אחסון וידאו ללא הגבלה.

פינטרסט

פינטרסט הוא ערוץ נפלא נוסף לשיתוף תכנים מבוססי-תמונות. דבר זה הפך לחובה עבור צרכנים שמתעניינים בעשה זאת בעצמך, אומנויות ומלאכות יד, שיפוץ בתים, תזונה, כושר גופני, אופנה ועוד. אם המותג שלכם מוכר מוצר או שירות שמתאים לשימוש בתמונות, אז פינטרסט עשוי להיות כדאי.

בחירת ערוצי המדיה החברתית המתאימים למותגים שלכם תלוי בקהל ובמטרות שלכם.

חשוב לציין, ניהול מדיה חברתית הינו תחום שיווק חדש יחסית המבוסס על פלטפורמות שיווק ופרסום שונות המוצעות לכם בכל אחת מרשתות החברתיות המובילות. לצד הרשתות המופיעות לעיל.

אסטרטגיה למדיה החברתית

ניהול מדיה חברתית בעזרת פיתוח אסטרטגיה

פיתוח אסטרטגיה למדיה החברתית היא נדבך חשוב שנועד להבטיח שכל אחד מהקמפיינים שלכם מסייע לכם להתקדם לקראת השגת מטרות השיווק לכם. לאחר שהחלטתם באלו ערוצים אתם מתכננים להשתמש, תצרכו לשקול מהי התדירות שבה אתם מתכננים להעלות פוסט ומהם סוגי התכנים שתעלו.

התחילו לבדוק מה אתם יודעים על הקהל שלכם. מהו סוג התוכן שהם הכי אוהבים? צרו תוכן שיוצר אינטרקציה וגם מתייחס לצרכים ולאתגרים שלהם. אם אתם צריכים עזרה להתחיל, קראו את רעיונות האלו לשיווק במדיה חברתית.

אתם גם צריכים לשקול את האופן שבו אתם מתכננים ליצור מעורבות ולהגיב באופן עקבי כחלק מניהול המדיה החברתית שלכם.

האם אתם מתכננים להגיע למעריצים ולעוקבים ולהתחיל דיון? מהי התדירות שבה תגיבו לשאלות וחששות שמעלים בדף שלכם? האם אתם מתכננים להשתמש בתחרויות, על מנת ליצור אינטרקציה עם הקהל שלכם? כל זה צריך לקבל התייחסות איפשהו באסטרטגיה של המדיה החברתית שלכם. ניהול מדיה חברתית ללא אסטרטגיה נכונה יכול להוביל לעבודה רבה ללא תוצאות.

אסטרטגיית מדיה חברתית חייבת להיות מבוססת גם על אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי במסגרתה אתם מתכננים מהלכי שיווק ופרסום שונים ברחבי הרשת. סינרגיה בין הפעילות השיווקית הכללית שלכם ברשת לבין הפעילות הממוקדת ברשתות החברתיות, תאפשר גם לכם לכסות בצורה הטובה ביותר את קהלי היעד הרלוונטיים לכם.

יצירת לוח זמנים למדיה החברתית

יצירת לוח זמנים למדיה החברתית

עקביות היא המפתח בתהליך ניהול מדיה חברתית. אם אתם רוצים להבטיח את האינטרקציה שלכם עם הצרכנים ולהגדיל את מספר העוקבים שלכם בערוצים אלו, תצטרכו להעלות תוכן איכותי בהתמדה. הדרך היחידה לעשות זאת היא ליצור לוח זמנים עבור המדיה החברתית שמפרט מתי ומה אתם עומדים להעלות ובאלו ערוצים.

יצירת לוח שנה של יצירת והעלאת פוסטים עבור ניהול מדיה חברתית שלכם היא רעיון טוב שיבטיח שהעסק שלכם מתקדם נכון בהתאם ללוח הזמנים של המדיה החברתית.

אתם יכולים להתאים אישית את לוח השנה של העלאת הפוסטים עבורכם באופן כזה שעובד עבור העסק שלכם. רק וודאו שאתם כוללים את המידע הבסיסי כמו תאריך העלאת הפוסט, תוכן וכל קישור או תמונה.

ניהול מדיה חברתית – יצירת והעלאת תכנים לפרופילים חברתיים

חלק ניכר מניהול המדיה החברתית כולל יצירת ופרסום תוכן למדיה החברתית בכל הפרופילים של החברה. זה כולל לא רק כתיבת תכנים פרסומיים, אלא גם לפתח את הקריאטיב באמצעות תמונות או וידאו. עסקים רבים יבחרו גם תוכן ממקור צד שלישי בנושאים רלוונטיים בנוסף לתכנים שלהם.

