לעתים קרובות אנחנו נתקלים בבעלי עסקים או סטארטאפים שלא שמעו על אינסטגרם או שחושבים שזו סתם עוד אפליקציה שהנוער של היום מעלה אליה תמונות.
זה פשוט לא נכון.
כיום Instagram היא אחת הפלטפורמות היעילות ביותר למשווקים ולבעלי עסקים בעולם הדיגיטלי.
חמשת הסיבות העיקריות למה כל אדם שמעוניין לשווק שירות או מוצר צריך לשקול לשווק באינסטגרם:
1. הפלטפורמה מכריחה את המשתמשים (וזה גם כמובן מה הם מצפים) להחשף לתוכן חזותי. המשפט הידוע אומר שתמונה שווה אלף מילים, וזו בדיוק הגישה שצריכים לאמץ בעלי העסקים. לעיתים קרובות מדי הפרסום למשתמשים סובב סביב למה הם צריכים לרכוש את השירות או המוצר, אבל שועלי שיווק דיגיטלי אמיתי יודעים שלספר זה לא מספיק – צריך גם להראות. בונוס נוסף של אינסטגרם היא העובדה שהיא לא מציעה רק שיתוף של תכנים ויזואלים על גבי הפלטפורמה של עצמה, אלא גם על פלטפורמות נוספות כמו פייסבוק, טוויטר, טמבלר, פליקר ופורסקוור.
2. אינסטגרם מאפשרת שירות לקוחות אונליין ואינטראקציה ישירה עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים. ככלל, Instagram היא רשת חברתית עם רמת חשיפה יחסית גבוהה (קיימת אפשרות במערכת לחסום את הגישה לתמונות למשתמשים שאינם חברים, אבל רוב הפרופילים פתוחים לחלוטין). רוב המשתמשים מתייגים (#hashtag) שמות של חברות ואת שמות המוצרים שלהן וכך אותן חברות יכולות פשוט לבדוק מי מדבר עליהן ומה יש לו להגיד. בנוסף, עסקים עם מיקום פיזי יכולים לאפשר למשתמשי אינסטגרם לבצע "צ'ק אין" במיקום שבו הם צילמו את התמונה. ברגע שעסק מגלה תמונה שרלוונטית אליו הוא יכול להגיב עליה וכך לייצר אינטראקציה ושירות לקוחות מחוץ לדרך המסורתית.
3. אינסטגרם מכריחה את בעלי העסקים ואת המשווקים שלהם להיות מונחי "מובייל". רוב הרשתות החברתיות של היום ידידותיות למכשירי הסמארטפון כי כולם יודעים שרוב הגלישה נעשית משם, אבל מטבע המורכבות שלהן יותר קל להשתמש בהן ממחשב. מצד שני, פלטפורמות ייעודיות למובייל הן פשוטות אינהרנטית לשימוש כי כמה מידע כבר ניתן להכניס בצורה נוחה על מסך בגודל חמישה אינצ'? מצב זה מכריח את בעלי העסקים לחשוב מראש על יצירת תוכן שיהיה נוח בראש ובראשונה (ואולי אפילו רק) לצפיה בסמארטפונים. אגב, נראה שזה הרגל שכדאי בכל מקרה לאמץ לאור העובדה ששימוש בטלפונים חכמים רק גדל משנה לשנה.
4. הקהל של אינסטגרם הוא הקהל הנחשק ביותר. צעירים בין גיל 18-35 משני המינים הוא החתך הדמוגרפי שכולם רוצים למכור לו. למה? כי הוא קונה יותר (במיוחד אונליין), נראה יותר ומדבר יותר.
5. סוף סוף אפשר לפרסם מודעות ישירות בתוך הפלטפורמה. בחודש האחרון סוף סוף אפשרה אינסטגרם למפרסמים להתחיל לשתול מודעות ישירות בתוך האפליקציה. אם בסעיף הקודם דיברנו על קהל היעד הרלוונטי ביותר, אז עכשיו אפשר להגיע אליו ביתר קלות. אינסטרגם גדילו לעשות וכעת מאפשרים למפרסמים לכוון את המסר שלהם בצורה מדוייקת לקבוצות קהלי יעד סופר ממוקדות באמצעות חלוקה של מצב משפחתי, מין, גיל, איזור גאוגרפי, תחומי עניין ועוד (בדומה מאוד לפרסום בפייסבוק, שהיא אגב הבעלים של אינסטגרם).
אפשרות מעניינת נוספת היא מתן האפשרות לאפשר למשתמש באינסטגרם להתעניין במוצר ישירות דרך האינסטגרם או ללמוד עליו לפני כן באמצעות כפתורי הנעה לפעולה מיוחדים שיכולים להוביל לעמודים ספיציפים באתר החברה המפרסמת.
