"יש המון שיטות שיווק שעוברות וחולפות אבל רק חלק מהן נשארות לתמיד…"
כל מקרה בוחן מוצלח בעולם השיווק, כולל מספר כוחות שעבדו יחדיו על מנת להגיע להצלחה. סביר להניח שאחד מאותם כוחות יהיה הדיוור שיווקי (ניוזלטר) – וזה מאוד הגיוני.
נתון שחשוב לדעת הוא שדיוור אלקטרוני מייצר החזר השקעה (ROI) גבוה ונתון זה בלבד הופך את הדיוור למאוד מושך עבור סטרטאפים.
הפעם, נחרוג ממנהגנו ונסגיר כבר מעכשיו את הסוד להצלחת הדיוור השיווקי ולא נגרום לכם לקרוא את כל הכתבה עד שתגיעו לפואנטה:
אופטימיזציה של כל האלמנטים השונים המעורבים במהלך הדיוור השיווקי; החל משורת נושא המייל, המשך בהנעה לפעולה וכלה בשורה הסוגרת של המייל עצמו.
כל אחד מהאלמנטים, מהווה נקודה חשובה בדרך אותה צריך לעבור הקורא עד שהוא מגיע ליעד הסופי.
דיוור הוא כלי נהדר הממלא מספר מטרות:
- גיוס לקוחות
- הגדלת אחוזי המרות
- הגברת תנועה (טרפיק) לאתר
כדי להצליח, ואף לעבור כל יעד המוגדר בדיוור השיווקי, צריך לעבוד קצת יותר ולהכיר את הטריקים הקטנים שעושים את כל ההבדל.
אתם לא רוצים עוד קמפיין דיוור סטנדרטי עם שיעורי פתיחה וקריאה ממוצעים, אתם רוצים לככב ולהצליח ולהיות אלו שידברו על ההצלחה שלהם שנים קדימה.
מוכנים להכיר את סודות תעשיית הדיוור השיווקי?
יוצרים מעורבות בקרב המשתמשים בעזרת מיילים אוטומטיים
אם יש משהו אחד חשוב עבור סטרטאפים הוא להישאר תחת הרדאר של קהל היעד ואת זה ניתן לעשות בעזרת מיילים אוטומטיים.
עכשיו עצרו, אל תתבלבלו ותחשבו שמדובר על מיילים שחוזרים על עצמם אלא על מערכת אוטומטית ששולחת מיילים המתאימים בצורה הטובה ביותר, להעדפות המשתמשים שלכם.
חושבים שאנחנו מדברים באוויר? מכירים את אתר באזפיד נכון?
אז באזפיד הצליחו לגרום לכך שגולשים אשר הגיעו לאתר שלהם דרך המיילים המותאמים לכל גולש (ויש להם מעל 20 סוגי דיוור שונים) נשארו 3 דקות יותר מאשר גולשים שהגיעו דרך ערוצים אחרים!
על וידיאו שמעתם?
הוספת וידיאו לדיוור אלקטרוני יכול להעלות את שיעור הקליקים בכ- 250%!
כסטרטאפים, אתם יכולים ממש להרוויח מווידיאו הסברתי או תדמיתי.
אם יש לכם תקציב ליצירת סרטון וידיאו, מאוד מומלץ לייצר אחד כזה עם חברה מקצועית והכי חשוב, לא להסתיר את הווידיאו אלא לחלוק אותו הן בעמוד הנחיתה שלכם, באתר שלכם וגם לשלבו במערך הדיוור האלקטרוני שלכם.
עוד סיבה שכדאי לקחת בחשבון היא שהסרטונים הללו, מעלים את הסיכוי שהקוראים ישתפו אותם בכ- 50% וזה אומר שהמייל שלכם יכול להיות ויראלי ושאנשים יעבירו אותו בין אחד לשנייה ובעצם יעשו עבורכם את עבודת השיווק, וכולנו יודעים ששיטת השיווק הטובה ביותר היא מפה לאוזן – לא בכדי, מעל 90% רוכשים מוצרים או שירות אשר המליצו להם עליו.
יש שתי שיטות להוסיף את הווידיאו לדיוור שלכם, האחת היא על ידי הטמעתו במייל והשנייה על ידי הצבת לינק.
החיסרון של שיטת הטעמת הווידיאו היא המשקל ולכן קבלו מאיתנו טיפ חינמי:
צרו תמונה סטטית אחת מהווידיאו שלכם, שלבו אותה בדיוור ועשו אותה קליקית כך שכל מי שיקליק על התמונה, מיד יועבר לווידיאו עצמו והדיוור שלכם לא יהיה כבד.