ההיבט הזה של ניהול המדיה החברתית דורש מכם להבין לעומק של רשתות חברתיות ואת הקהל שלכם. אתם צריכים להכיר את שיטות העבודה בתחום של יצירת תוכן בערוץ שהוכחו כיעילות. מצד שני, אתם תצטרכו לדעת גם איזה סוג של תוכן ונושאים יעניינו את רוב קהל היעד שלכם.

אינטרקציה ברשתות חברתיות

לתת מענה לתגובות מעריצים ועוקבים

להגיב למעריצים ועוקבים ברשתות החברתיות שלכם הוא חלק חשוב בתהליך של ניהול מדיה חברתית. כשמישהו מעלה בגדף שלכם שאלה או חשש, זה נותן לכם הזדמנות חדשה עבורכם להציע ערך לכל הלידים שלכם ובו זמנית להדגים שירות לקוחות מעולה.

העסק שלכם צריך לבחון את התגובות או המסרים בכל הרשתות החברתיות שלכם כחלק מניהול המדיה החברתית שלכם באופן קבוע. חשבו היטב לפני שאתם עונים היות והתגובה תהיה ציבורית לעתים קרובות.

האם אתם עונים לעוקבים שלכם במדיה החברתית? או שאתם משאירים אותם באפילה?

יצירת אינטרקציה עם אחרים ברשתות חברתיות

יצירת אינטרקציה עם משתמשי מדיה חברתית הוא יותר מאשר רק לענות למעריצים ועוקבים שמגיבים בדף העסקי שלכם הוא ששולחים לכם מסר. לעתים קרובות, זה כולל חיפוש לידים חדשים או הזדמנויות אחרות ולהתחיל שיחה עמם ברשת החברתית.

יצירת קשרים עם גורמים משפיעים עשוי לסייע לכם להרחיב את החשיפות היוניקיות שלכם במשך הזמן. אם יש אנשים או ארגונים מסוימים בתעשייה שלכם שיש להם מספר עוקבים גבוה, העסק שלכם יכול להגיע אליהם כדי למצוא הזדמנויות חדשות על מנת לשתף את התוכן בעל הערך שלכם עם העוקבים שלהם. ניהול מדיה חברתית הוא יצירת אינטרקציה ישירה עם מתשמים בעזרת רשתות חברתיות, תגובות, שיתופים וכדומה.

קמפיין במדיה החברתית

יצירת קמפיינים פרסום במדיה החברתית

יצירת והעלאת פרסומות במדיה החברתית הוא חלק אינטגרלי מהתשובה של מהו ניהול מדיה חברתית. למרות שיש עבודה רבה שאתם יכולים לעשות כדי ליצור קשר עם הלידים שלכם באמצעות תוכן חברתי אורגני, פרסום במדיה החברתית משלים את הפעילות האורגנית הזאת על ידי זה שאתם מתמקדים בקהלים מסוימים ומשפרים נראות.

למשל העלאת פרסומות בפייסבוק יכולה לסייע להוביל ליותר הכנסות לעסק שלכם היות וזה מאפשר לכם להגיע ללידים חדשים שדומים ללקוחות הטובים ביותר שלכם. אנשים אלו שאולי לא נתקלו במותג או באתר שלכם בעבר מקבלים עידוד לבקר אחרי שהם נחשפים לתוכן רלוונטי בפרסומת פייסבוק שלכם.

ניתן להשתמש בפרסומות כאלו כדי להגיע לצרכנים שקרוב לוודאי יתעניינו במוצרים ובשירותים שלכם.

ניהול מדיה חברתית ויצירת תחרויות ומתנות

תחרויות ומתנות במדיה החברתית הם אמצעי יעיל להבטיח שהקהל שלכם ימשיך באינטרקציה ולהגדיל את בסיס המעריצים והעוקבים שלכם. בין אם אתם משתמשים באיור פשוט או שאתם מבקשים ממשתמשים להגיש את התוכן שלהם, יש אמצעים רבים שבהן אתם יכולים להשתמש בתחרויות כדי להביא יותר תנועה לדפים שלכם. פעילות של ניהול מדיה חברתית כוללת הרבה רבדים ופעילויות בסוגים שונים, צריך להיות יצירתיים ולחשוב על דרכים לעודד את המשתמשים לחשוב על המותג שלנו.