מידע עדכני למאמר על אינסטגרם
שיווק באינסטגרם – עדכונים חדשים
לעתים קרובות אנחנו נתקלים בבעלי עסקים או סטארטאפים שלא שמעו על אינסטגרם או שחושבים שזו סתם עוד אפליקציה שהנוער של היום מעלה אליה תמונות. זה פשוט לא נכון.
כיום Instagram היא אחת הפלטפורמות היעילות ביותר למשווקים ולבעלי עסקים בעולם הדיגיטלי.
חמשת הסיבות העיקריות למה כל אדם שמעוניין לשווק שירות או מוצר צריך לשקול לשווק באינסטגרם:
1. **תוכן חזותי ממוקד**
הפלטפורמה מכריחה את המשתמשים (וזה גם כמובן מה שהם מצפים) להיחשף לתוכן חזותי. המשפט הידוע אומר שתמונה שווה אלף מילים, וזו בדיוק הגישה שצריכים לאמץ בעלי העסקים. בנוסף לשיתוף תכנים ויזואליים על גבי הפלטפורמה עצמה, אינסטגרם מציעה גם אפשרות לשיתוף על פלטפורמות נוספות כמו פייסבוק, טוויטר, טמבלר, פליקר ופורסקוור.
2. **שירות לקוחות ואינטראקציה ישירה**
אינסטגרם מאפשרת שירות לקוחות אונליין ואינטראקציה ישירה עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. בעלי עסקים יכולים לבדוק מי מדבר עליהם ומה יש לו להגיד באמצעות תיוגים (#hashtags) ולהגיב על תמונות רלוונטיות, ובכך ליצור אינטראקציה חיובית ושירות לקוחות יעיל.
3. **מובייל בראש ובראשונה**
אינסטגרם מכריחה את בעלי העסקים ואת המשווקים שלהם להיות מונחי "מובייל". האפליקציה פשוטה לשימוש במכשירי סמארטפון, מה שמכריח את בעלי העסקים לחשוב על יצירת תוכן שיהיה נוח לצפייה בעיקר במכשירים ניידים.
4. **קהל יעד נחשק**
הקהל של אינסטגרם הוא הקהל הנחשק ביותר: צעירים בין גיל 18-35 משני המינים. קהל זה קונה יותר (במיוחד אונליין), נראה יותר ומדבר יותר, מה שהופך אותו לקהל אידיאלי למשווקים.
5. **פרסום ממוקד באינסטגרם**
אינסטגרם מאפשרת לפרסם מודעות ישירות בתוך הפלטפורמה, עם יכולות טרגוט מדויקות לקבוצות קהלי יעד על בסיס מצב משפחתי, מין, גיל, איזור גאוגרפי, תחומי עניין ועוד. מפרסמים יכולים להשתמש בכפתורי הנעה לפעולה מיוחדים כדי להוביל את המשתמשים לעמודים ספציפיים באתר החברה.
#### עדכונים חדשים באינסטגרם
6. **כלי אנליטיקה מתקדמים**
אינסטגרם מציעה כעת כלים אנליטיים מתקדמים יותר למעקב אחרי ביצועי הקמפיינים. כלים אלו מאפשרים למדוד את הצלחת הקמפיינים בזמן אמת, להבין את התנהגות המשתמשים ולבצע התאמות מהירות לשיפור הביצועים.
7. **שיתוף תוכן וידאו ושידורים חיים**
אינסטגרם מוסיפה פיצ'רים חדשים לשיתוף תוכן וידאו ושידורים חיים. השימוש ב-IGTV וב-Reels מאפשר למותגים ליצור תוכן ארוך ואינטראקטיבי יותר, שמגביר את מעורבות המשתמשים ומשפר את הנראות.
8. **חנות אינסטגרם (Instagram Shopping)**
אינסטגרם פיתחה פיצ'ר חדש של חנויות בתוך הפלטפורמה המאפשר למשתמשים לרכוש מוצרים ישירות מתוך האפליקציה. אפשרות זו מספקת חוויית קנייה ישירה ונוחה, ומגבירה את שיעור ההמרות.
9. **שיווק משפיענים (Influencer Marketing)**
שיווק באמצעות משפיענים הופך לכלי משמעותי בקידום מותגים באינסטגרם. משפיענים עם קהל עוקבים גדול ומשפיע יכולים להגדיל את הנראות של המותג ולהגביר את האמון והמעורבות של הקהל.
10. **פרסומות אינטראקטיביות**
אינסטגרם משפרת את יכולות הפרסום האינטראקטיבי שלה, כולל פרסומות במציאות מוגברת (AR), שיאפשרו למשתמשים להתנסות במוצרים בצורה וירטואלית.
לסיכום – אינסטגרם היא פלטפורמת שיווק נפלאה לעסק שלכם אם משתמשים בה נכון, ויכולה לתרום רבות לכל מותג מבחינת הגדלת מחזור המכירות, מיתוג, תעבורת אינטרנט ויחסי ציבור חיוביים.