ודאו שהתמונה נראית כמו וידיאו עם הלחצנים.
הניעו אותם לפעולה באמצעות המייל
ההנעה לפעולה היא זו שמייצרת את התוצאות עצמן, בתוך אסטרטגיית הדיוור שלכם מכיוון שהיא זו שלוקחת את הקורא אל מעבר למייל ומכוונת אותו עבר הפעולה הרצויה (רכישה, המשך קריאה וכדומה).
לרוב, ההנעה לפעולה תהייה כפתור או לינק.
המיקום בו תציבו את ההנעה לפעולה, משחק תפקיד משמעותי בשיעור הקליקים שלכם.
הנעה לפעולה טובה מורכבת מטקסט מושך ופיקנטי –
- השתדלו לייצר טקסט מסקרן וכזה שבולט מעל לכל
- אל תחזרו על מה שהמתחרים שלכם אומרים
- נסו להיות מקוריים ובכך למשוך את הקורא ללחוץ
הנעה לפעולה בולטת –
- דאגו שכפתור או לינק ההנעה לפעולה שלכם, בולט ואינו נחבא אל הכלים
- הציבו אותו במיקום מנצח והדגישו אותו ככל האפשר
לא פעם, ראינו מיילים בהם הכפתור היה בקצה טקסט ארוך או שהלינק היה כה קטן שכלל לא שמנו לב אליו, למדו מטעויות של אחרים.
יצירת תחושת דחיפות –
יש לכם מלאי שאתם רוצים למכור במהירות? יש שירות חדש שהשקתם ואתם רוצים לנסות להשיג כמה שיותר מכירות ביומיים?
השתמשו בדחיפות שלכם והעבירו את התחושה לקוראים – וכך הובילו אותם בבטחה אל עבר ביצוע הפעולה הרצויה.
אגב, תחושת הדחיפות אינה מתאימה אך ורק לדברים שאכן דחופים בזמן אלא יכולה להתאים גם להעביר את המסר שאתם והמייל שלכם, יכול לחולל את השינוי לו אותו קורא מפלל.
חשבו למשל על ספר אלקטרוני אשר יכול לעזור לבלוגר ללמוד טריקים שיעזרו לו לשפר את הנראות שלו.
אז נכון, אין פה דחיפות של זמן אבל יש דחיפות של שיפור החיים.
לומדים להכיר את אישיות הלקוח שלכם בעזרת הדיוור השיווקי
בעזרת הדיוור השיווקי, לומדים להכיר את הלקוחות ולסטרטאפים חשוב מאוד להבין מי הם בדיוק הלקוחות שלהם – כדי לדעת למי למקד באופן ספציפי יותר בהמשך הדרך.
את המידע ניתן להשיג על ידי יצירת סקרים ומובן כי המידע שיתקבל בעזרת הסקרים, הוא מידע שמתאים יותר לדיוור.
ובמילים פשוטות יותר; כאשר אוספים מידע בעזרת דיוור שיווקי על הלקוחות עם מטרה אחת ברורה והיא לדעת כיצד למקד נכון יותר בדיוור הבא, סביר להניח שזה יעזור במיקוד רבות, מכיוון שמדובר באותו ערוץ שיווקי.
תפתיעו – השתמשו בהומור
סטרטאפים רבים בוחרים, מתוך חשש או פחד, להשתמש בשפה רשמית ועסקית, מכיוון שהם מאמינים שהסיכון נמוך יותר. אבל וזה אבל גדול, זו בדיוק הנקודה בה חברות רבות לא מבינות את תפקיד ההומור בבניית רושם ראשוני.
הומור הוא תמיד טוב ובכל הקשור לדיוור השיווקי הוא יעזור במספר דברים: יגרום לקוראים לרצות לקרוא עוד, יעזור לתפוס אותם לא מוכנים ולמוסס את המחשבה שרוצים למכור לי משהו ובאופן כללי תורם רבות ליצירת רשימת דיוור טובה יותר.
אל תשכחו לשלב גם חומר חזותי במייל עצמו על מנת להחדיר את ההומור טוב יותר ולהעצים ולשפר את אסטרטגיית הדיוור שלכם.
יש לכם גיפים מגניבים, תמונות מצחיקות ואפילו מ"מים.