אם אתם מתכננים ליצור תחרויות או להציע מתנות, אז ניהול כל התהליך הזה יהיה חלק מכל משימות הניהול של המדיה החברתית של החברה שלכם. ניהול תחרות כולל יצירת כללים וקווים מנחים, לקבל תכנים, בחירת מנצח ולעמוד בהבטחה לתת את הפרס או המתנה המובטחת.

מעקב אחר ביצועים

מעקב אחר ביצועים במשך הזמן

כמו בכל טקטיקה בשיווק דיגיטלי שאתם משתמשים בה, אתם תרצו להבטיח שאתם עוקבים ומודדים את תוצאות הקמפיין במשך הזמן. זוהי הדרך היחידה לדעת אם הקמפיינים שלכם מסייעים לכם להשיג את המטרות השיווקיות שלכם בהצלחה.

מעבר לכך, זוהי הדרך שבה תקבעו את ההחזר על השקעה שלכם במדיה החברתית ותוכלו להסיק אם אתם משקיעים את המשאבים שלכם באופן הטוב ביותר.

מעקב אחר הביצועים שלכם גם מסייע לכם לגלות את התחומים שדורשים שיפור. כשאתם יודעים מה שדורש שיפור, אתם יכולים לנקוט בצעדים שמהווים בסיס או אמצעי ליציאה לפעולה, כדי לשפר את האסטרטגיה שלכם במדיה החברתית. דבר זה יאפשר לכם לשפר את התוצאות עכשיו ובעתיד.

למה ניהול מדיה חברתית חשוב?

כעת כשאתם יודעים את התשובה לשאלה הבוערת מה זה ניהול מדיה חברתית, זהו הזמן לדבר על הסיבה שניהול מדיה חברתית חשוב עבור העסק הקטן שלכם. הסיבה העיקרית וכנראה הברורה ביותר היא שהלקוחות שלכם פעילים במדיה החברתית.

הם רוצים לראות תוכן ממותגים כמו שלכם ולעתים קרובות הם יותר פתוחים לקבל מסרים שאתם מציגים בערוצים החברתיים מאשר במסרים פרסומיים.

בנוסף, ניהול מדיה חברתית משתלם. לעתים קרובות, עסקים קטנים צריכים להשיג יותר בפחות באמצעות תקציב השיווק שלהם. ניהול מדיה חברתית מאפשר לכם להשיג תוצאות משמעותיות בתהליך של יצירת לידים והמרות. זה מונע את ההוצאות הגבוהות שנובעות כתוצאה מטקטיקות שיווק מסורתיות כמו שלטי חוצות או פרסומות בטלוויזיה.

אלו הם רק מקצת מהיתרונות של שיווק במדיה החברתית לעסק הקטן שלכם.

ניהול יעיל של המדיה החברתית שלכם מאפשר לכם להשיג את המירב מערוץ עוצמתי זה. יצירת ופרסום של תוכן בעל ערך בעקביות יכול לעזור לכם ליצור קשרים אמיתיים עם קהל היעד שלכם ופרסום במדיה החברתית מסייע לכם גם להגיע לקהלים חדשים שקרוב לוודאי יהיו מעוניינים במוצרים ובשירותים שלכם.

למה אתם צריכים לשכור חברת ניהול מדיה חברתית?

חברת ניהול מדיה חברתית

לדעת מה זה ניהול מדיה חברתית ומה החשיבות שלו הוא רק מחצית המאבק. כעת אתם צריכים להשתמש בידע ולהתחיל לקבל החלטות בנוגע לניהול המדיה החברתית של החברה שלכם.

לעסקים קטנים רבים פשוט אין מספיק זמן או משאבים להקדיש לניהול מדיה חברתית אפקטיבי. העלאת תוכן איכותי בקביעות דורש זמן ומאמץ רב שלעתים קרובות אין לצוותי השיווק של עסקים קטנים. מעבר לכך, יכול להיות שאין לכם אף אחד בצוות שיש לו את המומחיות או הכישורים הנדרשים כדי ליישם/– לבנות קמפיינים אפקטיביים.

כיצד לבחור חברת ניהול מדיה חברתית?

לאחר שעסקנו בחשיבותה של הפעילות השיווקית ברשתות החברתיות ולאחר שהבהרנו את הצורך בקיומה של הפעילות באמצעות חברת חיצונית המתמחה בניהול מדיה חברתית, זה הזמן למספר טיפים ועצות בכל הנוגע לבחירתה של חברת ניהול מדיה חברתית:

ידע מקצועי לצד ניסיון מעשי מוכח – הפרמטר הראשון לחבירת חברת ניהול מקצועית אשר תלווה אתכם במדיה החברתית הוא הידע והניסיון העומד לרשותה, ולכן, קיימת חשיבות רבה לבחירת חברה בעלת ניסיון מעשי רחב היקף בתחום הרשתות החברתית וזאת לצד היכרותה על כל אפשרויות הפרסום השונות המצויות בכל פלטפורמה שיווקית/פרסומית של כל אחת מהרשתות החברתיות המובילות ברשת.