הומור הוא אחד הדברים שיכול לשבור את הקרח בצורה נהדרת והוא משפר את האינטראקציה של הקורא עם המייל עצמו והשיפור הזה עוזר להשיג את מטרות השיווק על ידי כך שהוא, מביא ליותר קריאות של המייל ויותר המרות.
הפרקטיות הטובות ביותר לכתיבת המייל
שורת נושא המייל –
אחוזי שיעור פתיחת המייל תלויים רבות בשורת נושא המייל עצמו.
הרי בואו נודה בזה, זהו הדבר הראשון עמו הקורא נפגש.
המחקרים מראים כי כ 1/3 ממקבלי המייל יפתחו את המייל בהתאם לשורת הנושא וחלק לא קטן מהמיילים מקוטלגים כספאם בעקבות שורת הנושא.
נסו לכתוב שורת נושא מסקרנת וכזו שתגרום למקבלים לרצות ללחוץ ולקרוא את המשך המייל ואל תשכחו, שורת נושא מותאמת אישית הרבה הרבה הרבה יותר טובה מאשר שורת נושא גנרית ללא פנייה אישית.
שורת פתיח המייל –
אז הצלחתם לכתוב שורת נושא, שלכדה את עין הקורא והוא פתח את המייל, עכשיו זה הזמן להתרכז בשורת הפתיח של המייל.
ככל שתצליחו לשלהב את הקורא מהר יותר, כך הדרך אל עבר פעולת ההמרה הרצויה, קלה יותר.
חשבו על שורת פתיח, שתשאיר אותם במתח ותגרום לקוראים לרצות להמשיך לקרוא – אל תתנו להם את האפשרות למחוק את המייל ולהמשיך הלאה – ספקו סיבה להמשיך לקרוא.
גוף המייל –
מלאכת כתיבת המייל אינה מסתכמת בשורת נושא ופתיח טובה, אימייל יכול להיות חזק מאוד אם הוא ספציפי. מייל גנרי כמעט תמיד מסתיים ללא פעולה ובטח שלא המרה.
עבור סטרטאפים, יש צורך גדול לבלוט בתוכן של המייל ואם אתם רוצים לשלוח מייל מכירתי, עצרו ושאלו את עצמכם שתי שאלות: האחת, על איזה נושא כאוב המייל שלי עונה..?
והשנייה היא כיצד המוצר או השירות שאני מציע יכול לשנות את התעשייה..?.
השיבו על שתי השאלות הללו והתשובות יכולות להיות שימושיות במהלך כתיבת גוף המייל.
שורת סגירה –
כפתור או לינק ההנעה לפעולה הם האחראים על גרימה לקורא לבצע את פעולת ההמרה הנדרשת אך שורת סיכום המייל היא זו שמשפיעה על החלטתו.
שורת סגירת המייל שהיא אינה עוד צעד בשלב לקראת פעולת ההמרה או שהיא פתאומית מדיי, עלולה לגרום לקורא לבלבול ולחוסר מוכנות להשלמת הפעולה.
כאשר אתם כותבים את שורת סיכום המייל, השתמשו בשורת סיכום, שתיצור תגובה מהקורא ושתוביל אותו לעבר ביצוע והשלמת ההמרה.
אז כיצד סטרטאפים בשלבי פריצה צריכים להשתמש בשיטות דיוור שעובדות?
דיוור אלקטרוני יכול להיות אסטרטגיה עוצמתית המייצרת תוצאות במסגרת של תקציב.
עבור סטרטאפים מתחילים או בתהליך פריצה, מסע ההגעה אל הדיוור המושלם מתחיל בשיטות שונות אשר הוכיחו את עצמן בעבר, בין אם מדובר בכתיבת שורת נושא מפוצצת לבין אם הטמעה של וידיאו בדיוור עצמו.
הצלחת הדיוור יכולה להגיע מכל כיוון, בתנאי והוא נכון, החל משורת פתיח המייל וכלה בשורת הסיום המובילה להמרה המיוחלת.
חשבו והיו יצירתיים, שכחו מגנריות ונסו להגיע למייל אישי ואם נגמרו לכם הרעיונות, אל תשכחו את ההומור.
לשיווק אפיקים רבים ועליכם למצוא את האפיקים שעובדים עבורכם ועבור המוצר או השירות שלכם – אנחנו כאן לעזור לכם.
צרו איתנו קשר, ספרו לנו קצת עליכם ועל המוצר שלכם ואנחנו כבר נדע איך להניע את הלקוחות שלכם לפעולה.