שירותי קריאייטיב רחבי היקף – פרסום ושיווק באמצעות הרשתות החברתיות מכריח אתכם ליזום מהלכי שיווק ופרסום מעוררי עניין באמצעות קריאייטיב חכם, ולכן, קיימת חשיבות רבה לבחירת חברות ניהול המסוגלות לספק לכם מגוון רחב של שירותי קריאייטיב לצורך כך, החל מכתיבת פוסטים לרשתות החברתיות, דרך שירותי עיצוב ועד לשירותי צילום והפקת סרטוני תדמית. ברוב המקרים, חברת הניהול מתבססת על התוצרים הקריאטיביים של חברות חיצוניות העוסקות ומתמחות בנושא, ולכן, קיימת חשיבות לבדוק את איכויות הקריאטיבי של אותן חברות.

זה המקום שבו חברת ניהול מדיה חברתית נכנסת אליו. חברת ניהול מדיה חברתית כמו eMojo מסייעת להשלים את מאמצי השיווק הדיגיטליים שלכם על ידי הצעת שירותים שמתמחים במדיה החברתית.

יש להם לא רק זמן להקדיש להרצת הקמפיינים שלכם, אלא שיש להם גם את הכישורים והידע הדרוש על מנת להבטיח שהמאמצים שלכם במדיה החברתית יצליחו.

בנקודה זאת לא אמורה להיות כל התלבטות בנוגע למה זה ניהול מדיה חברתית, כך שבפעם הבאה שעמית לעבודה שואל אתכם "מה זה ניהול מדיה חברתית?" תוכלו לענות להם על השאלה שלהם ולהפנות אותם לבלוג שמספק מידע על כך.

כעת כשאתם יודעים במה ניהול מדיה חברתית מוצלח כרוך ומה הסיבה שזה חשוב לעסק שלכם, זה הזמן לקבל החלטה מושכלת לגבי ניהול המדיה החברתית שלכם. האם תשתמשו במשאבים שלכם בתוך החברה או תשתפו פעולה עם חברת ניהול מדיה חברתית שתאפשר לכם להתמקד במוצר העיקרי של העסק שלכם?

אתם לא חייבים לעבוד לבד כשמדובר בניהול מדיה חברתית. eMojo מציעה מגוון של שירותי שיווק דיגיטליים, החל מניהול מדיה חברתית ועד יצירת אסטרטגיה ופיתוח פרסומות במדיה החברתית. האפשרות היחידה היא להצליח כשהצוות שלנו מאחוריכם.

צרו אתנו קשר היום אם אתם מוכנים לקחת את השיווק שלכם במדיה החברתית לרמה הבאה!

כתבות אחרונות

10 טיפים חשובים עבור רימרקטינג דינמי בפייסבוק

'אנשים לא מגיעים לפייסבוק כדי לקבל החלטות, אלא כדי להימנע מלקבל אותן!' נכון? למרות זאת, פורמט מודעות הפרסום החדשות של פייסבוק – מודעות פרסום דינמיות, מפרסמים יכולים 'ללכוד' כעת את כוונת המשתמשים. מפרסמים יכולים כעת לפנות בצורה ממוקדת לקבוצות ספ...

11 הטיפים שיגרמו לכם לשלוט במפות של גוגל

3בשנת 2015, השינוי הדרמטי ביותר בהיסטוריית החיפוש הלוקאלי התרחש. מיד היה ברור, שכעת תמונת עמוד תוצאות החיפוש הלוקאלי הראשון, השתנתה; פתאום בעמוד הראשון, הופיעו 3 תוצאות במקום 7. אך בשלב זה, המפה אשר הופיעה בצד, נותרה ללא שינוי. המטרה הייתה לשפר את...

קידום אתרים בבינג - האוקיינוס הכחול של מנועי החיפוש

בינג - מנוע החיפוש שחמק מאיתנו איך היה נשמע לכם, אם היינו אומרים שאתם יכולים להשיג חשיפה שיווקית נוספת מול 5%-7% מתוך מיליארדים של גולשים באינטרנט? אמנם כשמדברים על קידום אתרים רובנו מורגלים לחשוב במונחים של "גוגל", אבל יש גם מנועי חיפוש אחרים שעשוי...